paolo_novy Přidat reklamu

Téma: ..nejrychlejsi vzduchac?
16.11.2010 v 21:32
Ktere vzduchem chlazene motorky jsou nejvykonnejsi a nejrychlejsi?
Sam jsem si ted polozil tuto otazku a nevim.
Předchozí
1... 6 7 8 9
Následující

(reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

24.11.2010 v 11:25 | Nahoru | #241

Dawe02 píše: Ale ony se ty grafy nejcasteji opravdu normuji do nekolika malo meritek. Smernice vykonu je dana momentem v cele plose grafu, ne jen v maximu momentu. A pruseciky jsou v nule a rpm viz vyse. Proto byl freedom tak zmateny, kdyz nenasel prusecik. Zkratka lodni motor s malo rpm

jasny, uz rozumim

(reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

25.11.2010 v 09:25 | Nahoru | #242

Šumák píše: Suzuki Gsxr 1100 byla nejlepší stroj 80 let než přišla Honda 900 Fireblade v roce 1992


No třeba takový RF 900, mělo o dost větší výkon než fireoblude No a v roce 96 přišel SRAD a fároš měl po prdeli uplně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

25.11.2010 v 21:22 | Nahoru | #243

Dawe02 píše: Ze vzorce vyplyvaji prave dve tyto hodnoty.
Kun je mene nez kW ze ano, proto stejna rovnost jen zakreslena v mensich jednotkach
nastane pri 735rad coz dela nejakych 7022rpm.
No a nakonec kombinace P[PS],M[ftlbs] 5163 rpm - stejnou logikou.



Predmet naseho vyzkumu neni, ale byl. Jenze to bylo pred zhruba 10-ti lety a ja od ty doby polovinu veci zapomel. To taky priznavam a proto se o tom vyjadruju s rezervou.

Zaclo to zakladnim strojarskym vzoreckem pro vypocet Mk pri znalosti P a n (navrhy hrideli, per, klinu apod. v SPS).
Ja prisel s nazorem, ze stejna souvislost prece logicky musi platit i u motoru aut (predmet naseho tehdejsiho zajmu) a kamarad, kterej byl zdatnejsi v matematice i vzorcich, to odvodil.

Hele, ted kdyz tu ctu tu tvoji hodnotu 7022min-1 , tak tahle cifra je mi tak povedoma , ze si myslim, ze to je cislo kteryho jsme se dobrali i my tenkrat!
A ta hodnota 5163min-1 je pak prepocet o pomer mezi [kW] a [k] (1kW = 1,36k).?

Takze jsme tenkrat nejspis dosli k zaveru, ze:
pri otackach motoru 7022min-1 budou hodnoty Mk v [Nm] a P v [k] vzdy sobe rovne,
a stejen tak pri otackach 5163min-1 budou hodnoty Mk v [Nm] a P v [kW] opet vzdy sobe rovne.
A ze zaroven jsou tyto otaceky hranicemi, nad nimiz bude vzdy hodnota P vyssi nez Mk a pod ni vzdy hodnota P nizsi nez hodnota Mk (ve vyse uvedenych jednotkach samozrejme!).

Ty cifry i postupy a zakonitosti mi davno vypadli z hlavy, ale zapamatoval jsem si zaver, ze z fyzikalnich zakonu a vzorcu je zrejme, ze mezi Mk a P je presne dany vztah a tudiz hodnoty obou velicin jsou na sobe zavisle (zmena Mk vyvola presne danou zmenu P podle otacek pri kterych se zmena stane) - tedy pro jednu hodnotu Mk a jednu hodnotu n je mozna jen jedna hodnota P a vzajemne. (Z tohoto duvodu jsem napsal to o ty >jen jedny sile motoru

..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 06:50 | Nahoru | #244
Tak koukam že se tu přete o svych vědomostech s fyziky,ale nejake konkretní motorky z vas dlouho nevypadly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 08:15 | Nahoru | #245
Hugo.R> ok. Ale to preci vse vyplyva z P=M*omega v zakladnich jednotkach.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 08:35 | Nahoru | #246
Dawe02> Cau. Dik

Zase mi to neotisklo celej prispevek (asi moc dlouhy), prestoze v nahledu byl cely. Nenechalo me to vlozit ani dalsi samostatnej prispevek kam bych dal ten zbytek...

A to samy ani v PM!!!

Neva.

Hele, takze je fakt pravda ze pri 7022min-1 bude nominalni hodnota vykonu v [k] a krouticiho momentu v [Nm] stejna???
A pri 5163min-1 pro [kW] a [Nm]?

Rikam, ja uz si dneska zdaleka nepamatuju vsechny vzorce nebo pravidla pro ne

(reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 08:45 | Nahoru | #247
Dawe02> Cau. Dik

Zase mi to neotisklo celej prispevek (asi moc dlouhy), prestoze v nahledu byl cely. Nenechalo me to vlozit ani dalsi samostatnej prispevek kam bych dal ten zbytek...

A to samy ani v PM!!!

Neva.

Hele, takze je fakt pravda ze pri 7022min-1 bude nominalni hodnota vykonu v [k] a krouticiho momentu v [Nm] stejna???
A pri 5163min-1 pro [kW] a [Nm]?

Rikam, ja uz si dneska zdaleka nepamatuju vsechny vzorce nebo pravidla pro ne

E: Je zrejmy, ze ten kamarad tenkrat sel stejnou cestou vypoctu jako ty, jenom ja uz to zapomel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 09:24 | Nahoru | #248

Hugo.R píše: Hele, takze je fakt pravda ze pri 7022min-1 bude nominalni hodnota vykonu v [k] a krouticiho momentu v [Nm] stejna???
A pri 5163min-1 pro [kW] a [Nm]?



Pri jednotnem cejchovani os to bude:

[kw]/[Nm] prusecik na 9550rpm.

[PS]/[Nm] prusecik na 7022rpm.

[PS]/[ftlbs] prusecik na 5163rpm.

Ale opet, jde jen o hru s grafem a cisly. Neni to nijak podstatne....

1 reakcí na tento příspěvek ..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 10:06 | Nahoru | #249
ja si myslim. co na tom, ze ciselne se rovnaji Nm a kW? dyt to nic neresi....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 10:18 | Nahoru | #250
Dawe02> Supr, bomba, diky moc!

Samozrejme pro graficke vyobrazeni zalezi na cejchovani stupnic pro hodnoty Mk a P na ose y.

Ovsem nezanedbatelne je dle me uvedomeni si te pevne souvislosti mezi Mk, P, n
- ze charakteritika krouticiho motoru urcuje prubeh vykonu (a naopak) - oboji se meni "spolu"
- ze "chopper" motory maji oproti R4 tocakum vyrazne nizsi P ku Mk prave diky otackam ve kterych pracuji (samozrejme konstrukce motoru hraje roli pro prubeh Mk, to taky)
(mimochodem toto plati i v pripade porovnani P versus Mk u vznetovych a dieselovych motoru osobnich automobilu )
- ze hodnotu vykonu lze ziskat otackami aniz by rostla "sila" (Mk) motoru jako takova
apod.

(Takhle se jeden dopracuje az k vytvoreni si nove veliciny "litrovy kroutici moment" [Nm/l], protoze to podle me vytvari pro porovnani efektivity, ucinnosti (podobne velkych) motoru objektivnejsi udaj nez litrovy vykon, ktery muzes "nahnat" otackama. ?)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 10:20 | Nahoru | #251
Dargas> jo, to je takova "perlicka" z toho vseho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 10:34 | Nahoru | #252
Hugo.R> ta souvislost je prece dana jedinou jednoduchou rovnici: P=Mxomega.
(Obdoba P=Fxv pro translacni pohyb.)

Vse co jsi popsal je sice pravda, ale nac potrebujes znat ten prusecik?
Jinak podstatny z hlediska ucinnosti i 'vykonnostnich parametru' je opravdu vykon.

(reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 11:20 | Nahoru | #253
Hugo.R>
me totiz prijde P=Mk*n samozrejme a prusecik je jen diky meritku osy y, takze si ho muzes "dat kam chces" (pokud nebudou meritka os y stejna). proste to nic neresi.
(to neznamena ze proti tomu neco mam, jen vypovidaci hodnota je nula, takze udaj k nicemu)

k porovnání slouzí litrovy vykon.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 11:26 | Nahoru | #254
Dawe02> Je to tak, ale spousta lidi o tom nema ani paru! Mysleji si ze to nijak nesouvisi, ze obe veliciny jsou na sobe nezavisle.
Ten prusecik (spis teda nominalni shoda, shoda hodnot dvou velicin v danych jednotkach) uz je jen takova z toho plynouci, dokreslujici zlomova hodnota. Zajimavost. K dotvoreni predstavy proc maji vysokotackove motocyklove motory vyssi nejvyssi hodnotu P nez Mk, kdyz u velkych chopperu je to opacne treba.

Pro vykonove parametry samozrejme zasadni je vykon. Vetsi vykon = vetsi mnozstvi odevzdane/ziskane prace za stejnou dobu. Bez debat.

(Tamto je jen jakasi moje "pavedni" hodnota konstrukcnich schopnosti a moznosti, protoze si myslim ze Mk se (u nepreplnovanych motoru) zveda mnohem hure nez prave ten vykon.
Kdyz vezmu 2 stejny motory (alespon v zakladu), jeden beznej a jednu "sportovni" variantu, tak pomer mezi vykony bude vyssi nez mezi krouticimi momenty.
Vlastne jsem to puvodne pouzil na overeni otrepane fraze "protoze diesely maj vetsi kroutak voe" - vysledek: atmosfericky plneny diesely v osobaku maji takrka stejny "litrovy kroutici moment" jako atmosfericky benzinaky. Ale to uz je asi trochu mimo.)

(reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?

26.11.2010 v 13:25 | Nahoru | #255
Hugo.R> jo to mě taky vždycky dostává, že P a MK jsou nezávislý

a k těm sportovním variantám...
...je vcelku jednoduché posunout omezovač otáček a nandat tam vačku s časováním lepším pro vysoké otáčky (čili výkon se vlastně nažene otáčkama jak v podstatě píšeš) a hned máš sportovní variantu. Ale zase ztratíš ve spodním spektru otáček, takže samotný čísla neříkaj skoro nic, důležitější je průběh.
Předchozí
1... 6 7 8 9
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
něco levného do 10 Babetta 210, Babetta 207, Babetta 134, Babetta 228, ... kubikula8 14 13.11.2023 v 09:37 Krautkopf
Babeta spojky Babetta Classic 50 simon123 0 24.4.2022 v 19:51 simon123
Je správně zapojena ? Babetta Classic 50 totom 2 16.6.2019 v 21:20 posoldikml
Manuál Babetta Classic 50 posoldikml 0 16.6.2019 v 21:19 posoldikml
Majitelé motocyklů Čs. výroby z Kro... [1 ... 11, 12] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, Jawa 250/559, Jawa 50/20... Doly_cz 344 19.1.2018 v 09:54 Doly_cz

TOPlist