Téma: Zavaření volnoběžky?
18.5.2010 v 15:22
Ahoj, kamarádovy se podařilo rupnout volnoběžku. Půjde to zavařit resp. může se to vařit?? Z jakýho to je asi materiálu? Díky, Tafi

Foto:









Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:27 | Nahoru | #31
Poggy> TDR není ani na ofico stránkách Yamaha Genuine

(reakce na) Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:31 | Nahoru | #33
assassin> To je na 4DL motor, my máme 5AN, nevím, jak by to sedělo :-/

EDIT: A koukni na předchozí stránku, něco sem ti psal ;)

Naposledy editováno 18.05.2010 16:32:06

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:33 | Nahoru | #34
no prebrouseni ozubeni "hodne na presnost" nevim jak si predstavujes... jako jasne nejak to tam naprasit pujde, ale v tomhle smeru od nas nemuzes cekat doporuceni... nebudem tu pak poslouchat ze jsme ti poradili az budes mit ozvejkanej starter, nebo neco horsiho...

na rally muze jet a rotlacovat to treba:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:35 | Nahoru | #35
assassin> roztlačovat Okay, tak já to zítra nechám zavařit a uvidíme co dál.. Díky

(reakce na) Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:36 | Nahoru | #36

Tafi.>assassin> roztlačovat Okay, tak já to zítra nechám zavařit a uvidíme co dál.. Díky



ja takhle asi tri projizdky roztlacoval TeLe

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:38 | Nahoru | #37
Jo hele, a ještě jedna věc To už příjde jako kravina i mě, ale za dotaz nic nedám

Mám doma TODLE -> Nebylo by to lepší než to svařování?

Drží to jak židovská víra, to se musí nechat

Naposledy editováno 18.05.2010 16:40:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:39 | Nahoru | #38

Tafi.>Jo hele, a ještě jedna věc To už příjde jako kravina i mě, ale za dotaz nic nedám

Mám doma TODLE -> Nebylo by to lepší než to svařování?



o tom ani nepremejslej....

jeden takovej co lepil benzinovou hadicku uz tu byl... to kolo je evidentne kaleny.. takze s tim ze "skoro nic neprenasi" to nebude tak uplne pravda...

Naposledy editováno 18.05.2010 16:40:25

(reakce na) Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:40 | Nahoru | #39
assassin>

EDIT: Tak já timdle mám zadělaný nějaký kousky kde byli urvaný kartery a ...

Kalený bude, jinak by neruplo, ale proč mi hlava nebere...

Naposledy editováno 18.05.2010 16:42:06

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:41 | Nahoru | #40

(reakce na) Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:42 | Nahoru | #41
Fidži.V-Strom> To je pěknej zmrd, něco už sem od něj chtěl, nasliboval, a pak už se neozval

(reakce na) Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:46 | Nahoru | #42

Neronis>Čau,
Já jsem zjitil před 2 měsícema že mám prasklý šoupátko v karbecu a zalepil sem to speciálním lepidle který má udržet 1000kg na Cm čtverečnim.Šoupátko vlítlo do motoru protže sem kokot a zničilo motor.předběžná cena 24 tiscis nakonec 18.stojí ti za něco podobného zavření volnoběžky ?Já bych radši koupil novou.Kdybych koupil nové šoupátko stálo by i mě i s karbecama 2.Takhle sem prokaučoval 16 tis



Jak můžeš lepit šoupátko. Navíc jako maturující strojař, by jsi mohl vědět, že namáhané části se nelepí, nýbrž vyměňují. Promiň, musel jsem si rejpnout

Ad Tafy:
nic nesvařuj a kup novou popř. sežeň starší. Je to sice pálka, ale za ten klid to stojí. Navíc je rozdíl mezi tím, něco navařovat a svařovat.

Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 16:47 | Nahoru | #43
buď si to kup nové nebo sežeň z nějakého zadřeného motoru... vařit se to nevyplatí

Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 19:21 | Nahoru | #44
Přesně tak, vařit se to nevyplatí, ale jinak svařit jde všechno, i ojnice z tanku a propálenej píst...

Pokud se ti opravdu chce s něším podobným dělat tak já bych postupoval takto:

1) Kolo bych řádně posypal grafitem, nebo jiným nepřilnavajícím materiálem.
Pak bych v bedně rozdělal sádru a těsně před začátkem tuhnutí bych tam to kolo zatlačil.
2)po vytvrdnutí bych kolo velmi opatrně výjmul a z té sádrové formy bych odbrousil ten zbytek sádry v místě kde ti to kolo chybý tak aby tam pohodlně šlo kolo zasunout z5 ale pootočené o 180°.
3)do kola a toho ulomeného dílu bych vybrousil V pro svár.
4) pak bych tam zase zasunul to kolo z5 do formy a přibodoval ten ulomený dílek. Velmi decentně a ze všech stran.(kolo budeš muset několikrát otočit aby se nezkroutilo)

5) až to bude přesně naheftované tak už to jen pořádně provaříš.

6) už teď bych se na to vysral...

(reakce na) Zavaření volnoběžky?

18.5.2010 v 21:00 | Nahoru | #45

Tafi.>Assassin> Já to vařit nebudu, na praxi máme jednoho moc šikovnýho mistra, co vaří už pár desítek let :). jinak mezi startérem a tímdle je ještě jedno ozubený kolečko...

Nebude lepší se zeptat toho mistra,jestli to pujde svařit?

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?

19.5.2010 v 01:10 | Nahoru | #46
Tak bych to viděl takto. Zavařit to půjde, tedy pokud máme na mysli, že ty dvě části budou držet pohromadě. Nečekám, že by svářeč dělal nějakou příptravu na V svar apod... Takže to bude jenom tak nějak dolepený.
Aby to fungovalo, za stavu, že se to skutečně podaří svařit, tak se musí nejdříve zajistit rovnoměrná tvrdost v zubech, protože svařování je tepelný proces. Takže asi překalit... Překalením, se ale poruší vnitřní průměr i rozměr přes zuby. Takže přebrousit.. to už dost těžko, protože už není co brousit na průměru a ozubení, tam se dají zavřít oči, ale dle jaké normy je to ozubení? Nedělejte si iluze, že japonský konstruktér dělá ozubení dle ČSN. A tvar zubu není až tak jednoduché zjistit. (tedy poměry hlavy a paty a úhel záběru a tak)
Takže nějak dovařit to určitě půjde ( pokud je ten svářeč fachman, tak ti to rozmluví), ale použít ne.
A taky fandím tomu motoru, tak doufám, že se Vám to ozubený kolo podaří "zprznit" a motor dostane originál díl, kterej bych už objednával. Je to nejlevnější varianta.
Jenom kámoš pár pátků nikam nepojede.
A rozhodně ta analogie se šoupátkem sedí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavaření volnoběžky?

19.5.2010 v 06:37 | Nahoru | #47

kixs2>Tak bych to viděl takto. Zavařit to půjde, tedy pokud máme na mysli, že ty dvě části budou držet pohromadě. Nečekám, že by svářeč dělal nějakou příptravu na V svar apod... Takže to bude jenom tak nějak dolepený.
Aby to fungovalo, za stavu, že se to skutečně podaří svařit, tak se musí nejdříve zajistit rovnoměrná tvrdost v zubech, protože svařování je tepelný proces. Takže asi překalit... Překalením, se ale poruší vnitřní průměr i rozměr přes zuby. Takže přebrousit.. to už dost těžko, protože už není co brousit na průměru a ozubení, tam se dají zavřít oči, ale dle jaké normy je to ozubení? Nedělejte si iluze, že japonský konstruktér dělá ozubení dle ČSN. A tvar zubu není až tak jednoduché zjistit. (tedy poměry hlavy a paty a úhel záběru a tak)
Takže nějak dovařit to určitě půjde ( pokud je ten svářeč fachman, tak ti to rozmluví), ale použít ne.
A taky fandím tomu motoru, tak doufám, že se Vám to ozubený kolo podaří "zprznit" a motor dostane originál díl, kterej bych už objednával. Je to nejlevnější varianta.
Jenom kámoš pár pátků nikam nepojede.

Panebože, ozubení má stejný Japonec, Čech i Rus, Angličan, Američan atd. Záleží jen na tom, jestli jsou zuby metrický, nebo palcový. Maximálně se může stát,že ozubení bude korigované.

Kolo svařit půjde. Otázka ovšem je, co vydrží V ustavení do polohy nevidím problém.
A rozhodně ta analogie se šoupátkem sedí.



Naposledy editováno 19.05.2010 06:38:21

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?

19.5.2010 v 16:09 | Nahoru | #48
Takže stojí to 1600 a už je to objednaný

(reakce na) Zavaření volnoběžky?

19.5.2010 v 17:02 | Nahoru | #49
Poggy> Buď si jistej, že tohle není evolventa :D
Edit: Beru zpět :D Nekde mezi radky jsem vycetl, ze tam je retezovej prevod... Mylně :D

Naposledy editováno 19.05.2010 17:08:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavaření volnoběžky?

19.5.2010 v 17:44 | Nahoru | #50
Camča_v> I bez pánaboha tě můžu ujistit, že nemáš pravdu, že snad jediný co maj společný je, že se měří v modulech což je násobek pí a to že se zpravidla jedná o ozubení evolventní. Vše ostatní je zvlášť v oblasti automobilního průmyslu firemní know how. Ale nemusíš mi věřit, ale dělali jsme dělali pokusy do Hondy kolo měřili počítali brousili a byli si jisti výsledkem a prd. Řvalo to jak na lesy. Jo jak nefungujou skluzy je po perdéli pane hrábě.

Toš tak. Ale jinak všechny ozubený kola jsou zubatý. I u rusa i u japonce.

Naposledy editováno 19.05.2010 17:47:05

(reakce na) Zavaření volnoběžky?

19.5.2010 v 17:45 | Nahoru | #51
Tafi.> Myslím že motor to ocení

(reakce na) Zavaření volnoběžky?

19.5.2010 v 17:49 | Nahoru | #52

kixs2>Camča_v> I bez pánaboha tě můžu ujistit, že nemáš pravdu, že snad jediný co maj společný je, že se měří v modulech což je násobek pí a to že se zpravidla jedná o ozubení evolventní. Vše ostatní je zvlášť v oblasti automobilního průmyslu firemní know how. Ale nemusíš mi věřit, ale dělali jsme dělali pokusy do Hondy kolo měřili počítali brousili a byli si jisti výsledkem a prd. Řvalo to jak na lesy. Jo jak nefungujou skluzy je po perdéli pane hrábě.

Toš tak. Ale jinak všechny ozubený kola jsou zubatý. I u rusa i u japonce.



zalezi kde, v prevodovce muzou bejt korigovany kola(skoro bych si na to vsadil)... a to pak asi nemas sanci trefit. ale na pohon starteru, olejovyho cerpadla, vodni pumpy apod bude podle me klasika. Ted sem klukovi z fora delal do naky moto ozubeny kolo tusim ze na pohon vodni pumpy? vyrezal jsem 2 kola s 2ma ruznyma modulama co odpovidaly prumeru puvodniho, klasicky ozubeni, a prej to sedi OK ... tzn neni kolo jako kolo...

Zavaření volnoběžky?

19.5.2010 v 19:38 | Nahoru | #53
je to zakalené zřejmě fakt festovně,když to takhle křuplo.dále vycházím z toho,že to nekřuplo "samo" ,ale zřejmě přičiněním nějakého packala,který po tom kole třískal,nebo ho nějak páčil-dá se tedy předpokládat,že bude i ohlé,nebo vyosené..

svařování bych bral až jako poslední možnost,asi by to fungovalo,ale vlivem nepřesného svaření odjebeš dřív,nebo později i to kolečko,které po tom běhá a kdo ví co ještě.

kup nové,nebo starší-bude to něco stát,ale co -za blbost se platí...

PS:pokud by to křuplo samo a je to vada materiálu-tak nesvařovat v žádném případě-pnutí vzniklé svařováním by podpořilo nové praskliny...

Naposledy editováno 19.05.2010 19:41:34

Zavaření volnoběžky?

20.5.2010 v 00:33 | Nahoru | #54
Nevařit, nemá to smysl, je to blbost jak po stránce technologické, tak i rozměrové, protože vařením změníš vlastnosti materiálu a musel bys to znovu kalit a také nedodržíš modul ozubení

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?

20.5.2010 v 06:17 | Nahoru | #55
Takže jak sem řekl, nový už to je objednaný... Ale ať neumřu blbej -> Může mi někdo říct jak se tomu česky nadává?

(reakce na) Zavaření volnoběžky?

20.5.2010 v 10:51 | Nahoru | #56

Tafi.>Takže jak sem řekl, nový už to je objednaný... Ale ať neumřu blbej -> Může mi někdo říct jak se tomu česky nadává?



jmenuje se to OZUBENÉ KOLO

každý tomu říká jinak a i v každém katalogu to najdeš pod jiným názvem...,takže to musíš vysvětlovat prostě svými slovy

Zavaření volnoběžky?

21.5.2010 v 06:01 | Nahoru | #57
Sikovný svářeč úplně v poho zvládne - viz nahoře, z výroby na tom svar je, tj. vařit to lze. Vybrousit hrany lomu z obou stran do 45 stupňů a vyplnit svarem. Svar je pevnější než původní materiál, po vyžíhání okolí to vedle nepraskne. Povrch zubů nežíhat a musí tě to přežít. Přesto zvaž, kolik stojí nový originál? Aby vaření nebylo dražší.
Na fekálu jsem takhle nechal vařit přítlačák spojky, a to tam jsou mnohem vyšší točky a je to ze slabého plechu. Vydrželo to několik let, pak jsem fekála prodal. Pro ty, co se ptali, jak to mohlo prasknout. Prostě to prasklo, naštěstí jsem si toho všiml při výměně lamel, tj. nic dalšího to nedokurvilo. Prostě výrobní vada, prasklina v materiálu se pak už sama šíří dál.

Zavaření volnoběžky?

26.5.2010 v 00:07 | Nahoru | #58
Doporučení konstruktérům: Všechno dělejte ze svárů!!!! Nikdy neprasknou. Stejně jako Panzanni ten nikdy nelepí.

teda trocha soudnosti by neškodila.. stejně jako rada, že povrch zubů se nemá žíhat.

To u rozlomenýho ozubenýho kola a při základní znalosti žíhacích teplot je těžký sarkasmus nebo ignorance.

A vše ostatní je prostě výrobní vada a basta a fidli.

Motorky všech zemí, braňte se

Naposledy editováno 26.05.2010 00:08:29
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2903 14.10.2024 v 22:11 Ariete
Dvoutakt nebo čtyřtakt 125cc v roce... Yamaha TDR 125 DRotter 23 26.8.2024 v 18:26 DRotter
Yamaha TDR 125 98 Yamaha TDR 125 viticZ 4 17.8.2024 v 14:36 Hitak128CZ
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 posmiros 4 8.4.2024 v 13:12 posmiros
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 komatkiller 8 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf


TOPlist