Sam jsem si ted polozil tuto otazku a nevim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?
J.R..>Jj taky si myslím. Už první Gsxr měly SACS (suzuki advanced cooling systém) olej byl rozstřikován na dna pístů. Hlavně,že pán Tom Riddle se v těch motorkách vyzná za nás.
Neboj, vim jak funguje SACS motor A chlazení pístu zespodu olejem, maj i jiný motory, třeba i pitbiky Hle rozděl si to na 2 skupiny. Buď je tam voda nebo neni, víc neřešit. Dragstery sou out, tady je řeč o sériový motorce a tk je GSX-R 1100 jasnej vítěz. Apropo, když se dá S S motor nahnat na 1600 koní, suzučí 4vál to zmákne taky, to se neboj. Právě, že SACS motory byly v minulém století do dragsterů velice hojně využívány
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?
DMC.motobiker>To já jen pro upřesnění informací u těch Ducati , jinak je mi to celkem jedno...
Jo a nebo takové dnes již legendární šestiválcové závodní MV-Agusty z let 50tých, 60tých a 70tých , také si myslím že neměly chlazení oleje a musely jet opravdu dobře...
Ty jsi ale tak chytrý DMC a proc maj teda vsechny Agusty tak obrovskej zebrovanej odlitek tvorici olejovou vanu? na ohrejvani oleje? apropo olejem je chlazeny kazdy motor at vice nebo mene
Tom_Riddle>Neboj, vim jak funguje SACS motor A chlazení pístu zespodu olejem, maj i jiný motory, třeba i pitbiky Hle rozděl si to na 2 skupiny. Buď je tam voda nebo neni, víc neřešit. Dragstery sou out, tady je řeč o sériový motorce a tk je GSX-R 1100 jasnej vítěz. Apropo, když se dá S S motor nahnat na 1600 koní, suzučí 4vál to zmákne taky, to se neboj. Právě, že SACS motory byly v minulém století do dragsterů velice hojně využívány
Právě,že bojim. problém bude třeba i v tom ,že ty SaS maj objem ke třem litrum. Radovej motor gsxr nepude převrtat na žádnej závratnej objem,protože sou vložky pospolu. To,že se použivaly a použivaj je jasná věc. Jejich hlavni výhoda,je v tom,že sou levný a je jich mraky. Ty dragstery co tady u nas s tim motorem jezdí maj do 300 koní. Ve světe v top fuelech už nemá místo.Kdybch to měl srovnat,tak je to druhá liga! Takže jak říkaš NAHNAT určitě nepude.Naposledy editováno 19.11.2010 23:29:13
2 reakcí na tento příspěvek ..nejrychlejsi vzduchac?
2T každej zdvih maká ... 4T každej druhej maká ... a nehádej se...voe a mysli raději
Zdvih je jasnej...je to chod pístu od spodní na horní úvrať. nevím co řešíte. Zase se někdo snaží dělat chytrolína ...
2T ma sice "horsi" spalovani, ale kazdy druhy zdvih je pracovni. U 4T je to kazdy ctvrty!
Proto ma motor ve vysledku vyssi ucinnost.
2takt má ve skutečnosti MENŠÍ účinnost
Dokonale si popletl co šlo
Naposledy editováno 20.11.2010 00:01:05
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?
Aááále,jednu věc zřetelně nebreš v potaz. Všichni tu operujete výkonama a jste jima zaslepení a v tom se hrozně mýlíte. Protože na okruhu to může mít vliv, ale při sprintu tě s SS dá i lecjakej chopper - proč? No protože kroutící momemnt ... tak a teď jdi zase na internet a hledej kolik A HLAVNĚ KDY měla GPZ 750 turbo krouťáku - napovím ti, v 5t rpm se to zvedalo i na 2.kvalt jen motorem i přes tu váhu (a to si myslím že GSX-R moc nedeokázalo) ...takže něříkám dogmaticky že by to turbo jasně vyhrálo, ale s pouhejma 750ccm by to bylo rovnocený. Krom toho, když měl člověk srdce a pohrál si s obtokáčem na turbu tak ta mašina měla potenciál 130HP bez sebemenšího problému a bez žádný jiný speciální úpravy.(a psal se rok 84 což Vaše GSX-Rko zcela diskvalifikuje) ...první konkurence týhle mašiny přišle s r.88/89 kdy vyjelo CBR1000F ...
kdeže ty časy jsou
t_freedom>Šumák> opravdu se nechci pouštět do hypotetických disputací, kdo koho pobije. Ono jde vždy v první řadě o řidiče.
Aááále,jednu věc zřetelně nebreš v potaz. Všichni tu operujete výkonama a jste jima zaslepení a v tom se hrozně mýlíte. Protože na okruhu to může mít vliv, ale při sprintu tě s SS dá i lecjakej chopper - proč? No protože kroutící momemnt ... tak a teď jdi zase na internet a hledej kolik A HLAVNĚ KDY měla GPZ 750 turbo krouťáku - napovím ti, v 5t rpm se to zvedalo i na 2.kvalt jen motorem i přes tu váhu (a to si myslím že GSX-R moc nedeokázalo) ...takže něříkám dogmaticky že by to turbo jasně vyhrálo, ale s pouhejma 750ccm by to bylo rovnocený. Krom toho, když měl člověk srdce a pohrál si s obtokáčem na turbu tak ta mašina měla potenciál 130HP bez sebemenšího problému a bez žádný jiný speciální úpravy.(a psal se rok 84 což Vaše GSX-Rko zcela diskvalifikuje) ...první konkurence týhle mašiny přišle s r.88/89 kdy vyjelo CBR1000F ...
kdeže ty časy jsou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?
t_freedom>...Aááále,jednu věc zřetelně nebreš v potaz. Všichni tu operujete výkonama a jste jima zaslepení a v tom se hrozně mýlíte. Protože na okruhu to může mít vliv, ale při sprintu tě s SS dá i lecjakej chopper - proč? No protože kroutící momemnt ...
Dokazes tohle tvrzeni nejak oduvodnit?
1 reakcí na tento příspěvek ..nejrychlejsi vzduchac?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?
Jindra650>t_freedom> vyhoda copru na sprintech neni v tocivym momentu, to nazenes pres spojku, kdyz ti na ni nezalezi a vhodnyma prevodama(SSty maj zpravidala krasi 1 a odsazenou 2ku, to neni ideal na sprint)...ale rozdil je v geometrii podvozku a rozlozeni hmotnosti, SStu nandas a jde na zadek kvuli kratkymu rozvoru a relativne vysokymu tezisti kvuli jizde v zatackach, zatimco copr je dlouhej jak tejden a nizkej, takze se na tohle hodi, staci nekompromisne tomu nandat a maximalne protocis zadni kolo ....kamarad s FJckem pravidelne na startu nandal kde komu, protoze FJcko se proste nezvedne, a jen si podhrabne ...apropo velkej tocivej moment na zadnim kole je stejne naprd, kdyz nemuze byt efektivne prenesenej
Jindra650>Ty jsi ale tak chytrý DMC a proc maj teda vsechny Agusty tak obrovskej zebrovanej odlitek tvorici olejovou vanu? na ohrejvani oleje? apropo olejem je chlazeny kazdy motor at vice nebo mene
Díky , konečně trocha uznání! Od inženýrka to potěší dvojnásob...
Jinak nevím o co se tu snažíš , jasně že MV-Agusta má žebrovanou vanu a u Ducati se ten olej určitě trochu ochladí v převodovce , dokonce i u 2T je ten olej buď úplně studenej v nádrži s benálem, a nebo ve svojí vlastní nádržce... Taky se ty motory dost chladí palivem a ten vzduch co nasávají je určitě taky nezahřeje, a co teprve když venku prší? To je pak i takovej vzduchem chlazenej motůrek najednou vodník... Teď je ale otázka, jak moc může být žebrovaná vana považovaná za chladič oleje, a pokud může, tak třeba takové Ducati žebrovanou vanu nemají ne? A pokud se podle tebe počítá jako chlazení i samotnej mazací okruh, pak dle této tvojí logiky vlastně žádnej 4T ani nemůže být označený za vzducháč že? Nebo znáš nějakej 4T motor bez olejového okruhu? A co ten 2T motor, ten tou studenou směsí chlazený není? Potom ale i třeba taková Jawa 350 podle tebe není chlazená vzduchem, ale směsí kterou zároveň i spaluje ne? Takže ve finále už můžeme konečně toto téma uzavřít , protože vzduchem chlazený motor vlastně neexistuje že? Teda co se tady člověk všechno nedozví , nejhorší je holt asi studovanej...
Naposledy editováno 20.11.2010 11:16:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?
Jindra650>t_freedom> vyhoda copru na sprintech neni v tocivym momentu, to nazenes pres spojku, kdyz ti na ni nezalezi a vhodnyma prevodama(SSty maj zpravidala krasi 1 a odsazenou 2ku, to neni ideal na sprint)...ale rozdil je v geometrii podvozku a rozlozeni hmotnosti, SStu nandas a jde na zadek kvuli kratkymu rozvoru a relativne vysokymu tezisti kvuli jizde v zatackach, zatimco copr je dlouhej jak tejden a nizkej, takze se na tohle hodi, staci nekompromisne tomu nandat a maximalne protocis zadni kolo ....kamarad s FJckem pravidelne na startu nandal kde komu, protoze FJcko se proste nezvedne, a jen si podhrabne ...apropo velkej tocivej moment na zadnim kole je stejne naprd, kdyz nemuze byt efektivne prenesenej
Tak tohle určitě nikdo z nás nevěděl , takže díky za osvětu , co tam máš dál???
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?
P = Mk . (omega)
využitelnost spalovacího motoru je daná krouťákem - průběhem a jeho maximem k bodu, kdy už ti narůstající otáčky nepokryjou úbytek krouťáku ...ten se zyšujícími se otáčkami padá.
Tedy, maximum krouťáku v nízkejch otáčkách bude na sprint(čistě podle mě) výhoda.
Dlouhozdvih bude mít problém s dalším točením - řazení atd. co tě ve finále zpomalí...ale dopředu v akceleraci tě žene (tedy zase čistě opodle mě) krouťák...
Šumáku> psalo se tu o nejrychlejší a nejsilnější mašině...a ty do toho pleteš testy...hele, je to tvůj názor a neberu ti ho...jel jsem jak na GSX-Ru, tak na Turbu, tak na GPZ 900 (a to na turbo ohledně síly nemělo ani boha- ani 11kilo na to motorově nemělo) ... ohledně využitelnosti toho strmýho nárustu výkonu - to je jiná - slabý brzdy, slabej rám atd...
Jen mě zaráží lidi jako ty, co si čtou recenze a pak se bijou...já na všech co píšu seděl a ujel min. 50km(GSX-R, GPZ 900) ... turbo jsem vodil asi 15tkm... nemusíš věřit...a je mi to fuck ...
freedome freedome, ze i ty se v tom takhle zapletes, to me trosku prekvapuje!
Trosku si vyjasnime pojmy:
Ja jsem ve svem pripevku #131 i dale pouzil slova "zdvih" pro oznaceni pohybu pistu od jedne libovolne uvrati ke druhe (opacne) uvrati. Tedy co otacka to 2 zdvihy.
Synonymem tedy muze byt slovo "takt", "cyklus", "doba" ev. "faze". Jsem presvedcen , ze tento vyklad tohoto slova je spravny! Tento termin se v tomto smyslu bezne vyskytuje (i kdyz jsem ho objevil i ve "vasem" vyznamu).
Dale jsem ke slovu takt pouzil pridavne jmeno "pracovni", ve smyslu, ze timto oznacuji tu cast cinnosti motoru (takt, cyklus, dobu), kdy motor odevzdava praci.
Naopak vy pod pojmem "zdvih" rozumite cit.: >je to chod pístu od spodní na horní úvrať2T každej zdvih maká ... 4T každej druhej maká< ("maká" chapu jako ze motor odevzdava praci) je v podstate nesmysl, protoze spalovaci motory odevzdavaji praci pri expanzi, tedy v situaci, kdy se pist pohybuje z horni uvrati do dolni a to prece podle vas neni zdvih...!!!
Vy jste zde pro zmenu pouzil slovo "zdvih" ve smyslu "otacka" motoru.
No hlavne ze ve vysledku tvrdime oba to samy .
t_freedom>Dawe02> zkusil bych to definicí výkonu (fyzikální) rotačního pohybu.
P = Mk . (omega)
využitelnost spalovacího motoru je daná krouťákem - průběhem a jeho maximem k bodu, kdy už ti narůstající otáčky nepokryjou úbytek krouťáku ...ten se zyšujícími se otáčkami padá.
Tedy, maximum krouťáku v nízkejch otáčkách bude na sprint(čistě podle mě) výhoda.
Dlouhozdvih bude mít problém s dalším točením - řazení atd. co tě ve finále zpomalí...ale dopředu v akceleraci tě žene (tedy zase čistě opodle mě) krouťák...
Šumáku> psalo se tu o nejrychlejší a nejsilnější mašině...a ty do toho pleteš testy...hele, je to tvůj názor a neberu ti ho...jel jsem jak na GSX-Ru, tak na Turbu, tak na GPZ 900 (a to na turbo ohledně síly nemělo ani boha- ani 11kilo na to motorově nemělo) ... ohledně využitelnosti toho strmýho nárustu výkonu - to je jiná - slabý brzdy, slabej rám atd...
Jen mě zaráží lidi jako ty, co si čtou recenze a pak se bijou...já na všech co píšu seděl a ujel min. 50km(GSX-R, GPZ 900) ... turbo jsem vodil asi 15tkm... nemusíš věřit...a je mi to fuck ...
Pises, ze >2takt má ve skutečnosti MENŠÍ účinnost< a je to vlasne pravda. Uvadi se to i v ruznych porovnavanich 2T a 4T motoru.
Ovsem problem je ze neni presne specifikovano jaka nebo ceho ucinnost se rozumi!
Evidentne se (v duchu doby) bere v potaz ucinnost vyuziti paliva, spalovani neboli vykonovy zisk v pomeru k mnozstvi spotrebovaneho paliva. Tam neni pochyb, ze 4T je ucinnejsi.
Ja jsem take presne toto zminil, kdyz jsem napsal >2T ma sice "horsi" spalovani...větší měrnéhi výkonu< (tedy vlastne urcite ucinnosti).
Pak je zde jeste ucinnost vlastni konstrukce stroje. 2T motor je znacne jednodussi a ma mene pohyblivych casti, tedy mensi ztraty, tedy vyssi ucinnost (mechanicka).
Cely ten paradox docela vystizne to popisuje 3. odstavec v tomto clanku (pdf).
Naposledy editováno 20.11.2010 13:28:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?
Naposledy editováno 20.11.2010 14:30:28
1 reakcí na tento příspěvek ..nejrychlejsi vzduchac?
...a v poslední řadě... my se nebavili o jízdních vlastostech z testů...bavili jsme se o "namotorovanosti" ...resp. otázka vlákna tam směřovala.
Hugo R> kdybys používal termíny jako všichni lidi kolem motorů...asi bys tad nemusel nic vysvětlovat... a "účinnost" je jen jedna ... mechanický ztráty jsou něco trochu jinýho...a žádnej paradox v tom nevidím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?
DMC.motobiker>Tak tohle určitě nikdo z nás nevěděl , takže díky za osvětu , co tam máš dál???
S tebou se bavit nebudu, protoze to postrada smysl demagogove tvyho razeni jsou mi akorat k smichu2 reakcí na tento příspěvek ..nejrychlejsi vzduchac?
1100 má svoje kouzlo mastodontního nesmyslu, ale HP2 a MGS maj správný počet válců (doufám, že i pracovních dob).
A kdyby to někoho zajímalo, můj 4T dieselový motor má pracovní dobu od pondělí do pátku 8:00-8:25 a 18:00-18:25. O víkendech nepravidelně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ..nejrychlejsi vzduchac?
Jinak je pravada, že je něco jinýho vzduchem chlazený motor, třeba i s přidaným olejovým chladičem, a motor SACS, který je navržen tak aby hlavní chladicí funkci nesl olej, viz dříve zmíněné oplachování pístů, nebo speciální kanálky pro chlazení hlavy.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
něco levného do 10 Babetta 210, Babetta 207, Babetta 134, Babetta 228, ... | kubikula8 | 14 | 13.11.2023 v 09:37 Krautkopf |
Babeta spojky Babetta Classic 50 | simon123 | 0 | 24.4.2022 v 19:51 simon123 |
Je správně zapojena ? Babetta Classic 50 | totom | 2 | 16.6.2019 v 21:20 posoldikml |
Manuál Babetta Classic 50 | posoldikml | 0 | 16.6.2019 v 21:19 posoldikml |
Majitelé motocyklů Čs. výroby z Kro... [1 ... 11, 12] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, Jawa 250/559, Jawa 50/20... | Doly_cz | 344 | 19.1.2018 v 09:54 Doly_cz |