Naposledy editováno 16.12.2009 13:57:48
1 reakcí na tento příspěvek Cross-ka na řádění
Naposledy editováno 16.12.2009 20:01:07
Naposledy editováno 16.12.2009 21:17:28
1 reakcí na tento příspěvek Cross-ka na řádění
nenča>Chlapi díky za vaše názory, budu o tom přemejšlet, nemá asi cenu brát ty ostrý ať 2T nebo 4T, protože bych je zřejmě ani výkonově ani údržbou nezvlád, jak vás tak poslouchám (priorita je mašina na vyblbnutí se solidním výkonem a hlavně bez dalších investic), tak polevím a vezmu něco nenáročnějšího, ale pořád tápu jestli 2T nebo 4T. Pár z vás doporučuje radši 4T na to moje občas vyblbnutí, někdo zase 2T. Je to docela dilema a hlavně nechci nic uchvátat, do jara času dost.
Hele kdyz koupis 2t 250 v enduru napriklad EXC tak te ta motorka motorove i prezije. A udrzba bude vymena oleje 2x za sezonu jinak do motoru ani nehrabnes, pokud se neco nepokazi. U4t by toto platilo jenom pokud by byl uplne novej u jeteho se opravam na motoru nevyhnes, protoze kazdej ti meni akorat tak pist nejakej ten ventil a to je vse, ale tam je potreba taky občas vymenit pruziny ojnici loziska na klice atd. a na to kazdej tak nejak vetsinou sere a tak je sance ze ti v tom udela KUKU mnohonasobne vetsi. Navic kdyz u te 250 udelas motor dejme tomu za 15 000 tak potom muzes jezdit uplne bezproblemu 2 a mozna i vice sezon. Zalezi kolik najedes. Mje 125 najela na jeden pist ojnici a loziska cca 80 mth jo je to prasarna, ale proste jede porad. Tedka to zase vsechno udelam a pojede se dal.
1 reakcí na tento příspěvek Cross-ka na řádění
TOLI.>Osvědčený držáky- yamaha wr450 nebo honda xr400 váha bude sice o něco větší než 2t ale náklady na údržbou budou nesrovnatelný.
čéče, nemáš v tom hokej?? vostrý 2T je na údržbu, nedej bože, když se vyskytne porucha, vo dost levnější než čtyřiT
1 reakcí na tento příspěvek Cross-ka na řádění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cross-ka na řádění
Skobik>Moje zkusenosti s YZ426(3roky) a YZ450F (4roky). Najezdil jsem na techto motorkach hodne motohodin. Podle meho odhadu min 100mhod rocne, nepocitam to tak nevim presne. A nejezdim nijak moc lazo plazo. Menil jsem jen olej a filtry a nekdy dolil chladici kapalinu. Jednou nebo dvakrat za celou tu dobu jsem vymenil svicku. Tot vse co jsem delal na motorech a nikdy jsem nemel zadnej problem po motorove strance.
a no a pak prijde na to ze to nekdo koupi a GO za 35 :) To je normální věc.
.....jezdíme dost dlouho na 4T a porovnání s 2T kross je servis cenově srovnatelný !
Výhoda 4T - SPZ,startér,spolehlivost a universálnost!
Výhoda 2T - lehkost,obratnost,živost!
Základní servis a údržba se musí udělat u všeho!
A jestli plánuje někdo ,že na tom najezdí tisíce km za rok a pojede na tom na dovolenou ,tak nemá cenu kupovat "ostrý" stroj!
A jestli to je jen na "blbnutí", pár krát za měsíc u baráku po louce,tak je to vlastně jedno co si dotyčný koupí!
Je to o "štěstí" na jaký kus při koupi narazí......ale stejně se musí s investicemi počítat!
1 reakcí na tento příspěvek Cross-ka na řádění
Ono je něco jinýho pokud si to člověk mazlí takřka od novoty a ví co ta motorka zažila, nezanedbává údržbu apod...
Jenže kup si jetej 4T za 70 tisíc... víš prd co s tim je, a GO čtyřtaktu a zahučíš v tom klidně za 35 litrů.... naproti tomu u dvoutaktu riskuješ prakticky akorát tak výměnu pístu a ojnice+ložiska + nějakej ten nikasil... A máš klid na buhvíjak dlouho.... A pokaď nejsi dřevo, tak malá komprese a vůle na ojce se pozná lehce hned při koupi, takže v podstatě hned víš do čeho jdeš... Zatimco na 4T nemáš šanci, bo tam jde z toho motoru kolikrát tolik pazvuků, že poznat co je ok a co neni kolikrát neví ani majitel (kámošovi takhle dřela u WRka matka primáru o víko a nebylo díky tomu 4T bordelu zřetelně slyšet,zda to tam patří nebo ne...matka upadla a rozemlela všechno včetně převodovky...)
Carlos.>2LEKO: Tuším, že máte funglovky, popř. skoro funglovky, že?
Ono je něco jinýho pokud si to člověk mazlí takřka od novoty a ví co ta motorka zažila, nezanedbává údržbu apod...
Jenže kup si jetej 4T za 70 tisíc... víš prd co s tim je, a GO čtyřtaktu a zahučíš v tom klidně za 35 litrů.... naproti tomu u dvoutaktu riskuješ prakticky akorát tak výměnu pístu a ojnice+ložiska + nějakej ten nikasil... A máš klid na buhvíjak dlouho.... A pokaď nejsi dřevo, tak malá komprese a vůle na ojce se pozná lehce hned při koupi, takže v podstatě hned víš do čeho jdeš... Zatimco na 4T nemáš šanci, bo tam jde z toho motoru kolikrát tolik pazvuků, že poznat co je ok a co neni kolikrát neví ani majitel (kámošovi takhle dřela u WRka matka primáru o víko a nebylo díky tomu 4T bordelu zřetelně slyšet,zda to tam patří nebo ne...matka upadla a rozemlela všechno včetně převodovky...)
......to máš pravdu,to jsem si neuvědomil.......prostě ty motorky co máme jsou nové nebo jasně známe historii!......vše profi servis a kontroly do 12 MTH provozu a v případě nedostatku" ihned výměna a seřízení!.....a asi bych taky neriskoval "neznámou"!
.....ale když tady u nás někdo kupuje cizí,tak je taky nedůvěřivý!
.......takže opět by se dalo diskutovat do nekonečna!
.......ale za 50.T je nutno počítat s investicemi a možnými prolémy!
.........a stejně nejlepší jsou ty odborné diskuse na základě fotek na netu!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cross-ka na řádění
"Skobik>Moje zkusenosti s YZ426(3roky) a YZ450F (4roky). Najezdil jsem na techto motorkach hodne motohodin. Podle meho odhadu min 100mhod rocne, nepocitam to tak nevim presne. A nejezdim nijak moc lazo plazo. Menil jsem jen olej a filtry a nekdy dolil chladici kapalinu. Jednou nebo dvakrat za celou tu dobu jsem vymenil svicku. Tot vse co jsem delal na motorech a nikdy jsem nemel zadnej problem po motorove strance."
"a no a pak prijde na to ze to nekdo koupi a GO za 35 :) To je normální věc."
No ja jsem na te YZ450F asi po trech rokach kontroloval ventilove vule ze je jako aspon sesteluju kdyz uz nic jineho krome te vymeny oleju s tim nedelam a docela jsem byl prekvapeny ale ventilove vule v limitu takze zadne stelovani se nekonalo. A to mam koupenou celou sadu na stelovani ventilu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cross-ka na řádění
.......tak to tady moc neříkej,nebo se tím někdo bude řídit,že to údržbu a kontroly nepotřebuje!
....... a jen na okraj kontrola ventily - po cca 60 MTH.
Skobik>Joraell>
"Skobik>Moje zkusenosti s YZ426(3roky) a YZ450F (4roky). Najezdil jsem na techto motorkach hodne motohodin. Podle meho odhadu min 100mhod rocne, nepocitam to tak nevim presne. A nejezdim nijak moc lazo plazo. Menil jsem jen olej a filtry a nekdy dolil chladici kapalinu. Jednou nebo dvakrat za celou tu dobu jsem vymenil svicku. Tot vse co jsem delal na motorech a nikdy jsem nemel zadnej problem po motorove strance."
"a no a pak prijde na to ze to nekdo koupi a GO za 35 :) To je normální věc."
No ja jsem na te YZ450F asi po trech rokach kontroloval ventilove vule ze je jako aspon sesteluju kdyz uz nic jineho krome te vymeny oleju s tim nedelam a docela jsem byl prekvapeny ale ventilove vule v limitu takze zadne stelovani se nekonalo. A to mam koupenou celou sadu na stelovani ventilu.
4T YZ jsou asi největší držáky z ostrejch čyřtaktů, u jiný značky by tenhle přístup možná nebyl úplně rozumnej.-)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cross-ka na řádění
".......tak to tady moc neříkej,nebo se tím někdo bude řídit,že to údržbu a kontroly nepotřebuje!
....... a jen na okraj kontrola ventily - po cca 60 MTH."
Vsak ja nikoho nenavadim.
Jen rikam jake mam ja zkusenosti. A priznavam ze te udrzbe nejak moc nedavam. Ale na druhou stranu kdyz se me neco vysere tak si to umim spravit sam takze me to az tak moc nestoji.
Jinak podle manualu na YZ by clovek mel kontrolovat ty ventilove vule kazdej treti zavod nebo co 500km. No a na to jim prdim.
mxdavid>
"Skobik> a kupoval si to yz450 ojety nebo novy?"
426 velmi zachovale a 450 temer nove (asi 10mhod mozna ani to ne)
M6>
"4T YZ jsou asi největší držáky z ostrejch čyřtaktů, u jiný značky by tenhle přístup možná nebyl úplně rozumnej.-)"
Asi na tom neco pravdy bude. Ja jsem s myma yamahama nikdy zadnej vaznej problem nemel a kamosi co meli nebo maj hondy, kawiny (CR250, CRF450r, CRF450X, KX250F) maj porad nejake problemy. Ventily v prdeli, vysypanej starter, zalivani svicek.......
prostě mimo silnici kamkoli, ale aby to taky jelo a chtělo to po mě jen benzín, výměnu oleje a občas ošplouchnout wapkou.
CRF 450 2003 za 40 máš voňavku
Pokud mas takove nesmyslne pozadavky tak ti asi opravdu nezbyde nez poridit to XR400..
Naposledy editováno 18.12.2009 09:20:14
Věřím že do 2Taktu bude lejt benzín s pár dvoutaktářema jsem mluvil a běžnou údržbu jak na jiné moto, až to bude rachtat jak rumpál bude to stát max do 13tis motor pokud to nebude dělat značkovej servis ale samo jde o to na jakej kus se narazí aby to těch 13 tis nestálo po 14 dnech ježdění ale to furt není 20-35tis jako 4T ...