globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak jak to má být??
13.5.2010 v 16:18
Ahoj, už si s tím nevím rady, protože mi každý říká něco jiného a já už čtrnáct dní šteluju řetěz : ) a raději moc nejezdím. Mám, mít průvěs na Inazumě něco mezi 2-3 cm, jenže nikdo mi není schopen říct jestli při zatížené motorce, nebo když stojí na bočním stojánku, či centrálním. Poslední verzi jsem natáhl z centrálního, ale už si fakt nejsem jistej co je správně. Poraďte, děkuju.

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 20:59 | Nahoru | #61
našponovat tak aby nepadal

(reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 21:02 | Nahoru | #62

PRETORIAN88>ale snad na každý se při zatížení jezdcem průvěs ještě zmenší ne?



Tak jak to má být??

13.5.2010 v 21:06 | Nahoru | #63
To leda

1 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??

13.5.2010 v 21:10 | Nahoru | #64
Na zatížený motorce má bejt řetěz prověšenej o tři cm? Co je to za pí*ovinu? Takže když stojí v klidu na stojanu, měl by bejt řetěz prověšenej řekněme o 5 cm? Hoši, hoši.... vy se nevyučíte....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 21:15 | Nahoru | #65
carlos38> Lepší než když to nějaký hovado napne bez zatížení na centimetrovej průvěs a pak to odeserou ložiska v rozetě na výstupní hřídeli z převodovky. O řetězu a kolech nemluvě.

Ještě si párkrát přečtěte těch pár slov nahoře vlevo na straně 48

[img]

(reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 21:19 | Nahoru | #66
Robinsson> Ten nápis nahoře je tam dodělanej, normálně v textu píšou že máš moto postavit na boční stojan.

2 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??

13.5.2010 v 21:40 | Nahoru | #67
Prostě je jedno na kolik to seřídíš ale je důležitý aby měl nějakou vůli i když na moto sedíš. TEČKA

(reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 21:55 | Nahoru | #68

Robinsson>Prostě je jedno na kolik to seřídíš ale je důležitý aby měl nějakou vůli i když na moto sedíš. TEČKA


Tam rovnou nech 15cm...
Moc velkej průvěs taky není dobrej.

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 21:56 | Nahoru | #69
no kdo se podívá na "SiSpo"vu malůvku případ 1) (většina motorek) tak mu musí být jasný, že řetěz bude nejvíce naplej pokud osa pastorku a osa rozety bude v rovině pak jsou tyto osy od sebe nejdál a řetěz je nejvíc naplej, ve všech dalších případech je jeho napětí menší. Proto je nutný aby pakud se podaří ty osy dostat do roviny (zatížení), tak ten řetěz musí mít vůli, jinak to namáhá ložiska, hřídel atd.
Vůle je udávána výrobcem motocyklu na hodnotu seřízení při nezatížené motorce. navíc jak tu někdo zmínil zcela logickej důvod, že rvát napínakáma osu kola při zatížení není moc košer a navíc to musí zvládnout jedna osoba. O tom na jakým stojanu má bejt motorka, už myslím, že není tak podstatný. Každopádně je dobrý věřit manuálu a ne tomu co povídal Franta z Dolních Kotěhůlek

(reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 23:21 | Nahoru | #70

Robinsson>Prostě je jedno na kolik to seřídíš ale je důležitý aby měl nějakou vůli i když na moto sedíš. TEČKA


Hele podle manuálu je to nej.Uvědom si ,že ne u každé motorky je to stejné.
Nejpatrnější je to na endurech (delší kyvka, odsazení kolečka ..).
pokud si nejsi jistej ,prostě sundáš zadní centrál a přitáhneš ho na tu nejdelší polohu.
Já to prubnul na husce.Každej jak musí viset a když jsem si sundal centrál ,hned sem vědel proč je tak ucukaná

Naposledy editováno 13.05.2010 23:24:16

Tak jak to má být??

14.5.2010 v 06:52 | Nahoru | #71
presne na bocak a napinat. Hele a nezapomen pak kolem otacet a zkouset jestli mas napnuti vsude stejne ci je nekde vetsi a nekde mensi. Vyrobci retezu az tak presny nejsou a uz se mi parkrat stalo, ze pruves na jednom miste byl 3cm a kdyz jsem popojel o metr tak byl nahle nasponovanej jak krava. Tenkrat jsem byl ve stresu, ze jsem si asi posral osu...ale ne, retez byl nesoumerne vytahanej....

Tak jak to má být??

14.5.2010 v 07:47 | Nahoru | #72
To je téma. Zkus si dát při zatížené motorce průvěs 2-3cm. Jeď to projet a uslyšíš jak ti řeťez mlátí o kyvku. Potom zkus řetěz napnout při nezatížene motorce (na bočnim stojanu) na průvěs 1cm. Jeď to projet a uslyšíš jak řeťez hučí. Taky nic moc zvuk. Pak to napni při nezatížené na průvěs dle výrobce (u mě výrobce udává 25-35mm) a jeť to projet. Řetěz nebude vydávat žádný pazvuky. Tudíž dle mě dopínat bez zátěže na průvěs udaný výrobcem motocyklu.

Jen k těm kroskám. Ty maj průvěs jak krávu a aby jim řeťěz nepadal z rozety tak tam maj vodítka. A proč maj tak velkej průvěs? Aby při doskoku, kdy se řetěz průhybem kyvky dopne nerupnul.

1 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??

14.5.2010 v 10:23 | Nahoru | #73
pokud sedis, tak 2-3. Bez zatizeni 5cm. Resili jsme to ted v Brne se Srsnem

1 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??

14.5.2010 v 10:57 | Nahoru | #74
Zatíženo nezatíženo to nato nemá vliv.

Tak jak to má být??

14.5.2010 v 11:01 | Nahoru | #75
no slusny, uplne protichudny nazory i nesmysly u tak jednoduche veci. to pak je tezky tady diskutovat o problemech kolem motoru kdyz vetsina lidi nema jasno v napnuti retezu

Naposledy editováno 14.05.2010 11:02:17

(reakce na) Tak jak to má být??

14.5.2010 v 11:02 | Nahoru | #76

johnyboy>pokud sedis, tak 2-3. Bez zatizeni 5cm. Resili jsme to ted v Brne se Srsnem



dobra rada nad zlato treba u MX motorky s 300mm zdvihu....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

14.5.2010 v 11:04 | Nahoru | #77

lubosvar>Zatíženo nezatíženo to nato nemá vliv.



jestli to nema vliv, pak mozna nema ani smysl resit nejakej pruves v retezu ne? jestli se podle tebe retez pri zatizeni "nezkracuje"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

14.5.2010 v 11:15 | Nahoru | #78
assassin> taky mam takovej pocit 3 stránky o napinaní řetězu. Pokud napíšu že řetěz musí mít nějakou vůli i při zatížené motorce a on na to reaguje že tam mužů rovnou nechat 15cm vůli tak nevím co si mam myslet. Nevím proč se tady řeší nejakejch 3 nebo 4cm. Já sem teda ještě nikdy při napínání to ničím neměřil. Prostě to napnu zkusím rukou a musíš to poznat jestli to je dobrý nebo ne pokud si na motorce děláš a ne jen lejes benzín

(reakce na) Tak jak to má být??

14.5.2010 v 11:21 | Nahoru | #79
assassin> musíš to brát tak, že člověk se tu dozví plno nových zajímavých věcí

Tak jak to má být??

14.5.2010 v 12:13 | Nahoru | #80
ty vole, 3 stranky o nicem... chapu, kazdej neni strojar, ale staci i trosku predstavivosti a pochopeni principu... jinak za me... NEZATIZENA

Tak jak to má být??

14.5.2010 v 12:26 | Nahoru | #81
Cože ???? On se musí štelovat řetěz ????

(reakce na) Tak jak to má být??

14.5.2010 v 12:28 | Nahoru | #82

WhiteS> Moje řeč! Motorka musí být zatížena, když řetěz šponuješ!

Pokud je toto pravda, tak to vysvětluje vysokou cenu servisnich prací v autorizovaných servisech. Když tři lidi napínaj řeťez (dva seďej na motorce a třetí šponuje) tak se nedivim, že si vemou 300,- Kč za hodinu. A nedej bože pokud servisáci vážej 60kg. To už musej seďet tři a čtvrtej šponuje. To už je ale za 400,-Kč/hod.

Tak jak to má být??

14.5.2010 v 12:41 | Nahoru | #83
rebell83 pobavilo
robinsson: tak nejak.
jetam: jo tohle je celkem novinka, cetl jsem tu uz kdeco, ale takovehle halo kvuli napinani retezu? cekam co bude az dojdem na vymenu desticek:)

Tak jak to má být??

14.5.2010 v 13:04 | Nahoru | #84
Hele lidi jsem správně na motorkářským fóru ?? Jak se má dotáhnout řetěz je diskuze na 3 stránky a to ještě bude pokračovat, potom jsou tu téma jak natankovat benzín do nádrže , jak nastarovat a další . Já,moji známí a servisy co znám tak štelujeme řetězy na bočních stojanech na hodnoty dané výrobcem ( pokud je řetěz místama vytahanej tak průvěs hold zvolíme o něco větší-najdem co možná nejlepší hodnotu).Text směřovaný na cestovní motocykly.

Já jsem názory,že podle těchto témat se dá rozpoznat člověk,který začal na motorkách od mala a potom ty co si koupí hned silnou motorku a jsou z toho zmatený... Moc se omlouvám vyjímkám !

Tak jak to má být??

14.5.2010 v 14:55 | Nahoru | #85
Taky jsem to řešil na své GPZ a vše vyřešil origo manuál: postavte moto na centrální stojan a napněte průvěs na 35-45mm. S tímto údajem myslím není co řešit. Stavím na centrál a měřím na centrálu. A krom jiného to má taky tu výhodu, že nemusím popojíždět kvůli měření průvěsu jak péro...nevymysleli to špatně kluci z Japonska. Pro úplnost: měřím svinovacím metrem Manuál forever

2 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??

14.5.2010 v 14:57 | Nahoru | #86
kardan forever

(reakce na) Tak jak to má být??

14.5.2010 v 15:02 | Nahoru | #87
mattua> a jak ho napínáš ???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

14.5.2010 v 15:05 | Nahoru | #88

mattua>kardan forever



bejt na kazdy motorce tak tu ctem misto o napinani retezu o tom jestli do kardanu nalejt polosyntetiku nebo plnou syntetiku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

14.5.2010 v 15:21 | Nahoru | #89
assassin> hele maj tam dávat řemen a byl byl klid...i když určitě by se našel někdo kdo by psal že se mu začal párat řemen jestli to má dát zašít mámince

(reakce na) Tak jak to má být??

14.5.2010 v 15:21 | Nahoru | #90

assassin>bejt na kazdy motorce tak tu ctem misto o napinani retezu o tom jestli do kardanu nalejt polosyntetiku nebo plnou syntetiku...



a co bys doporučil?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gsxr 750 srad karburator Suzuki GSX 750 Wetra 2 5.5.2024 v 16:59 petr.machy
Hlučné ložisko Suzuki GSX 750 Pepansuzuki 27 13.4.2024 v 18:00 krokoš
Převodní tabulka zapalovacích svíče... Suzuki GSX 750 Krejcak73 17 23.1.2024 v 08:47 Krejcak73
Inazuma 750, Zephyr 550, nebo Breva 750 Kawasaki Zephyr 550, Suzuki GSX 750, Moto Guzzi Brev... jincom 16 16.1.2024 v 10:39 hansdorf
Suzuki Inazuma 750 - boční protekto... Suzuki GSX 750 Krejcak73 14 15.1.2024 v 14:45 Krejcak73


TOPlist