globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojka jako neutrál? je to možný?
 
28.10.2009 v 22:59
Zdravím, možná dost blbý dotaz, ale je u nás o kolí hodně dlouhý kopec dolů a jezdim tudy zkoro každý den...moje motorka má 6kvaltů a neutrál klasika jen mezi 1-2 a tak když jedu z kopce a mám tam vytočenou 6 tak bych rád tam měl neutrál (brzdí mě motor bez plynu) ale je blbost tam kopat neutrál, to by převodovka brečela, tak se chci zeptat zda by nák neškodilo držet celej kopec dolů spojku. asi blbý dotoz, ale zkusím se zeptat:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 21:01 | Nahoru | #91
MarioV2> tak já třeba mám v manuálu nejeďte dlouho z kopce se zavřeným plynem - a jak toto chceš vyřešit, než vymačknutou spojkou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 21:14 | Nahoru | #92
Němec> Co je to dlouho? A co to obcas trochu promazat pridanim plynu.

Jawa 350 je blby priklad. Technologicky a technicky 60ta leta.

Prizpusobit styl jizdy. Drzenim spojky mi to prijde trochu divne.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 23:08 | Nahoru | #93

Němec: tak já třeba mám v manuálu nejeďte dlouho z kopce se zavřeným plynem - a jak toto chceš vyřešit, než vymačknutou spojkou?


Otevřením plynu

Vespa: Dvoutakty mají většinou valivá (kuličková) ložiska, ta nejsou tak choulostivá. Stačí jim mazání rozstřikem. Pokud by tam byla kluzná ložiska, tak je to motor s malým výkonem, nebo to má olejové čerpadlo.

Spojka jako neutrál? je to možný?

29.10.2009 v 23:27 | Nahoru | #94
s tou zmáčklou spojkou se to neposere.. funkční spojka rozpojí a lamely se jenom lehce třou o plechy což stíhá uchlazovat olej,, takže no problem

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

30.10.2009 v 06:55 | Nahoru | #95
MarioV2> dlouho je třeba šébr jestli znáš ve směru na VDF - je tam takový táhlý klesání - tak to je přesně ten případ, kdy motorka upaluje jen tím, že se to valí z kopce a nějaký přidání plynu by byla vražda. nebo sjezd od Housky, Svatoboru, Svojanova - prostě prudší delší kopce, kde přidat nejde :) ale o nějakou radu tady nejde, to já si to pořeším většinou tou spojkou, jen jsem nadhodil, že třeba já mám v manuálu nejezdit dlouho z kopce s ubraným plynem. slovo dlouho definováno není, ale určitě je to déle, než krátce. a i o ložiska se jistě dobře starám během tohoto manévru, neb tu a tam provrknu plynem, tak určitě i nějaký ten olej se na ložiska dostane
a jedná se v tuto chvíli o motocykl ural, jawu sem zmiňoval jen na začátku v souvislosti s obavama o opotřebení lamel - z toho pohledu mi ty obavy přišly zbytečný, protože tohle občasný vymačkávání se podílí na opotřebení lamel asi tak jako já na globálním oteplování. 62tis na původní spojku jsou toho svědkem

a ložiska hřídelí v převodovce a spojkovýho koše jsou teda mazaný většinou rozstřikem, neběhají přímo v olejový lázni.. ?

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

30.10.2009 v 08:38 | Nahoru | #96
K te momentalni spotrebe v l/100km vs l/1hod. Je to jen na tom jak to vyresil vyrobce se softem kterej pocita momentalni spotrebu. Muze to byt tak ze prepina na l/1hod pri vyrazene rychlosti (tim padem to ukazuje l/1hod i kdyz se pohybuji treba z kopce na neutral, podle me ne zcela idealni osetreni zobrazeni momentalni spotreby). Nebo tak ze prepina na l/1hod az pri nulove rychlosti (podle me vice uzitecne, takze to ukazuje momentalni spotrebu i na neutral v l/100km pokud se pohybuji a prepne na l/1hod az pokud uplne stojim). Ta nulova spotreba pri zaklaplem plynu me prijde mozna snad jenom na aute ktere ma strikacku a ta pozna ze jedu z kopce a vypne privod paliva uplne. Nemyslim si ze by to takhle fungovalo i u motorek.

Par motoru z motorek jsem uz v zivote rozdelanejch mel a nevzpominam si ze by nekde byly na prevodovce kluzne loziska pokud nepocitam pincka kterej mel pokud si dobre vzpominam jeden konec na predlohove a jeden konec na nahonove hridely ulozeny v bronzovem futru. Mozna to tak maji i vetsi jawky ale to uz si fakt nepamatuji. Jawky to ale urcite nemaji mazane tlakovym olejem takze zadnej problem nehrozi pri vypnutem motoru a jizde z kopce. A vsechny ostatni motorky co jsem mel rozdelane meli na prevodovce valiva loziska takze taky zadnej problem pri jizde z kopce bez motoru.

Jak tu nekdo psal ze pri vymacknute spojce trpi kulicka na (vypinacim mechanismu spojky, pokud jsem to dobre pochopil) tak to me docela rozesmalo. Clovece vypinani spojky pres single kulicku maj snad jen jawky. Vsechny modernejsi motorky to maji resene pres lozisko. Rozhodne i ten tvuj cestosport to tak ma.

Ale zpatky k tematu. Dlouhodobe vypinani spojky bych nedoporucoval. Urcite se tre (opotrebovava) a tim padem i zahriva. Pokud jde o mokrou spojku tak tam mozna ten olej neco uchladi ale nejsem si jisty jak moc a podle me to tak jak tak te spojce neprospiva.
V pripade suche spojky bych to vylozene nedoporucoval. Jednou jsem potreboval odtahnout auto (sucha spojka) kde byl seklej kvalt a nesel motor asi 3-4km. Vyresil jsem to tak ze jsem celou cestu stal na spojce ale ta z toho ocividne radost nemela, smrad jak kdyz plne nalozenej nakladak v dlouhem klesani spali brzdy.

K tomu mazani 2T motoru pri jizde z kopce se zavrenym plynem. Jak mixujes olej s benzinem sam v nadrzi tak to muze byt opravdu na zadreni pri zaklaplem plynu a dlouhem klesani. Tady bych doporucoval obcas trochu pridavat plyn, alespon trochu. pokud tam mas olejove cerpadlo tak si myslim ze by problem byt nemel jelikoz pokud vim tak je cerpadlo obvykle napojene na kliku a tim padem by melo davat vice oleje pri vyssich otackach motoru s tim ze to jeste pridava vic nebo min oleje v zavislosti na otevreni plynu. To je moje logicka uvaha. Opravte me nekdo jestly se pletu nebo jestly ma treba nekdo v uzivatelskym manualu warning pred dlouhodobou jizdou z kopce se zaklaplym plynem pokud ma na 2T motorce olejove cerpadlo.

A jeste k tomu vyrazovani z kopce. Momentalne nemam moc potrebu z kopce vyrazovat, ale obcas to prijde vhod sjet si nejake dlouhe klesani pri vyplem motoru s tim ze se nedam vyrusovat zvukem motoru v rozjimani a kochanim se krasnym vyhledem na krajinu.
Za mlada jsem resil docela i spotrebu, tak me docela i dost srala absence neutralu pred poslednim kvaltem po prechodu z jawek na japonciky. Vyresil jsem to tak ze jsem si tam ty neutraly pred poslednim kvaltem upravou aretace radici kulisy vyrobil. Pokud si dobre vzpominam tak to bylo na DT80 a na Z1000. Neni to ani nijak moc slozite. Pokud by mel nekdo zajem tak mohu poradit.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

30.10.2009 v 08:46 | Nahoru | #97

dva_hrnce>MilanR1 - nemáš tak úplně pravdu. Pravda je, že plechovka se zařazeným kvaltem bere 0.0 nic, ale když vyřadíš, musí tam jít nějaké palivo aby udrželo motor v chodu. Ale zase s vyřazeným kvaltem dojedeš dál, se zařazeným klesá rychlost vozidla rchleji a musíš dřív přidat plyn.. Je to sporný, ale v jakémsi testu vyšla u fabky menší spotřeba s vyřazováním..Asi taky záleží na kopcovitosti trasy atd, ale není to uplně jednoznačné

ed: u moto samo nevyřazuju ani nemačkám spojku, ale třeba starší guziny měly neutrál mezi každým kvaltem


Hlavně k tomuhle je důležitý zmínit něco co se aut už moc netýká, ale u vstřikování je při zařazeným kvaltu a nulovým plynu nulová spotřeba, zato karbec palivo bere a tam je to zas ekonomičtější vyřadit. Ale na mašině se mi nezdá že by to tak kurvilo spojku, přece jen je tam hafo lamel s olejem mezi nima a podle mě wheelie tomu dává kouř mnohem víc. A bubrák vám rád připomene, že s neustálým spojčením najel na jedny lamely přes 60 000 a lamely stále v pohodě.. A u auta dojde skoro k fyzickému úplnému rozpojení.

Spojka jako neutrál? je to možný?

30.10.2009 v 11:28 | Nahoru | #98
tohle se píše v jedný chytrý knížce o motorkách MZ

Jízda dvoutaktu z kopce dolů
Za běžného provozu připravuje otevřená plynová klapka správnou směs, odpovídající zatížení motoru. Přitom je produkováno tolik tepla, kolik jsou pístní kroužky scopny přenést do stěny válce. Při jízdě z kopce dolů se vytváří (při velice málo otevřené plynové klapce) sice hořlavá, ale extrémně chudá směs, která se spaluje při velmi vysoké teplotě. Vzniklé teplo není píst schopen dostatečně rychle předat válci, zahřeje se, roztáhne a následně zadře.
Správně tedy při jízdě z kopce jednoduše zavřeme plyn. Na volnoběžné trysce vznikne enormní sání a motor dostává díl směsi, který postačuje pro chlazení i mazání. Tato směs se nespaluje, protože jí chybí vzduch. Nespálí se tedy ani olej, který může nerušeně a optimálně motor mazat. U přesně seřízeného karburátoru se při tomto režimu neobjevuje ani škubání klapky; ale to platí jenom při zcela přesném seřízení. U extrémně dlouhých sjezdů ke škubání klapky dochází. Tehdy pomáhá krátké vytažení sytiče. Motor dostane další dávku směsi a tím i dostatečnou porci oleje.
S těmito znalostmi můžeme přizpůsobit styl jízdy požadavkům dvoutaktu i na rovinách. Buď přidáme plyn a udržujeme motor v tahu, nebo plyn zavřeme. Jinak můžeme očekávat nepříjemné škubání plynové klapky.

a když to měli vyřešený soudruzi v NDR tak pochybuju že by to neměli vyřešený i ostatní výrobci dvoutaktů. Podle mě jízda z vyplou spojkou z kopce je blbost.

3 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

30.10.2009 v 16:58 | Nahoru | #99
Já vám teda vysvětlím jak je to u auta s tou spotřebou!!!!
U starých aut (co nemaj vstřikování nebo ŘJ) máte lepší neutrál kdy vám to bude brát asi nejmíň.
U moderních aut máte lepší nechat kvalt a pustit plyn, protože v tu chvíli vám ŘJ přestane dávat palivo a spotřeba je tedy nula.!!!

U motorek se vstřikováním to bude asi stejné tzn. necháte kvalt, pustíte plyn a přestane to dávat benzín.

JE TO VLASTNĚ PRINCIP MOTOROVÉ BRZDY JAKO U NÁKLAĎÁKŮ KDE SE JEŠTĚ PŘESTANOU OTVÍRAT VENTILY.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

30.10.2009 v 17:25 | Nahoru | #100
Patrik-1> zas tak jednoznačný to není, opravdu záleží na konkrétní situaci, konkrétním autě a jeho zpřevodování a co následuje za klesáním. stačí když dojíždím k semaforu z mírnýho kopečka - kvalt by měl snahu auto tlačit rychleji, takže tam dojedu, vyřadím stojím a pak musí motor vydat energii na rozjezd z nuly. zatímco když vyřadím a pomalu dojíždím, tak skočí zelená auta rozjedou a já zařadím a plynule zrychluju - troufám si tvrdit, že větší úspora paliva v tomhle případě je při vyřazení na neutrál, než se rozjíždět z nuly. a takovejch situací je určitě víc.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

30.10.2009 v 19:01 | Nahoru | #101
Patrik-1>
"JE TO VLASTNĚ PRINCIP MOTOROVÉ BRZDY JAKO U NÁKLAĎÁKŮ KDE SE JEŠTĚ PŘESTANOU OTVÍRAT VENTILY."

Tak ti nevim jak to maji poresene nove nakladaky ale stare meli motorovou brzdu na principu ucpani vyfuku (klapka ve vyfuku) ne pres ventily. Pochybuji ze by to nekdo mel vyresene tak ze se prestanou otvirat ventily na motoru. Nebylo by to zrovna lehke a jednoduche na vyrobu proti klapce ve vyfuku ktera je velmi jednoducha a tim i levna na vyrobu. A funguje dobre.

Spojka jako neutrál? je to možný?

31.10.2009 v 09:15 | Nahoru | #102
Furt plný.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

31.10.2009 v 15:08 | Nahoru | #103

Hajtra>Já když jedu z kopce tak mývám vymačklou spojku většinou protože mixér maže jenom na příkaz plynu takže já motorem brdit nemůžu a asi ta spojka teda dostává pěkně co ? nohold nemám na výběr



No moment moment to mi jako chceš říct že dvoutakt při volnoběhu nemaže a při brždění motorem (otáčky jsou nad volnoběhem ale plyn zaklapnutej) taky ne?

To je přece kravina, vždyť když to nakopnete a necháte běžet na volnoběh smrdí a čoudí to nejvíc. To by pak zahřívání před jízdou nemělo žádnej smysl, naopak by bylo kontraproduktivní :\

A pak že nemám před zatáčkama vymačkávat spojku a mám brzdit motorem

Spojka jako neutrál? je to možný?

31.10.2009 v 16:11 | Nahoru | #104
Ďábel v kravatě: Při volnoběhu mixér maže, ale na otáčky, které volnoběhu odpovídají. Je ovládaný táhlem plynu - alespoň všechny italské jepky. Ale maže teda teoreticky málo, protože motor při sestupu z kopce má třeba 8000 otáček ...

Kurva tak já taky nevím jak to je. Já míchám v benzínu a prej to je ještě horší na jízdu z kopce. Vysrat se na ty dvouktaty zmrdaný

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

31.10.2009 v 19:28 | Nahoru | #105

Němec>Patrik-1> zas tak jednoznačný to není, opravdu záleží na konkrétní situaci, konkrétním autě a jeho zpřevodování a co následuje za klesáním. stačí když dojíždím k semaforu z mírnýho kopečka - kvalt by měl snahu auto tlačit rychleji, takže tam dojedu, vyřadím stojím a pak musí motor vydat energii na rozjezd z nuly. zatímco když vyřadím a pomalu dojíždím, tak skočí zelená auta rozjedou a já zařadím a plynule zrychluju - troufám si tvrdit, že větší úspora paliva v tomhle případě je při vyřazení na neutrál, než se rozjíždět z nuly. a takovejch situací je určitě víc.



Přečti si to nahlas a pozorně se poslouchej, ať slyšíš jakouž to ptákovinu píšeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

31.10.2009 v 19:34 | Nahoru | #106

Patrik-1>Já vám teda vysvětlím jak je to u auta s tou spotřebou!!!!
U starých aut (co nemaj vstřikování nebo ŘJ) máte lepší neutrál kdy vám to bude brát asi nejmíň.
U moderních aut máte lepší nechat kvalt a pustit plyn, protože v tu chvíli vám ŘJ přestane dávat palivo a spotřeba je tedy nula.!!!

U motorek se vstřikováním to bude asi stejné tzn. necháte kvalt, pustíte plyn a přestane to dávat benzín.

JE TO VLASTNĚ PRINCIP MOTOROVÉ BRZDY JAKO U NÁKLAĎÁKŮ KDE SE JEŠTĚ PŘESTANOU OTVÍRAT VENTILY.



Ty si otevři autoservis. Budeš mít narváno.

Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 16:17 | Nahoru | #107
taky jeden poznatek, pokud vím, tak třeba vstřikování PGM-FI nebo jak se to jmenuje nezavírá úplně vstřiky ani při brždění motorem, kdežto Bosch Motronic údajně jo (psáno kdysi v nějakým testu)
jak to řeší s volnoběhem nevím, ale řídící jednotka má určitě svoje možnosti jak to krotit

já bych ocenil mít neutrál mezi 5 a 6 na vyřazování z kopce na motorce, protože nevidím důvod proč brzdit motorem abych dole zase musel přidávat
kousek od baráku mám úsek kde v autě vyřadím a jedu cca 3 km úplně v pohodě, protože to je kopec dolu a rovina a zase kopec dolu

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 18:08 | Nahoru | #108
A víte, co mi není jasný? jakto, že když teda pustím plyn a nechám kvalt, tak je spotřeba 0 a vstřiky se zavírají a motor stále běží? To jede na výpary nebo co? ale o motorech toho moc nevím, jen mě to tak napadlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 19:05 | Nahoru | #109

MarioV2>Odpovim za Matesse727: Ekonomickej. Vyuziti vydane kineticke energie a snizeni ztrat odpojenim hnaciho retezce (valive odpory atd.).


Pěkná kravina,protože při jízdě z kopce se zařazeným kvaltem se uzavírá šrtící klapka ,tudíž by se dalo říct ,že auto jede s nulovou spotřebou.Jenže při zařazeným neutrálu,musí motor držet volnoběh(to potom udělá nějáký to decko na 100km)
Oj,nevšiml jsem si,že už to tady 100 lidí zmoňovalo...

Naposledy editováno 01.11.2009 19:07:45

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 19:41 | Nahoru | #110
vstřikování u aut uzavírá přívod benzínu jen pokud jsou otáčky nad určitou úrovní ( např 1800), jak klesnou pod tu hranici tak zase pouští benzín jako při volnoběhu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 19:47 | Nahoru | #111
Maradonna> Nauč se ten palubní počítač ovládat, máš tam několik funkcí. Je tam Verbrauch a Mom. Verbrauch. Tedy průměrná spotřeba v litrech na 100 km, a okamžitá spotřeba v litrech za hodinu.
Každý auto se vstřikováním zastavuje dodávku paliva vždy když je zcela uvolněn plynový pedál a otáčky jsou vyšší než volnoběžné. Je to za účelem snížení emisí a spotřeby. To platí jak pro benzin tak i diesel.

Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 20:50 | Nahoru | #112
Určitě nejet se sepnutou spojkou.Buď bez plynu,nebo pro klid duše trošku plynu,trošku brzdy a máš klid.
Nevymýšlejte ptákoviny!

Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 21:42 | Nahoru | #113
ja osobne bych doporucoval jezdit z kopce lehce pod plynem kdy motorka nezrychluje ani nezpomaluje protoze drzet celej kopec spojku je kravina

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 22:01 | Nahoru | #114

dave-lister>Maradonna> Nauč se ten palubní počítač ovládat, máš tam několik funkcí. Je tam Verbrauch a Mom. Verbrauch. Tedy průměrná spotřeba v litrech na 100 km, a okamžitá spotřeba v litrech za hodinu.
Každý auto se vstřikováním zastavuje dodávku paliva vždy když je zcela uvolněn plynový pedál a otáčky jsou vyšší než volnoběžné. Je to za účelem snížení emisí a spotřeby. To platí jak pro benzin tak i diesel.



a co jsi tim chtel ty chytráku říct? první si pořádně přečti a pak odpovídej. bavíme se o tom co ukazuje palubak za jizdy při vyřazenem kvaltu. ja ho umim ovladat i cist , za to ty neumíš jak vídim ani cist natoz pak ho ovládat. zdar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 22:13 | Nahoru | #115

dave-lister>Maradonna> Nauč se ten palubní počítač ovládat, máš tam několik funkcí. Je tam Verbrauch a Mom. Verbrauch. Tedy průměrná spotřeba v litrech na 100 km, a okamžitá spotřeba v litrech za hodinu.
Každý auto se vstřikováním zastavuje dodávku paliva vždy když je zcela uvolněn plynový pedál a otáčky jsou vyšší než volnoběžné. Je to za účelem snížení emisí a spotřeby. To platí jak pro benzin tak i diesel.



K tomu Tvému blá... dopiš, že dojde k uzevření ventilů, jak tu taky někdo psal a staneš se Motorovou Superstáááár.

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 22:28 | Nahoru | #116

Myna>A víte, co mi není jasný? jakto, že když teda pustím plyn a nechám kvalt, tak je spotřeba 0 a vstřiky se zavírají a motor stále běží? To jede na výpary nebo co? ale o motorech toho moc nevím, jen mě to tak napadlo



Motor běží na kinetickou energii motorky

Je to vlastně přesně opačně než při normální jízdě, kde se ve válci spotřebovává energie, která rozhejbává píst kterej roztáčí ozubený kolečka který pak roztáčej řetěz kterej pohání kolo a uvádí motorku do pohybu. Při brždění motorem se energie rozjetý motorky převádí na kolo, který roztáčí řetěz, kterej roztáčí ozubený kolečka který nutěj píst ve válci se hejbat.

Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 22:33 | Nahoru | #117
Ďáble ty jsi přes prázdniny četl nějakou chytrou knihu ne ?

Spojka jako neutrál? je to možný?

1.11.2009 v 23:58 | Nahoru | #118
Já mám teda víc odježděno s náklaďákem než s motorkou, ale i tak si myslím že jezdit na spojku je hovadina, která spojku jen zničí.
Nevím kdo tu psal že se vyřazuje i u náklaďáku, ale tam se určitě nevyřazuje.
Jak bys potom chtěl používat motorovku, nebo retardér? To vše ti je bez kvaltu k ničemu.
Nejde jen o mazání motoru, mazání převodovky, o spotřebu, ale hlavně o bezpečnost. U většiny moderních aut nezařadíš jinej kvalt, než kterej tam právě patří.A brzdy spálíš natotata, takže kdyby se tě to náhodou rozjelo, tak tam prostě nezaředíš nic.
Tolik jen od motorkáře, ale i řidiče kamionu :D

(reakce na) Spojka jako neutrál? je to možný?

2.11.2009 v 03:37 | Nahoru | #119

Windy>Přesně tak. Mě počítač při zařazený rychlosti a jízdě bez plynu ukazuje spotřebu v autě 0,0 na 100 ale když dám neutrál, tak je ta spotřeba tak 3,5 - 4,5.
Jak se na to dívám, tak neutrál má rozhodně vyšší spotřebu



tohle je pravda u dnešních aut se vstřikováním a řídící jednotkou... u karburátorů se přívod paliva neuzavírá, proto je tady zvyk vyřazování

1 reakcí na tento příspěvek Spojka jako neutrál? je to možný?

2.11.2009 v 11:05 | Nahoru | #120
Jezdím dlouhej kopec, kde je povolena rychlost 50 km/h. Když zařadím rychlost , která odpovídá tomuto tempu (3) brzdí to motorem jako hrom, musím to popohánět plynem, abych se nezastavil.Jet na trojku pod plynem z kopce mně přijde divné. Když tam dám 4, nebo 5 cuká to jako kráva, musim trochu přidat plyn, a to zase nejede 50 ... Ubrzdit to na 50 - blbost. Prostě zařadím 4, zmáčknu spojku a jede to, jak má. Pokud něco opotřebovávám, je mi to líto, ale snažím se jezdit logicky a opotřebení jsem moc neřešil ... Zatím takhle jezdím celý život a žádnej problém. Je potřeba též připomenout, že nyní mám jednoválec 650 jednobuch.(Při ubrání plynu to brzdí motorem více, než je běžné)

Naposledy editováno 02.11.2009 11:10:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist