2 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.
Přes tenhle odpor to zapoj jako parkovačky. Přívod od brzdy pak zapoj přímo k těm ledkám
sorry tenhle link mě zdejší forum nechce vzít
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.
dj_hroch>begy> To není zrovna dobrý nápad...
proč??? mě to fungovalo krásně pár let. Podobně jsem to měl udělaný i na bývalý motce a opět bez problémů. Jen jsem se nezatěžoval stabilizátorem. Tady není potřeba, navíc s pomocí jen odporů nemá co odejít
Slo o proud - odpor spočítej podle datasheetu LEDky kolik potřebuje a reguluj buď PWM nebo počtem LEDek. Ale ne odporem, LEDka není žárovka
1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.
1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.
cleman>Ďuričko> mě taky ne ale když si to postavím za 170kč a s větší svítivostí ........! Hodlám bejt na motorce viděn ne machrovat že mám LED světlo
dej si tam co chceš až te zezadu naperu tak si te můj právník rozmázne jako nic, když to nemáš homologovaný. ale jo jen si to tam dej.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.
a) Rezistor jediné co, tak že zvyšuje elektrický odpor, čili pouze omezuje procházející proud "Součástka na zmenšení napětí" to není ani omylem.
b) Stabilizátor ale je nepodstatný, protože napětí tě nebolí. Potřebuješ hlavně omezit proud, procházející LED. Na to stabík nepomůže, odpor tam budeš muset mít stejně. A když už ho tam máš tak není problém si ho spočítat pro jakékoliv napájení, takže klidně pro 12-14.5V a stabilizátor ušetříš.
b) podpětí? podtočí motor? vyletí něco nahoru? Těžko.
Vem si extrémy: máš tam AKU, budiž jí jmenovité napětí 12V (pokles při startování vem čert.) Ale jak nastartuješ, tak pod 12V se prostě nemáš jak dostat. Další extrém je regulátor, nad 14,4V napětí nemá jak vylétnout. Pokud by ses dostal mimo tyto meze tak bys měl pravděpodobně jiné obtíže, než pár trapných ledek za pár korun
Pokud si děláš sérioparalelní zapojení, tak po 4 nebo 5 LED není problém spočítat hodnotu odporu tak, aby ses trefil do rozsahu pro LEDku a nebudeš mít problém i tak.
Regulovat proudem a mít tam trimr je ptákovina. Nebo výrobci jsou asi idioti, když používají dvou vláknové žárovky, případně více diod, že? Stačila by přece jediná a odpory Jenže oni si tam zcela logicky jednak nechcou topit navíc dalším topidlem a druhak podžhavená žárovka svítí hnusně. Taktéž omezená LED svítí divně. Takže asi tak...
1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.
Jinak pro tvojí bezpečnost. Nezapomeň, že žárovka svítí do všech stran a dioda jen úzkým kuželem, proto většina blikaček na kolo není čirá, ale je z odrazek aby to červený světlo bylo vidět i z jinýho úhlu.
Já mám na brevě taky diody ale origo od Guzzi a maj uvnitř takový lesklý kužel a od něj se světlo odráží do všech stran.
když už diody tak homologovaný.
každý svého štěstí strůjcem,
1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.
není totiž 60 diod jako 60 diod. hlavně vybrat vysokosvítící, což při tom počtu diod vejde s cenou dost vysoko. Je lepší už to světlo koupit
cleman> jestlihodláš byt vidén tak se na to vy..r a kup homologovaný a nebo ic nedělej a nech tam původní. Jo a regulovat svitivost diod trimrem mi nepřijde moc dobré
Jelikož mám LED i v obrysovkách, kontrolkách a ještě dvě přídavná LED brzdová světla, bylo třeba dát do obou přívodů ještě oddělovací diody, aby se to všechno nehádalo (při zapnutých obrysovkách se jinak slabě rozsvěcela i třetí brzdovka a při sešlápnutí brzdy se slabě rozsvěcely i obrysovky).
Přívodní "konektory" jsou vyřešené jednoduše paticemi z rozebraných dvouvláknovek, v kterých jsou připájené dráty vedoucí k desce a pro pevnost je vnitřek patice zalit kalafunou.
Zkrátka konstrukce řešená bez zásahu do samotného světla tak, aby se v případě nutnosti dalo vše během pár vteřin vyjmout a nasadit klasická dvouvláknovka.
Mám to tak už přes 6 let (supersvítivé LED vyráběné před 6ti lety!!!) a funguje to perfektně, příkon při koncovkách 20x a při brzdách 80x nižší než se žárovkami, což i šetří kontakty, přitom svítivost je znatelně vyšší (samozžejmě u koncovek nastavená tak aby neoslňovala). Nad nějakou homologací jsem se nikdy nezamýšlel, nicméně při silničních kontrolách ani na STK nikdo námitky neměl. Neznám sice rozměry Tebou zakoupeného světla, nicméně 80 diod mi přijde zbytečně moc.
Takže bych se tohoto nebál, jen s tou homologací nechť to doplní ostatní.
Naposledy editováno 21.11.2010 18:16:51
1 reakcí na tento příspěvek Stavba zadního LED světla.
[img]
Naposledy editováno 21.11.2010 21:13:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.
dj_hroch>cleman> ehm
a) Rezistor jediné co, tak že zvyšuje elektrický odpor, čili pouze omezuje procházející proud "Součástka na zmenšení napětí" to není ani omylem.
b) Stabilizátor ale je nepodstatný, protože napětí tě nebolí. Potřebuješ hlavně omezit proud, procházející LED. Na to stabík nepomůže, odpor tam budeš muset mít stejně. A když už ho tam máš tak není problém si ho spočítat pro jakékoliv napájení, takže klidně pro 12-14.5V a stabilizátor ušetříš.
b) podpětí? podtočí motor? vyletí něco nahoru? Těžko.
Vem si extrémy: máš tam AKU, budiž jí jmenovité napětí 12V (pokles při startování vem čert.) Ale jak nastartuješ, tak pod 12V se prostě nemáš jak dostat. Další extrém je regulátor, nad 14,4V napětí nemá jak vylétnout. Pokud by ses dostal mimo tyto meze tak bys měl pravděpodobně jiné obtíže, než pár trapných ledek za pár korun
Pokud si děláš sérioparalelní zapojení, tak po 4 nebo 5 LED není problém spočítat hodnotu odporu tak, aby ses trefil do rozsahu pro LEDku a nebudeš mít problém i tak.
Regulovat proudem a mít tam trimr je ptákovina. Nebo výrobci jsou asi idioti, když používají dvou vláknové žárovky, případně více diod, že? Stačila by přece jediná a odpory Jenže oni si tam zcela logicky jednak nechcou topit navíc dalším topidlem a druhak podžhavená žárovka svítí hnusně. Taktéž omezená LED svítí divně. Takže asi tak...
...samí elektronici tady....jen tak dál, ať se mám čemu smát......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.
Jak už se tady řeší ten stabilizátor, možná jde někomu o to, že současné, zejména bílé supersvítivé LED jsou teplotně dosti nestabilní a vyžadují proto stabilizaci, ale pozor - napěťový staiblizátor typu 78xx zde nepomůže, je třeba LED napájet ze zdroje proudu... Leckdy postačí základní s tranzistorem a snímacím odporem (kdo se v elektronice aspoň trochu vyzná, ví, co mám na mysli, nemusím to snad upřesňovat). Ale u supersvítivých LED, co jsem kdy používal (vesměs červené), jsem s nesetkal s tak extrémní nestabilitou, aby vyžadovala zdroj proudu.
Že by "omezená" LED svítila "divně", je taktéž blbost. LED není žárovka, to by se porovnávaly hrušky s jablky. Stejně jako regulace trimrem je zbytečná... nanejvýš s jeho pomocí vyzkoušet optimální nastavení, potom změřit jeho odpor a podle toho nahradit pevným odporem nejbližší hodnoty v řadě. Pokud by chtěl přece jen elektronicky precizně regulovat svit ve dvou stupních (koncové-brzdové), šlo by udělat modulaci PWM s hodnotou přepínanou přívody od spínače obrysovek a brzdovek, nicméně to mi přijde jako zbytečná fajnšmekrovina. A spojitá regulace třeba MOSFETEM je taktéž zbytečná už pro výkonové ztráty na mosfetu. Ovšem jak říkám, při rozumném počtu diod a zvoleném proudu je toto zbytečné, postačí prostý pomocný předřadný odpor pro snížení jasu při režimu koncového světla. Ztráty na něm nejdou nijak markantní, u mnou popisovaných LED světel pro auto stačilo použít běžné malé odpory, nijak se nehřejí.