globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pozor na internetu na některé články - rady apod.
 
27.1.2010 v 00:00
Náhodou jsem si četl diskuzi na nejmenovaných stránkách (nejsou to motorkari.cz ale jiné) byly tam jakési "hlody" o nabíjení o akumulátorech a samozřejmě halda kydů o gelu apod........ a mimo jiné i tento odkaz www.suzukibandit.cz , že je to krásně popsáno a vysvětleno vše co se týká akumulátorů, inu tedy jsem jej otevřel a začal číst doufaje, že si třeba rozšířím vědomosti, a chyba lávky, po chvilce čtení se mi zvedl žaludek a bylo mě málem na blití ovšem co přišlo za půlkou článku mě tak dorazilo, že jsem nemohl už číst dál!!!

toto:
Sulfatace
Sulfatace olověných akumulátorů je hlavní příčina jejich "stárnutí" a omezené délky "života". Vlivem opakovaných chemických reakcí a mechanického namáhání vibracemi dochází k postupnému opadávání chemikálií z desek a ty se u akumulátorů s tekutým elektrolytem usazují na dně nádoby pod deskami ve formě kalů. Po určité době se sníží kapacita akumulátoru proto, že na deskách je méně chemikalií, které jsou schopny akumulovat a vydávat el.energii, resp.desky jsou pokryty již neaktivními chemikáliemi, ale, co je horší, vrstva vodivých kalů se dostane až k spodnímu okraji desek, způsobí mezi nimi zkrat, a skrze takový zkratovaný článek se akumulátor vybije sám do sebe a "zemře". To jsou ty situace, kdy ráno přijdete k autu nebo k motorce, která den před tím bezvadně startovala, zastrčíte klíček a nestane se nic - ani světélko na vás nemrkne. Je to krásná a tichá smrt, jako když člověk zemře ve spánku. Takové baterce již není pomoci, i když paradoxně, ji lze nabít - druhý den to bude stejné. Někdy se stane, že při manipulaci se kal usadí a přestane článek zkratovat, a protože akumulátor byl zcela vybit pouze pár hodin, nestačily se desky zcela rozpadnout. Je to však pouze "labutí píseň" - netrapte ji, vždyť koně se také střílejí. Zásadně, se starými baterkami zacházejte opatrně, netřeste jimi a nenaklánějte je, pokud to není nezbytně nutné.

autor článku už od začátku projevuje jistou neznalost daného tématu a plete si i elektrické veličiny, celý článek je vlastně takový souhrn lží a mýtů co se obecně šiří internetem jako mor Nejhorší na tom je, že autor se snaží vypadat že ví vo co gou a že tomu rozumí a celý článek vydává jako rady ostatním co o tom nic neví. A další špatná věc je že tomu bude hromada lidí věřit a navíc tyto "pravdivé" informace šířit internetem!

Tento článek doporučuji číst jen jako odstrašující příklad nevědomosti autora!! A toho, že každý kdo má do prdele díru, může na internetu nakydat hromadu lží a ještě to vydávat za velice odborné rady.

Naposledy editováno 27.01.2010 00:04:51

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 00:26 | Nahoru | #1
mily dingo, autora neznam, a o akumulatorech jsem slysel nejvic pred dlouhymi lety ve skole..

bohuzel jsem jsem slepy a nevidim ty chyby v clanku ktere popisujes.

Prijde mi ze jedinne co tam chybi, je vysvetleni proc tech "chemikalii" na deskach zustava mene, nebo proc se toho bordelu tam dole usazuje vice a vice - mozna stacilo naznacit ze baterie neni perpetuum mobile a proto ani pri nejlepsi vuli z vybitych desek uvolnene chemikalie a nelze nabijenim vratit a tak proste vzdy neco zustava navic a z toho je pak ten bordel, plus bordel vznika tim mech. namahanim - napr. vibracemi.

Jake si autor plete veliciny? Ja tam vidim zminenou, v tom uryvku, jen jednu velicinu. Kapacitu.
Ta se udava v Amper hodinach a je to snad proudova hodnota za cas, snad nelzu..
Myslim si, ale mozna jen nebetycne placam.. ze v prubehu zivotnosti baterie (tedy baterka dokud zije) se jeji napetove parametry moc nemeni - proste ma baterka 12,4-12,8 V a hotovo.. zhruba jo?
Ale mozna se meni vystupni proud ktery je schopna baterka davat. Zda se mi ze pokud klesne proud, musi zakonite klesnout i kapacita, protoze z ty byterky proste nepotece dost. Takze i v case se tty hodnoty musej zmensovat.

No proste se mi to nezda jako uplnej blud to co je tu napsano, ale klidne to muze bejt tim, ze jsem diletant a lajk, a kocham se nadeji ze ty moje techicky zverstva budou fungovat...

Ale mohl bys nejakym polopatickym zpusobem vysvetlit nebohemu laikovi v cem tak lze a v cem je ten text tak odstrasujicim? Ja to fakt nevidim.. prijde mi ze voli vhodny vyrazy, ktery vsichni pochopi, nejde uplne do hloubky, protoze o to nikomu v popularnich clancich nejde a malokdo bude cist skutecne odborne veci, kde popises vsechny chemicky reakce a co se tam v case deje, pripadne jeste s tepelnyma odchylkama nebo jiny zcela konkretni veci.

Naopak bych vyzdvihnul ze autor pouziva terminy jako "starnuti" "zemre" a "chemikalie" protoze kdyby to vysvetliil exaktne, nikdo nebude vedet o cem mluvi, tedy vetsina lidi, nekdo jiste ano. Takhle i sousedovic Mařena pochopi, o cem jeji fotr mluvil vcera v garazi kdyz nemohl nastartzovat žigula , kdyz klel jako dlazdic a pak si jel koupit na pumpu novy autoakumulator.
Navic se autor pouzitou terminologii elegantne odbornym nepresnostem, k nimz by mohlo dojit pri vyjhmenovavani chem. reakci zapomenutim neceho duleziteho.

Takze tvuj prispevek mi prijde jako ne moc chytry vykrik tady, nebo jako ze se snazis zapusobit jako velkej odbornik na dalsi laiky, jako jsem ja treba. Ve skutecnosti mi znis jako vocas, promin. Mozna sve trvzeni podporis nejakymi argumenty.. jak uz jsem rekl..ktere budou srozumitelne predevsim i me... pac jestli to nepochopim, nazor asi nezmenim...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 00:40 | Nahoru | #2
Spijker> si projdi pořádně forum tady na motorkářích a najdi si odpovědi sám. Je tu například i odkaz na publikaci zabývající se akumulátory a jeich nabíjením a nabíječkami A tu kdyby si autor zmíněného článku přečetl, nenablije na net tolik zvratek jako je v tom článku. A ty by sis měl svoje znalosti doplnit a poopravit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 08:28 | Nahoru | #3

Spijker>mily dingo, autora neznam, a o akumulatorech jsem slysel nejvic pred dlouhymi lety ve skole..

bohuzel jsem jsem slepy a nevidim ty chyby v clanku ktere popisujes.

Prijde mi ze jedinne co tam chybi, je vysvetleni proc tech "chemikalii" na deskach zustava mene, nebo proc se toho bordelu tam dole usazuje vice a vice - mozna stacilo naznacit ze baterie neni perpetuum mobile a proto ani pri nejlepsi vuli z vybitych desek uvolnene chemikalie a nelze nabijenim vratit a tak proste vzdy neco zustava navic a z toho je pak ten bordel, plus bordel vznika tim mech. namahanim - napr. vibracemi.

Jake si autor plete veliciny? Ja tam vidim zminenou, v tom uryvku, jen jednu velicinu. Kapacitu.
Ta se udava v Amper hodinach a je to snad proudova hodnota za cas, snad nelzu..
Myslim si, ale mozna jen nebetycne placam.. ze v prubehu zivotnosti baterie (tedy baterka dokud zije) se jeji napetove parametry moc nemeni - proste ma baterka 12,4-12,8 V a hotovo.. zhruba jo?
Ale mozna se meni vystupni proud ktery je schopna baterka davat. Zda se mi ze pokud klesne proud, musi zakonite klesnout i kapacita, protoze z ty byterky proste nepotece dost. Takze i v case se tty hodnoty musej zmensovat.

No proste se mi to nezda jako uplnej blud to co je tu napsano, ale klidne to muze bejt tim, ze jsem diletant a lajk, a kocham se nadeji ze ty moje techicky zverstva budou fungovat...

Ale mohl bys nejakym polopatickym zpusobem vysvetlit nebohemu laikovi v cem tak lze a v cem je ten text tak odstrasujicim? Ja to fakt nevidim.. prijde mi ze voli vhodny vyrazy, ktery vsichni pochopi, nejde uplne do hloubky, protoze o to nikomu v popularnich clancich nejde a malokdo bude cist skutecne odborne veci, kde popises vsechny chemicky reakce a co se tam v case deje, pripadne jeste s tepelnyma odchylkama nebo jiny zcela konkretni veci.

Naopak bych vyzdvihnul ze autor pouziva terminy jako "starnuti" "zemre" a "chemikalie" protoze kdyby to vysvetliil exaktne, nikdo nebude vedet o cem mluvi, tedy vetsina lidi, nekdo jiste ano. Takhle i sousedovic Mařena pochopi, o cem jeji fotr mluvil vcera v garazi kdyz nemohl nastartzovat žigula , kdyz klel jako dlazdic a pak si jel koupit na pumpu novy autoakumulator.
Navic se autor pouzitou terminologii elegantne odbornym nepresnostem, k nimz by mohlo dojit pri vyjhmenovavani chem. reakci zapomenutim neceho duleziteho.

Takze tvuj prispevek mi prijde jako ne moc chytry vykrik tady, nebo jako ze se snazis zapusobit jako velkej odbornik na dalsi laiky, jako jsem ja treba. Ve skutecnosti mi znis jako vocas, promin. Mozna sve trvzeni podporis nejakymi argumenty.. jak uz jsem rekl..ktere budou srozumitelne predevsim i me... pac jestli to nepochopim, nazor asi nezmenim...



vrátim se k té kapacitě- baterka by měla být velmi tvrdý zdroj proudu, tj skoro nulový vnitřní odpor-když ji zatíříš třeba klíčem mezi kontakty, takl napětí na ní bude třeba 10V ale potečou obrovské proudy, v baterce nejsou žádná úzká místa kde by se proud brzdil (teď se někomu zježily vlasy ) ) ona i baterka s velkým vnitřním odporem může mít řekněmě třeba 80%nom kapacity. jenže aby jsi z ní dostal tento náboj (kapacitu) musíš ji málo zatížit, aby ten proud byl tak velký, aby ho ještě ty vnitřní kohoutky nebrzdily. pochopitelný?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist