1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?
1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?
na rally muze jet a rotlacovat to treba:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavaření volnoběžky?
1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?
Mám doma TODLE -> Nebylo by to lepší než to svařování?
Drží to jak židovská víra, to se musí nechat
Naposledy editováno 18.05.2010 16:40:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavaření volnoběžky?
Tafi.>Jo hele, a ještě jedna věc To už příjde jako kravina i mě, ale za dotaz nic nedám
Mám doma TODLE -> Nebylo by to lepší než to svařování?
o tom ani nepremejslej....
jeden takovej co lepil benzinovou hadicku uz tu byl... to kolo je evidentne kaleny.. takze s tim ze "skoro nic neprenasi" to nebude tak uplne pravda...
Naposledy editováno 18.05.2010 16:40:25
1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?
Neronis>Čau,
Já jsem zjitil před 2 měsícema že mám prasklý šoupátko v karbecu a zalepil sem to speciálním lepidle který má udržet 1000kg na Cm čtverečnim.Šoupátko vlítlo do motoru protže sem kokot a zničilo motor.předběžná cena 24 tiscis nakonec 18.stojí ti za něco podobného zavření volnoběžky ?Já bych radši koupil novou.Kdybych koupil nové šoupátko stálo by i mě i s karbecama 2.Takhle sem prokaučoval 16 tis
Jak můžeš lepit šoupátko. Navíc jako maturující strojař, by jsi mohl vědět, že namáhané části se nelepí, nýbrž vyměňují. Promiň, musel jsem si rejpnout
Ad Tafy:
nic nesvařuj a kup novou popř. sežeň starší. Je to sice pálka, ale za ten klid to stojí. Navíc je rozdíl mezi tím, něco navařovat a svařovat.
Pokud se ti opravdu chce s něším podobným dělat tak já bych postupoval takto:
1) Kolo bych řádně posypal grafitem, nebo jiným nepřilnavajícím materiálem.
Pak bych v bedně rozdělal sádru a těsně před začátkem tuhnutí bych tam to kolo zatlačil.
2)po vytvrdnutí bych kolo velmi opatrně výjmul a z té sádrové formy bych odbrousil ten zbytek sádry v místě kde ti to kolo chybý tak aby tam pohodlně šlo kolo zasunout z5 ale pootočené o 180°.
3)do kola a toho ulomeného dílu bych vybrousil V pro svár.
4) pak bych tam zase zasunul to kolo z5 do formy a přibodoval ten ulomený dílek. Velmi decentně a ze všech stran.(kolo budeš muset několikrát otočit aby se nezkroutilo)
5) až to bude přesně naheftované tak už to jen pořádně provaříš.
6) už teď bych se na to vysral...
1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?
Aby to fungovalo, za stavu, že se to skutečně podaří svařit, tak se musí nejdříve zajistit rovnoměrná tvrdost v zubech, protože svařování je tepelný proces. Takže asi překalit... Překalením, se ale poruší vnitřní průměr i rozměr přes zuby. Takže přebrousit.. to už dost těžko, protože už není co brousit na průměru a ozubení, tam se dají zavřít oči, ale dle jaké normy je to ozubení? Nedělejte si iluze, že japonský konstruktér dělá ozubení dle ČSN. A tvar zubu není až tak jednoduché zjistit. (tedy poměry hlavy a paty a úhel záběru a tak)
Takže nějak dovařit to určitě půjde ( pokud je ten svářeč fachman, tak ti to rozmluví), ale použít ne.
A taky fandím tomu motoru, tak doufám, že se Vám to ozubený kolo podaří "zprznit" a motor dostane originál díl, kterej bych už objednával. Je to nejlevnější varianta.
Jenom kámoš pár pátků nikam nepojede.
A rozhodně ta analogie se šoupátkem sedí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavaření volnoběžky?
kixs2>Tak bych to viděl takto. Zavařit to půjde, tedy pokud máme na mysli, že ty dvě části budou držet pohromadě. Nečekám, že by svářeč dělal nějakou příptravu na V svar apod... Takže to bude jenom tak nějak dolepený.
Aby to fungovalo, za stavu, že se to skutečně podaří svařit, tak se musí nejdříve zajistit rovnoměrná tvrdost v zubech, protože svařování je tepelný proces. Takže asi překalit... Překalením, se ale poruší vnitřní průměr i rozměr přes zuby. Takže přebrousit.. to už dost těžko, protože už není co brousit na průměru a ozubení, tam se dají zavřít oči, ale dle jaké normy je to ozubení? Nedělejte si iluze, že japonský konstruktér dělá ozubení dle ČSN. A tvar zubu není až tak jednoduché zjistit. (tedy poměry hlavy a paty a úhel záběru a tak)
Takže nějak dovařit to určitě půjde ( pokud je ten svářeč fachman, tak ti to rozmluví), ale použít ne.
A taky fandím tomu motoru, tak doufám, že se Vám to ozubený kolo podaří "zprznit" a motor dostane originál díl, kterej bych už objednával. Je to nejlevnější varianta.
Jenom kámoš pár pátků nikam nepojede.
Panebože, ozubení má stejný Japonec, Čech i Rus, Angličan, Američan atd. Záleží jen na tom, jestli jsou zuby metrický, nebo palcový. Maximálně se může stát,že ozubení bude korigované.
Kolo svařit půjde. Otázka ovšem je, co vydrží V ustavení do polohy nevidím problém.
A rozhodně ta analogie se šoupátkem sedí.
Naposledy editováno 19.05.2010 06:38:21
1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavaření volnoběžky?
Toš tak. Ale jinak všechny ozubený kola jsou zubatý. I u rusa i u japonce.
Naposledy editováno 19.05.2010 17:47:05
kixs2>Camča_v> I bez pánaboha tě můžu ujistit, že nemáš pravdu, že snad jediný co maj společný je, že se měří v modulech což je násobek pí a to že se zpravidla jedná o ozubení evolventní. Vše ostatní je zvlášť v oblasti automobilního průmyslu firemní know how. Ale nemusíš mi věřit, ale dělali jsme dělali pokusy do Hondy kolo měřili počítali brousili a byli si jisti výsledkem a prd. Řvalo to jak na lesy. Jo jak nefungujou skluzy je po perdéli pane hrábě.
Toš tak. Ale jinak všechny ozubený kola jsou zubatý. I u rusa i u japonce.
zalezi kde, v prevodovce muzou bejt korigovany kola(skoro bych si na to vsadil)... a to pak asi nemas sanci trefit. ale na pohon starteru, olejovyho cerpadla, vodni pumpy apod bude podle me klasika. Ted sem klukovi z fora delal do naky moto ozubeny kolo tusim ze na pohon vodni pumpy? vyrezal jsem 2 kola s 2ma ruznyma modulama co odpovidaly prumeru puvodniho, klasicky ozubeni, a prej to sedi OK ... tzn neni kolo jako kolo...
svařování bych bral až jako poslední možnost,asi by to fungovalo,ale vlivem nepřesného svaření odjebeš dřív,nebo později i to kolečko,které po tom běhá a kdo ví co ještě.
kup nové,nebo starší-bude to něco stát,ale co -za blbost se platí...
PS:pokud by to křuplo samo a je to vada materiálu-tak nesvařovat v žádném případě-pnutí vzniklé svařováním by podpořilo nové praskliny...
Naposledy editováno 19.05.2010 19:41:34
1 reakcí na tento příspěvek Zavaření volnoběžky?
Tafi.>Takže jak sem řekl, nový už to je objednaný... Ale ať neumřu blbej -> Může mi někdo říct jak se tomu česky nadává?
jmenuje se to OZUBENÉ KOLO
každý tomu říká jinak a i v každém katalogu to najdeš pod jiným názvem...,takže to musíš vysvětlovat prostě svými slovy
Na fekálu jsem takhle nechal vařit přítlačák spojky, a to tam jsou mnohem vyšší točky a je to ze slabého plechu. Vydrželo to několik let, pak jsem fekála prodal. Pro ty, co se ptali, jak to mohlo prasknout. Prostě to prasklo, naštěstí jsem si toho všiml při výměně lamel, tj. nic dalšího to nedokurvilo. Prostě výrobní vada, prasklina v materiálu se pak už sama šíří dál.
teda trocha soudnosti by neškodila.. stejně jako rada, že povrch zubů se nemá žíhat.
To u rozlomenýho ozubenýho kola a při základní znalosti žíhacích teplot je těžký sarkasmus nebo ignorance.
A vše ostatní je prostě výrobní vada a basta a fidli.
Motorky všech zemí, braňte se
Naposledy editováno 26.05.2010 00:08:29
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2903 | 14.10.2024 v 22:11 Ariete |
Dvoutakt nebo čtyřtakt 125cc v roce... Yamaha TDR 125 | DRotter | 23 | 26.8.2024 v 18:26 DRotter |
Yamaha TDR 125 98 Yamaha TDR 125 | viticZ | 4 | 17.8.2024 v 14:36 Hitak128CZ |
Sedlo Yamaha TDR 125 Yamaha TDR 125 | posmiros | 4 | 8.4.2024 v 13:12 posmiros |
Domazávání-odvzdušnění Yamaha TDR 125 | komatkiller | 8 | 25.5.2023 v 11:52 Krautkopf |