Moto mám na blbnutí po lese občas Enduro trat občas nějáký amatérský závod....
Chci aby to rvalo ruky a umělo se poprat s pořádnám terénem a sneslo pořádnou nakládačku(brody výjezdy atd),ale chtěl bych to občas i prohnat po silnici ale jen nouzovky (na trat,na nákup atd. do 15km)=>TP podmínka, mám dílnu montovat umím akorát nemám prachy na to abych každou sezonu generálkoval (čím větší oběm tím líp nebude to tak vyhoněné)..... mám jen 60,000.... heh chlapi vím že je utopie myslet si že seženu moto která by to všecko splnovala to ani nejde ale spíš bych potřeboval poradit nějáký kompromis.....moje návrhy:Huska TE610(těžká a drahý servis) LC4 620(moc Civil nwm nikdy sem ji nejel) HusabergFE501(dokonalý, jen se bojím že se mi vysype a já nezaplatím opravu)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
Carlos.>Např.: www.moto.it/usato/usato03.asp
Nebo ta za těch 69 litrů na motoinzerci s TP,kterou jsi jaksi přehlédl...
Na 1000ps.at je za 2500éček,ale ta má ovšem SM kola(na což jsi asi narážel tou poznámkou o enduru,která je stejně mimo,bo člověk prodá SM kola, koupí endurový a ještě je v plusu).
Nějak jsi přešel příklad s mojí motorkou - kolik stojí na mobile a jaká je její reálná cena?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
M6>Myslím, že pro 90% nezávodících hobíků je ostrý enduro zbytečný a jeho pořízením jen vyhazují peníze do vzduchu za olej po deseti hodinách etc. Dřív bych taky na nic jinýho nesednul, ale teď mám od května LC4/640/01 a nemá to chybu. Vyjedu s tím všechno co jsem kdysi jezdil s husqvarnaracingclubem a co neprojedu, nedal bych ani s husabergem. Náklady na servis zatím 0!
Vespa>Tak já jsem asi těch 10% :)
Nijak neshazuju těžší endura, ale je bláhovost si myslet že na nich vyjedu stejně jak na ostrým.
souhlas Vespa
pro M6: najdi si nekde lan zoranyho pole (neplest se zkultivatorovanym nebo zpodmitanym) a prejed ho na svym LC4, potom si puc nejaky ostry enduro a dej to znova. prejedes to na obou, ale na LC4 se potrapis kdezto na ostry si to uzijes.
a jak pises co neprojedes s LC neprojedes ani s Husqvarna... jenze na te Husce bys to aspon 2x zkusil nez to vzdas kdezto kdyz sedis na LC4 reknes si seru na to to zkouzset jeste s ni chci jet zitra na vylet tak si kvuli tomuhle neolamu packy, zrcatka, plasty....
Naposledy editováno 07.09.2009 22:35:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
mickey007>souhlas Vespa
pro M6: najdi si nekde lan zoranyho pole (neplest se zkultivatorovanym nebo zpodmitanym) a prejed ho na svym LC4, potom si puc nejaky ostry enduro a dej to znova. prejedes to na obou, ale na LC4 se potrapis kdezto na ostry si to uzijes.
a jak pises co neprojedes s LC neprojedes ani s Husqvarna... jenze na te Husce bys to aspon 2x zkusil nez to vzdas kdezto kdyz sedis na LC4 reknes si seru na to to zkouzset jeste s ni chci jet zitra na vylet tak si kvuli tomuhle neolamu packy, zrcatka, plasty....
Jenomže problém je ten,že ani ty,ani Vespa jste nepochopili jednu věc: Je to taky tím,že on to dost nešikovně napsal- 90%,(osobně si myslím,že tak 50-60 a ne 90%) lidí si koupí ostré enduro,a ostrý terén nejedou,protože se prostě bojí. A jezdí terén,který by dali i na těžší motorce. Pak je té lehké motorky škoda.Tak to bylo myšleno a ne tak,že na těžký motorce dají to,co na lehký.
Ale i tak si myslím,že na 120kg motorce se dá zajet to,co na 140kg ,ale s tím,že tě to více utahá. U nás jezdíme docela hard,Vespa ti to jistě potvrdí,a to,co dávám ted na CRF jsem na XR600R dával taky. Akorát s tím rozdílem,že na XR jsem toho měl po půldni plný kecky,a na CRf vydržím klidně celý den.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
prackarr>Jenomže problém je ten,že ani ty,ani Vespa jste nepochopili jednu věc: Je to taky tím,že on to dost nešikovně napsal- 90%,(osobně si myslím,že tak 50-60 a ne 90%) lidí si koupí ostré enduro,a ostrý terén nejedou,protože se prostě bojí. A jezdí terén,který by dali i na těžší motorce. Pak je té lehké motorky škoda.Tak to bylo myšleno a ne tak,že na těžký motorce dají to,co na lehký.
Ale i tak si myslím,že na 120kg motorce se dá zajet to,co na 140kg ,ale s tím,že tě to více utahá. U nás jezdíme docela hard,Vespa ti to jistě potvrdí,a to,co dávám ted na CRF jsem na XR600R dával taky. Akorát s tím rozdílem,že na XR jsem toho měl po půldni plný kecky,a na CRf vydržím klidně celý den.
......jen doplnění,a z těch 50 - 60 % si 90% si myslí po koupi, že to už vše půjde samo a jsou "závodníci"!!
Ale hlavně je to o ježdění a trenování,a tím taky o pěnezích ,servis a údržba a ND!
Prostě "ostré" je "ostré" a dotazy kolik to "žere",jak rychle to jede,a jízda po asfaltu každodenně je diskuse o ničem!
Hlavně je to o rukách a schopnostech a praxi!
Můj názor je ,že skutečně na začátky ve spojení s asfaltem je to XT,DR vyhovující a potom časem uznat ,co se preferuje víc!
2LEKO>......jen doplnění,a z těch 50 - 60 % si 90% si myslí po koupi, že to už vše půjde samo a jsou "závodníci"!!
Ale hlavně je to o ježdění a trenování,a tím taky o pěnezích ,servis a údržba a ND!
Prostě "ostré" je "ostré" a dotazy kolik to "žere",jak rychle to jede,a jízda po asfaltu každodenně je diskuse o ničem!
Hlavně je to o rukách a schopnostech a praxi!
Můj názor je ,že skutečně na začátky ve spojení s asfaltem je to XT,DR vyhovující a potom časem uznat ,co se preferuje víc!
přesně tak!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
mickey007>souhlas Vespa
pro M6: najdi si nekde lan zoranyho pole (neplest se zkultivatorovanym nebo zpodmitanym) a prejed ho na svym LC4, potom si puc nejaky ostry enduro a dej to znova. prejedes to na obou, ale na LC4 se potrapis kdezto na ostry si to uzijes.
a jak pises co neprojedes s LC neprojedes ani s Husqvarna... jenze na te Husce bys to aspon 2x zkusil nez to vzdas kdezto kdyz sedis na LC4 reknes si seru na to to zkouzset jeste s ni chci jet zitra na vylet tak si kvuli tomuhle neolamu packy, zrcatka, plasty....
čéče... měl jsem dost ostrejch endur, z toho dvě jsem kupoval nový, za svý poctivě vydělaný peníze takže můžu srovnávat.
BTW zoraný pole: jestli na něm má někdo problémy a spadne, určitě to neni motorkou ale rukama. Pamatuju si na výjezd někde u Mukařova, gps souřadnice si už nepamatuju. Vyjíždí se přímo z potoka do dlouhýho krpálu s kořenama. Měl jsem tehdy novou FE400(psal se rok 03)alpinestary tech8 atd a nedal jsem do ani na potřetí. Borec v kanadách na XL 500 někdy z roku 85 s cestovníma gumama to jezdil jak nic... je teda pravda, že mu pak na louce prask řetěz a prorazil karter.-)Ale tady z fora vím, že jsou lidi(který podle toho co píšou a co řešej, tak dobří jezdci nejsou a ani, byť hobby, nezávodí)co pro dobrej pocit to tu vostrou mašinu musej mit. A pak řešej jakou trisku aby to jelo jestli gas gas nebo ktm atd. Na youtube jsem teď viděl Test GG tuším nulosm, profesionální kamera, a celej test je o tom, že s tím borec jezdí po šotolině okolo nějaký vody a občas to zvedne na zadní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
M6>čéče... měl jsem dost ostrejch endur, z toho dvě jsem kupoval nový, za svý poctivě vydělaný peníze takže můžu srovnávat.
BTW zoraný pole: jestli na něm má někdo problémy a spadne, určitě to neni motorkou ale rukama. Pamatuju si na výjezd někde u Mukařova, gps souřadnice si už nepamatuju. Vyjíždí se přímo z potoka do dlouhýho krpálu s kořenama. Měl jsem tehdy novou FE400(psal se rok 03)alpinestary tech8 atd a nedal jsem do ani na potřetí. Borec v kanadách na XL 500 někdy z roku 85 s cestovníma gumama to jezdil jak nic... je teda pravda, že mu pak na louce prask řetěz a prorazil karter.-)Ale tady z fora vím, že jsou lidi(který podle toho co píšou a co řešej, tak dobří jezdci nejsou a ani, byť hobby, nezávodí)co pro dobrej pocit to tu vostrou mašinu musej mit. A pak řešej jakou trisku aby to jelo jestli gas gas nebo ktm atd. Na youtube jsem teď viděl Test GG tuším nulosm, profesionální kamera, a celej test je o tom, že s tím borec jezdí po šotolině okolo nějaký vody a občas to zvedne na zadní
I toto je pravda!
U nás borec,už jsem to tu asi psal, bere jedině 250 2T motocross,protože tokurva jede!
Jezdí s tím akorát po vsi a po polňačce za barákem. Otravuje celou dědinu. Měl krásný DRZS,ale to prodal,protože to prý nejelo.
To,co jezdí on by objel i s wildstarem.
mickey007>souhlas Vespa
pro M6: najdi si nekde lan zoranyho pole (neplest se zkultivatorovanym nebo zpodmitanym) a prejed ho na svym LC4, potom si puc nejaky ostry enduro a dej to znova. prejedes to na obou, ale na LC4 se potrapis kdezto na ostry si to uzijes.
a jak pises co neprojedes s LC neprojedes ani s Husqvarna... jenze na te Husce bys to aspon 2x zkusil nez to vzdas kdezto kdyz sedis na LC4 reknes si seru na to to zkouzset jeste s ni chci jet zitra na vylet tak si kvuli tomuhle neolamu packy, zrcatka, plasty....
Viděls někdy LC4? Nepleš si to třeba s Varaderem?
prackarr>I toto je pravda!
U nás borec,už jsem to tu asi psal, bere jedině 250 2T motocross,protože tokurva jede!
Jezdí s tím akorát po vsi a po polňačce za barákem. Otravuje celou dědinu. Měl krásný DRZS,ale to prodal,protože to prý nejelo.
To,co jezdí on by objel i s wildstarem.
asi to má "na trať pyčo"
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
prackarr>Jenomže problém je ten,že ani ty,ani Vespa jste nepochopili jednu věc: Je to taky tím,že on to dost nešikovně napsal- 90%,(osobně si myslím,že tak 50-60 a ne 90%) lidí si koupí ostré enduro,a ostrý terén nejedou,protože se prostě bojí. A jezdí terén,který by dali i na těžší motorce. Pak je té lehké motorky škoda.Tak to bylo myšleno a ne tak,že na těžký motorce dají to,co na lehký.
Ale i tak si myslím,že na 120kg motorce se dá zajet to,co na 140kg ,ale s tím,že tě to více utahá. U nás jezdíme docela hard,Vespa ti to jistě potvrdí,a to,co dávám ted na CRF jsem na XR600R dával taky. Akorát s tím rozdílem,že na XR jsem toho měl po půldni plný kecky,a na CRf vydržím klidně celý den.
Asi to tak u některých je, ale já jsem se setkal vždycky spíš s opačným úkazem - že si týpek koupí do začátku těžkou šestistovku aby ušetřil - ale pak zjistí že se skupinou zkušených kámošů co mají o třídu lepší techniku se jaksi nechytá, a že aby ten jeho mastodont v terénu něco vyjel potřebuje neustále nový drapáky, což se zase bije s cestováním po silnici. Jeho motorka má víc a víc šrámů a poruch od toho jak s tím pořád mlátí protože to nezvládá a neudrží, s gumama to už pa dává pěkných pár výdajů navíc.
Samozřejmě si už vůbec do ničeho netroufne, takže obvykle čeká pod kopcem a dívá se jak ostatní jezdí. Na konci sezóny se podívá kolik v terénu najel a zjistí že to je třeba 2000 km, spočítá kolik ho vyšly gumy a neustálý opravy starý a přetěžovaný techniky.. no a koupí si třeba KTM 450 EXC ( nebo CRF-X, podle chuti :) Se kterou nemlátí protože je lehká a neunaví, vyjede všechno i na olítanejch gumách a v rekreačním nasazení vystačí jen s běžnou údržou několik let.
Na konci sezóny zjistí že (když nepočítá tuning ) tak ho to vyšlo levněji než na těžký ludře :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
mickey007>souhlas Vespa
pro M6: najdi si nekde lan zoranyho pole (neplest se zkultivatorovanym nebo zpodmitanym) a prejed ho na svym LC4, potom si puc nejaky ostry enduro a dej to znova. prejedes to na obou, ale na LC4 se potrapis kdezto na ostry si to uzijes.
To je zrovna hodně nešťastnej příklad, na oranici je těžká motorka spíš výhoda :)
Vespa>Asi to tak u některých je, ale já jsem se setkal vždycky spíš s opačným úkazem - že si týpek koupí do začátku těžkou šestistovku aby ušetřil - ale pak zjistí že se skupinou zkušených kámošů co mají o třídu lepší techniku se jaksi nechytá, a že aby ten jeho mastodont v terénu něco vyjel potřebuje neustále nový drapáky, což se zase bije s cestováním po silnici. Jeho motorka má víc a víc šrámů a poruch od toho jak s tím pořád mlátí protože to nezvládá a neudrží, s gumama to už pa dává pěkných pár výdajů navíc.
Samozřejmě si už vůbec do ničeho netroufne, takže obvykle čeká pod kopcem a dívá se jak ostatní jezdí. Na konci sezóny se podívá kolik v terénu najel a zjistí že to je třeba 2000 km, spočítá kolik ho vyšly gumy a neustálý opravy starý a přetěžovaný techniky.. no a koupí si třeba KTM 450 EXC ( nebo CRF-X, podle chuti :) Se kterou nemlátí protože je lehká a neunaví, vyjede všechno i na olítanejch gumách a v rekreačním nasazení vystačí jen s běžnou údržou několik let.
Na konci sezóny zjistí že (když nepočítá tuning ) tak ho to vyšlo levněji než na těžký ludře :)
Pokud to máš tak jak píšeš, ok. Moje zkušenost je, že motorka má na jezdecký dovednosti malej vliv a to LC4(neplíst např. s takovou HQTE610E, ta do terénu fakt neni, jak výkonem tak podvozkem tak celkovou koncepcí)na většinu lesnícho aplikací stačí.-)
Pro mě je motorka jen jedním z X koníčků a přišel jsem na to, že péčí o ostrý enduro a starosti s tím spojený přicházim o čas kerej můžu věnovat něčemu jinýmu. Ten pro koho je ta motorka hlavní náplň volnýho času a po večerech listuje power partsem, nebo jak se to jmenuje to bude mít jinak.
Myslim, že oba přístupy vedle sebe můžou žít
Vespa>Asi to tak u některých je, ale já jsem se setkal vždycky spíš s opačným úkazem - že si týpek koupí do začátku těžkou šestistovku aby ušetřil - ale pak zjistí že se skupinou zkušených kámošů co mají o třídu lepší techniku se jaksi nechytá, a že aby ten jeho mastodont v terénu něco vyjel potřebuje neustále nový drapáky, což se zase bije s cestováním po silnici. Jeho motorka má víc a víc šrámů a poruch od toho jak s tím pořád mlátí protože to nezvládá a neudrží, s gumama to už pa dává pěkných pár výdajů navíc.
Samozřejmě si už vůbec do ničeho netroufne, takže obvykle čeká pod kopcem a dívá se jak ostatní jezdí. Na konci sezóny se podívá kolik v terénu najel a zjistí že to je třeba 2000 km, spočítá kolik ho vyšly gumy a neustálý opravy starý a přetěžovaný techniky.. no a koupí si třeba KTM 450 EXC ( nebo CRF-X, podle chuti :) Se kterou nemlátí protože je lehká a neunaví, vyjede všechno i na olítanejch gumách a v rekreačním nasazení vystačí jen s běžnou údržou několik let.
Na konci sezóny zjistí že (když nepočítá tuning ) tak ho to vyšlo levněji než na těžký ludře :)
Je to tak jak jsi psal,i tak,jak jsem psal já. Těžko říct,kterých případů je víc. Ty jezdíš s poměrně úzkou skupinou lidí,já se potkávám s daleko více lidmi,proto tvrdím,že spousta lidí má ostrou potvoru a trajdá za humny po cestě. Je to prostě tak.
CRFX jsem si koupil proto,že já ,aspon si to myslím,extrém jezdím,já ji využiju,ale i tak kolikrát jedu s nějakou vomáčkou,kde je mě té Xky líto,že jede nevyužitá a jen se namotávají MTH.
Já měl XR600R přes tři roky,za celou doibu jsem krom gufírka ke spojce za 100kč nedal do oprav nic,bo se nic nerozbilo, a jezdil jsem s ní to,co jezdím i ted s CRF. Akorát to byla větší dřina. Důvod,proč jsem šel do CRF byl ten,že jsem chtěl novou motorku a XR se nedělali,a taky absence startéru. Jinak nic. Dobrej jezdec na středně těžký motorce zajede daleko více,jak vomáčka na ultralehký motorce.
Pokud bych měl ročně najet 1000-1500km v ostrým terénu,lehkou moto bych nikdy nekupoval.
Jezdit s lehkou po silnici je větší píčovina,jak s těžkou po lese.
Moje názory na "univerzální stroj" znáš,ne?
1 reakcí na tento příspěvek Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
1 reakcí na tento příspěvek Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
A nebo toho dvoutakta - Láďa.S jezdil teď celou sezónu na Husce WR250 za 50 a nějak zvlášť se mu nespyala
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím poraďte s výběrem Ostrého Endura
Vespa>To je zrovna hodně nešťastnej příklad, na oranici je těžká motorka spíš výhoda :)
tak to s tebou musim tezce nesouhlasit protoze to mam osobne vyzkouseny. kdyby ne tak bych to sem ani nepsal. co ty taky jsi to zkousel nebo jen teoretizujes??
Vespa>Asi to tak u některých je, ale já jsem se setkal vždycky spíš s opačným úkazem - že si týpek koupí do začátku těžkou šestistovku aby ušetřil - ale pak zjistí že se skupinou zkušených kámošů co mají o třídu lepší techniku se jaksi nechytá, a že aby ten jeho mastodont v terénu něco vyjel potřebuje neustále nový drapáky, což se zase bije s cestováním po silnici. Jeho motorka má víc a víc šrámů a poruch od toho jak s tím pořád mlátí protože to nezvládá a neudrží, s gumama to už pa dává pěkných pár výdajů navíc.
Samozřejmě si už vůbec do ničeho netroufne, takže obvykle čeká pod kopcem a dívá se jak ostatní jezdí. Na konci sezóny se podívá kolik v terénu najel a zjistí že to je třeba 2000 km, spočítá kolik ho vyšly gumy a neustálý opravy starý a přetěžovaný techniky.. no a koupí si třeba KTM 450 EXC ( nebo CRF-X, podle chuti :) Se kterou nemlátí protože je lehká a neunaví, vyjede všechno i na olítanejch gumách a v rekreačním nasazení vystačí jen s běžnou údržou několik let.
Na konci sezóny zjistí že (když nepočítá tuning ) tak ho to vyšlo levněji než na těžký ludře :)
vystizne napsano 99% souhlas
klidne se vsadim ze timhle si prosla minimalne polovima lidi co sem pise nebo to jen cte
Naposledy editováno 08.09.2009 23:47:59