globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pozor na olej!
 
15.4.2010 v 07:39
Pokud kupujete nový olej nekoukejte na značku ale na API! API udává jak je daný olej kvalitní!Pokud je na obalu napsáno API SC nejedná se o moc kvalitní olej, pokud tam je API SJ je to dobrý. čím je druhé písmeno v abecedě dál tím se jedná o kvalitnější olej. Zrovna tak můžete míchat různé značky olejů ale vždy musí být shodné API!!Snad to někomu pomůže při výběru oleje.

Uzavřeno 23.06.2010 v 21:49 uživatelem cempa

Otevřeno 15.07.2010 v 23:53 uživatelem cempa


Naposledy editováno 15.04.2010 08:13:55

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:30 | Nahoru | #121

cempa>Proč tedy výrobce MOTO. olejů udává API? Když stačí napsat JASO MA nebo MB.



ja nerekl ze je to striktne jen pro auta, ja rekl ze je to primarne norma pro automobili, samo ze plati i pro moto ale nezahrnuje vsechny paramtry ktere jsou dulezite pro moto... uz jen z toho ze je pro auta i pro motorky soucasne je jasne ze nic nerika o tom jak maze prevodovky a jak funguje na "mokrych" spojkach... protoze auta to tak nemaji a motorky ano, tzn tahle norma resi jen nejake obecne veci ktere plati pro oboje... ale z toho je tez patrne ze to nemuze byt zakldni meritko pro posuzovani jak u aut tak u moto...

me treba pri vyberu oleje do auta tohle vubec nezajima naky API.. je moc obecny, proto na oleji hledam jestli ma bmw longlife98 - normu ze je prozkousenej pro motory bmw... kdybych mel MB nebo koncern, zajimali by me normy techto vyrobcu ktere pozadavky na olej zprisnuji, taky je pro ne ta API prilis "obecna"

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:34 | Nahoru | #122
poggy: cece nic me nenapada, ja to zas tak moc nestudoval..

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:38 | Nahoru | #123
assassin>
V pohodě. Jen kdyby náhodou něco slušnýho bylo rád bych si počet. Hladat něco solidního na netu, když nevíš kde (všude jen kup tohle nebo támhleto...) je na dlouho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:40 | Nahoru | #124
Poggy> s tímhle testem od amsoilu se dá na netu chytračit docela slušně, aspoň je tam zajímavě popsaná metodologie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:46 | Nahoru | #125

assassin>no ono posouzeni oleje obecne asi bude orisek, bude kupa laboratornich testu kde se pozna kde co, ale ze by to clovek bez moznosti tribologicke alchymie mohl poznat doma? kazdej ma najeto 15tis km a to asi zvladne libovolnej olej i bez vymen.. a kdo motorku zadrel tak tezko rict jestli kdyby mel jinej olej tak by nezadrel... vim o par zadrenych TL na klice a majitele lili drahe a kvalitni oleje.. tzn mam je tu vsechny vypsat a rict o nich ze je to shit? nebo to zadreni bylo necim jinym?

to same co je dukazem ze ten olej co tam mam je kvalitni? ze to stale jede? ja do predchozich dvou aut lil ten nejlevnejsi mogul, a nevymenoval sem , jen dolil kdyz se na me v zatacce rzsvitila kontrolka mazani (coz jest extraprasarna ale u auta za 8tis to clovek neresi) a auta jezdily porad a to mely urcite najeto stovky tisic km... tzn mam z toho soudit ze mogul za par korun litr je jeden z nej oleju nebo jak?



Hele, podle myho je zrovna Mogul (resp. Paramo, Koramo, jmenovalo se to ruzne, ale bylo to totez atd.) dobrej olej (teda pro starsi auta), takze vo tom to neni. Kupoval jsem od nich M5AD Special(ted uz se tahle specifikace moc nepouziva). A menit bys mel normalne, jedno jestli mas starou pikslu. Jasneze tolik nevadi, kdyz prejedes interval treba vo 200-300 km, jako u novyho auta, ale nac to pokouset, ze

Naposledy editováno 15.04.2010 15:58:23

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 15:49 | Nahoru | #126
Stev>
To už jsem viděl, ale koukal jsem jen na výsledky a ty tabulky. Teda zatím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 18:23 | Nahoru | #127

Želva_2>Jasneze tolik nevadi, kdyz prejedes interval treba vo 200-300 km, jako u novyho auta, ale nac to pokouset, ze



myslím že moje auto má překročenej interval o 40 000 km , ani filtr jsem ještě neměnil

a kdyby náhodou, koupím za 3tis jinej motor, no

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 19:44 | Nahoru | #128

assassin>hele kdyz vyrobce pise olej API SG a vyssi a specifikaci 10W40 proc hledat neco uplne jineho? vezmes nejakeho ne noname vyrobce a koupis olej, vicemene libovolneho a je to...

motocyklovy a automobilovy motor ma velke rozdily... zaprve sucha vs mokra spojka(az na nekolik vyjimek), spolecnou naplni casto byva mazana i prevodovka (zase specialni naroky na olej, v aute je pro prevodovku olej zvlast a uplne jinej) a pak dalsi spesl pozadavky - nizka spotreba - specialni lehkobezne oleje, prodlouzene intervaly vymeny - longlife, prisne emisni limity... to vse prevazne resi ty vysoke API, ale u motorek se tohle nezkouma, intervaly vymeny jsou kratke, podstatne je mazani pri velkem zatizeni nez to ze olej vydrzi 30tis .... proste spousta veci uplne jinak...

TZN vyssi API klidne dat muzes, ale motocyklove oleje vetsinou maji tu SG, vyssi neni na skodu ale neni nutna, pokud to nepredepisuje vyrobce, rozhodne se to neda brat jako ukazatel kvality. Dokonce se do starsich stroju nedoporucuje lejt naky hypersuper aditivovany, drahy, supermoderni oleje...



Když jsem mluvil resp. psal o motoru, tak jsem měl na mysli motor. Vím, že u motorek je společná náplň pro motor, převodovku a spojku ale to je podle mě vyřešený tím, že je ten olej doplněn o různá aditiva a je označen jako motocyklový. Emisní limity se u motorek taky řeší, nízká spotřeba potěší snad každýho a prodloužené servisní intervaly ukazují třeba na to, že olej si udrží déle své vlastnosti...

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 20:00 | Nahoru | #129
To počasí venku stojí pěkne za hovno, co

Pozor na olej!

15.4.2010 v 20:00 | Nahoru | #130
proč? Jde to,ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 22:09 | Nahoru | #131

dva_hrnce> myslím že moje auto má překročenej interval o 40 000 km , ani filtr jsem ještě neměnil

a kdyby náhodou, koupím za 3tis jinej motor, no



Vsak ja vim, ta tvoje felda snad uz neni ani auto Spis takova zmet plechu, rzi a par trubek k tomu

(reakce na) Pozor na olej!

15.4.2010 v 22:10 | Nahoru | #132

PetrXX>To počasí venku stojí pěkne za hovno, co



Mas recht, je hnusne, ze se mi nechce skoro ani vylezt ven

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

15.4.2010 v 23:44 | Nahoru | #133
No ty kráso... jsem se po přečtení textu tématu musel podívat na autorův věk, jestli je mu fakt 14-16, to by odpovídalo tak OBJEVNÉMU PŘÍSPĚVKU.
Ale 32? Sakryš, tady někdo zaspal...

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

16.4.2010 v 00:05 | Nahoru | #134
Tak já na to neměl silu číst to celý až sem. První 2 stránky stačily... Autor tady uved takovejch převratnejch nesmyslů, že jsem další čtení vzdal..

(reakce na) Pozor na olej!

16.4.2010 v 07:53 | Nahoru | #135
Želva_2> o žádných trubkach nevim,jinak to sedí

(reakce na) Pozor na olej!

16.4.2010 v 08:53 | Nahoru | #136

Dalos76>No ty kráso... jsem se po přečtení textu tématu musel podívat na autorův věk, jestli je mu fakt 14-16, to by odpovídalo tak OBJEVNÉMU PŘÍSPĚVKU.
Ale 32? Sakryš, tady někdo zaspal...

API (American Petroleum Institute) - jde o klasifikaci olejů podle výkonnosti (stejně jako ACEA), to znamená, že označení odráží odolnosti proti tvorbě úsad a karbonu, mazací schonosti atd. - jde o jednu z rozhodujících nutných charakteristik pro výběr oleje. API a ACEA jsou nezávislé na klasifikaci podle podle viskozity! API používá dvoupísmenné označení, kde první znak znamená kategorii (S jsou oleje pro zážehové motory, C pro vznětové, číslice za pomlčkou pak označuje, zda se jedná o dvoudobé nebo čtyřdobé jednotky) a druhé písmeno je přiřazeno vzestupně podle abecedy a označuje vzrůstající výkon oleje. Mnoho olejů splňuje požadavky obou skupin, takže mají kombinované označení (např. API SJ/CF). Třídy SA až SH a CA až CE jsou nyní již překonané. Pro dvoudobé zážehové motory klasifikaci API nyní nahrazují dvě nové: ISO a JASO, ale u nás je API (značená v tomto případě T) stále velmi frekventovaná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

16.4.2010 v 08:56 | Nahoru | #137

alesmoto>Tak já na to neměl silu číst to celý až sem. První 2 stránky stačily... Autor tady uved takovejch převratnejch nesmyslů, že jsem další čtení vzdal..

Udělej něco pro sebe a dočti to celý!

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

16.4.2010 v 09:12 | Nahoru | #138
Hodnocení motocyklových olejů

Pro řadu čtenářů bude asi překvapením, že nejvyšší výkonový standard podle API pro motocyklové motory byl donedávna SG. Oleje s klasifikací vyšší než SG jsou totiž orientovány na parametry úspory paliva a lehkoběžnosti v automobilových motorech a pro použití v motocyklových agregátech nejsou většinou vhodné. Posuzování výkonnosti motocyklového oleje laickým uživatelem podle klasifikace API není reálné, protože v podstatě všechny produkty zmíněnou třídu SG (někdy i vyšší) splňují. To ovšem rozhodně neznamená, že každý olej splňující API SG či vyšší je vhodný pro mazání motocyklů!
Evropská klasifikace motorových olejů ACEA je pro hodnocení olejů pro motocykly naprosto nepoužitelná , v jejích hodnotících kritériích je kladen ještě větší důraz na úspory paliva.
Absence vhodné normy pro posuzování výkonnosti motocyklových olejů byla pociťována již delší dobu. V roce 1999 vešla zásluhou tzv. Velké čtyřky (Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha) v platnost nová specifikace JASO pro hodnocení olejů pro čtyřdobé motory motocyklů. Důležitou součástí testovacích procedur podle této normy je právě test tření na mokré spojce. Zatím jsou platné dvě třídy dle JASO - MA a MB.

(reakce na) Pozor na olej!

16.4.2010 v 09:31 | Nahoru | #139
Jurawood> sefe toto jsem mu psal hned na prvni strance..ale je to PROVOKACE tedy zbytecny.

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

16.4.2010 v 11:43 | Nahoru | #140
citace-Autor: Ing. Jaroslav Černý, CSc. Jediným ukazatelem kvality motorového oleje jsou výkonové specifikace API, ACEA, příp. i firemní výkonové specifikace, např. VW, Ford či GM apod. Součástí výkonových specifikací je i údaj o tzv. HTHS viskozitě, která určuje použitelnost oleje v určitém motoru.

(reakce na) Pozor na olej!

16.4.2010 v 11:53 | Nahoru | #141
cempa>
Viskozita
HTHS viskozita
ACEA - pouze pro auta

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na olej!

16.4.2010 v 12:47 | Nahoru | #142
Chlapci, přečetl jsem tohle vlákno až sem na konec a musím říct, že nebýt stránek motorkari.cz, zůstal bych motorkářem-nevzdělancem. Několik lidí tady, bylo všude dvakrát a od všeho mají klíče...s tím nic nenadělám, ale proboha proč tady někdo napíše, že spojka R6 a R1 s GPS-kem klouže? Jasně, říkala to teta mýho strýčka, že syn jeho bráchy to tam taky měl a ten s tím měl nalítáno... A druhá věc: co je s tou cenou? GPS dneska koupíš za necelý dvě stovky... Moc jsem to tady nepochopil, ale jak píšu, začnu pročítat více témat a já se do toho dostanu...

Pozor na olej!

16.4.2010 v 12:53 | Nahoru | #143
Neříkala to tetička či brácha ,ale moji kamarádi a klienti. Dvě spojky jsme museli i rozdělat. Nikde jsem netvrdil,že to dělá zákonitě na každé R1,R6,jen to,že tyto motorky jsou na toto háklivější.
Pokud ti to nedělá,buď rád,a až to začne,tak aspoň víš,po čem máš jít.
Pokud mým slovům nevěříš,zkus dát tlačítko hledat,uvidíš,kolik témat tu o tomto nejdeš. To,co jsem psal o oleji GPS,na tom si prostě trvám a to,že tobě se to nestalo neznamená,že se to nestalo nikomu jinému. Já tu zkušenost prostě mám. Nazdar bazar.

Pozor na olej!

16.4.2010 v 13:18 | Nahoru | #144
a co znamena API TC-TSC 3, pane odbornik?

(reakce na) Pozor na olej!

16.4.2010 v 13:39 | Nahoru | #145
supra-r6: Potvrzuju prackarrova slova. Tak dva roky zpátky tu byla poměrně frekventovanou záležitostí témata "klouže spojka" a často byl společným jmenovatelem olej Castrol. Někteří ho stihli včas vyměnit a klouzání zmizelo, někteří mezitím zhuntovali obložení lamel a měnili díly spojky. Od té doby se samozřejmě vleče nedůvěra k tomuto oleji. Možná už Castrol změnil aditivaci a tenhle problém odstranil, ale komu by se chtělo dělat pokusného králíka a riskovat spojku, jen aby to ověřil?

Naposledy editováno 16.04.2010 14:28:25

Pozor na olej!

16.4.2010 v 13:50 | Nahoru | #146
jsem hotovej..... takhle stupidní téma a taková bitka

Pozor na olej!

16.4.2010 v 14:42 | Nahoru | #147
Tak jak to tu pročítám, musím bohužel konstatovat jednu věc. Letos jsem poprvé a asi naposled , přešel na značku CASTROL POWER Racing 4T 10W-50.Spojka sice neklouže ,motor je však znatelně hlučnější a bohužel jsem zaznamenal jak tu někdo již psal,řazení je mnohem tvrdší. Je to jen můj názor a zkušenost.Po sezoně se však vrátím s oleji Shell a zůstanu u něho. Snad nebude po sezoně pozdě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

16.4.2010 v 23:17 | Nahoru | #148

cempa>Udělej něco pro sebe a dočti to celý!


Ne, fakt nebudu huntovat svoje duševní zdraví čtením některých příspěvků. A jako co bych měl pro sebe udělat? Dozvědět se něco novýho? 12 let jsem prodával oleje pro dva dovozce olejů. Absolovoval jsem už dost školení od kapacit v daném oboru. A spoustu lidí v servisech jsem zas naopak proškoloval. A kdy tadu čtu některý vyložený nesmysly, tak se snad nikdo normální nemůže divit že je to pro mě vyloženě zráta drahocenýho času.
Tak že - co mám pro sebe udělat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na olej!

16.4.2010 v 23:19 | Nahoru | #149
alesmoto> dej si pivko a hoď se do klidu

Pozor na olej!

16.4.2010 v 23:29 | Nahoru | #150
sem si to pročetl a tak nějak nevím
kdysi sem měl jamahu xjr 1300 sp,najel sem sní 65000 km během 3 let,používal sem doporučený olej castrol gps, v 65 sem měnil rozvoďák a podložky na ventilech,motor byl vevnitř jak nový,uložení vaček jak kdyby to právě udělali ve fabrice,spojka mi nikdy neklouzala.
nyní mám boksera 3 rokem,ze začátku sem jezdil na motul 5100 20W50,motor byl děsně hlučnej hlavně v letních měsících,tak jsem přešel na motorex legend 20W 50,připadal mi motor tiší,ujeto na motorexu cca 40 000 km,fčil sem tam nalil a zkouším hustý oley doporučil mi ho kamarád,který na něho jezdí,údajně motor ztichne a motor není hlučný i při vysokých teplotách v letních měsících,dnes sem ho lil do motoru a je jak med,tak uvidíme

[img]
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist