globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pozor na internetu na některé články - rady apod.
 
27.1.2010 v 00:00
Náhodou jsem si četl diskuzi na nejmenovaných stránkách (nejsou to motorkari.cz ale jiné) byly tam jakési "hlody" o nabíjení o akumulátorech a samozřejmě halda kydů o gelu apod........ a mimo jiné i tento odkaz www.suzukibandit.cz , že je to krásně popsáno a vysvětleno vše co se týká akumulátorů, inu tedy jsem jej otevřel a začal číst doufaje, že si třeba rozšířím vědomosti, a chyba lávky, po chvilce čtení se mi zvedl žaludek a bylo mě málem na blití ovšem co přišlo za půlkou článku mě tak dorazilo, že jsem nemohl už číst dál!!!

toto:
Sulfatace
Sulfatace olověných akumulátorů je hlavní příčina jejich "stárnutí" a omezené délky "života". Vlivem opakovaných chemických reakcí a mechanického namáhání vibracemi dochází k postupnému opadávání chemikálií z desek a ty se u akumulátorů s tekutým elektrolytem usazují na dně nádoby pod deskami ve formě kalů. Po určité době se sníží kapacita akumulátoru proto, že na deskách je méně chemikalií, které jsou schopny akumulovat a vydávat el.energii, resp.desky jsou pokryty již neaktivními chemikáliemi, ale, co je horší, vrstva vodivých kalů se dostane až k spodnímu okraji desek, způsobí mezi nimi zkrat, a skrze takový zkratovaný článek se akumulátor vybije sám do sebe a "zemře". To jsou ty situace, kdy ráno přijdete k autu nebo k motorce, která den před tím bezvadně startovala, zastrčíte klíček a nestane se nic - ani světélko na vás nemrkne. Je to krásná a tichá smrt, jako když člověk zemře ve spánku. Takové baterce již není pomoci, i když paradoxně, ji lze nabít - druhý den to bude stejné. Někdy se stane, že při manipulaci se kal usadí a přestane článek zkratovat, a protože akumulátor byl zcela vybit pouze pár hodin, nestačily se desky zcela rozpadnout. Je to však pouze "labutí píseň" - netrapte ji, vždyť koně se také střílejí. Zásadně, se starými baterkami zacházejte opatrně, netřeste jimi a nenaklánějte je, pokud to není nezbytně nutné.

autor článku už od začátku projevuje jistou neznalost daného tématu a plete si i elektrické veličiny, celý článek je vlastně takový souhrn lží a mýtů co se obecně šiří internetem jako mor Nejhorší na tom je, že autor se snaží vypadat že ví vo co gou a že tomu rozumí a celý článek vydává jako rady ostatním co o tom nic neví. A další špatná věc je že tomu bude hromada lidí věřit a navíc tyto "pravdivé" informace šířit internetem!

Tento článek doporučuji číst jen jako odstrašující příklad nevědomosti autora!! A toho, že každý kdo má do prdele díru, může na internetu nakydat hromadu lží a ještě to vydávat za velice odborné rady.

Naposledy editováno 27.01.2010 00:04:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 09:28 | Nahoru | #1

Spijker>myslis u nove baterie 10 V myslis v ty dobe co se snazis privarit ten klic ke kontaktum, nebo 10 V u baterky co je v riti...?

Pokud baterie dava 10 V uz ti neda ani startovaci (vybijeci) proud treba tech 420 A u 72 Ah jak to meli Pb baterky. Ja jsem fakt jen cistej teoretik a diletant a lajk.. ale pokud baterku, ktera ti standardne da jen 10 V budes chtit na 10 h zatizit (72 Ah/420 A) tak ti z ni 4,2 A nepotece. A ani nahodou.

To cos napsal je pravda.
Ale autobaterie s 10 V je totalni mrtvola.
Ja sem fakt asi uplne tupej a zdegenerovanej od toho vecnyho vysedavani za pocitacem, protoze mi nejak nedoklaplo, kde ten clanek lze.

Pripoustim, ze mam dlouhy vedeni nebo mi neco jinak nedochazi z nedostatku znalosti... ale muzes me prosim rict kterej body na tom clanku je lez (vynech pausalizaci, nebo zjednoduseni), fakt me to zacina zajimat.

Jestli muzes zacituj ten bod v clanku (uryvku). Kdyz to nepochopim, zeptam se te jeste na to dal, a necham si to technicky vysvetlit..

A taky pak sklopim usi a prikreju se usima a napisu Dingovi ze uz se s nim nikdy nebudu hadat o baterkach a ze neni zadnej diletant a laik, kterej se kocha nadeji ze mu to jeho technicky zverstvo bude fungovat a ze by nemusel ani propadnout. Tak.. :)


Ano myslel sem když už je tam ten klíč přivařenej..
Vlastně neustále je to o tom, jak je baterka tvrdá, a jaké má samovybíjení.
Ono do toho ještě vstupuje mnoho věcí.
ono si představ že baterka ta krabice má v sobě ještě jednu idealni baterku ktera je super tvrdá, a za touhle vnitřní baterkou je ještě odpor a pak až z těhle částí to de na ty olověný boule co jsou na baterce. když tu baterku připojíš do obvodu, prostě auto motorka. porovnávají ce práve ty odpory které tam jsou, jak ten co je v krabici "autabterie" tak ten odpor kterej je jakoby v krabici "auto".

Proto se pro stav akumulátorů měří s napětí při zátěži. to toiž zjistíš, kolik, tedy jaké napětí zůstává viset na odporu (kohoutku) co je v krabici "autobaterie". Ideálně by tam nemělo být skoro nic, v praxi tam je prostě odpor. čím starší je baterie tím je tento odpor větší. a jak známe napětí U se rovná proud I x R-odpor vnitřní(kohoutek) tím pádem čím je odpor větší tím na něm zůstává větší napětí a na výstupu z krabice "autobaterie" je o to menší napětí.. když ono tohle psát je strašně dlouhavé. tohle je lepší osobně a s papírem v ruce

(reakce na) Pozor na internetu na některé články - rady apod.

27.1.2010 v 09:53 | Nahoru | #2

mikro>Ano myslel sem když už je tam ten klíč přivařenej..
Vlastně neustále je to o tom, jak je baterka tvrdá, a jaké má samovybíjení.
Ono do toho ještě vstupuje mnoho věcí.
ono si představ že baterka ta krabice má v sobě ještě jednu idealni baterku ktera je super tvrdá, a za touhle vnitřní baterkou je ještě odpor a pak až z těhle částí to de na ty olověný boule co jsou na baterce. když tu baterku připojíš do obvodu, prostě auto motorka. porovnávají ce práve ty odpory které tam jsou, jak ten co je v krabici "autabterie" tak ten odpor kterej je jakoby v krabici "auto".

Proto se pro stav akumulátorů měří s napětí při zátěži. to toiž zjistíš, kolik, tedy jaké napětí zůstává viset na odporu (kohoutku) co je v krabici "autobaterie". Ideálně by tam nemělo být skoro nic, v praxi tam je prostě odpor. čím starší je baterie tím je tento odpor větší. a jak známe napětí U se rovná proud I x R-odpor vnitřní(kohoutek) tím pádem čím je odpor větší tím na něm zůstává větší napětí a na výstupu z krabice "autobaterie" je o to menší napětí.. když ono tohle psát je strašně dlouhavé. tohle je lepší osobně a s papírem v ruce



to mas asi recht.. je to spoustu psani.. Ale hezky jsi to popsal a znovu si uvedomuju ze to je jak rikas. Rekl bych zes mi pripomnel spoustu veci o baterkach, preci jen uz deset let co jsem videl baterku jinak nez ve skladu nebo v motorce ci aute.

Ale tu nebezpecnost a nepravdivost toho clanku stale nevidim.

Nakonec merit baterku pod zatezi pokud nemas zatezak muze fakt malokdo. Ja treba ne takze budeme brat me jako BUF - bezny franta uzivatel - tedy nikdo zatezak doma nema. jen pro zjednoduseni jo..

A pokud mas doma jen multimetr (ja nemam ani ten ale pripustme ze BFU jo muze mit, tak zmeris napeti a pokud je to digital, ukaze ti neco pres 12 V. Neni to malo pres.. Dobra baterka si pamatuju ze ma 12,85 V 12,6 myslim jeste furt bylo ok a kdyz to bylo pod 12,5 uz to bylo podezrely a dobijelo se to.
Asi zmeris i odpor, ale bude ti to k nicemu, jeho hodnoty nikde nenajdes, mozna v nejakych ucebnicich.

Takze mi stale vychazi, ze ten clanek je normalni vysvetleni jak to asi zhruba v ty baterce principielne chodi. Neni to vysvetleni pri kluky učně automechaniky, autoelektrikare, ani nikoho kdo studuje stavbu vozidel apod... Ale pro blbý jako ja to proste staci.

Samozrejme pokud to neni lez, ale ja tam zadny nepravdy furt nevidim. Tys to doplnil o spoustu zajimavejch bodu, ktery jdou do hloubky, super.
Zajimalo by me jestli Anicka kucharka, ktera si koupila loni bandoura sestku jako druhou moto, na ktery ale hlavne jezdi a opravuje ten sikovnej pan, ke kterymu jezdi se svym starym...nebo jeji starej...a jen tak ji mozna nekdy vrtne hlavou proc musela koupit baterku na tom svym kocourkovi... Precte clanek na bandit webu a udela si malou predstavu. Neni sice uplne pravdiva a t ona nemuze vedet, protoze nema odborny znalosti, na zaklade kterych by selskym rozumem mnohgla vyhodnotit, zda to neni uplne proti logice.
Vidim v clanku jen pausalizaci a zjednoduseni.
Pro vestinu BUF to takhle jednoduse staci. Aspon si myslim.

Dingo naapsal dost vostre co napsal, a me prijde, i kdyz sis dal praci mi neco o baterkach sdelit a nelzes a diky za to.. jsem si to aspon osvezil... ze si jen honi triko na "mensich" nebo ze kope kolem sebe jako malej kluk aby byl zajimavej nebo neviom proc jeste... Ja proste stale tu nebezpecnost a srackovistost toho clanku nevimdim..

sorry ze ani po dvou tvojich zajimavych reakcich nejsem schopnej pochopit...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist