Otázka zní, jaké cestovní enduro by jste mi doporučili v ceně 60-90 tisíc Kč. Díky všem za rady
-----
ahoj, už delší dobu uvažuji o výměně motorky, o přechodu na cestovní enduro.
budu mít asi nějaké peníze v létě
co myslíte, že je lepší
a) prodat motorku v létě a koupit následně, třeba na podzim?
b) půjčit si peníze hned, koupit enduro hned a prodat mou na jaře
c) půjčit si peníze na podzim/v zimě, koupit enduro a mou motorku prodat až na jaře 2011?
možná že část pěněz bych si mohl půjčit bezúročně (v rodině)
Jinak prodat chci Hondu NT650V Deauville r.2001, koupil jsem ji v r.2005 za 110 tis. ale podle cen tipuji, že za 50 tis. by byl úspěch
(ale beztak to bude méně, možná o dost.... sice je technicky ve 100% stavu, pravidelně ji dávám do servisu a ještě ani jednou neměla žádnou poruchu, ale pěkně vypadá jen zprava viz foto 1 , zleva ty plasty vypadají jak po bitvě, holt jsem ji v r.2008 v Bulharsku v jedné zatáčce položil... viz foto 2, foto 3 ty zadní větší víka jsou z jíné motorky, koupil jsem je už bourané, originál zelené jsou ok)
a koupit chci nějaké cestovní enduro (jetě nevím, TA, 1100GS,..) a finančně asi za 70-90 tisíc
No a proč to dělám?
Pár výletů v zahraničí mě přesvědčilo, že cestovní enduro je na cestování tou nejlepší volbou, když chybí na cestě asfalt, abych se tam netrápil na jedničku přes spojku a kamarád na enduru byl už dávno někde fuč a taky i proto, že jsem narazil v zahraničí na pár míst, kde bych na enduru pokračoval dál (např. výjezd na nějaký kopec) a i jinak mě to tak nějak táhne mimo asfalt. A láká mě spíš východ, než západ...
Jo a taky chci, aby moje výlety byly ještě dobrodružnější
viz moje stránky: www.koprivnicti-motorkari.xf.cz
Prostě kdyby mě to netáhlo k enduru, tak bych moji milou Deauvillku nikdy neprodal a na truc všem, co říkají že je motorka po 50 tisících po smrti, bych na ni najel třeba i 200 tisíc km
edit: tipuji že tak polovinu km procestuji sám a polovinu s přítelkyní, nebo možná že s ní i většinu.
Naposledy editováno 28.03.2010 22:42:41
Fidži.V-Strom>No já jen, že jeden z nejlevnějších filtrů Hiflo má nákupku 110Kč, resp. 700Kč. Tak se pak někdy mrkni. Levnější, dobrý vzducháč by se mi hodil.
jo, byl to hiflo olej filtr , jinak ten vzducháč nevím co je za značku, nový zabalený.. za 600 to je paráda, když na netu je nejlevnější kolem 1200kč.. má nějakého známého s ND a příslušenstvím, závolám, řeknu co chci a do dvou dnů to má doma
motoblb>O to strach taky nemám,protože když kouknu do ceníku tak ten olejáč je nejspíš propláchnutý a vzducháč profouknutýta značka filtru by mně taky moc zajímala
vzducháč vím na sto % že byl za 600, bral jsem ho předevčírem.. olej filtr jsem bral s více věcma, cenu mi řekl odhadem, mohl se splést, co já vím, ale to mi je jedno každý má asi jiné možnosti
3 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Fidži.V-Strom>Oboje, sám jsem zvědav, co ten vzducháč bude za značku.
po čtvrté to rozebírat nebudu a mě nejde ani tak o značku jako o funkčnost dnes jsem ho projel, jede to v pohodě, volnoběh drží, spotřeba oka.. nemám strach
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
motoblb>Jediné co mně napadá že to je za týhle prachy z fy.Hart z PLDR jednou mi dodali brzdové desky na nsr 125 za 125kč ale nebrzdily Pak dej vědět jestli se ti nepohla spotřeba není filtr jako filtr
jak píšu, vše oka
2 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Fidži.V-Strom>Žere mu to lehce olej, ale já si myslím, že ty gufera měnil zbytečně, neboť je to u litra normální. I 650 žere olej, pokud jí človek dává kopr, tzn. jízda o 6000 vejš, což je třeba dálnice. Ale vycucne tak od výměny do výměny štampdli, v okýnku ubyde tak 2mm.
Jinak si říkám, co ti tam tak prodražuje u TA/Deuvillky ten servis? Není to filtr a ventily? Koukal jsem, že na Alpa stojí druhovýrobovej dvojnásobek co na Stroma. Oleje to má stejně, svíčky se nemění. Když to tak rychle sčotnu, tak mě vychází do 24000km servis Alpa u mého servisáka:
2x540Kč olej + 180Kč filtr
1x1000Kč ventily
2x1200Kč vzduchový filtr
400Kč svíčky
2x165Kč chladící kapalina
+ práce za olej a filry
= 5405Kč
Strom:
4x540Kč olej+ 180Kč filtr
1000Kč ventily
600Kč filtr vzduchu
2x165Kč chladící kapalina
400 svíčky
= 5210Kč
Takže náklady docela srovnatelné.
A kolik mu to žralo, nebo žere? (jen tak pro zajímavost)
Jinak mi to taky "žere", jako že za těch 12ooo km se sníží hladina oleje z horní rysky a přiblíží se ke spodní. Prostě dolévat není třeba.
ten servis - asi jo, musím s ním pokecat, kolik mu lidi platí za servis DL650 (resp. SV650, možná to bude podobné/stejné). Každopádně pokaždé sundá nádrž a kontroluje, resp. seřizuje ventily. Ceny za materiál mi říkal, ale nezapisoval jsem si je, práce z toho byla myslím kolem tisícovky, nebo něco víc. Možná někoho napadne že další položka, co by se dala ušetřit, ale za tohle nechci nikdy šetřit, prostě beru to tak, že je dobrý, že si hned všimne, pokud něco nemám v pořádku. V tomto jsem s ním spokojený.
Jinak NTV(TA) je 2,5 litru oleje, u DL650 jen 2 litry?
A jo, ten vzduchový filtr je draží, a od KN prý na NTV není...
Tarabys>Já mám na Stromku taky o 1cm užší pláště s duší (originál jsou bezdušové) - Mitas 07-čky = levné, vydrží dlouho, ideální gumy na cestu/necestu. Samo, že nejsou do nějakého bahna, ale na to není primárně stavěná ani jedna z zde zmíněných motorek, takže to určitě nevadí...
jo, jasně. Asi u nich stejně skončím...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Sema>Užší pláště nevadí motorce, vadit by měly technikovi STK při technický a mohl by to být problém při nehodě..Nakolik to kdo řeší v reále ale nevím. Jinak E07 považuji za výbornou cestovní univerzálku.. V rozměru na DL/GS se dělá pneumatika Heidenau K60, jezdí ji kamarád na XTZ, kterou zřejmě vyzkouším taky..
Fidži.V-Strom>myslím, že největší rozdíl bude ve vzduchovém filtru, ten na TA650 stojí ranec a ještě se hůř mění..I podle tvé tabulky je rozdíl markantní jen ve vzducháči..Na TA600 byl luftfiltr asi za 400Kč a krásně přístupnej na boku motorky, nevím proč došlo k tak zásadní změně..
EDIT>ta Heidenauka má podobný vzorek jako E07, ale lepší chování za mokra..proto jsem ji tady zmínil..
podle pár nehod, co jsem tak slyšel, tak pneu neřešili nikdy. Snad by je řešili, kdyby došlo na dohadování čí to byla vina a protistrana by hledala všechno možné... ale i tak je pak otázka, jak by se to řešilo...
Fidži.V-Strom>U Alpa jsou drahé filtry, u Stroma je zas 2x tolik oleje. Ale ve finále je to nakonec stejné.
Já kdybych byl na Romanově místě, tak bych vybíral Strom vs. BMW.
TA vs. DL650
Na servis je to stejné 1:1, Strom má lepší motor 1:2, Strom má o dost lepší podvozek na silnici(kde se člověk stejně pohybuje nejvíce) 1:3, Strom má menší spotřebu, TA levnější gumy, ale rozdíl spotřeby při najetých to srovná 2:4. Strom má o 3l větší nádrž a 6ku 2:5.
Já jsem o Alpovi taky uvažoval, ale prostě mě neoslovil. Za stejné prachy je DL prostě novější motorka, na litrový motor nadimenzovaná. Možná se to někomu nebude líbít. ale toť můj názor.
se vším souhlasím, jen ohledně motoru (co jsem četl), tak kdo chválí TA, tak že prý je oproti DL lepší v nižších otáčkách.... jako když se jede na nízké otáčky někde po špatné cestě ve stupačkách, nebo terénem.
Ale tohle není pro mě rozhodující argument.
Projedu se na obou a uvidím, co mě více osloví.
Jinak tabulkově je na to DL lepší, to jo.
Jo a jak se říká že je obvkyle lepší první ročník nebrat, tak platí to i u DL650?
začala se vyrábět 2004, že?
naprcccs>máš drahého servisáka
od mého mám olej filtr za 90kč, vzducháč 600, svíčky po 90kč, litr castrolu gps 10w40 140kč :)
jinak ten můj servisák mi taky dává na výběr občas doporučené vs. jiné značky, ale nechávám to na něm, jako jestli to může ovlivnit životnost a co by volil ze své zkušenosti. Takže doporučené.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
naprcccs>to nemáš šanci prodat.. zaprvé si tam dej normální km a zadruhé s tím, že napíšeš že to chceš prodat v srpnu.. ? to tě každý tak pošle do prdele
uvidím
aly ty km opravím
jinak dávám to sem, kdyby se někdo objevil teď a dal zajímavou cenu, tak prodám
je mi jasné, že pak až budu chtít prodat, musím s cenou o dost (o dooost) níž.... ach jo
Naposledy editováno 01.04.2010 21:59:12
Tarabys>Zajímali by mně reakce na Tvůj inzerát co Ti dojdou mailem páč volat Ti asi nebudou, když jsi neuvedl telefon (což celkem nechápu)... Jestli budeš mít nějaké "výživné", tak doufám, že se podělíš...
EDIT: nemám tam mít "zajímaly"? No to je jedno...
tak reakce už přišla a byla kladná
dovolím si ji tady okopírovat
"chlape ja te neznam vubec, od prirody sem znacne neduverivy,ale kupovat motku,tak proste vezmu tu tvoji :), neco takoveho bych bral hned skoda,ze ted nemuzu"
Roman2bk>uvidím
aly ty km opravím
jinak dávám to sem, kdyby se někdo objevil teď a dal zajímavou cenu, tak prodám
je mi jasné, že pak až budu chtít prodat, musím s cenou o dost (o dooost) níž.... ach jo
být tebou tak rychle prodám, ikdyž pod cenou tak prodám.. koupím novou a zapomeneš na to, že jsi předtím nějakého dauveleivelia měl a bude se těšit z nové motorky která ti vydrží dalších x let, takže to je celkem jedno jestli proděláš o deset litrů víc nebo ne..
Roman2bk>podle pár nehod, co jsem tak slyšel, tak pneu neřešili nikdy. Snad by je řešili, kdyby došlo na dohadování čí to byla vina a protistrana by hledala všechno možné... ale i tak je pak otázka, jak by se to řešilo...
Já si taky myslím, že to tak žhavý nebude, ale jelikož existuje bezdušovka ve správném rozměru a podobným vzorkem, použiju raději tu, byť je dražší..ale s tím jsem zkrátka počítal. A když to vemu kolem a kolem, tak zase do GS se leje minerální olej, takže co projedu v dražších gumách ušetřím na levnějších výměnách olejové náplně..2 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
naprcccs>máš drahého servisáka
od mého mám olej filtr za 90kč, vzducháč 600, svíčky po 90kč, litr castrolu gps 10w40 140kč :)
litr castrolu gps 10w40 140kč - kua chlape, das mi kontakt na toho servisaka? tohle se mi zda dost sci-fi
jinak romane - neres cypoviny! ten servis je nula od nuly pojde. prestan sem psat, projed se na tech motorkach a secti si v hlave jedna plus jedna. takhle to uz fakt zabredava do hroznych "pitomych" detailu...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
motoblb>To je ten problém Bartus se nesvez a přišel na mně s tvrzením že bmw má každý Stromy jen lesníci
Podle našich zdrojů to bylo tak že mu jeden vyfoukl před nosem 1150,to ho dožralo natolik že nejméně nějakou dobu vyráběl zahrádky a nosiče ve tvarech kosočtverců.Z tohoto nezávidění hodného stavu ho dostal rehabilitační pobyt v lese a nový pohled na život.Tam se pravděpodobně zrodil určitý vztah ke stromům,dále náš zdroj uvedl že končí práci s kovem ,jako nosiče, držáky, zvedáky a začíná se soustředit na lepení plastů kde je základ pryskyřice.tady si nejde nevšimnout co mu všechno les dal ,ale i vzal.Závěrem ,nebýt onoho dotyčného pyšnil by se Bartus krásným ,stříbrným BMW R1150GS a jeho příspěvek na zdejším fóru by měl úplně jiný nádech. Tímto zas pozvedl náladu Tarabovi v té nadvládě BMW v jižní sekci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
petr_t>Podle našich zdrojů to bylo tak že mu jeden vyfoukl před nosem 1150,to ho dožralo natolik že nejméně nějakou dobu vyráběl zahrádky a nosiče ve tvarech kosočtverců.Z tohoto nezávidění hodného stavu ho dostal rehabilitační pobyt v lese a nový pohled na život.Tam se pravděpodobně zrodil určitý vztah ke stromům,dále náš zdroj uvedl že končí práci s kovem ,jako nosiče, držáky, zvedáky a začíná se soustředit na lepení plastů kde je základ pryskyřice.tady si nejde nevšimnout co mu všechno les dal ,ale i vzal.Závěrem ,nebýt onoho dotyčného pyšnil by se Bartus krásným ,stříbrným BMW R1150GS a jeho příspěvek na zdejším fóru by měl úplně jiný nádech. Tímto zas pozvedl náladu Tarabovi v té nadvládě BMW v jižní sekci
je zajímavé kolik lidí v kraji se třepalo na ono BMW.Jsem rád že se mi vyhla stromová rehabilitace,nedovedu si představit jak bych onen strom v zimě řezal štípal a cpal do kamenTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 11 | Včera v 21:09 krize93 |
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | 23.5.2024 v 03:36 2stroke |
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |