chci se zeptat zkušenějších, jak se dá poznat, že se blížím jízdě, co motorka (a hlavně pneumatiky) ještě "pobere", neboli jízdě blízké limitu. Ptám se na jízdu jak na okruhu, tak i v provozu. Mám VTR1000F a Bridgestony BT021.
Prosím, posílejte pouze seriozní rady.
(příspěvky typu "když spadneš jedeš přes limit" nebo "vyměň pneu nebo motku" nejsou to, co mi pomůže).
Dík za rady.
M.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
assassin>jurawood:
myslim ze to je to proc lidi jezdi na sportech, posouvaji limity, s tim jak to mas vic v ruce vic odhadnes, takze jen trenovat... kdyz uz si myslis ze lepsi uz to nebude tak zacit o tom premejslet, o tezisti, posezu atd atd..
Já jezdím na sportu, protože je to módní. Víc se za mnou otáčejí holky, můžu machrovat, že mám litra a limity posouvám bruskou za hranu gumy, abych byl mega hustej až zastavím na pumpě A to jsem o tom dost přemýšlel
2 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
Roubi_R1>Já jezdím na sportu, protože je to módní. Víc se za mnou otáčejí holky, můžu machrovat, že mám litra a limity posouvám bruskou za hranu gumy, abych byl mega hustej až zastavím na pumpě A to jsem o tom dost přemýšlel
ses fakt kchuuuul,muj vzor, muzu s tebou kamaradit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
Roubi_R1>Já jezdím na sportu, protože je to módní. Víc se za mnou otáčejí holky, můžu machrovat, že mám litra a limity posouvám bruskou za hranu gumy, abych byl mega hustej až zastavím na pumpě A to jsem o tom dost přemýšlel
tak proc si nekoupis nakej poradnej a jezdis tu starou vykopavku? za timhle se ti holky otoci tak mozna nekde u slovenskejch hranic
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
LukyCat>...nicméně guma dá vždy předem vědět kde je její limit jak nová tak jetá a to pomalou,ale jistou ztrátou adcheze
Tohle urcite neplati. Vzdy to neda vedet. Zalezi jak n atypu pneu, tak na parametrech nastaveni podvozku.
manshus>nakresli si na gumu křídou čárku . . a pak uvidíš jak moc se nakláníš
k čemu je to dobrý?
Jízda na limitu jde poznat dost blbě, kdyby to šlo tak okruhovky nepotřebujou lamináty. Ale na silnici se tomu přiblížíš těžko, jenom když bys dělal něco blbě jak psal noufír, ale to už je zas něco jinýho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
Dawe02>Tohle urcite neplati. Vzdy to neda vedet. Zalezi jak n atypu pneu, tak na parametrech nastaveni podvozku.
no plati neplati ...typ netyp ... ja vcera lital 20min.na prazdny zadni gume v moste a krom toho,ze to bylo krapet veselejsi v naklonu tak nic moc zmena ale je fakt ze pod 2.08 jsem to na ni nedal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
Naposledy editováno 09.06.2010 08:56:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
assassin>tak proc si nekoupis nakej poradnej a jezdis tu starou vykopavku? za timhle se ti holky otoci tak mozna nekde u slovenskejch hranic
Jsi krutý
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
diezzzel>Kolik člověk musí najet kilometrů aby se v zatáčce nebál a pořádně to položil,na gsxr sem najel něco přes 2000km a nějak se mi to pořád nedaří,při pomalejší jízdě to jde ale když se jede svižnějc tak mi kámoši v zatáčkách ujížděj...
Tak je nech, ono jezdit po normální silnici "na hranu" je docela o hubu! Raději si to vyzkoušet někde na okruhu, ale na silnici vždy s rezervou...
Já mám najeto cca 150000km, nemám problém sjet gumu na hranu a drbat stupačky, ale v provozu to nepraktikuji...
Naposledy editováno 09.06.2010 10:19:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
Edit: Hodně důležitej je taky správnej pohled, nenaklánět hlavu a nekoukat kam jede motorka. Oči pokud možono vodorovně a hlavu natáčet a koukat co nejvíce do zatáčky.
Naposledy editováno 09.06.2010 10:44:02
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
uvidíme časem snad se to zlepší a chlapci na mě nebudou muset pořád čekat honit je nehodlám
Tak dík za rady
Dawe02>Tohle urcite neplati. Vzdy to neda vedet. Zalezi jak n atypu pneu, tak na parametrech nastaveni podvozku.
tak jasný chlape že je více aspektů co to ovlivní jen jsem chtěl říct,že se nemusí bát,že by mu ta guma v jednom momentě uletěla jen tak-většinou když už má člověk něco najeto,tak už pozná co si může ještě dovolit
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
LuckyCat píše, že se to dá poznat mírnou ztrátou adheze. Na cestě poznám mírné podkluzování na asfaltem vylitých místech (opravované škvíry). O tom ale nemluvím. Jde mi o dobrý povrch a to, jak poznat jestli mám ještě rezervu. Já třeba jedu nějaký úsek několikrát po sobě, zrychluju, ale po té poslední jízdě vůbec nevím, jestli by to šlo rychleji a o kolik. S předním kolem si nechci moc zahrávat, jde mi spíše o zadní a to ve všech 3 fázích nájezd-průjezd-výjezd.
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat jízdu blízko limitu
Ale kde u nás na přeplněných silnicích jezdit "na limitu", to mi řekněte!? Po dvou letech jsem vyrazil na výlet (mimo okruh) a jen jsem přehříval SP2 v kolonách aut
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
diezzzel>Kolik člověk musí najet kilometrů aby se v zatáčce nebál a pořádně to položil,na gsxr sem najel něco přes 2000km a nějak se mi to pořád nedaří,při pomalejší jízdě to jde ale když se jede svižnějc tak mi kámoši v zatáčkách ujížděj...
na kamarády kašli,jezdi hlavou a podle toho na co se cítíš..všechno příjde..chce to jezdit..jak někdo psal,2000km je prd,já mám na gsxru 12.000km a pořád se mám co učit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznat jízdu blízko limitu
jirik83>na kamarády kašli,jezdi hlavou a podle toho na co se cítíš..všechno příjde..chce to jezdit..jak někdo psal,2000km je prd,já mám na gsxru 12.000km a pořád se mám co učit...
Tak tak , velice dobře řečeno
Jen BTW já mám na GSX-Rkách najeto tak cca 10tis km v běžném provozu a teprve tenhle rok si myslím, že jsem to "trochu" dostal do ruky.
Nedalo mi to a šel jsem se kouknout do garáže jak na tom vlastně jsem a myslím, že se nemám za co stydět když ukážu fotku kde je vidět, že jsem na "běžných silnicích" 5mm od kraje zadní gumy. Rychlosti jaké jezdím zatáčky abych sjel gumu až sem mi připadnou jako již dost pro zatáčky na běžných komunikacích.
[img]
Nevidím důvod proč to lámat na běžných silnicích úmyslně víc do hrany. Ulítne ti to a co pak? Potkáš se jako na potvoru v protisměru s 815ctkou a zahájíš novou kariéru co by okrasa na přední traverze
Pokud chceš hledat hranice vyraž na okruh s motorkou u které ti bude jedno když ji pošleš do "kačírku" a s tou se do toho pořádně polož
Jo a jak sjedeš gumu je taky o typu tvaru gum ktere používáš...je to částečně i o tvarech.
Naposledy editováno 09.06.2010 21:02:49