1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzpěra na motorku (zajímavá technická řešení)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzpěra na motorku (zajímavá technická řešení)
Už Jára Cimrman zjistil že foukáním cigaretového kouře do vody zlato nevznikne, a ukázal tak dalším vědcům že tudy cesta nevede.
Někdo prostě tu cestu ukázat musí, aby řekl - tak tudy ne, přátelé!
Ty jseš prostě takovej náš Jára Cimrman!
1 reakcí na tento příspěvek Vzpěra na motorku (zajímavá technická řešení)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzpěra na motorku (zajímavá technická řešení)
Pro srandu jsem si tohle turbo namatchoval na tento mor a jsi mimo mapy. Ucinnost, kdyby to preneslo alespon neco z tech ~300W potencialni energie vyfuku by byla realne pod 10%, cili optimisticky 30W pridane hodnoty.
Bezva, to si s tim mazanim opravdu nedelej starosti. Vesele je, ze tohle by ti poskytl i silnejsi vetnilator z PC, ktery jsi zminoval (Sunon nejake 10W-15W delal).
Dawe02>Zar> nevedli jsme tu debatu uz nedavno? Cim to funkcni turbo mazes? Jaky pressure ratio mas a jaky je kalibracni tlak toho wastegatu, kdyz ho beres jako bernou minci dodaneho tlaku?
Pro srandu jsem si tohle turbo namatchoval na tento mor a jsi mimo mapy. Ucinnost, kdyby to preneslo alespon neco z tech ~300W potencialni energie vyfuku by byla realne pod 10%, cili optimisticky 30W pridane hodnoty.
Bezva, to si s tim mazanim opravdu nedelej starosti. Vesele je, ze tohle by ti poskytl i silnejsi vetnilator z PC, ktery jsi zminoval (Sunon nejake 10W-15W delal).
Neboj, on na to přijde časem sám že tudy cesta nevede.
PetrXX>Paráda, i když mnozí držkují nad efektivitou a smyslem, já jsem nadšenej, že se pořád najdou kluci, kteří jdou do úprav po hlavě a s jistým kumštem (na rozdíl od valné většiny uživatelů motorek, kteří mají problém s výměnou olejového filtru)
držím palce
Já taky
1 reakcí na tento příspěvek Vzpěra na motorku (zajímavá technická řešení)
Ale rád se nechám přesvědčit o funkčnosti. Mne by zajímalo jaký tedy plnící tlak dává kompresor do sání a také jaký je nárůst výkonu. Odpoví mi majitel?
Agathon>Ono hlavně přeplňovat 2-taktní motor je samo o sobě velmi problematické kvůli samotném principu výplachu válce - výfukové a přepouštěcí kanály jsou otevřené současně, takže pokud by byl jiný tlak v sání než backpressure, pak se celé přepouštění brutálně rozhodí. Buď se bude motor dusit nebo naopak bude přepouštět příliš směsi do výfuku. Z tohoto důvodu je použití čistě mechanického kompresoru téměř vyloučené, resp. by to šlo jen s úpravou časování, a kdo ví jestli vůbec. Nejspíš by motor musel disponovat výfukovým ventilem (což u pincka nehrozí že).
Ale rád se nechám přesvědčit o funkčnosti. Mne by zajímalo jaký tedy plnící tlak dává kompresor do sání a také jaký je nárůst výkonu. Odpoví mi majitel?
Majitel ti neodpoví neb je to garážový tunér a nezná základní principy. Kdyby je znal, tak na motor z pincka turbo nedává ale bohužel holt to nechce pochopit, že mrhá časem tak ho nech, on na to časem přijde sám
1 reakcí na tento příspěvek Vzpěra na motorku (zajímavá technická řešení)
Pochopí tu aspon hrstka čtenářů ,že si rád "hraju" a baví mě vymýšlet (zhovadilosti) které by jiné jen málo kdy napadly případně věci u kterých se člověk zamyslí.
Jak jsem už v jedné debatě zmínil řeším niní věci jakožto (nedostatečná těsnost mezi kartery ) přidírání ojničního čepu , směsy , podpalování kroužků a podobně .
Vše je běh na dlouhou trat . (jinak s tlakem a takto principielne stanoveným karburátorem se dostanu dle budíku na tlak do max 0.15 baru bez toho aniž by se motor dusil a podobně to je strop který mi karburátor dovolí , v přetlaku je slabší pružina aby se otevýral tehdy dojde-li k překročení již zmíněného stropu.
Již to ,že se to vůbec točí je pro mne úspěch a to že tam dosáhnu tlaku ač mizivého taktéž.
Až vyřeším výše zmíněné nedostatky budu se zaobírat věcmi dalšími.
P.S- Lepší ztratit čas v garáži ,než po zastávkách s krabičákem v jedné ruce a cigaretou v druhé, jakož to mohou dělat právě Vaši děti.
sramis>Všiml jste si někdo toho kotouče vpředu? Toho lanka? Jinak by mě zajímalo jak jsi vyřešil bohatost směsi a kompresní poměr? Jestli ti to vůbec udělá alespoň normální výkon origo fichtla? Jinak jestli ti to funguje (což moc neveřím) tak fandím, jen tak dál...
mechanicka kotoucovka z kola.. to celkem i funguje..
Vice o flow - through
1 reakcí na tento příspěvek Vzpěra na motorku (zajímavá technická řešení)
Že se to přidírá je neklamná známka chudé směsi, nebo málo oleje v benzínu. A přitom když tam turbo natlačí víc směsi by tam logicky mělo být i víc oleje takže kdepak máš chybu ty mechaniku? a jak máš řešený výfuk? aby ti neutíkala zbytečně směs doprd...ele já vím máš tam turbo, jenže to není 4T motor tohle 2T který potřebuje jistou déku a objem výfukové komory..... atd atd atd........
Když natunit motor z pincka, tak rozhodně ne turbem ale daleko lepším způsobem - úpravou motoru samotného a výsledek je rozhodně zaručený a navíc nepřibude žádná váha navíc.....
Takže si klidně ty garážovej Cimrmane bádej dál [lol]
assassin - helet k tý brzdě , myslíš že bubnovka je lepší ?:D .... vím že to není top tato varianta ,ale již z testování jsem zjistil ,že ten "malej hajzl z kola" zvládne ohnout přední vidle .... na závodění to taky není to bezdebat.
1 reakcí na tento příspěvek Vzpěra na motorku (zajímavá technická řešení)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzpěra na motorku (zajímavá technická řešení)
Že se to přidírá je neklamná známka chudé směsi, nebo málo oleje v benzínu. A přitom když tam turbo natlačí víc směsi by tam logicky mělo být i víc oleje takže kdepak máš chybu ty mechaniku? -- A nebude to náhodou tím ,že při vyšších otáčkách je tam více vzduchu ? a směs je chudší ? průtok skrz karbec je stejný nasává benzín stejně jak kdy jindy ,ale objemové množství vzduchu je větší s počtem otáček . Pokud obohatím směs tak to na volnoběh uchlastám a u stropu se to nebude přidírat ovšem to je mi k ničemu když motor sám nepoběží
Když natunit motor z pincka, tak rozhodně ne turbem ale daleko lepším způsobem - Vypadá to snad jako závodní speciál ? ... samo sebou ,že výkon nahrabeš lehčejc na vejfuku válci a karbci
Zar>[quote]Dingo>
Že se to přidírá je neklamná známka chudé směsi, nebo málo oleje v benzínu. A přitom když tam turbo natlačí víc směsi by tam logicky mělo být i víc oleje takže kdepak máš chybu ty mechaniku? -- A nebude to náhodou tím ,že při vyšších otáčkách je tam více vzduchu ? a směs je chudší ? průtok skrz karbec je stejný nasává benzín stejně jak kdy jindy ,ale objemové množství vzduchu je větší s počtem otáček . Pokud obohatím směs tak to na volnoběh uchlastám a u stropu se to nebude přidírat ovšem to je mi k ničemu když motor sám nepoběží
Když natunit motor z pincka, tak rozhodně ne turbem ale daleko lepším způsobem - Vypadá to snad jako závodní speciál ? ... samo sebou ,že výkon nahrabeš lehčejc na vejfuku válci a karbci
Zar a dva karburátory tě nenapadly? respektive něco jako na Hondě XL - dvojitý karbec, druhý stupeň se otevírá až když je první stupeň někde za půlkou otevření..... ty inženýre, tenhle systém je starý jak metuzalém.
Koukám, že logicky mi tady popisuejš jak ti to tvoje turbo na pincku nefunguje
...ale přeplňování pro dvoutakty už někdo vymyslel...už jsem to tady jednou psal ale opakování je matka moudrosti...
Řešení které jsem viděl v praxi na závodním 2T motocyklu (tuším právě značky DKW, ale bez záruky...) je řešení s proměnným objemem klikové skříně, kde základem je časování (v případě motoru s vratným vyplachováním: v případě že je motor v počátku sání a dochází tedy k propojení karbecu s klikovou skříní, má být objem klikové skříně minimální a s posuvem pístu a počátkem sání se má objem postupně zvyšovat...
...naopak když začíná docházet k přepouštění směsi nad píst, má být komora nejobjemnější a s prováděním výplachu se má rychle zmenšovat a tlačít maximum směsi do spalovacích prostor...toto je právě efekt přeplňování 2T motorů ...samozřejmě toto je jen pro vysvětlení...praktické nastavení bude asi trochu jiné vzhledem k setrvačnostem kliky a možnostem aerodynamického ucpání přepouštění atd...ale to trochu vařim z vody...
...jinak mnou shlédnutá praktická realizace spočívala v doplnění původního jednoválce o jakýsi druhý válec vidlicově, který se choval právě jako kompresor pracující spodním dnem (přilehlým k prostoru klikovky) právě dle naznačeného schematu...
...toto jsem opravdu viděl v literatuře a muzeuu...ale jestli to funguje to opravdu nevim
...líbí se mi tvůj tvůrčí a optimistický přístup a jen tak dál...ale zaměřil bych se na něco realističtějšího
...a když jseš taková hračička co udělat tu podsedlovou vzpěru ve formě miniaturní prutový konstrukce třeba z 8mm trubiček??? Design dle vlastního uvážení .