Téma: koupě jawa 250/353 vs 250/559
13.7.2010 v 20:00
kamoš chce poradit co si ma koupit vybira si mezi kyvačkou a panelkou
1 reakcí na tento příspěvek koupě jawa 250/353 vs 250/559
Panelka je novější a logicky o něco dál
Někomu se zase líbí více kývačka
Někomu se zase líbí více kývačka
1 reakcí na tento příspěvek koupě jawa 250/353 vs 250/559
Ja mel 353 jen to byla 350, ma sve mouchy, ale celkove jako nenarocny stroj do zacatku super. Mouchy bych shrnul asi takto:
dobijeni uplne na hovno (MOC)
nejsem dost sikovny aby se mi nehadaly valce, nebo to seridil hned (u 250 nehrozi)
oleje brala dost
zadni kolo si delalo co se mu zrovna zachtelo
celkove maji dost nalitano, takze clovek se k ni musi chovat jako k veteranu. Budik sice rika 120kkm ale buhvi kolikaty uz tam je. Muzou mit klidne 500 a vic tisic. Presto ale jedou fine, slusne plus!
Plusy:
nadherna masina, uz jen koukat na ni bylo poteseni
kus zeleza
dily se daji sehnat za rozumny peniz
pokud ty sam nedokazes servisit, spousta lidi v okoli dokaze, klidne i rodinni prislusnici mohou prekvapit co vse vedi (mozna mirne neprijemne plus, ale clovek si koupi masinu, a jeste vetsi radost z toho ma fotr s dedou co se v ni permanentne rypou, semtam te ani nepusti pryc bo maji v planu nejaky svuj zlepsovak. Neplati pro rodiny s rybari, u mne ano. Dnes na to vzpominam rad, misto vyletu k rybniku hadr od petroleje, nejaka ta slivovice a jdeme kutit)
moc to nezere
pro kluka (holku dobra tedy at nejsem sexista) kolem 18 let, sily ma na rozdavani, proste to jede moc pekne
vaha, teziste vse tak akorat aby nebyly problemy
asi hodne zalezi kde, ale mnohdy projde stk kdyz proste jen sviti
ostatni ucastnici provozu te nemaji za silnicniho pirata a nedelaji naschvaly
Frajerinka na konec, u 353 se dal uplne nadherne zapichnout sroubovak mezi motor a ram, nedokazu si to predstavit u japonce, ale na druhou stranu, takovy pekny tunning detail
559 na tom bude asi lip, v zivote jsem ji jel snad jednou a to jeste nejakou ktera mela vic dilu doma vyrobenych nez puvodnich, ale kdyz to tvrdi babajezi, tak tomu verim.
dobijeni uplne na hovno (MOC)
nejsem dost sikovny aby se mi nehadaly valce, nebo to seridil hned (u 250 nehrozi)
oleje brala dost
zadni kolo si delalo co se mu zrovna zachtelo
celkove maji dost nalitano, takze clovek se k ni musi chovat jako k veteranu. Budik sice rika 120kkm ale buhvi kolikaty uz tam je. Muzou mit klidne 500 a vic tisic. Presto ale jedou fine, slusne plus!
Plusy:
nadherna masina, uz jen koukat na ni bylo poteseni
kus zeleza
dily se daji sehnat za rozumny peniz
pokud ty sam nedokazes servisit, spousta lidi v okoli dokaze, klidne i rodinni prislusnici mohou prekvapit co vse vedi (mozna mirne neprijemne plus, ale clovek si koupi masinu, a jeste vetsi radost z toho ma fotr s dedou co se v ni permanentne rypou, semtam te ani nepusti pryc bo maji v planu nejaky svuj zlepsovak. Neplati pro rodiny s rybari, u mne ano. Dnes na to vzpominam rad, misto vyletu k rybniku hadr od petroleje, nejaka ta slivovice a jdeme kutit)
moc to nezere
pro kluka (holku dobra tedy at nejsem sexista) kolem 18 let, sily ma na rozdavani, proste to jede moc pekne
vaha, teziste vse tak akorat aby nebyly problemy
asi hodne zalezi kde, ale mnohdy projde stk kdyz proste jen sviti
ostatni ucastnici provozu te nemaji za silnicniho pirata a nedelaji naschvaly
Frajerinka na konec, u 353 se dal uplne nadherne zapichnout sroubovak mezi motor a ram, nedokazu si to predstavit u japonce, ale na druhou stranu, takovy pekny tunning detail
559 na tom bude asi lip, v zivote jsem ji jel snad jednou a to jeste nejakou ktera mela vic dilu doma vyrobenych nez puvodnich, ale kdyz to tvrdi babajezi, tak tomu verim.
2 reakcí na tento příspěvek koupě jawa 250/353 vs 250/559
Panelka jede mnohem lépe, kyvačka vydrží mnohem déle.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě jawa 250/353 vs 250/559
[quote]c.j.>Panelka jede mnohem lépe, kyvačka vydrží mnohem déle. A Je to pouze v tom ,ze na panelce uz zacali soudruzi setrit - panelka ma pouze 2 loziska na klice,vice otacek tim padem vetsi vykon a za mne kejvacku
Naposledy editováno 13.07.2010 21:04:55
Naposledy editováno 13.07.2010 21:04:55
Fananek-Jarda: Většina panelek má tři ložiska, stejně jako kývačky. A díky mohutnějšímu žebrování se motor líp chladí. I přední vidlice a všechny tlumiče jsou o dost dál, než u kývačky. Navíc mají panelky proti kývačkám lepší filtry vzduchu.
c.j.>
a můžeš mi vysvětlit v čem je konkrétně panelka dál??? že má ledvinkovej tachometr neboli panel? že by líp jela jsem nepozoroval, ale tak uznávám, vzhledem k věku strojů těžko porovnávat když nevíš jak má která vyhulákanej výbrus
ale za mně rozhodně kývačku, je cenější kousek a cena bude už jen stoupat
Naposledy editováno 14.07.2010 07:43:47
a můžeš mi vysvětlit v čem je konkrétně panelka dál??? že má ledvinkovej tachometr neboli panel? že by líp jela jsem nepozoroval, ale tak uznávám, vzhledem k věku strojů těžko porovnávat když nevíš jak má která vyhulákanej výbrus
ale za mně rozhodně kývačku, je cenější kousek a cena bude už jen stoupat
Naposledy editováno 14.07.2010 07:43:47
1 reakcí na tento příspěvek koupě jawa 250/353 vs 250/559
Už jen to, že panelka může bý o 20 let novější? že má vyšší výkon a že motor se díky lepšímu chlazení hned tak neužene?
Ale o pár příspěvku jsem psal, že já sám bych bral kývačku..
Ale o pár příspěvku jsem psal, že já sám bych bral kývačku..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě jawa 250/353 vs 250/559
c.j.>Už jen to, že panelka může bý o 20 let novější? že má vyšší výkon a že motor se díky lepšímu chlazení hned tak neužene?
Ale o pár příspěvku jsem psal, že já sám bych bral kývačku..
dobře, vím, že motor prošel modernizací, ale hodně záleží na stavu motoru, takže všechny panelky co jsem řídil jely hůř nebo nejlíp stejně než moje kývačka. Proto ani nedělám generálku motoru, kámoš je už nějakej ten pátek po a pořád mi nestačí, přílišt těsný výbrus
jinak, je to veterán, takže pokud mu to prachy dovolí, šel bych spíš do co nejstarší
čili ano, shodneme se, kývačka je jasná volba
ještě by si kamarád měl uvědomit do čeho se chystá, je to 50 let stará mašina (ta moje třeba) a tomu odpovídá vše, že 12 koní není žádnej saigon je jasný, ale ty nevelký bubny moc nebrzdí, hlavový ložisko nikdy není úplně přesný a kyvka vzadu se taky kýve ve více osách než je zdrávo prostě se madam pod tebou neustále svíjí
ale zas je to nádherná klasika východního bloku a pokud ji dá kámoš krapet do kopy tak bude středem pozornost všude kam dojede. Pravda, středem pozornosti tatíku od 50 vejš
Naposledy editováno 14.07.2010 08:01:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě jawa 250/353 vs 250/559
Ejs> Hádáme se, která je lepší, ale stejně nakonec bude rozhodovat jen stav stroje, protože sehnat pěknou nezbastlenou jawu je problém.
ad veterán - kejvačky jsou veteráni jen věkem podle zákona. Ještě pořád jich tu jezdí dost. I když je teda fakt, že kvůli různejm překupníkům jdou ceny nahoru.
ad jízdní vlastnosti - když ji miluješ, není co řešit
ad veterán - kejvačky jsou veteráni jen věkem podle zákona. Ještě pořád jich tu jezdí dost. I když je teda fakt, že kvůli různejm překupníkům jdou ceny nahoru.
ad jízdní vlastnosti - když ji miluješ, není co řešit
_Hans_>Ejs> Hádáme se, která je lepší, ale stejně nakonec bude rozhodovat jen stav stroje, protože sehnat pěknou nezbastlenou jawu je problém.
ad veterán - kejvačky jsou veteráni jen věkem podle zákona. Ještě pořád jich tu jezdí dost. I když je teda fakt, že kvůli různejm překupníkům jdou ceny nahoru.
ad jízdní vlastnosti - když ji miluješ, není co řešit
tak určitě, taky postupně odbourávám určitá vylepšení původního majitele
no, veterán to moc není když je ve stavu "před dvaceti lety jsem ji opřel do rohu a někde tam pod tím senem by měla být", ale když ji dáš do cajku a bude komplet se všema chromama, lakem, linkama a prostě veškerou parádou tak už se dá i slušně střelit (kdyžtak více na jawamanii), což bych nedělal (to prodávání), ale odráží to hodnotu stroje
jo, miluju ji, ale bojím se na ní
Výkon a kroutící moment panelky je znatelně větší než u kývačky, má lepší spojku, apod.. Navíc má panelka silnější rám. O mnoho lépe se na ní jezdí. Tím ale neříkám, že kývačka je krám. Po GO mám nějakých 26 000Km kdy mne dovezla několikrát do Alp, k mořím, apod. Nikdy se u ní nevyskytla vážnější závada. Rozhodně radím panelku. Lépe se svezeš.
[img]
[img]
1 reakcí na tento příspěvek koupě jawa 250/353 vs 250/559
Panelka má větší sílu a líp chladí, takže při správném seřízení můžeš jet po dálnici a neni problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě jawa 250/353 vs 250/559
OVERdriver> na dálnici, bych se na kulatý jawě nikdy nevydal. To je sebevražda
_Hans_>OVERdriver> na dálnici, bych se na kulatý jawě nikdy nevydal. To je sebevražda
souhlas, hlavní výhrada co mám k jawě a proč na ní jezdím tak málo je, že nedokážu být dost rychlej abych nezavazel. Pak se mně pořád někdo snaží někam vytlačit a já jsem opocenej až na prdeli...
1 reakcí na tento příspěvek koupě jawa 250/353 vs 250/559
Minulý rok jsem na panelce s pávem jel po dálnici celej den. Ráno jsme vyrazili a večer jsme byli ve Švýcarsku - 530Km. Cestovka 90-100Km/h. Mám tam 19z kolečko. Nikdo mě neohrozil. Jelo se dobře. Bohužel celý den v dešti.ed250.rajce.idnes.cz/S_Jawou_po_strechach_Alp%2C_aneb_vysokohorska_turistika_na_sestnactkach_kolech.._o/
[img]
[img]
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4019, 4020] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 120577 | Včera v 22:54 Jirka4137 |
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |