globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 125/516 & Gilera Arizona
6.3.2010 v 20:47
Potřeboval bych poradit s výběrem motorky... Vím že je to tu každý týden ale toto je pro mě celozimní dilema a já už newím co s tým:D:D Potřeboval bych vědět jestli mám moju motorku Gileru rx arizonu vyměnit za ČZ 125/516 nebo by byla lepší ta Gilera. Potřeboval bych zhodnotit tyto dvě motorky které je lepší..? Dík...
Anketa: Tak která?
ČZ 125/516
78%
18
Gilera rx Arizona
22%
5
Předchozí
1 2
Následující

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

6.3.2010 v 21:20 | Nahoru | #1
sice 516 je sypák jak kdy mám namysli převodovka musíš, brát že zetor není držák ale kladivo a kladivu taky někdy praskne topůrko nevím někde to tu bylo na foru video z roku 1996 myslím a tam borec drtil s 516 borca v té době na novým rm250 zajímavý video kdyby někdo to video měl dej te ho pleas sem díky každopádně za mě zetor

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 125/516 & Gilera Arizona

6.3.2010 v 21:24 | Nahoru | #2

(reakce na) ČZ 125/516 & Gilera Arizona

6.3.2010 v 21:28 | Nahoru | #3
Reider> Udělals mě radost to je vono !!!!

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

6.3.2010 v 21:44 | Nahoru | #4
mě od zetky odrazuje ta spotřeba a nespolehlivost

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 125/516 & Gilera Arizona

6.3.2010 v 23:51 | Nahoru | #5
1. kupuješ si krosku,ne cesťák,takže na spotřebu se vykašli....pokud budeš jezdit po trati a ne po polích za vesnicí,stejně toho budeš mít po pár kolech plný ruce
2. ČZ jsou spolehlivé úměrně péči majitele.Nejde na tom jezdit stylem "leju do toho jenom benzín a 1x za sezónu volej"
Furt je na tom co kontrolovat,dotahovat,seřizovat...musíš pořád všechno hlídat.Problém zetek obecně je v tom,že už jezdí poměrně dlouho a pro spoustu vesnických závodníků je to první motorka koupená za peníze z brigád a na opravy a péči nejsou prachy,znalosti a často ani chuť.A když se něco vysype opravuje se tím co je zrovna po ruce a hlavně podle rad od kamarádů,kteří slyšeli,že takhle je to správně....
Jinak co vím,tak 125/516 vyžaduje extrémní péči,páč se ze zetek sype nejvíc,u 250 a 380 je to trochu lepší...
Každopádně bych hledal kousek v co nejlepším (origo) stavu-origo podvozek-překopávky na centrál jsou na ho*no (vím o čem mluvím,sám jsem takovou koupil-blbec) dobře totiž funguje asi tak jedna úprava z 50-ti.
Na druhou stranu ty hodiny strávené v dílně,kdy seš totálně umaštěnej od oleje následované hodinou ježdění stojí za to.Zvlášť když ti pak na opravu stačí dvě hoďky a zas můžeš hodinu jezdit

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 00:11 | Nahoru | #6
ja mam 516 a super kross jezdim snim vyhradne trat 3roky jezdim.. krom bezne udrzby se stalo toto? strhana rozeta- nova plus retez... prasklej ram- svaren.... nove gripy... nove pneu....nova vypln vyfucku aby tolik nervala... nove bakny do brzd... tot vse jedzi kraasne.. vzdy chytla... a hlavne: vzdy jsem dojel domu . nikdy nezklamala mozna tobyl dobrej kousek... mozna se staci o ni dobre starat pak jsme ji pujcil jednomu chlapovi ze by mel zajem.. jel na 2 plnej z kopca dolu 300metru.. a zadrel motor... ani jsem enstacil neco rict a odjel sulin! ale uz je v cajku za me urco CZ a to kvuli tomu ze sezenes na ni vse

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 00:53 | Nahoru | #7
tak ta spotřeba se v podstatě ani řešit nedá protože nikdo newí kolik to přesně žere:D:D
ale ta nespolehlivost a co sem čet tak i podvozek mě odrazuje nejvíc...:( sice sem zvyklej s ČŽ 175 že to parkrát dotlačím dom ale ta 125/516 je prý ůplná odrovnávačka převodovek
Zato ta GIlera je bezůdržbová jenom dojdu nastartuju odjedu sem tam neco namažu a umyju doleju benzín ale zase není tak silná... a hlavní problém je že sou na ni drahé věci..:(
TAkže v podstatě srovnávám nespolehlivost s pokladničkou na kolech:D:D

moje srovnání:
ČZ 125/516: + výkon
+ váha
+ dostupnost dílů
+ cena dílů
+ vzhled
+ jednoduchost
- nespolehlivost
- spotřeba
- průběh výkonu
- malá životnost motoru

Gilera rx Arizona: + spolehlivost
+ životnost motoru
+ spotřeba
+ průběh výkonu
- cena dílů
- dostupnost dílů
- váha
- výkon

TAkže takto to vyhrála ČZeta ale pořád prostě se nemůžu zbavit té nespolehlivosti..:(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 10:13 | Nahoru | #8
vikik> s tou překopávkou na central mě chodí ala dente nekroutí se to a chod to má plynulý takže jsme jeden z 50

(reakce na) ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 10:16 | Nahoru | #9
Reider> kámoš se mě ptá kolik to žere? tak mu říkam 8 litrů tak na 45 minut po polách hmmm a to se nedá snížit? tka mu říkam ne už jen zvýšit má namysli mou 514

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 11:10 | Nahoru | #10
TomeKX2> Co jsem se díval k tobě do profilu,tak to vypadá na centrál s přepáčkem z Husara narvanej do zetkovýho rámu(pokud to tak není,oprav mě ) to se taky tak často nevidí.Většinou se totiž motor nacpe do cizího rámu,akorát se upraví úchyty motoru,vzducháč,.... to ještě funguje i když se ti rozhodí celkový vyvážení motorky,protože ten motor je prostě těžkej (513,514) ,nebo a to je ta horší možnost,se vezme samotnej centrál a nějak se nabastlí do stávajícího rámu-případ mojí bejvalky...to je pak opravdu zázrak aby to fungovalo jak má.
Jinak na 380 jsem jednu dobu lítal taky a je to hroznej peklostroj,rád na ní vzpomínám

(reakce na) ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 11:18 | Nahoru | #11
Reider> Pořád nevím jak s tím budeš jezdit-za barák na pole,do lesa na nějakou vesnickou trať,nebo to hodíš na vozík za auto a na mx trať?
Na lítání za barákem(když ČZ) bych šel do 250/513-neuhoníš ji tak snadno a hodí se na to víc (nejlepší by bylo endurko,ale to už je jiná diskuze)
Na trať taky 513,protože mi osobně 516 nesedí ale tam bych se té 125 tolik nebál,hlavně si totiž do auta hodíš kufr s nářadím,několika dílama a většinu spravíš hned na místě.Taky jsem tak jezdil ať už s 250,nebo s 380.

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 11:22 | Nahoru | #12
no tak já bych s tím jezdil jenom kolem baráku a ta vesnická trať ...

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 11:24 | Nahoru | #13
513 s motoplatem v origo rámu-jasná volba

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 11:27 | Nahoru | #14
taky sem uvažoval o té 513 ale to není moc pro mě... 1
1.pro mě dost drahá oproti 516 a té gileře
2.je už dost těžká
3.vzhledově se mi vůbec nelíbí..

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 11:30 | Nahoru | #15
1. záleží na kusu,ale máš pravdu,je obecně o fous dražší
2. mě přijde uplně v poho,ale učil jsem se na 380,pak jsem si koupil 250,pak jsem se vrátil k 380....takže mi to asi nějak nepřišlo
3. nevidím moc rozdíl v designu 516 a 513

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 11:37 | Nahoru | #16
mě do té 513 moc nesedne tem motor má takové hranaté rysy... a celkově je motorka taková robustnější...

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 11:52 | Nahoru | #17
Robustní,to je ono a 514 je ještě hezčí
jinak přeju šťastnou ruku při výběru nové moto

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 11:56 | Nahoru | #18
dík

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 12:07 | Nahoru | #19
na 516 mě přemlůvá toto vide


a ke Gileře mě zase táhne ta spolehlivost

Naposledy editováno 07.03.2010 12:07:19

(reakce na) ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 12:17 | Nahoru | #20
vikik> jj je to tak kyvka je doma racig delší kvůli uložení aby nebylo zase vzito míst omezi kolem a vzpěrou aby blatíčko mohlo propadávat ale jako vyvážení v poho mě ani moc nejde o to jak to vypadá ale já chcu k motorce přijít nahvíznout ju a jet hodím sem svý videjko sice to prošlapuju bez jiskry aby se tam to palivo dostalo a pak to hop napoprvé nikdo mě něveří že mě to tak chytá chce si to pohrát se zápalkem

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 13:14 | Nahoru | #21
Co se týká srovnání tak je to hlavně o tom v jakém stavu je ta Gilera, protože ve chvíli kdy se začne sypat tak nebudeš mít na opravy, když budeš mít štěstí tak tě bude stát provoz méně než u 516.
Hlavní výhoda 516tky je, že ji vždycky dokážeš relativně levně opravit.
Převodovky na 516 drží, problém je když je někdo idiot a neumí ji správně vymezit nebo má volné uložení řadících vidliček v karterech.
Horší už to je s výdrží válce, protože je hrozně měkká vložka, vzhledem k použití tě to moc trápit nebude.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 13:24 | Nahoru | #22
měl bych takovů otázku: jaký olej do benzínu na tu 516, asi nějaký lepší ale pochybuju že v 80 letech znali něco jako motorex...??

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 13:42 | Nahoru | #23
no o motorexu neměli páru já tam liju olej do motorovejch pil od husqvarny plná sintetika ale bylo mě řečeno na co začneš tka na to jezdi furt

ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 15:55 | Nahoru | #24
S tim olejem,určitě to chce polo nebo plnou sintetiku.Minerálem by si to vodrovnal.Jezsim na motorex a žádnej problém.Jinak 516 jede supr jenom se trochu rychlejš vyběhá válec a musí se dělat výbrus,ale to ke krosce patří.A s tim centrálem je to u mě to samý jako u TomeKX2,tlumí to snad 10krát líp než origo!

Naposledy editováno 07.03.2010 18:59:57

(reakce na) ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 20:46 | Nahoru | #25
Reider> costrol TTS 2T

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 125/516 & Gilera Arizona

7.3.2010 v 21:34 | Nahoru | #26
stačil by Valvoline Competition?

(reakce na) ČZ 125/516 & Gilera Arizona

8.3.2010 v 10:43 | Nahoru | #27
Reider> Mám vyzkoušený Valvoline SynPower, seženeš ho do 250kč litr.

to cross:Když jsem koukal na fotky jak máš ten cetrál udělaný, tak se mi nechce věřit, že to funguje lépe než originál tlumiče v dobrém stavu.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 125/516 & Gilera Arizona

8.3.2010 v 15:53 | Nahoru | #28
Michal #5:Proč?Je moc položenej nebo moc postavenej?Já to naklonil jako to bylo u tý moto z čeho to je.A tlumí to mnohem líp,protože dřív když sem skočil lavici tak mi to šlo na doraz hrozná rána a když se to vracelo tak mě ještě vykoplo,tohle de pěkně plynule a při vracení to vůbec nekope!

(reakce na) ČZ 125/516 & Gilera Arizona

8.3.2010 v 17:15 | Nahoru | #29
croos> Tohle ti z fotek neřeknu, ale myslím si, že ti to bude praskat, těm trubičkám ke kterým jsi to uchytil se to moc líbit nebude. Podle fotky to vypadá, že je mezi ně daná trubka a pod ní je na plechu centrál.
Jinak podle toho jak popisuješ chování originál tlumičů, tak jsi je měl v hrozném stavu a nemůžou za to tlumiče, ale to že jsi je nedokázal opravit. S originál tlumiči jde skočit stejné jako s centrálem, jeho výhody jsou jinde.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 125/516 & Gilera Arizona

8.3.2010 v 17:32 | Nahoru | #30
No oni ty tlumiče co sem tam měl asi ani nebyly originální protože tam u nich nebyla taková ta nádobka.Ale za tu trubičku dole,jak tam mam ted tu tyč navíc,přece držely i ty dva tlumiče!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
spotřeba ČZ 125/516 martintymr 4 7.9.2023 v 12:57 doktorM
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Háže olej z převodovky ČZ 125/516 sustrjan 23 10.6.2022 v 16:33 sustrjan
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist