yamaha_brezen




Ducati opět spojuje síly s Lamborghini, tentokráte v superbiku Panigale V4

Jsou vám standardní Ducati málo exkluzivní? Italská značka své portfolio čas od času obohatí nějakou speciálkou a už dvakrát tak učinila ve spolupráci s automobilkou Lamborghini. Teď napotřetí se spřáhnou dva nejostřejší sportovní stroje – Panigale V4 a Revuelto. Vzniknout má 630 a 63 kusů – co to je za zvláštní počty?

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Proč Ducati a Lamborghini, to snad nemusíme ani vysvětlovat. Obě značky patří Audi (a ta do Volkwagen Group), Lambo je německé už od roku 1998 a Ducati pod křídla koncernu spadla v roce 2012. Taky vám přijde, že to bylo teprve nedávno? A vidíte, už je to třináct let. Takže je vlastně s podivem, že teď přichází teprve třetí limitka Ducati nějakým způsobem propojená s Lamborghini. Na první model jsme si počkali pěkně dlouho, když v zimě 2010 Ducati představila Diavel 1260 Lamborghini a bylo to poměrně nečekané spojení powercruiseru (jestli se tak Diavel dá nazvat) s hříšně drahým a ultra exkluzivním supersportem Siàn FKP 37. A tehdy vzniklo 630 Diavelů, protože Siànů bylo 63 a tohle číslo je odkazem na rok 1963, kdy bylo představeno první osobní auto značky Lamborghini, která do té doby vyráběla hlavně traktory. Září 2022 přineslo druhou spolupráci, to už se sáhlo po ostřejším náčiní a výsledkem byl Streetfighter V4 Lamborghini, jenž byl spjat s dalším hyper ultra mega supersportem jménem Huracán STO. Opět to byla limitovaná edice 630 kusů, ovšem pozor, ty byly určeny pro běžný prodej, a vedle nich vzniklo ještě 63 ještě speciálnějších Streetfighterů výhradně pro majitele Huracánu.

Teď Ducati představila Panigale V4 Lamborghini a princip bude úplně stejný: 630 motocyklů pro celý svět a vlastně pro kohokoli, kdo přinese v kufříku 78 000 eur (necelé dva miliony korun), a k tomu 63 ještě o něco dražších verzí Speciale Clienti pro majitele supersportu Lamborghini Revuelto, což je první hybridní Lambo s kombinovaným výkonem 1015 koní vidlicového dvanáctiválce a tří elektromotorů. Díky rozsáhlému použití karbonu a dalších fajnovostí je to auto s nejlepším poměrem hmotnosti a výkonu v historii Lamborghini: 1,75 kg na koně. Zrychlení na stovku za 2,5 vteřiny, maximálka přes 350 km/h. Prostě takové to auto, které by neuráželo ani zapřisáhlého odpůrce plechovek a milovníka jedné stopy… Jako protipól tady figuruje Panigale V4 velice vhodně a tahle verze Lamborghini bude pochopitelně technicky varianta S doplněná o spoustu libůstek.

Panigale V4 Lamborghini poznáte samozřejmě na první pohled podle černo-žlutého lakování karbonové kapotáže a speciálního sedla s designem interiéru Revuelta, nicméně on bude zážitek už jenom vyndat tenhle stroj z luxusní dřevěné přepravní krabice. V garáži (či spíše sbírkách) ji zase často uvidíte pod speciální plachtou, což bude škoda, protože to si nevychutnáte všechny ty lahůdkové drobnosti. Kované hliníkové ráfky mají stejný design jako ty na Revueltu, linie tohoto auta následuje také přepracovaná záď a aerodynamická křidélka.

Titanový Akrapovič s karbonovými zátkami pomáhá nejen ve spojení s jinak naladěnou řídicí jednotkou zvýšit výkon motoru na 218,5 koně, ale také snižuje o dvě kila hmotnost na 185 kg. Nemůže chybět suchá spojka, stejně jako z jednoho kusu hliníku vyfrézované nastavitelné stupačky a páčky. Pokud by některý z majitelů chtěl skutečně využít potenciál stroje a z obýváku jej vytáhl na závodní dráhu, určitě ocení závodní víčko nádrže, chladicí náfuky k brzdovým třmenům, karbonový kryt spojky a kit na odstranění registrační značky. Frézované brýle nesou pořadové číslo, to najdete i v uvítací grafice displeje po zapnutí klíčku, samozřejmě též číslovaného…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist