globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba zadního LED světla.
 
21.11.2010 v 14:34
Zdravím vás. Dostal jsem nápad že přes zimu zlepším svítivost předního a zadního světla na SV650 r.v.2001. Koupil jsem čiré zadní světlo a chci do ně implementovat LED diody. Koupil jsem destičku kterou vyříznu podle tvaru světla a 80 červených diod. Koupil jsem k tomu stabilizátor napětí L7809CV. Tišťák bych chtěl kompletně osadit led diodama serio-paraleleně. Ale řeším problém. Co udělat s tím že žárovky mám dvouvláknové? V tom případě to nemůžu jen tak napojit protože by to trvale svítilo jako brzda. Proto se vás ptám je tu někdo kdy by mi s tím dokázal pomoct? Návrh nějakého jednoduchého obvodu co by rozdělil svítivost potkávacích a brzdových světel. Předem dík za pomoc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.

21.11.2010 v 16:35 | Nahoru | #1
cleman> ehm

a) Rezistor jediné co, tak že zvyšuje elektrický odpor, čili pouze omezuje procházející proud "Součástka na zmenšení napětí" to není ani omylem.
b) Stabilizátor ale je nepodstatný, protože napětí tě nebolí. Potřebuješ hlavně omezit proud, procházející LED. Na to stabík nepomůže, odpor tam budeš muset mít stejně. A když už ho tam máš tak není problém si ho spočítat pro jakékoliv napájení, takže klidně pro 12-14.5V a stabilizátor ušetříš.
b) podpětí? podtočí motor? vyletí něco nahoru? Těžko.

Vem si extrémy: máš tam AKU, budiž jí jmenovité napětí 12V (pokles při startování vem čert.) Ale jak nastartuješ, tak pod 12V se prostě nemáš jak dostat. Další extrém je regulátor, nad 14,4V napětí nemá jak vylétnout. Pokud by ses dostal mimo tyto meze tak bys měl pravděpodobně jiné obtíže, než pár trapných ledek za pár korun

Pokud si děláš sérioparalelní zapojení, tak po 4 nebo 5 LED není problém spočítat hodnotu odporu tak, aby ses trefil do rozsahu pro LEDku a nebudeš mít problém i tak.

Regulovat proudem a mít tam trimr je ptákovina. Nebo výrobci jsou asi idioti, když používají dvou vláknové žárovky, případně více diod, že? Stačila by přece jediná a odpory Jenže oni si tam zcela logicky jednak nechcou topit navíc dalším topidlem a druhak podžhavená žárovka svítí hnusně. Taktéž omezená LED svítí divně. Takže asi tak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba zadního LED světla.

21.11.2010 v 19:56 | Nahoru | #2

dj_hroch>cleman> ehm

a) Rezistor jediné co, tak že zvyšuje elektrický odpor, čili pouze omezuje procházející proud "Součástka na zmenšení napětí" to není ani omylem.
b) Stabilizátor ale je nepodstatný, protože napětí tě nebolí. Potřebuješ hlavně omezit proud, procházející LED. Na to stabík nepomůže, odpor tam budeš muset mít stejně. A když už ho tam máš tak není problém si ho spočítat pro jakékoliv napájení, takže klidně pro 12-14.5V a stabilizátor ušetříš.
b) podpětí? podtočí motor? vyletí něco nahoru? Těžko.

Vem si extrémy: máš tam AKU, budiž jí jmenovité napětí 12V (pokles při startování vem čert.) Ale jak nastartuješ, tak pod 12V se prostě nemáš jak dostat. Další extrém je regulátor, nad 14,4V napětí nemá jak vylétnout. Pokud by ses dostal mimo tyto meze tak bys měl pravděpodobně jiné obtíže, než pár trapných ledek za pár korun

Pokud si děláš sérioparalelní zapojení, tak po 4 nebo 5 LED není problém spočítat hodnotu odporu tak, aby ses trefil do rozsahu pro LEDku a nebudeš mít problém i tak.

Regulovat proudem a mít tam trimr je ptákovina. Nebo výrobci jsou asi idioti, když používají dvou vláknové žárovky, případně více diod, že? Stačila by přece jediná a odpory Jenže oni si tam zcela logicky jednak nechcou topit navíc dalším topidlem a druhak podžhavená žárovka svítí hnusně. Taktéž omezená LED svítí divně. Takže asi tak...



...samí elektronici tady....jen tak dál, ať se mám čemu smát......
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist