globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pozor na internetu na některé články - rady apod.
 
27.1.2010 v 00:00
Náhodou jsem si četl diskuzi na nejmenovaných stránkách (nejsou to motorkari.cz ale jiné) byly tam jakési "hlody" o nabíjení o akumulátorech a samozřejmě halda kydů o gelu apod........ a mimo jiné i tento odkaz www.suzukibandit.cz , že je to krásně popsáno a vysvětleno vše co se týká akumulátorů, inu tedy jsem jej otevřel a začal číst doufaje, že si třeba rozšířím vědomosti, a chyba lávky, po chvilce čtení se mi zvedl žaludek a bylo mě málem na blití ovšem co přišlo za půlkou článku mě tak dorazilo, že jsem nemohl už číst dál!!!

toto:
Sulfatace
Sulfatace olověných akumulátorů je hlavní příčina jejich "stárnutí" a omezené délky "života". Vlivem opakovaných chemických reakcí a mechanického namáhání vibracemi dochází k postupnému opadávání chemikálií z desek a ty se u akumulátorů s tekutým elektrolytem usazují na dně nádoby pod deskami ve formě kalů. Po určité době se sníží kapacita akumulátoru proto, že na deskách je méně chemikalií, které jsou schopny akumulovat a vydávat el.energii, resp.desky jsou pokryty již neaktivními chemikáliemi, ale, co je horší, vrstva vodivých kalů se dostane až k spodnímu okraji desek, způsobí mezi nimi zkrat, a skrze takový zkratovaný článek se akumulátor vybije sám do sebe a "zemře". To jsou ty situace, kdy ráno přijdete k autu nebo k motorce, která den před tím bezvadně startovala, zastrčíte klíček a nestane se nic - ani světélko na vás nemrkne. Je to krásná a tichá smrt, jako když člověk zemře ve spánku. Takové baterce již není pomoci, i když paradoxně, ji lze nabít - druhý den to bude stejné. Někdy se stane, že při manipulaci se kal usadí a přestane článek zkratovat, a protože akumulátor byl zcela vybit pouze pár hodin, nestačily se desky zcela rozpadnout. Je to však pouze "labutí píseň" - netrapte ji, vždyť koně se také střílejí. Zásadně, se starými baterkami zacházejte opatrně, netřeste jimi a nenaklánějte je, pokud to není nezbytně nutné.

autor článku už od začátku projevuje jistou neznalost daného tématu a plete si i elektrické veličiny, celý článek je vlastně takový souhrn lží a mýtů co se obecně šiří internetem jako mor Nejhorší na tom je, že autor se snaží vypadat že ví vo co gou a že tomu rozumí a celý článek vydává jako rady ostatním co o tom nic neví. A další špatná věc je že tomu bude hromada lidí věřit a navíc tyto "pravdivé" informace šířit internetem!

Tento článek doporučuji číst jen jako odstrašující příklad nevědomosti autora!! A toho, že každý kdo má do prdele díru, může na internetu nakydat hromadu lží a ještě to vydávat za velice odborné rady.

Naposledy editováno 27.01.2010 00:04:51
Předchozí
1 2 3
Následující

Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 00:14 | Nahoru | #1
asi nechám překontrolovat svojí gelovku z motorky

Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 00:17 | Nahoru | #2
Lidová tvořivost. Co je na tom ? HTML snese všechno.

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 00:26 | Nahoru | #3
mily dingo, autora neznam, a o akumulatorech jsem slysel nejvic pred dlouhymi lety ve skole..

bohuzel jsem jsem slepy a nevidim ty chyby v clanku ktere popisujes.

Prijde mi ze jedinne co tam chybi, je vysvetleni proc tech "chemikalii" na deskach zustava mene, nebo proc se toho bordelu tam dole usazuje vice a vice - mozna stacilo naznacit ze baterie neni perpetuum mobile a proto ani pri nejlepsi vuli z vybitych desek uvolnene chemikalie a nelze nabijenim vratit a tak proste vzdy neco zustava navic a z toho je pak ten bordel, plus bordel vznika tim mech. namahanim - napr. vibracemi.

Jake si autor plete veliciny? Ja tam vidim zminenou, v tom uryvku, jen jednu velicinu. Kapacitu.
Ta se udava v Amper hodinach a je to snad proudova hodnota za cas, snad nelzu..
Myslim si, ale mozna jen nebetycne placam.. ze v prubehu zivotnosti baterie (tedy baterka dokud zije) se jeji napetove parametry moc nemeni - proste ma baterka 12,4-12,8 V a hotovo.. zhruba jo?
Ale mozna se meni vystupni proud ktery je schopna baterka davat. Zda se mi ze pokud klesne proud, musi zakonite klesnout i kapacita, protoze z ty byterky proste nepotece dost. Takze i v case se tty hodnoty musej zmensovat.

No proste se mi to nezda jako uplnej blud to co je tu napsano, ale klidne to muze bejt tim, ze jsem diletant a lajk, a kocham se nadeji ze ty moje techicky zverstva budou fungovat...

Ale mohl bys nejakym polopatickym zpusobem vysvetlit nebohemu laikovi v cem tak lze a v cem je ten text tak odstrasujicim? Ja to fakt nevidim.. prijde mi ze voli vhodny vyrazy, ktery vsichni pochopi, nejde uplne do hloubky, protoze o to nikomu v popularnich clancich nejde a malokdo bude cist skutecne odborne veci, kde popises vsechny chemicky reakce a co se tam v case deje, pripadne jeste s tepelnyma odchylkama nebo jiny zcela konkretni veci.

Naopak bych vyzdvihnul ze autor pouziva terminy jako "starnuti" "zemre" a "chemikalie" protoze kdyby to vysvetliil exaktne, nikdo nebude vedet o cem mluvi, tedy vetsina lidi, nekdo jiste ano. Takhle i sousedovic Mařena pochopi, o cem jeji fotr mluvil vcera v garazi kdyz nemohl nastartzovat žigula , kdyz klel jako dlazdic a pak si jel koupit na pumpu novy autoakumulator.
Navic se autor pouzitou terminologii elegantne odbornym nepresnostem, k nimz by mohlo dojit pri vyjhmenovavani chem. reakci zapomenutim neceho duleziteho.

Takze tvuj prispevek mi prijde jako ne moc chytry vykrik tady, nebo jako ze se snazis zapusobit jako velkej odbornik na dalsi laiky, jako jsem ja treba. Ve skutecnosti mi znis jako vocas, promin. Mozna sve trvzeni podporis nejakymi argumenty.. jak uz jsem rekl..ktere budou srozumitelne predevsim i me... pac jestli to nepochopim, nazor asi nezmenim...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 00:40 | Nahoru | #4
Spijker> si projdi pořádně forum tady na motorkářích a najdi si odpovědi sám. Je tu například i odkaz na publikaci zabývající se akumulátory a jeich nabíjením a nabíječkami A tu kdyby si autor zmíněného článku přečetl, nenablije na net tolik zvratek jako je v tom článku. A ty by sis měl svoje znalosti doplnit a poopravit.

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 00:54 | Nahoru | #5
Dingo> mozna bych mel doplnovat a poopravovat... me osobne staci ze vim zda nastartuju nebo ne a ze si za to muzu sam kdyz ne...

Ale Tve argumenty jsou mocne.. precti si knizku.... Taky kvalitni alibisticka rada ktery se tezuko neco vytyka, krome toho ze to neni argument kterej by podlozil to co rikas...

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 01:02 | Nahoru | #6
Dingo: muzes nam tedy objasnit co jsou v tomhle pripade ty lzi na myty?
ale napred si nejakou baterku rozkuchej abys videl na vlastni bulvy co je uvnitr. elektrody nejen ze jsou hodne odroleny, ale obcas jsou v nich i diry. kam se teda to olovo z nich ztratilo? ze by se odparilo
myslim ze ten kdo tu placa nesmysly jses ty.

Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 01:07 | Nahoru | #7
kniha

Naposledy editováno 27.01.2010 01:23:35

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 01:10 | Nahoru | #8

mickey007>Dingo: muzes nam tedy objasnit co jsou v tomhle pripade ty lzi na myty?
ale napred si nejakou baterku rozkuchej abys videl na vlastni bulvy co je uvnitr. elektrody nejen ze jsou hodne odroleny, ale obcas jsou v nich i diry. kam se teda to olovo z nich ztratilo? ze by se odparilo
myslim ze ten kdo tu placa nesmysly jses ty.



Tak teď sis pěkně naběhl o patro výše máš knihu, nejdřív čti a pak kydej na netu!!!

Kdyby totiž autor a potažmo další halda kydalů hoven na internetu použili blbej vyhledávač jako třeba google a našli si SAMI A PŘEČETLI na takovejch blbejch stránkách - wikipedie se tomu nadává o daných tematech ty informace tak se po internetu nebude válet tolik výkalů těch co je tu zanechávájí (s r á č .). Tak by potom takoví lidi jako já nemuseli na internet psát varování před určitými články, lidmi a informacemi.....!

Takže si laskavě porovnej co napsal autor nahoře uvedeného článku u sulfatace a co o sulfataci říká wikipedie, troubo. A mimo jiné si můžeš porovnat informace na wikipedii celkověji a porovnat s tím článkem.

sulfatace

Naposledy editováno 27.01.2010 01:34:37

Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 06:39 | Nahoru | #9
To je ono, spousta odborníků, kteří aku viděli jen v autě, nebo motorce a přečetli někde na internetu moudra... když tady občas čtu co nějaký odbnorník radí, chce se mě brečet..
je pravda že to co je nahpře napsane je zkomolenina všeho.. doba sfaltovejch aku co se dávaly doš kodovek je už pryč, kde se rozpadala mřížka, samovybíjení pomalu 1/10C.... a kal zkratovat článek. pokud by jej za noc vybil, aku.. tak si vemte cca 10hodin, aku aby bylo mrtve tak cca 30Ah tj. 3A by museli téct kalem. Během chvilky by aku bublalo jak divé.....

Prostě aby baterka vydsržela nesmí se srát na udržbu.. a ne ji jednou ročně nabít... pokud se o aku staráš dobře, musí min 2 roky vydržet (jsou samo vyjímky...)

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 06:40 | Nahoru | #10
Dingo nezbyva nez dat zapravdu Spijkerovi a ostatnim, a ty hold prestan kopat a uznej ze jsi ze sebe udelal totalniho vola zkratovana ci ohnute clanky, je u obycejne olovene baterky docela bezny jev.

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 06:55 | Nahoru | #11

Creck>Dingo nezbyva nez dat zapravdu Spijkerovi a ostatnim, a ty hold prestan kopat a uznej ze jsi ze sebe udelal totalniho vola zkratovana ci ohnute clanky, je u obycejne olovene baterky docela bezny jev.


ano, je to ale mechanická závada. vibrace-náraz. zrmznutí vybité baterie-deformace...

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 07:27 | Nahoru | #12

Creck>Dingo nezbyva nez dat zapravdu Spijkerovi a ostatnim, a ty hold prestan kopat a uznej ze jsi ze sebe udelal totalniho vola zkratovana ci ohnute clanky, je u obycejne olovene baterky docela bezny jev.



Neustále mě holt někdo musí přesvědčovat, že troubů je plný internet.
Taky sis pěkně naběhl a udělal si ze sebe člověka řadícího bok po boku autoru zmíněného článku.

Naposledy editováno 27.01.2010 07:30:42

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 08:11 | Nahoru | #13

Dingo>Spijker> si projdi pořádně forum tady na motorkářích a najdi si odpovědi sám. Je tu například i odkaz na publikaci zabývající se akumulátory a jeich nabíjením a nabíječkami A tu kdyby si autor zmíněného článku přečetl, nenablije na net tolik zvratek jako je v tom článku. A ty by sis měl svoje znalosti doplnit a poopravit.


Neni proc a nac neco prochzet bohuzel za hlupaka jses hochu ty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 08:28 | Nahoru | #14

Spijker>mily dingo, autora neznam, a o akumulatorech jsem slysel nejvic pred dlouhymi lety ve skole..

bohuzel jsem jsem slepy a nevidim ty chyby v clanku ktere popisujes.

Prijde mi ze jedinne co tam chybi, je vysvetleni proc tech "chemikalii" na deskach zustava mene, nebo proc se toho bordelu tam dole usazuje vice a vice - mozna stacilo naznacit ze baterie neni perpetuum mobile a proto ani pri nejlepsi vuli z vybitych desek uvolnene chemikalie a nelze nabijenim vratit a tak proste vzdy neco zustava navic a z toho je pak ten bordel, plus bordel vznika tim mech. namahanim - napr. vibracemi.

Jake si autor plete veliciny? Ja tam vidim zminenou, v tom uryvku, jen jednu velicinu. Kapacitu.
Ta se udava v Amper hodinach a je to snad proudova hodnota za cas, snad nelzu..
Myslim si, ale mozna jen nebetycne placam.. ze v prubehu zivotnosti baterie (tedy baterka dokud zije) se jeji napetove parametry moc nemeni - proste ma baterka 12,4-12,8 V a hotovo.. zhruba jo?
Ale mozna se meni vystupni proud ktery je schopna baterka davat. Zda se mi ze pokud klesne proud, musi zakonite klesnout i kapacita, protoze z ty byterky proste nepotece dost. Takze i v case se tty hodnoty musej zmensovat.

No proste se mi to nezda jako uplnej blud to co je tu napsano, ale klidne to muze bejt tim, ze jsem diletant a lajk, a kocham se nadeji ze ty moje techicky zverstva budou fungovat...

Ale mohl bys nejakym polopatickym zpusobem vysvetlit nebohemu laikovi v cem tak lze a v cem je ten text tak odstrasujicim? Ja to fakt nevidim.. prijde mi ze voli vhodny vyrazy, ktery vsichni pochopi, nejde uplne do hloubky, protoze o to nikomu v popularnich clancich nejde a malokdo bude cist skutecne odborne veci, kde popises vsechny chemicky reakce a co se tam v case deje, pripadne jeste s tepelnyma odchylkama nebo jiny zcela konkretni veci.

Naopak bych vyzdvihnul ze autor pouziva terminy jako "starnuti" "zemre" a "chemikalie" protoze kdyby to vysvetliil exaktne, nikdo nebude vedet o cem mluvi, tedy vetsina lidi, nekdo jiste ano. Takhle i sousedovic Mařena pochopi, o cem jeji fotr mluvil vcera v garazi kdyz nemohl nastartzovat žigula , kdyz klel jako dlazdic a pak si jel koupit na pumpu novy autoakumulator.
Navic se autor pouzitou terminologii elegantne odbornym nepresnostem, k nimz by mohlo dojit pri vyjhmenovavani chem. reakci zapomenutim neceho duleziteho.

Takze tvuj prispevek mi prijde jako ne moc chytry vykrik tady, nebo jako ze se snazis zapusobit jako velkej odbornik na dalsi laiky, jako jsem ja treba. Ve skutecnosti mi znis jako vocas, promin. Mozna sve trvzeni podporis nejakymi argumenty.. jak uz jsem rekl..ktere budou srozumitelne predevsim i me... pac jestli to nepochopim, nazor asi nezmenim...



vrátim se k té kapacitě- baterka by měla být velmi tvrdý zdroj proudu, tj skoro nulový vnitřní odpor-když ji zatíříš třeba klíčem mezi kontakty, takl napětí na ní bude třeba 10V ale potečou obrovské proudy, v baterce nejsou žádná úzká místa kde by se proud brzdil (teď se někomu zježily vlasy ) ) ona i baterka s velkým vnitřním odporem může mít řekněmě třeba 80%nom kapacity. jenže aby jsi z ní dostal tento náboj (kapacitu) musíš ji málo zatížit, aby ten proud byl tak velký, aby ho ještě ty vnitřní kohoutky nebrzdily. pochopitelný?

Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 08:34 | Nahoru | #15
Mám pocit, že zde chybí trochu konstruktivní diskuse. Berte to tak, tyto příspěvky čte i moje dcera, která o baterce neví nic, ale když vidí motorku tak jí svítěj oči.

Proč nenapíšete, že autor nemá pravdu a že doporučujete se o baterku starat tak a tak. Myslím, že by to pomohlo všem.

Co se týče wikipedie: živím se jako IT již 20 let, ale co je tam někdy za bludy v mém oboru je až s podivem.

Díky

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 08:36 | Nahoru | #16
Nevím, nečetl jsem to celý, ale věřím, že se na internetu najdou tuny takového odpadu... Nejhorší na tom je, že stokrát opakováná lež se stává pravdou .
V tom, že by si lidé měli vzít do ruky knížku a něco si o tom přečíst, než tlachat tupě na netu je nejlepší, co můžeme udělat

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 08:38 | Nahoru | #17

Riddick>Nevím, nečetl jsem to celý, ale věřím, že se na internetu najdou tuny takového odpadu... Nejhorší na tom je, že stokrát opakováná lež se stává pravdou .
V tom, že by si lidé měli vzít do ruky knížku a něco si o tom přečíst, než tlachat tupě na netu je nejlepší, co můžeme udělat


+1

Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 08:39 | Nahoru | #18

OT, ale musel jsem to sem dát

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 08:41 | Nahoru | #19

Riddick>Nevím, nečetl jsem to celý, ale věřím, že se na internetu najdou tuny takového odpadu... Nejhorší na tom je, že stokrát opakováná lež se stává pravdou .
V tom, že by si lidé měli vzít do ruky knížku a něco si o tom přečíst, než tlachat tupě na netu je nejlepší, co můžeme udělat



Za sebe ( zbraně, letadla), musím konstatovat, že doby, kdy se člověk mohl na knihu spolehnout je bohužel dávno pryč. Knížky snad píše každý ocas a pokud už snad někdo napíše kvalitní knížku, tak ji zabije překladatel....

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 08:54 | Nahoru | #20
Až na to že článek je psanej jako reklamní a pisálek kšeftuje s nabíječkami optimejt, nevidím nějaké vyloženě míty, ani lži. Možná nepřesnost.

Se sulfatací naprosto souhlasím, díky krystalům síranu se opravdu snižuje plocha elektrod, která je přístupná elektrolytu...

Nechápu proč je ti špatně

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 08:54 | Nahoru | #21
Dingo > Baterkám nerozumím, vím jen, že má být v teple a občas se nabít.
Ale musím souhlasit s ostatními, že to tu je k ničemu... Z tvého příspěvku vím, že tam nejspíše píše blbosti. Ale už nepíšeš, jak by to mělo být správně. A argument, vem si knihu, použij google je na foru docela k ničemu. Jelikož od lidí na foru čekám, že budou radit a ne odkazovat na knižky a google, od toho forum snad není...
Takže by potěšilo, kdyby za tím článkem co je špatně, byly třeba tvé argumenty proč tomu tak je, co tam je za blbosti a pod...
Jelikož já, jakžto někdo, kdo sem ze zvědavosti zavítá a baterkám nerozumí, tak nemá náladu na pročítání knížek a hledání na googlu, jen proto, aby zjistil proč je v tomto článku něco špatně...

Naposledy editováno 27.01.2010 09:02:07

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 09:08 | Nahoru | #22

derryn>Dingo > Baterkám nerozumím, vím jen, že má být v teple a občas se nabít.
Ale musím souhlasit s ostatními, že to tu je k ničemu... Z tvého příspěvku vím, že tam nejspíše píše blbosti. Ale už nepíšeš, jak by to mělo být správně. A argument, vem si knihu, použij google je na foru docela k ničemu. Jelikož od lidí na foru čekám, že budou radit a ne odkazovat na knižky a google, od toho forum snad není...
Takže by potěšilo, kdyby za tím článkem co je špatně, byly třeba tvé argumenty proč tomu tak je, co tam je za blbosti a pod...
Jelikož já, jakžto někdo, kdo sem ze zvědavosti zavítá a baterkám nerozumí, tak nemá náladu na pročítání knížek a hledání na googlu, jen proto, aby zjistil proč je v tomto článku něco špatně...


naprostej souhlas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 09:14 | Nahoru | #23

mikro>vrátim se k té kapacitě- baterka by měla být velmi tvrdý zdroj proudu, tj skoro nulový vnitřní odpor-když ji zatíříš třeba klíčem mezi kontakty, takl napětí na ní bude třeba 10V ale potečou obrovské proudy, v baterce nejsou žádná úzká místa kde by se proud brzdil (teď se někomu zježily vlasy ) ) ona i baterka s velkým vnitřním odporem může mít řekněmě třeba 80%nom kapacity. jenže aby jsi z ní dostal tento náboj (kapacitu) musíš ji málo zatížit, aby ten proud byl tak velký, aby ho ještě ty vnitřní kohoutky nebrzdily. pochopitelný?



myslis u nove baterie 10 V myslis v ty dobe co se snazis privarit ten klic ke kontaktum, nebo 10 V u baterky co je v riti...?

Pokud baterie dava 10 V uz ti neda ani startovaci (vybijeci) proud treba tech 420 A u 72 Ah jak to meli Pb baterky. Ja jsem fakt jen cistej teoretik a diletant a lajk.. ale pokud baterku, ktera ti standardne da jen 10 V budes chtit na 10 h zatizit (72 Ah/420 A) tak ti z ni 4,2 A nepotece. A ani nahodou.

To cos napsal je pravda.
Ale autobaterie s 10 V je totalni mrtvola.
Ja sem fakt asi uplne tupej a zdegenerovanej od toho vecnyho vysedavani za pocitacem, protoze mi nejak nedoklaplo, kde ten clanek lze.

Pripoustim, ze mam dlouhy vedeni nebo mi neco jinak nedochazi z nedostatku znalosti... ale muzes me prosim rict kterej body na tom clanku je lez (vynech pausalizaci, nebo zjednoduseni), fakt me to zacina zajimat.

Jestli muzes zacituj ten bod v clanku (uryvku). Kdyz to nepochopim, zeptam se te jeste na to dal, a necham si to technicky vysvetlit..

A taky pak sklopim usi a prikreju se usima a napisu Dingovi ze uz se s nim nikdy nebudu hadat o baterkach a ze neni zadnej diletant a laik, kterej se kocha nadeji ze mu to jeho technicky zverstvo bude fungovat a ze by nemusel ani propadnout. Tak.. :)

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 09:16 | Nahoru | #24

Jurawood>Až na to že článek je psanej jako reklamní a pisálek kšeftuje s nabíječkami optimejt, nevidím nějaké vyloženě míty, ani lži. Možná nepřesnost.

Se sulfatací naprosto souhlasím, díky krystalům síranu se opravdu snižuje plocha elektrod, která je přístupná elektrolytu...

Nechápu proč je ti špatně



takhle nejak to vidim taky, nepresnost urcite, ale pro lidi jako ja to staci, nepotrebuju presne vedet jaky soli se v tom elektroliytu uvolnujou s desek, jak to vypada ze sedimentem, co se jeste muze vratit na desky a co uz ne... Pro vysvetleni pro kluka z ucnaku jako jsem ja to uplne staci. Ja proste nemam potrebu se v tom vrtat vice do hloubky... Kdyby jo tak si prectu ty odkazy..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 09:28 | Nahoru | #25

Spijker>myslis u nove baterie 10 V myslis v ty dobe co se snazis privarit ten klic ke kontaktum, nebo 10 V u baterky co je v riti...?

Pokud baterie dava 10 V uz ti neda ani startovaci (vybijeci) proud treba tech 420 A u 72 Ah jak to meli Pb baterky. Ja jsem fakt jen cistej teoretik a diletant a lajk.. ale pokud baterku, ktera ti standardne da jen 10 V budes chtit na 10 h zatizit (72 Ah/420 A) tak ti z ni 4,2 A nepotece. A ani nahodou.

To cos napsal je pravda.
Ale autobaterie s 10 V je totalni mrtvola.
Ja sem fakt asi uplne tupej a zdegenerovanej od toho vecnyho vysedavani za pocitacem, protoze mi nejak nedoklaplo, kde ten clanek lze.

Pripoustim, ze mam dlouhy vedeni nebo mi neco jinak nedochazi z nedostatku znalosti... ale muzes me prosim rict kterej body na tom clanku je lez (vynech pausalizaci, nebo zjednoduseni), fakt me to zacina zajimat.

Jestli muzes zacituj ten bod v clanku (uryvku). Kdyz to nepochopim, zeptam se te jeste na to dal, a necham si to technicky vysvetlit..

A taky pak sklopim usi a prikreju se usima a napisu Dingovi ze uz se s nim nikdy nebudu hadat o baterkach a ze neni zadnej diletant a laik, kterej se kocha nadeji ze mu to jeho technicky zverstvo bude fungovat a ze by nemusel ani propadnout. Tak.. :)


Ano myslel sem když už je tam ten klíč přivařenej..
Vlastně neustále je to o tom, jak je baterka tvrdá, a jaké má samovybíjení.
Ono do toho ještě vstupuje mnoho věcí.
ono si představ že baterka ta krabice má v sobě ještě jednu idealni baterku ktera je super tvrdá, a za touhle vnitřní baterkou je ještě odpor a pak až z těhle částí to de na ty olověný boule co jsou na baterce. když tu baterku připojíš do obvodu, prostě auto motorka. porovnávají ce práve ty odpory které tam jsou, jak ten co je v krabici "autabterie" tak ten odpor kterej je jakoby v krabici "auto".

Proto se pro stav akumulátorů měří s napětí při zátěži. to toiž zjistíš, kolik, tedy jaké napětí zůstává viset na odporu (kohoutku) co je v krabici "autobaterie". Ideálně by tam nemělo být skoro nic, v praxi tam je prostě odpor. čím starší je baterie tím je tento odpor větší. a jak známe napětí U se rovná proud I x R-odpor vnitřní(kohoutek) tím pádem čím je odpor větší tím na něm zůstává větší napětí a na výstupu z krabice "autobaterie" je o to menší napětí.. když ono tohle psát je strašně dlouhavé. tohle je lepší osobně a s papírem v ruce

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 09:53 | Nahoru | #26

mikro>Ano myslel sem když už je tam ten klíč přivařenej..
Vlastně neustále je to o tom, jak je baterka tvrdá, a jaké má samovybíjení.
Ono do toho ještě vstupuje mnoho věcí.
ono si představ že baterka ta krabice má v sobě ještě jednu idealni baterku ktera je super tvrdá, a za touhle vnitřní baterkou je ještě odpor a pak až z těhle částí to de na ty olověný boule co jsou na baterce. když tu baterku připojíš do obvodu, prostě auto motorka. porovnávají ce práve ty odpory které tam jsou, jak ten co je v krabici "autabterie" tak ten odpor kterej je jakoby v krabici "auto".

Proto se pro stav akumulátorů měří s napětí při zátěži. to toiž zjistíš, kolik, tedy jaké napětí zůstává viset na odporu (kohoutku) co je v krabici "autobaterie". Ideálně by tam nemělo být skoro nic, v praxi tam je prostě odpor. čím starší je baterie tím je tento odpor větší. a jak známe napětí U se rovná proud I x R-odpor vnitřní(kohoutek) tím pádem čím je odpor větší tím na něm zůstává větší napětí a na výstupu z krabice "autobaterie" je o to menší napětí.. když ono tohle psát je strašně dlouhavé. tohle je lepší osobně a s papírem v ruce



to mas asi recht.. je to spoustu psani.. Ale hezky jsi to popsal a znovu si uvedomuju ze to je jak rikas. Rekl bych zes mi pripomnel spoustu veci o baterkach, preci jen uz deset let co jsem videl baterku jinak nez ve skladu nebo v motorce ci aute.

Ale tu nebezpecnost a nepravdivost toho clanku stale nevidim.

Nakonec merit baterku pod zatezi pokud nemas zatezak muze fakt malokdo. Ja treba ne takze budeme brat me jako BUF - bezny franta uzivatel - tedy nikdo zatezak doma nema. jen pro zjednoduseni jo..

A pokud mas doma jen multimetr (ja nemam ani ten ale pripustme ze BFU jo muze mit, tak zmeris napeti a pokud je to digital, ukaze ti neco pres 12 V. Neni to malo pres.. Dobra baterka si pamatuju ze ma 12,85 V 12,6 myslim jeste furt bylo ok a kdyz to bylo pod 12,5 uz to bylo podezrely a dobijelo se to.
Asi zmeris i odpor, ale bude ti to k nicemu, jeho hodnoty nikde nenajdes, mozna v nejakych ucebnicich.

Takze mi stale vychazi, ze ten clanek je normalni vysvetleni jak to asi zhruba v ty baterce principielne chodi. Neni to vysvetleni pri kluky učně automechaniky, autoelektrikare, ani nikoho kdo studuje stavbu vozidel apod... Ale pro blbý jako ja to proste staci.

Samozrejme pokud to neni lez, ale ja tam zadny nepravdy furt nevidim. Tys to doplnil o spoustu zajimavejch bodu, ktery jdou do hloubky, super.
Zajimalo by me jestli Anicka kucharka, ktera si koupila loni bandoura sestku jako druhou moto, na ktery ale hlavne jezdi a opravuje ten sikovnej pan, ke kterymu jezdi se svym starym...nebo jeji starej...a jen tak ji mozna nekdy vrtne hlavou proc musela koupit baterku na tom svym kocourkovi... Precte clanek na bandit webu a udela si malou predstavu. Neni sice uplne pravdiva a t ona nemuze vedet, protoze nema odborny znalosti, na zaklade kterych by selskym rozumem mnohgla vyhodnotit, zda to neni uplne proti logice.
Vidim v clanku jen pausalizaci a zjednoduseni.
Pro vestinu BUF to takhle jednoduse staci. Aspon si myslim.

Dingo naapsal dost vostre co napsal, a me prijde, i kdyz sis dal praci mi neco o baterkach sdelit a nelzes a diky za to.. jsem si to aspon osvezil... ze si jen honi triko na "mensich" nebo ze kope kolem sebe jako malej kluk aby byl zajimavej nebo neviom proc jeste... Ja proste stale tu nebezpecnost a srackovistost toho clanku nevimdim..

sorry ze ani po dvou tvojich zajimavych reakcich nejsem schopnej pochopit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 10:01 | Nahoru | #27
Dingo> Seš borec... Co je tam špatně? -- "přečti si knihu"
Můžeš nám říct co je tam špatně? -- "podívej se na Wikipedii"
Já v tom chyby nevidím,můžeš mi je objasnit? -- "To sis ale naběhl, přesvědčil jsem se, že jsi hlupák"

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 10:06 | Nahoru | #28

DJwasabi>Dingo> Seš borec... Co je tam špatně? -- "přečti si knihu"
Můžeš nám říct co je tam špatně? -- "podívej se na Wikipedii"
Já v tom chyby nevidím,můžeš mi je objasnit? -- "To sis ale naběhl, přesvědčil jsem se, že jsi hlupák"



brát Wikipedii za zdroj pravdivých informací je IMHO taky blbost

1 reakcí na tento příspěvek Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 10:06 | Nahoru | #29
Spijker- v rychlosti, jedu do Brna nakupovat...
pokud máš multimetr nějakej obyč tak měřit můžeš, odpor autobaterie nezměříš. nebo můžeš ale změříš jen při malých proudech.
baterku v klidu od 12,4 - 12,6V cca. záleží ještě podle teploty.
Ten článek je takovej neutrál kde je něco hodně zjednodušeno, něco je trošičku jinak.. je to zobecněno.. nesedí mě ty chemikálie..představa něčeho tekutého-elektrolyt..

pak se rozepíšeu, musim už letět.

jinak určitě polovina příspěvků je od lidí, kteří se rádi poslouchají, dělá ji dobře že něco ví líp, nebo teda snaž se napsat že jsou chytřejší než kdokoliv tady... Dingo to možná napsal dost ostře.. ale je to navážkách. pro toho prokoho je článěk určen si asi tak nějak povědomí udělá... dalo by se to napsat asi lépe i pro laickou oblast pro kterou to určitě bylo napsáno..

Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 10:10 | Nahoru | #30
Mikro: jeste doplnim...

jasne, ten clanek tam preskocil samovybijeni, 1/10C jestli tohle meli asfaltovky, ktery ja uz skoro ani nepamatuju... tak byla baterka pres noc vybita a hotovo. Ten clanek to preskakuje, nejaky samovybijeni, alespon ten uryvek. Kdyz ale z baterky potecou 3 A znat to asi bude... bublat nejspis bude... spis ale potece 5,5 ampery ze žigulacky 55 Ah baterky... nebo 7 A z nejaky baterky do diesela,.. nebo taky 20 A z nakladacky.. a to uz je slusnej proud..

Sam jsi rekl ze je to slatanina vseho dohromady a asi je.

Ale zase nevidim nikde ty nepravdy a lzi.. diky kterym by to bylo jako clanek nebezpecny.

Proste me schematizace, ktera nezazivny smradlavy baterky (napr) priblizi i Andule kucharce co lita setce banditu prijde jako dobra vec, jak uvest do problematiyk tuhle Andulu a nebo frantu BUF. Kdyz bude chtit vic, muze si najit knizku a naštudovat to.

No proste furt mi vychazi ze nejvetsi rejpal s malym perem je Dingo a ne autor clanku.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist