Téma: RSV bouračka
 
31.8.2010 v 21:15
Ahoj, o víkendu jsem na našem oblíbeném kopci boural.Neberte toto téma jako machrování,nebo předvádění se.Neboural jsem poprvé a asi ani né naposledy.Chtěl bych bouračku rozebrat, abych se mohl vyvarovat stejné situace.
Malinko se to pokusím nastínit:Levá lehce klopená zatáčka.Teplota okolo 20°C.Asfalt dobrý (jezdí se zde závody do vrchu).Pneu horké, nahuštěné dle manuálu pro trať.Přední pneu už na zónách Pirelli Dragon Supercorsa Pro.Zadní, vzorek 4mm Bridgestone BT-015.

A teď co bylo příčinou pádu? Příliš sjetá přední? Pro takové náklony nevhodná směs zadní pneu? Mohl tam být kamínek? Nebo i možnost podhuštěných pneu (po kopci jsem tímto stylem lítal 20minut)? Dle videa, Které kolo podjelo? Přední nebo zadní?

Na závěr bych chtěl říct, že můžu děkovat že jsem z toho vyvázl bez fyzické úhony (až na bolest zad a nohy).Na mašině škoda cca 5000 kromě laku.Podřená a prodřená 14 dní stará komboška.

PS: sháním díly na RSV


Uzavřeno 18.09.2010 v 10:33 uživatelem KedaR_K


Naposledy editováno 31.08.2010 21:21:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 22:20 | Nahoru | #61

GRASSEL>Je tam daleko víc faktorů včetně nějakýho neviditelnýho písečku kterej trefil a adhéze byla v hajzlu taky podvozek hraje roli a všeho. Nicméně já bych hledal nejdřív chybu v gumách měl jsem nazutý BT 016 na zx7r a za vyjížďku jsem si zatancoval 4krát


To máš pravdu, kdybych jel někam jezdit takovouhle kudlu, tak asi né na cestovních gumách (tyhle btčka teda neznám). A taky bych si teda na zkoušení náklonů nevybral místo se svodidlama, ale to sem nepatří...

KedaR> Já ti to vysvětlím těžko, je to docela věda a mně ty výjezdy taky nejdou. Nicméně stáhni si film Keith Code 2 (na titulky.com jsou i titulky), tam se tím zabývá asi dvě hodiny. Třeba z toho něco pochytíš. A nebo jezdi s někým zkušenějším, to mi taky pomáhá.

Naposledy editováno 31.08.2010 22:21:52

(reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 22:20 | Nahoru | #62

GRASSEL>přední sedačka by měla bejt na 98-03 stejná, jen zadní jiná kolik dáš?!

Sorry, moje chyba.Potřebuju zadní sedlo.Sedlo řidiče je OK.

(reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 22:21 | Nahoru | #63

seccomk>GRASSEL> To, že ty by sis je nevzal ale není žádné měřítko, jelikož ty prosazuješ jen ty Dnlopy KR 108 195/65 a nic jinýho A ohledně toho týpka, jak víš, že to byla vina gumy?



Seš vedle jak ta jedle já neprosazuju jen KR ale prosazuju gumy co fungujou a mám s nima zkušenosti třeba metzeler K1-K2 racetek, diablo supercorsa, dragon supercorsa, GP D211, KR 108, diablo superbike atd. takže asi tak.......
KR jsou z nich ale nejlepší a proto je jezdím ale jemu se tam nevejdou.

Už jsem říkal výše co všechno na to může mít vliv tak si to přečti. Je tam spousta věcí co s tím můžou mít něco společnýho!!!! Já bych ale začal gumama protože vím jak ty gumy BT 015 fungujou!!!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 22:22 | Nahoru | #64

RomanSS>To máš pravdu, kdybych jel někam jezdit takovouhle kudlu, tak asi né na cestovních gumách (tyhle btčka teda neznám). A taky bych si teda na zkoušení náklonů nevybral místo se svodidlama, ale to sem nepatří...

KedaR> Já ti to vysvětlím těžko, je to docela věda a mně ty výjezdy taky nejdou. Nicméně stáhni si film Keith Code 2 (na titulky.com jsou i titulky), tam se tím zabývá asi dvě hodiny. Třeba z toho něco pochytíš. A nebo jezdi s někým zkušenějším, to mi taky pomáhá.

Fajn, už to stahuju, nicméně si neumím představit, že bych měl v náklonu ubírat, nebo snad přidávat plyn....

(reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 22:23 | Nahoru | #65

Dina>a s kým jsi tancoval,cype s ALEXEM ???



čéče nedávno jsem kouka do nějakýho hodně starýho vlákna a byl tam nějakej ALEX a možná to byl on

(reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 22:26 | Nahoru | #66

KedaR_K>Fajn, už to stahuju, nicméně si neumím představit, že bych měl v náklonu ubírat, nebo snad přidávat plyn....


No vidíš, a to je dost důležitý. Uvidíš ve fimu.

Kurnik děcka, asi si mě budete teď víc vážit, protože já Aleksa poznal osobně a dokonce mě vezl i jeho Land Roverem!

Naposledy editováno 31.08.2010 22:26:30

(reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 22:29 | Nahoru | #67

KedaR_K>Fajn, už to stahuju, nicméně si neumím představit, že bych měl v náklonu ubírat, nebo snad přidávat plyn....



Ono to není jen o klopení souhra plynu a náklonu tam musí bejt. Stejně tak nájezd a výjezd, tohle všechno jsou dost důležitý věci a je třeba se k nim pomalu dopracovat.. Zjístíš sám co jak funguje a jak co ovlivní jízdu na motorce. Chce to ale čas a zkušenosti a hlavně v provozu.

(reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 22:30 | Nahoru | #68

KedaR_K>Fajn, už to stahuju, nicméně si neumím představit, že bych měl v náklonu ubírat, nebo snad přidávat plyn....



hoď jsem ten link na stahování nějak se mi nedaří ho najít

2 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka

31.8.2010 v 22:32 | Nahoru | #69
...neber to nějak blbě...ale to video je "srandovní"!..u nás to komentujeme :"pád ztrátou rychlosti!" ..to jsi dojel ještě dost daleko v zatáčce!

...prostě příště tam :"musíš nasrat více plynu...a jasně to mít tak trochu dost v píči"!
..a na každem kole mít pneu rozdilných vlastností je cesta do pekel!

RSV bouračka

31.8.2010 v 22:39 | Nahoru | #70
hele ale to je poprvý snad co vidím dvojitý svodidla

asi věděj proč je tam dát

Naposledy editováno 31.08.2010 22:39:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 22:41 | Nahoru | #71

2LEKO>...neber to nějak blbě...ale to video je "srandovní"!..u nás to komentujeme :"pád ztrátou rychlosti!" ..to jsi dojel ještě dost daleko v zatáčce!

...prostě příště tam :"musíš nasrat více plynu...a jasně to mít tak trochu dost v píči"!
..a na každem kole mít pneu rozdilných vlastností je cesta do pekel!

...takže na ten náklon malá rychlost?Takže klidně ten náklon můžu zachovat, ale zvýšit rychlost?Nebo zachovat rychlost a malinko mašinu narovnat a tím pádem víc vysednout .....???

1 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka

31.8.2010 v 22:45 | Nahoru | #72
Spíš ses v tom místě už měl rovnat a přidávat a ne dál zvětšovat náklon

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 22:47 | Nahoru | #73

seccomk>Spíš ses v tom místě už měl rovnat a přidávat a ne dál zvětšovat náklon


O tom jsem mluvil na prvni strance. Mas si najet tak aby jsi na vyjezdu uz pridaval. Skilleri bud furt brzdej nebo pridavaj - (krome bodu okolo apexu).

I kdyz je fakt ze tahle zatacka je dlouha takze to neni tak jednoduche

Naposledy editováno 31.08.2010 22:51:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 23:01 | Nahoru | #74

SVSkritek> O tom jsem mluvil na prvni strance. Mas si najet tak aby jsi na vyjezdu uz pridaval. Skilleri bud furt brzdej nebo pridavaj - (krome bodu okolo apexu).

I kdyz je fakt ze tahle zatacka je dlouha takze to neni tak jednoduche

Jezdit v zatáččce narovnanej mě nebaví ( jen když mám náladu a jedu kochačku) takže ve výsledku je to všechno nahovno ................. asi to prodám, koupim načipovanou vochcávku f Tédéíčku a bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 23:13 | Nahoru | #75

KedaR_K>...takže na ten náklon malá rychlost?Takže klidně ten náklon můžu zachovat, ale zvýšit rychlost?Nebo zachovat rychlost a malinko mašinu narovnat a tím pádem víc vysednout .....???



...já nevím,možná se vyjádří jiní "odborníci",hlavně že jsi v pohodě a bereš to s nadhledem!
...každý pád je souhra různých okolností a detailů...a je těžko určit proč,co a jak!
...padají i "mistři"!...ale většinou je to hlavně chyba jezdce!...a potom až řešit pneu,technický a konstrukční stav mota,počasí,vozovku atd.
...ale stejně si myslím,že jsi asi chtěl moc to "koleno" a vlastně jsi z té motorky "vypadl"!

(reakce na) RSV bouračka

31.8.2010 v 23:32 | Nahoru | #76

2LEKO>...já nevím,možná se vyjádří jiní "odborníci",hlavně že jsi v pohodě a bereš to s nadhledem!
...každý pád je souhra různých okolností a detailů...a je těžko určit proč,co a jak!
...padají i "mistři"!...ale většinou je to hlavně chyba jezdce!...a potom až řešit pneu,technický a konstrukční stav mota,počasí,vozovku atd.
...ale stejně si myslím,že jsi asi chtěl moc to "koleno" a vlastně jsi z té motorky "vypadl"!



Se vším souhlasím ale ty gumy..................ty na to maj hodně velkej vliv a třeba ty BT 015 bych na nějaká zkoušení náklonu fakt nebral. Když pojedeš na tvrdejch křuskách a rozbiješ si hubu tak to bude chyba gum i když ty neuděláš žádnou, teda vlastně jo.....tu že si jel na takovejch gumách

RSV bouračka

1.9.2010 v 00:01 | Nahoru | #77
Sice tomu moc nerozumim, ale ať se na to koukám jak se koukám, tak ona ti ta zadní guma neustřelila, ale spíš si to elegantně položil jak do peřin. Na ten náklon, cos tam dal bych řek, žes jel moc pomalu - nebo si to na tu rychlost cos měl moc naklonil - to už musíš podumat sám, podle tý zatáčky a gum.

RSV bouračka

1.9.2010 v 00:35 | Nahoru | #78
je mozny ze jako se prilis "prelehnout" (v naklonu)???

E: asi jo - brooou!

Naposledy editováno 01.09.2010 00:52:40

(reakce na) RSV bouračka

1.9.2010 v 06:31 | Nahoru | #79

KedaR_K>Camča_v> Laudon, kopec za Albrechticema.



Trefa Je to ta levá nad jeptiškama. Sem se tam něco najezdil. Můj nejoblíbenější kopec

RSV bouračka

1.9.2010 v 06:58 | Nahoru | #80
No na videu to vypadá tak "jakože nevině" prostě jen bum :) pokud by zde byla typovačka tak bych zkusil:
- špatné gumy na tenhle druh zábavy
- bordel na silnici - /kamínek, napojení asfaltu a podobné ptákoviny/
- nebo nízká rychlost pro tak vysoký náklon.

HOT kandidát je podle mě 3-tí možnost. Ta motorka taky něco váží, a když nepojedeš dost rychle aby odstředivá síla měla tendenci ji od té silnici rovnat nahoru, tak podle mě gravitace zvítězí :) Takže vyšší rychlost a dobré gumy které tě nepustí a můžeš se do nich opřít jsou podle mého obsahem tajenky .

Nejsem žádnej kudlař, ale takhle bych si to asi vysvětlil sám

E: ach ta písmenka

Naposledy editováno 01.09.2010 06:59:58

(reakce na) RSV bouračka

1.9.2010 v 07:22 | Nahoru | #81

2LEKO>...neber to nějak blbě...ale to video je "srandovní"!..u nás to komentujeme :"pád ztrátou rychlosti!" ..to jsi dojel ještě dost daleko v zatáčce!

...prostě příště tam :"musíš nasrat více plynu...a jasně to mít tak trochu dost v píči"!
..a na každem kole mít pneu rozdilných vlastností je cesta do pekel!



Vidim to stejne sefe.

2rozdilne gumy a zde mas vysledek. Tos dal mekci predek ne? Tak to se vyplatilo

RSV bouračka

1.9.2010 v 07:28 | Nahoru | #82
brutální náklon na tak malou rychlost!jak bylo psáno!prostě si to položil sám že si klopil, klopil, klopil!
Zkoušej si to na okruhu!Nebo aspoň letišti!Já si třeba na letišti dal první koleno!Na okruhu všechna ostatní a v provozu žádné a můžu klidně spát!
Nechápu proč se někdo v běžném provozu honí za co největším náklonem a kolínkem!je to hazard a s ježděním na okruhu to nemá nic společnýho!věř mi!
Dopad si jak si dopad a spadnout o něco dřív asi by to dopadlo mnohem hůř!
Já to třeba v provozu takhle vůbec neklopim!Prostě mi to strach nedovolí a to riziko mi za to nestojí!

1 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka

1.9.2010 v 07:52 | Nahoru | #83
O tom jak co klopit nebo neklopit tady bylo napsáno dost. Bohužel, nikdo ti nenapsal, že tuhle událost by jsi měl brát jako varování, protože příště se takhle nevinně můžeš sklouznout pod protijedoucí kamion. Pokud si chceš pořádně zaklopit, dej pár stovek za Sosnovou nebo za Mýto. Jestliže chceš hledat své limity, zajeď si do Brna nebo do Mostu. Ale v provozu by jsi měl vždycky jezdit s rezervou.

(reakce na) RSV bouračka

1.9.2010 v 08:22 | Nahoru | #84

scalla>O tom jak co klopit nebo neklopit tady bylo napsáno dost. Bohužel, nikdo ti nenapsal, že tuhle událost by jsi měl brát jako varování, protože příště se takhle nevinně můžeš sklouznout pod protijedoucí kamion. Pokud si chceš pořádně zaklopit, dej pár stovek za Sosnovou nebo za Mýto. Jestliže chceš hledat své limity, zajeď si do Brna nebo do Mostu. Ale v provozu by jsi měl vždycky jezdit s rezervou.



amen

1 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka

1.9.2010 v 09:18 | Nahoru | #85
Jo, tak to je přesně ten důvod, proč se bojim zatápět na výjezdu taky bys měl víc vysedávat. jinak těch faktorů tam může bejt víc... bordel na silnici, tvrdá guma, nebo prostě jen že ses leknul a drbnul do plynu, u rsv stačí fakt málo... ale nic, hovno tomu rozumim... já jsem byl s kamarádama lítat v neděli, pár slušnějších náklonů tam bylo taky (i když né takovejdlech ) a na výjezdech se potvora dost mlela (ale mám lepčejší pryže, D211GP)


Naposledy editováno 01.09.2010 09:21:58

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

1.9.2010 v 09:35 | Nahoru | #86
FiZzeR> v té 0:50 to je náklon jako řemen

Naposledy editováno 01.09.2010 09:35:51

(reakce na) RSV bouračka

1.9.2010 v 09:37 | Nahoru | #87

_BoB_>FiZzeR> v té 0:50 to je náklon jako řemen



Honda, nooo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

1.9.2010 v 10:03 | Nahoru | #88

KedaR_K>Jezdit v zatáččce narovnanej mě nebaví ( jen když mám náladu a jedu kochačku) takže ve výsledku je to všechno nahovno ................. asi to prodám, koupim načipovanou vochcávku f Tédéíčku a bude



Nikdo nerika ze mas jezdit zatacky rovne. Ale za apexem (nekdy i pred) uz mas pridavat a rovnat to. Nemuzes jet vetsinu zatcky ve stejnem naklonu a se stejnym plynem. Nerikam ze jsi kvuli tomu spadl ale mohlo to k tomu prispet. Navic na okruhu by te predjizdeli pac tratis na vyjezdove rychlosti. Samozrejme je tu x dalsich veci. Jak treba nekdo psal drzsis pevne riditka a na hrbolu si cuknes plynem.

Nevim mozna prijde Dawe02 a rekne ze zase placam. Ja tu zatacku nikdy nevidel v realu. Ale kdyz kouknu na video tak v 0:03 uz vidim zatacku jasne koncit a ta mas porad silenej naklon.

Naposledy editováno 01.09.2010 10:09:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka

1.9.2010 v 10:11 | Nahoru | #89

_BoB_>FiZzeR> v té 0:50 to je náklon jako řemen

aspoň to ale projel

(reakce na) RSV bouračka

1.9.2010 v 10:13 | Nahoru | #90

alda82>aspoň to ale projela



Téma je zamknuto


TOPlist