globalmoto_kveten





Téma: Motorkáři nad 60let
 
31.12.2008 v 13:59
Tak by mě tak zajímalo, kolik nás motorkářů v letech vyjede do nové sezóny. Taková malá anketa o "Motorkáře nad 60 let". Tak kdo se nestydí za svůj věk, ozvěte se. Také bude zajímavé vědět, na jakých jezdíme strojích.

Jediné podmínky pro členství v našem spolku jsem sepsal do dvou odstavců, které bych chtěl, aby všichni dodržovali. ZDE

Tímto Taťkovým heslem by jsme se měli všichni řídit.

S benzínem v krvi, s motorkou v duši a se srdcem na dlani, to by měl být základní a jediný zákon našeho spolku...

zde je odkaz na naše stránky

Jak nám přibývají nový členové, tak jsme se dostali do stavu, že jsme překročili limit dat určených pro toto naše fórum. Abych mohl do seznamu dopisovat nové členy, tak jsem musel bohužel ze seznamu vymazat motocykly na kterých jezdíte. Tak pokud chcete vidět na čem jezdíme, musíte rozkliknou odkaz na profil na našich stránkách.

Kategorie jezdící dámy motorkářky. (věkový limit není dán)

1. Rebeka
2. Makája01
3. biker.all
4. AlenaHD
5. Nešvilačka
6. Milka52
7. Ilča535
8. cdagmara
9. hana15
10. Indianka58
11. Hooch
12. JankaK
13. Danaya
14. lilka
15. Marťan-ka
16. Laděn
17. MAJDA57
18. maláAny
19. -Lady-
20. pyzinata
21. L_u_l_u
22. Pilotka62
23. Birgit
24. Henena
25. Gedžitka
26. Alex-poky
27. Mucina
28. Karaska
29. Ála
30. 20brno11
31. Maňka
32. cernovlasa
33. Mufitko
34. Zdéňa74
35. kobra17
36. Bohů393

Kategorie jezdící páni motorkáři. Limit 60 let

1. reclus - 87 let
2. Fanda - 86 let
3. letnak - 84 let
4. štěmínek - 84 let
5. motorkar70 - 82 let
6. charlie-motorka - 82 let
7. idealista - 82 let
8. školník - 81 let
9. Úježďák - 81 let
10. dedacis - 81 let
11. pufuč - 81 let
12. mirek42 - 81 let
13. deha - 81 let
14. dědazdenda - 81 let
15. Jobik - 80 let
16. fík1943 - 80 let
17. Lovecc - 80 let
18. Honza VTX - 80 let
19. loban - 80 let
20. Haspepík - 80 let
21. vlk009 - 80 let
22. dedek new - 80 let
23. fialík - 80 let
24. kokin01 - 80 let
25. Vojta8 - 80 let
26. asudabe - 80 let
27. MotodědekTonda - 79 let -
28. Krahe - 79 let
29. Honzah1 - 79 let
30. dědošJindra 79 let
31. Kawaděd - 79 let
32. Pete45 - 79 let
33. petasek - 79 let
34. jahanka - 79 let
35. Goodmen60 - 79 let
36. padre45 - 78 let
37. saporo - 78 let
38. Čechoslovak - 78 let
39. Doltonolda - 78 let
40. kinkcharls - 78 let
41. Kadlička - 78 let
42. střelec - 78 let
43. SlávekzeSkalice - 78 let
44. Kralovičák - 78 let
45. BobyShrekOLD - 78 let
46. leo1200 - 78 let
47. JVK - 78 let
48. Míra Yamaj - 78 let
49. dongi - 78 let
50. vaky - 77 let
51. Manysek - 77 let
52. Šabik - 77 let
53. Farmer20 - 77 let
54. Ivanik - 77 let
55. Bigbel - 77 let
56. Taťka - 77 let
57. JosefLangpaul - 77 let
58. dědaStanda - 77 let
59. Michaelhd - 77 let
60. Karlouš - 77 let
61. spacírek47 - 77 let
62. milda63 - 77 let
63. Vejvrat - 77 let
64. Fíra - 77 let
65. DedaSedos - 77 let
66. Fist - 77 let
67. Mirago - 77 let
68. orimich - 76 let
69. starosta47 - 76 let
70. ivan1 - 76 let
71. Poky-f - 76 let
72. Pigi714 - 76 let
73. Šmorky - 76 let
74. valasek - 76 let
75. jikrun - 76 let
76. KareIV - 76 let
77. Méťa47 - 76 let
78. Kadlan - 76 let
79. esvéčko - 76 let
80. RomanXX - 76 let
81. dedula47 - 76 let
82. kutil1 - 76 let
83. Pavel-VFR800 - 76 let
84. PadlýAnděl - 76 let
85. fajfka- - 76 let
86. Blaubod - 76 let
87. labuk - 76 let
88. mil750 - 76 let
89. vaděda - 76 let
90. alep - 76 let
91. Cajník - 76 let
92. Denyn - 76 let
93. Sikii - 75 let
94. Jurabrno - 75 let
95. šparatko - 75 let
96. Karel Hála - 75 let
97. Nero - 75 let -
98. Virágodědek - 75 let
99. Máry48 - 75 let
100. BONY - 75 let
101. Sajda - 75 let
102. divoch60 - 75 let
103. miro48 - 75 let
104. Fajc - 75 let
105. KodlB - 75 let
106. dědeček - 75 let
107. sumecek - 75 let
108. Kubita - 75 let
109. maratonec - 75 let
110. stari - 75 let
111. kajman49 - 75 let
112. dragan - 75 let
113. franki - 75 let
114. jirin1 - 75 let
115. dědkulín - 75 let
116. Bodlina1949 - 74 let
117. kujebák1 - 74 let
118. Eda21 - 74 let
119. skyair - 74 let
120. Neep - 74 let
121. Pedro18 - 74 let
122. tropau2 - 74 let
123. Laďa - 74 let
124. džeff - 74 let
125. sanyťák - 74 let
126. ajaxv - 74 let
127. Kopejsko - 74 let
128. dedo2 - 74 let
129. defekttdm - 74 let
130. belinda - 74 let
131. KarelHD - 74 let
132. MIREK49 - 74 let
133. venousek. - 74 let
134. bradička - 74 let
135. BoyGeorge - 74 let
136. cibar - 74 let
137. doktor50 - 74 let
138. pikollo - 74 let
139. Hanys50 - 74 let
140. Milamoto - 74 let
141. Magir - 74 let
142. Ostravak - 74 let
143. Elcid - 74 let
144. tlaktolek - 74 let
145. Lamaya - 74 let
146. conny17 - 74 let
147. 1155 - 74 let
148. šéfíček - 74 let
149. Anidub - 73 let
150. Hondys26 - 73 let
151. motodědekMíra - 73 let
152. kovátko - 73 let
153. Slon-Petr - 73 let
154. Ráček - 73 let
155. dodo50 - 73 let -
156. RadekC - 73 let
157. josef496 - 73 let
158. Mirusek - 73 let
159. stařešina - 73 let
160. Jirnys - 73 let
161. Gusťák - 73 let
162. Fí-ďas - 73 let
163. SAT1 - 73 let
164. kodl535 - 73 let
165. Krumloš - 73 let
166. Bochnik50 - 73 let
167. škorpion12 - 73 let
168. motodědekMilan - 73 let
169. Jarkos - 73 let
170. Kominik119 - 73 let
171. helicopter51 - 73 let
172. brumlík51 - 73 let
173. Dicky - 73 let
174. Ibba - 73 let
175. zajicjedna - 73 let
176. bazilišek - 73 let
177. japepánek - 73 let
179. macík2244 - 73 let
179. Žamberáci - 73 let
180. Hrabě-poky - 73 let
181. Milan805 - 73 let
182. Jafros - 73 let
183. majorkkd - 73 let
184. vendis51 - 73 let
185. Juridica - 73 let
186. areduk - 72 let
187. Kája51 - 72 let
188. Melnik - 72 let
189. Jarouš - 72 let
190. opel100 - 72 let
191. Gewo - 72 let
192. Zdéňa - 72 let
193. hargraves - 72 let
194. pedro51 - 72 let
195. Braco - 72 let
196. oldmar - 72 let
197. BoroBobis - 72 let
198. Davazz - 72 let
199. pekac - 72 let
200. Saranče52 - 72 let
201. BobesProky - 72 let
202. bubák2 - 72 let
203. StandaBáwo - 72 let
204. Opida - 72 let
205. Pepan559 - 72 let
206. Kareš - 72 let
207. Six52 - 72 let
208. ochmet - 72 let
209. Ayk - 72 let
210. Fik52 - 72 let
211. Motoaraj - 72 let
212. Klodak - 71 let
213. bastik - 71 let
214. breta007 - 71 let
215. Hrki - 71 let
216. nikar - 71 let
217. Sasa_Korma - 71 let
218. Bobscooter - 71 let
219. Luigi - 71 let
220. dědeknavrátilec - 71 let
221. frenkimoto - 71 let
222. Jožko4 - 71 let
223. fkfany - 71 let
224. dedek96 - 71 let
225. Sharki - 71 let
226. Black9 - 71 let
227. G.Rast - 71 let
228. prr - 71 let
229. yamak - 71 let
230. kadel11 - 71 let
231. gutty - 71 let
232. Covboj - 71 let
233. doktor12 - 71 let
234. Káňa140 - 71 let
235. Nešvilák - 71 let
236. Briard - 71 let
237. AP53 - 71 let
238. Bonera - 71 let
239. Luciper53 - 71 let
240. jenn - 71 let
241. Antonny53 - 71 let
242. DVAN - 71 let
243. BobDee - 70 let
244. SAT2 - 70 let
245. chemiknakolech - 70 let
246. Ruda53 - 70 let
247. Růža53 - 70 let
248. Phil_Marlowe - 70 let
249. 44822Tom - 70 let
250. franktailor - 70 let
251. Samjos - 70 let
252. Kozlák - 70 let
253. atlan - 70 let
254. Omiro - 70 let
255. Plaňák - 70 let
256. Chaberák - 70 let
257. frend 70 let
258. Milos1 - 70 let
259. Ladin - 70 let
260. kobza79 - 70 let
261. fogísek - 70 let
262. Qaky 70 let
263. Eagleman - 70 let
264. zerno - 70 let
265. Viper54 - 70 let
266. starýučitel - 70 let
267. Shini - 70 let
268. Kawisaki - 70 let
269. jarizz - 70 let
270. Peza54 - 69 let
271. Lubin54 - 69 let
272. KarelBush - 69 let
273. budras600 - 69 let
274. miraXXL - 69 let
275. Fandi54 - 69 let
276. Alone - 69 let
277. petareno - 69 let
278. vencaskolnik - 69 let
279. sweetM - 69 let
280. komoří - 69 let
281. Lubek1 - 69 let
282. komr - 69 let
283. Standa54 - 69 let
284. JLapi - 69 let
285. nor - 69 let
286. Raubstein - 69 let
287. Fík3 - 69 let
288. KarlosKu - 69 let
289. Leevap - 69 let
290. 55Dan - 69 let
291. lukeluk - 69 let
292. pepededek - 69
293. Franta55 - 69 let
294. primavera - 69 let
295. Kavaska - 69 let
296. posuvka - 69 let
297. nostalgik - 69 let
298. Berda-Kawa - 69 let
299. pytlak1 - 69 let
300. JurajK - 69 let
301. Jarys55 - 69 let
302. Vita_hb - 68 let
303. papá-pedro - 68 let
304. lormi - 68 let
305. luhen1 - 68 let
306. bimbo750 - 68 let
307. macgyver55 - 68 let
308. standa55 - 68 let
309. aqu - 68 let
310. Bob955 - 68 let
311. Devils - 68 let
312. DědekXVS - 68 let
313. zajíc02 - 68 let
314. Palček - 68 let
315. motoFanda55 - 68 let
316. fendt312 - 68 let
317. JanekAkvarista - 68 let
318. Monti_2 - 68 let
319. BUSHMANN - 68 let
320. Guma8 - 68 let
321. Lukinn - 68 let
322. jádromi - 68 let
323. Macouch - 68 let
324. chlapák - 68 let
325. liň - 68 let
326. milantc - 68 let
327. strejda - 67 let
328. sindrich - 67 let
329. Ivo500DSX - 67 let
330. Mira56 - 67 let
331. ladinhlad - 67 let
332. ludmal - 67 let
333. JardaSku - 67 let
334. sidol - 67 let
335. Jindrix - 67 let
336. tkalig - 67 let
337. Mambaj - 67 let
338. primavel - 67 let
339. José56 - 67 let
340. Zajda6 - 67 let
341. Douvil - 67 let
342. autoservispetak - 67 let
343. Lannius - 67 let
344. všeuměl - 67 let
345. AGP - 67 let
346. Maroš57 - 67 let
347. HAFIN - 67 let
348. Pettass - 67 let
349. Arat - 67 let
350. CHANGIN - 66 let
351. Jube - 66 let
352. pařez57 - 66 let
353. Mirátko - 66 let
354. Umlaupet - 66 let
355. vendamik - 66 let
356. Medwin - 66 let
357. Barvínek - 66 let
358. jirka16 - 66 let
359. Mignard - 66 let
360. mobydick57 - 66 let
361. ZdeněkZsP - 66 let
362. jari57 - 66 let
363. miki6 - 66 let
364. oldapps - 66 let
365. kvetaxx - 66 let
366. cigi57 - 66 let
367. EMI111 - 66 let
368. Hafik1 - 66 let
369. Jiří1958 - 66 let
370. OOL - 66 let
371. Hořec58 - 66 let
372. Kabánek - 65 let
373. Petr1919 - 65 let
374. pekas - 65 let
375. Keda1 - 65 let
376. zdeny.s - 65 let
379. SAT3 - 65 let
380. sxv58 - 65 let
381. Ladislav Chachar Kadlček - 65 let
382. KaBl58 - 65 let
383. xlu - 65 let
384. Pražáček - 65 let
385. kade2 - 65 let
386. vibrace - 65 let
387. Merlin. - 65 let
388. zajíctři - 64 let
389. dzej.pi - 64 let
390. peepeee - 64 let
391. mirecc - 64 let
391. Adnaf - 64 let
392. cvock - 64 let
393. Patrik2 - 64 let
394. prosos - 64 let
395. pepesnehulda - 64 let
396. hrududu - 64 let
397. rop1 - 64 let
398. Charlies - 63 let
399. Beda8 - 63 let
400. MiRocka - 63 let
401. Gek - 63 let
402. Preschkau - 63 let
403. Ororo - 63 let
404. carodej61 - 63 let
405. Joza61 - 63 let
406. Benedikt02 - 63 let
407. paullo61 - 63 let
408. Sonnny - 62 let
409. KARAS - 62 let
410. kaba07 - 62 let
411. VOJTA750 - 62 let
412. Kaliméro2 - 61 let
413. dundee62 - 61 let
414. Milan1963 - 60 let

ZDE je odkaz na seznam členů, kteří ukončili svou motorkářskou kariéru.

ZDE je odkaz na seznam členů, kteří už nejsou mezi námi.


Naposledy editováno 22.05.2024 18:43:38

Blokovaní uživatelé: Jirijar

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

6.7.2010 v 21:50 | Nahoru | #10111
Ostatní se nehlásí,doufám,že dojeli v pořádku,nebo ještě někde utrácejí poslední forinty ?

[img]

Motorkáři nad 60let

6.7.2010 v 21:59 | Nahoru | #10112
Přikázaný směr !

[img]

Motorkáři nad 60let

6.7.2010 v 22:14 | Nahoru | #10113
Dojel jsem před osmou s dvouhodinovou zastávkou u kamaráda poblíž Vsetína.Celkem 505km od Nitry až do Rychnova asi 350km střídavě pršelo a lilo.I tak jsem dojel s úsměvem a skvělým pocitem z vydařeného setkání.Boby vřelé díky.

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

6.7.2010 v 22:16 | Nahoru | #10114
Další sraz na Velehradě se už kvapem blíží a tak už začínám plánovat cestu.
Zatím to plánuji takto. Ústí - Doksy - Mladá Boleslav - Nymburk - Kolín - Čáslav - Havlíčkův Brod - Jihlava - pro zrychlení přesunu po dálnici na Brno - za Brnem směr Slavkov u Brna - Uherské Hradiště - Velehrad.
Má někdo naplánovanou podobnou trasu , že by jsme se setkali a pokračovali společně?
Nevíte někdo o vhodném restauračním zařízení někde mezi HB a Jihlavou na odpočinek a oběd.

(reakce na) Motorkáři nad 60let

6.7.2010 v 22:18 | Nahoru | #10115
[quote]mirek42>Ostatní se nehlásí,doufám,že dojeli v pořádku,nebo ještě někde utrácejí poslední forinty ?

[img] já Tě vidím . Ty už zase kúříš.

[img]

Naposledy editováno 06.07.2010 22:22:38

Motorkáři nad 60let

6.7.2010 v 22:37 | Nahoru | #10116

Motorkáři nad 60let

6.7.2010 v 22:46 | Nahoru | #10117
Přeji oběma oslavencům (stařec Petr a bimbo 750) všecko nej nej nej k narozkám,hlavně ještě spoustu pohodových kylometrů v sedlech a tobě bimbo přidávám ještě obrázek pro potěšení oka i duše.

[img]

Motorkáři nad 60let

6.7.2010 v 23:05 | Nahoru | #10118
.

[img]

(reakce na) Motorkáři nad 60let

6.7.2010 v 23:13 | Nahoru | #10119
[quote]bimbo750>No nevím Kocoure nikdy sem to neměl, ale koukni na plán té kliky a ojnic, na Jawě 500. Řekl bych ,že šli současně.

[img] Jawa 500 OHC měla souběh pístů a každý pálil samostatně.Měl jsem ji a generálkoval jsem motor.První serie měla na vačce bronzový šnek,který se zadíral a poté ho vystřídalo planetové kolo.Mělo charakteristický hvízdavý zvuk.

2 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 01:33 | Nahoru | #10120
Dobrý den, hlásím návrat z výletu na Slovensko do Radvaně nad Dunajom a do Maďarska na Balaton. Velmi pěkné, Boby nasadil laťku opravdu vysoko. Díky a dávám sem pár fotek z Radvaně a míst, která jsme navštívili. Najel jsem od pátku do úterý večer 1.398 km, dnes několikrát v dešti. Ale dalo se to přežít. Na viděnou na Velehradě. Foto

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 07:53 | Nahoru | #10121
Dámy a pánové-bezva kamarádi,děkuji Vám všem za přání k narozeninám.Buhužel vůbec si to neužívám.Slátila Mě nějaká viroza ,nemůžu dýchat, dusím se a mlátí se mnou čtyřicítky teploty-ach jo. Koukám s postele jak se dělá hezky-jak by se dneska pěkně jezdilo.Koukal sem co dokázal vykouzlit BOBY Srek-smekám.

Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 08:13 | Nahoru | #10122
Tak jako u ostatních - hóóódně vysoko nasazená laťka, dojezd včera bez opravy. Při rychlostech nad 100 to celkem šlo, tak po dálnici. Dva lijavce ani nevadily. Fotky v podstatě stejné, asi už nemá ani cenu tahat foťák, vkus máme alespoň co se fotek týká zřejmě jednotný. Jdu pracovat, aby byl Velehrad a nemusel jsem jet na kole. ls

Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 08:38 | Nahoru | #10123
" S V I E Č K O V I C A " Príjemne unavený uzatváram túto kapitolu. Z rôznych zdrojov som zaevidoval všetkých doma, okrem JVK a biker.all . No čo už. Len dúfam, že sú v poriadku. Ďakujem všetkým, čo boli, aj tím čo s nami súcítili. Teším sa na stretnutia. Ako Vám sviečkovica chutila píšte do nášho blogu. Prepáčte, že sa nedala jesť.
Boby

Naposledy editováno 07.07.2010 09:16:37

Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 10:06 | Nahoru | #10124
Přeji oslavencům dnešních narozek vše nejlepší a hodně elánu a pohody do dalšího motoživota. Majk

[img]

Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 10:10 | Nahoru | #10125
I když jsem s Váma nebyl, vysoce hodnotím Bobyho za jeho obětavost a vytvoření super prostředí jeho akce
A nyní : NA VELEHRAAAAAAÁD !!! Majk

(reakce na) Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 10:30 | Nahoru | #10126

Balu1>Dobrý den, hlásím návrat z výletu na Slovensko do Radvaně nad Dunajom a do Maďarska na Balaton. Velmi pěkné, Boby nasadil laťku opravdu vysoko. Díky a dávám sem pár fotek z Radvaně a míst, která jsme navštívili. Najel jsem od pátku do úterý večer 1.398 km, dnes několikrát v dešti. Ale dalo se to přežít. Na viděnou na Velehradě. Foto


Balu, perfektní fotky, je vidět, že tam byla pohoda jak má na těchto srazech být. Škoda,že nemůžu být všude, a tak už se těším na Velehrad.

Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 12:21 | Nahoru | #10127
Dovoľujem si Vás požiadať o prečítanie. Opakovanie neuškodí. Čím nás bude viac, tým je to potrebnejšie !
Ilustračně na : " http://www.k1400.cz/clanky/zivot/jizda/v_kolone.php "

Úvodem


Jízda v ukázněné koloně je jediný bezpečný způsob pohybu houfu motorkářů, zejména chopperů a cruiserů. Pravidla jízdy v koloně by měly být pro každého stejně důležité jako umění řídit motorku nebo znalost dopravních předpisů. Je zde ale drobný rozdíl, dopravní předpisy můžeš občas přestoupit, když při tom nikoho neohrozíš a nevidíš policajta. Když ale jedeš v koloně tak musíš pravidla přesně dodržovat, každá odchylka ohrozí kamaráda se kterým jedeš kolo na kole. Pravidla vznikly v Americe a doma jsme si je v praxi vyjezdili. V čele kolony jsem už najezdil hodně přes 10 000 km a snad jsem už získal dost zkušeností. Je zima, nejezdíme a to je příležitost si pravidla jízdy připomenout a od jara hodně jezdit a řídit

se jimi. Pravidla jsou pro naši bezpečnost a pro bezpečnost těch, kteří jsou s nám na silnici. Tak se jimi řiďme!!
Uspořádání kolony
Jezdci v koloně skupině vytvoří dvouřadou formaci s uspořádáním cik –cak. První jezdec vede kolonu, je vedoucím jezdcem (Road Captain) a jede vždy vlevo. Může tak lépe vidět celou kolonu ve zpětných zrcátkách a může sledovat i
dojíždějící a předjíždějící auta. Je i nápadnější pro protijedoucí vozidla. Druhý v pořadí jede v pravé řadě za vedoucím jezdcem s asi sekundovým intervalem. Další jezdci pak zabírají střídavě levé a pravé pozice v jízdním pruhu tak, aby měli zhruba dvousekundovou vzdálenost od jezdů před nimi a tedy sekundovou vzdálenost od jezdce diagonálně vpředu. Tento způsob řazení jezdců dává dostatek prostoru pro bezpečné manévrování (žádné motocykly nejedou v jednom okamžiku vedle
sebe). Takové řazení mašin zabraňuje automobilům předjíždět “myškováním” jednotlivé jezdce a vtlačovat se do kolony mezi motorky. Poslední jezdec (zadní střelec, Tail Gunner) může jet na kterékoliv straně jízdního pruhu. Mění svou polohu podle momentální potřeby a situace.

Jak jsem vypozoroval někomu vyhovuje více jízda vlevo, někomu vpravo a někdo je pod obojí. Zamyslete se nad tím jaká pozice Vám více vyhovuje a najděte si podle toho místo v koloně, pojede se Vám lépe.
Vedoucí jezdec, Road Captain

Ilustrační foto
Po dobu kdy vede kolonu je jejím nejdůležitějším členem. jeho jízda určuje jak jede celá kolona. Jeho práce začíná dlouho před odjezdem naplánováním trasy a končí teprve až zaparkováním motorek v cíli. Vedoucí jezdec určuje pořadí jezdců v koloně, rychlost a směr jízdy, rozhoduje o zastavení celé skupiny u čerpacích stanic, restaurantů, odpočívadel atd. Pečlivě zvažuje kdy a kde může kolona bezpečně předjíždět apod. Vede kolonu tak, aby jela rovnoměrnou rychlostí, neroztrhala se, jela bezpečně a neztratila nikoho z jezdců. Musí sledovat stav silnice před kolonou a stav kolony za sebou. Musí vědět, jak je kolona dlouhá, řídí odbočování, předjíždění, změnu jízdních pruhů, výjezdy z dálnice apod. Jeho úkolem je zajistit maximální bezpečnost skupiny a držet celou formaci pohromadě. Musí včas změnit směr aby se všichni jezdci stačili zařadit do odbočovacího pruhu atd.

Před odjezdem vydá vedoucí jezdec pokyny závazné pro všechny jezdce, obvykle to je:
- stručně připomene povinnost ukázněné a disciplinované jízdy, pravidla jízdy v koloně a povinnost je striktně dodržovat. Pokud má z dřívějších jízd vědomost, že někdo pravidla bere laxně nebo že se dopouští opakovaně jezdecké chyby (např. velká nebo malá vzdálenost mezi jezdci, přejíždění z řady do řady apod.) tak mu to jmenovitě připomene. Už se mě stalo, že jsem nepoučitelného jezdce z kolony vyloučil
- seznámí jezdce se signály které bude za jízdy používat. Uvádí se řada signálů, mě se ale osvědčilo používat minimum signálů, v zásadě jen zvedám ruku když kolona předjíždí abych upozornil jezdce, že je volno a mohou předjíždět
- upozorní, že každý v koloně, bez ohledu na signály je povinen sledovat cestu a jet samostatně. Jednotlivec odpovídá za to, že se nenaboří do jezdce před sebou nebo vedle sebe a za to, že neztratí jezdce za sebou.
- určí pořadí jezdců v koloně, je-li to zapotřebí. Zásadně si zjistí zda bude mít v koloně jezdce s malými zkušenostmi nebo jezdce jezdící pomaleji a těm vykáže místo za sebou. Zkušení jezdci se řadí samostatně do kolony
- seznámí všechny kam kolona jede (cíl) a místa kde bude zastavovat. Připomene zásadu sleduj jezdce za sebou a když ho nevidíš tak zastav. Je to jediná záruka toho, že se kolona neroztrhne a nikoho neztratí. Upozorní jezdce na kázeň a pořádek v koloně. Pozor, vedoucí jezdec nevidí a nespočítá za jízdy víc než 6 – 8 motorek za sebou. Víc je možné spočítat jenom v dlouhé a přehledné zatáčce!! Tak si buďte vědomi, že vedoucí jezdec u delší kolony si nemůže být jistý, že za ním jedou všichni

- určí posledního jezdce, měl by to být dobrý jezdec znalý trasy a schopný zajistit pomoc
pro jezdce s poruchou apod. Dohodne si s ním signál připravenosti kolony k odjezdu a

Ilustrační foto
jednání při přetržení kolony. Je výhodné, zvlášť u delší kolony, když je z dálky poslední jezdec něčím nápadný – blikající blinkr, barevné světlo apod. Viděl jsem, a myslím si, že je to praktické, – první a poslední jezdec měli vesty nápadné signální barvy
- před odjezdem kolony přehlédne zda jsou za ním určení jezdci a po signálu posledního jezdce, že všichni mají natočeny motory a jsou připraveni odjíždí sníženou rychlostí. Teprve když všichni jedou a kolona se seřadí tak akceleruje na dohodnutou rychlost
Poslední jezdec, zadní střelec, Tail Gunner
Zadní jezdec je prodloužené oko vedoucího jezdce a zodpovídá za bezpečnost kolony ze zadní strany. Nemá určené pevné místo ve formaci vpravo či vlevo, volí svoji pozici dle potřeby. Stejně tak podle situace může zvětšit odstup od jezdce před sebou. Sleduje formaci a jízdu členů kolony. Ty kteří nedodržují pravidla v jízdě kolony napomene a

Ilustrační foto
upozorní vedoucího jezdce. Hlídá zejména předjíždějící vozidla a vozidla která se jeví tak, že jsou řízena agresivním řidičem. Při jízdě na silnici se dvěma a více pruhy navíc sleduje vedoucího jezdce a jakmile ten přejede do vedlejšího pruhu přejíždí současně s ním, tím uzavře zezadu kolonu a umožní ostatní jezdcům změnit jízdní pruh a omezí nebezpečí zezadu náhle přijíždějících vozidel a zamezí i tomu, aby se do kolony vmísily jiná vozidla. Jeho povinností je postarat se o odpadlé jezdce. Při odjezdu kolony z místa zastavení se řadí na poslední místo a když zjistí, že všichni jsou připraveni k jízdě a mají nastartovány motory dá vedoucímu jezdci signál k odjezdu. Pozor, čím delší kolona tím je činnost posledního jezdce náročnější.

Méně zkušení jezdci
Jezdci s menšími jezdeckými zkušenostmi, jezdci kteří nemají zkušenosti z jízdou v koloně a jezdci zvyklí jezdit výrazně pomaleji než je dohodnutá rychlost jízdy kolony jsou vedoucím jezdcem zařazeni na pozice těsně za ním a jsou povinni toto místo dodržovat. Je-li to zapotřebí jsou před jízdou poučeni podrobněji. Rychlost a styl jízdy kolony přizpůsobí vedoucí jezdec schopnostem těchto jezdců.
Dorovnání výpadku v koloně
Vypadne-li jezdec z kolony z jakéhokoliv důvodů je zapotřebí mezeru co nejdříve zacelit. Děje se to tak, že jezdec jedoucí v řadě za odpadlým jezdcem se dotáhne na jeho místo, předjede tedy jezdce jedoucího ve vedlejší řadě před ním. Zásadně je nepřípustné vyplnit mezeru přejetím z řady do řady (z pravé řady do levé a naopak), je to nebezpečný manévr a zasáhne celou kolonu.
Chování jednotlivce

Ilustrační foto
Jízda v koloně vyžaduje kázeň a disciplinu. Jezdíme obvykle 80 – 100 km/hod, ale dá se jet v koloně i 160 km/hod. Jízda je to náročná a je nutné jet tak aby byla bezpečná. Každý jezdec jedoucí v koloně odpovídá za svoji jízdu, za svoji bezpečnost a za bezpečnost svých kamarádů. Pravidla jízdy v koloně jen zvyšují míru bezpečnosti, ale nesnímají z nikoho žádnou zodpovědnost. Uvědomte si, že jízda v koloně je náročnější než samostatná jízda a proto musíte o hodně více sledovat silnici a ostatní jezdce. Zvlášť je nutné pečlivě sledovat jezdce před sebou a vedle sebe. O jezdce za sebou se můžete starat méně, stará se o Vás on.

Řazení při zastavení, např. na červenou
Při zastavení se jezdci kolony řadí do dvojstupu ve stejném pořadí jaké mají v koloně s minimálními odstupy. Pokud kolona stojí na červenou - všichni jezdci sledují semafor (nikoli záda jezdce před sebou). Pouze pokud všichni sledují semafor je možné po naskočení zelené odjet prakticky v jednom "balíku". Pokud kolona neodjede na zelenou v jednom "balíku" (jezdci místo na semafor budou koukat na záda toho před nimi a teprve po jeho odjezdu se budou rozjíždí) je na víceproudové komunikaci více nežli jisté, že do kolony vjedou a kolonu tím pádem roztrhají řidiči z vedlejších jízdních pruhů.
Přechod na jízdu v zástupu
Na úzké silnici nebo tam, kde není možné z jiných důvodů jet ve dvojstupu přejde kolona samovolně v jízdu v zástupu s použitím metody zipu. Vzdálenost mezi jezdci se prodlouží. Jakmile to situace dovolí tak se kolona opět s použitím principu Zipu vrátí do dvojstupu a zkrátí jízdní rozestupy.
Tankování
Tankuje se na pokyn vedoucího jezdce vždy po 200 km, není-li dohodnuto jinak. Záleží to na tom kdo ujede nejméně na plnou nádrž. Při tankovací zastávce každý natankuje plnou nádrž a vyčůrá se. Za jízdy kolony není možné splnit každému jeho individuelní přání na vykonání této činnosti, to by se stále jenom stálo.
Jízda přes město
Průjezd městem je pro kolonu velmi náročný. Před městem je zapotřebí kolonu zpomalit a zkrátit jízdní odstupy na minimum. Doporučuje se dohodnout si místo srazu za městem pro případ, že se kolona roztrhá. Riziko roztržení kolony roste s její délkou. Největší riziko je zejména při odbočování z vedlejší na hlavní a při průjezdu kolony přes křižovatku řízenou světly. Navíc vedoucí jezdec má plno práce s tím aby našel cestu a občas musí zastavit aby si přečetl mapu. Jeho schopnost sledovat kolonu za sebou je značně omezena. Je nutné aby všichni věděli kam se jede a doporučuje se znát místo za městem kde se jezdci sejdou když se kolona ve městě rozsype. Nejsložitější je to především v cizině ve velkém a úplně neznámém městě.

Ilustrační foto
Setkání s jinou kolonou

Setkají-li se dvě kolony motorek vedoucí jezdci se dohodnou, zda se pojede dál společně. Jedou-li dvě kolony po přechodnou dobu společně tak se zařadí za sebe a jezdi obou kolon se mezi sebou nemísí. Pokud jedou samostatně je zapotřebí mezi kolonami dodržovat dostatečný odstup který umožní ostatním vozidlům bezpečné předjetí.
Signály rukama a jejich předávání
Nejsem přítelem mnoha signálů dávaných vedoucím jezdcem. Řídím se zásadou že, každý jezdec v koloně odpovídá sám za sebe a za své kamarády a na signály se nesmí nikdy
stoprocentně spolehnout. Signalizovanou situaci musí stejně ověřit a navíc signálem je to - jak jede jezdec před ním. Navíc, v krizové situaci není čas dávat nějaký signál, každý má plné ruce práce s řízením motorky. A spolehnout na ledvinky se nedá. Nedávají vždy pozor na jízdu ale čumí po okolí. Pokud jezdec před Vámi signál ale dá snažte se jej ihned opakovat pro jezdce za sebou, zpozorněte, ale řiďte se tím co vidíte. Na signál se nesmíte nikdy slepě spolehnout!!!! Já dávám signály jen výjimečně obvykle jen za situace když kolona předjíždí a vidím, že za horizontem
je volno a jezdci za mnou mohou předjíždět. Dál dávám signál když se bude po delší

Ilustrační foto
jednotvárné jízdě odbočovat a to jen proto, že i když blikám tak chci tuto informaci zvýraznit.

Důležitý je signál pro jezdce před Vámi kdy jej chcete na něco upozornit – dává se troubením a blikáním světel. Je třeba odhadnout význam tohoto signálu, protože houkání je často zábavou a tak je třeba tyto dva významy od sebe odlišit odborným odhadem. Nejčastěji se takový signál dává když Vy nebo ten za Vámi něco potřebuje. K tomu ale taky slouží to, že když se jezdec za Vámi vzdaluje tak zpomalíte nebo až zastavíte.
Předjíždění
Kolona se pohybuje většinou ustálenou rychlostí prakticky shodnou s rychlostí ostatních vozidel na silnici, tím se automaticky sníží počet situací kdy někdo cizí předjíždí kolonu a také situací kdy naopak kolona předjíždí pomalejší
vozidlo. Občas se tomu ale nedá vyhnout. Když nás předjíždí cizí vozidlo je nejlépe mu předjíždění umožnit, uhnout vpravo a rukou naznačit, že o něm víte. Čím dřív nás předjede tím lépe. Složitější je opačná situace, když se na silici najde loudal nebo pomalý kamion musí se kolona pustit do předjíždění. Pozor, je to obtížný a zdlouhavý manévr. Vedoucí jezdec musí začít předjíždět teprve tehdy kdy má naději, že v krátkém čase budou moci postupně předjet všichni jezdci. Je při tom třeba brát ohled na méně zkušené jezdce. Při předjíždění maximálně využijte akceleraci motorky aby jste předjeli v co nejkratším čase a rychle pokračujte co nejdál před předjížděné vozidlo, necháte tím prostor pro jezdce aby měli dost místa na zařazení před

jízda v koloně - přechod v zástup

předjížděné vozidlo. Kolona zásadně předjíždí v pořadí jezdců, vyvarujte se toho aby jste

Ilustrační video - 909kB
předjeli váhajícího jezdce před sebou!!! Ti kteří už předjeli vidí o hodně dál zda se neblíží protijedoucí vozidlo a je tedy praktické dát jezdcům za sebou zdvižením ruky signál, že je silnice volná. Pozor, je to jen upozornění, nikoliv pokyn předjížděj bezhlavě! Po předjetí se kolona rovná zpět do tvaru.




spojení na autora článku
Text : Vladimír

+420 608 729282
Foto : archiv K 1400





vsazavsky





Zpět do sekce : napsal Život



Pavel Weinert (144.249) 12.11.2005 23:19

Naposledy editováno 07.07.2010 12:39:31

(reakce na) Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 14:13 | Nahoru | #10128

petasek>Fotky z Radvaně nad Dunajom

josefasubrt.rajce.idnes.cz/Radvan_nad_Dunajom_2010/


hezký

(reakce na) Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 14:15 | Nahoru | #10129
[quote]mirek42>Nějaká baba pořád fotila.

[img] nevíš, koho?

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 14:26 | Nahoru | #10130
Zdravím, musím sem přihlásit(naprášit) mého tátu - ročník 1939, nick lkoca, Honda CB 500 :)

Naposledy editováno 07.07.2010 16:10:13

(reakce na) Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 14:43 | Nahoru | #10131

Balu1>Dobrý den, hlásím návrat z výletu na Slovensko do Radvaně nad Dunajom a do Maďarska na Balaton. Velmi pěkné, Boby nasadil laťku opravdu vysoko. Díky a dávám sem pár fotek z Radvaně a míst, která jsme navštívili. Najel jsem od pátku do úterý večer 1.398 km, dnes několikrát v dešti. Ale dalo se to přežít. Na viděnou na Velehradě. Foto


povedené

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 14:45 | Nahoru | #10132

Kóča>Zdravím, musím sem přihlásit(naprášit) mého tátu - ročník 49, nick lkoca, Honda CB 500 :)


nejlepší by bylo, napsat přímo tajemníkovi = Viragodědek

Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 14:56 | Nahoru | #10133
i návrat se nakonec vydařil, i když jsme zmokli hned v Komárnu další šplouchanec v Bratislavě a dál na Brno a to "nejlepší" na závěr: před Svitavami jsme vjeli do lijáku s kroupama, i nějaký ten blesk byl, nebylo vidět na pár metrů, kolona, tempo max. 80 km/h teprve kousek před Hlinskem přestalo pršet, k tomu celou cestu silný vítr, no to bylo něco pro mě teplota 15 st., takže jsem dojela zmrzlá jako SH
děkuju všem za bezva společnost, speciální dík s velikánskou pusou hostiteli těším se na příští setkání kdekoliv, kdykoliv, s kýmkoliv z vás - absentéři to doufám napraví při nejbližší příležitosti
P.S. ještě jsem neměla čas, dát fotky na rajče, ale budou, slibuju ... a taky pár řádků, Petře
najela jsem 1.474 km

Naposledy editováno 07.07.2010 17:30:50

Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 15:00 | Nahoru | #10134
VŠECHNO NEJLEPŠÍ K DNEŠNÍM NAROZKÁM

[img] důkladně to oslavte
ať vám to stále drandí a baví vás svět

Naposledy editováno 07.07.2010 15:45:33

Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 16:06 | Nahoru | #10135
No Pán odpustí, alespoň něco

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 16:08 | Nahoru | #10136
A trochu jiné

[img]

(reakce na) Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 16:08 | Nahoru | #10137
Luso> ty jsi šikula ta druhá fotka je SKVOSTNÁ

(reakce na) Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 16:13 | Nahoru | #10138
motobaba> Díky, odesláno

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 16:13 | Nahoru | #10139
Čau bando - tak už jsme taky doma z výletu. Po ujetých 2200 km živi a zdrávi. Tady je pár FOTO

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

7.7.2010 v 16:54 | Nahoru | #10140

skyair>Čau bando - tak už jsme taky doma z výletu. Po ujetých 2200 km živi a zdrávi. Tady je pár FOTO


to jste si to užili
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist