1 reakcí na tento příspěvek Foukání pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu
Tyger...8>na gume mas jak ji foukat ne?? Ja mam treba 2,9 tusim
Takže to jako foukáš na 2,9? Sorry, ale na pneumatice najdeš pouze max. tlak co ta pneu podle výrobce snese.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu
Feri>Takže to jako foukáš na 2,9? Sorry, ale na pneumatice najdeš pouze max. tlak co ta pneu podle výrobce snese.
presně, pneu se fouká podle výrobce moto né pneu
1 reakcí na tento příspěvek Foukání pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu
Cizmik: presně, pneu se fouká podle výrobce moto né pneu
To je dost kontroverzní výrok. Výrobce moto totiž často v manuálu předepisuje jeden nebo dva druhy pneu a pro ně doporučuje tlaky. Zatímco výrobci pneu vydávají obsáhlé tabulky, kde jsou popsány nejrůznější kombinace motorek, typů pneumatik a tlaků. Ve spoustě servisů je mají rozvěšené po zdech a je lepší hustit podle nich, než podle manuálu k motorce.
Kupříkladu na mojí motorce se Metzeler Marathon vzadu hustí na 2,5, ale Bridgestone Exedra 2,9. Přitom mají stejný rozměr, ale konstrukce se liší. S Exedrou foukanou na 2,5 se motorka málem nedala sklopit to zatáčky, jak kladla odpor, naopak Metzka foukaná na 2,9 odmítala jet rovně. Byla tak vyboulená, že se snažila pořád padat na některou stranu a v zatáčkách dávala pocit, že se zadní kolo snaží vnějškem odjet.
1100Virago>To je dost kontroverzní výrok. Výrobce moto totiž často v manuálu předepisuje jeden nebo dva druhy pneu a pro ně doporučuje tlaky. Zatímco výrobci pneu vydávají obsáhlé tabulky, kde jsou popsány nejrůznější kombinace motorek, typů pneumatik a tlaků. Ve spoustě servisů je mají rozvěšené po zdech a je lepší hustit podle nich, než podle manuálu k motorce.
Kupříkladu na mojí motorce se Metzeler Marathon vzadu hustí na 2,5, ale Bridgestone Exedra 2,9. Přitom mají stejný rozměr, ale konstrukce se liší. S Exedrou foukanou na 2,5 se motorka málem nedala sklopit to zatáčky, jak kladla odpor, naopak Metzka foukaná na 2,9 odmítala jet rovně. Byla tak vyboulená, že se snažila pořád padat na některou stranu a v zatáčkách dávala pocit, že se zadní kolo snaží vnějškem odjet.
Souhlasim s tebou, ale až na to, že tyto tabulky najdeš ve spoustě servisů.....tak časté to není. On je už problém vůbec něco takového sehnat.....natož mít na zdi.
Naposledy editováno 27.08.2009 12:54:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu
Dawe02>fanATIck> tata ma teoreticky pravdu, ale prakticky bude efekt zanedbatelny. Mas predstavu na jakou teplotu gumy svou jizdou zahrejes ve vedrech a na jakou v zime? Potom vychazej z techto teplot a vzpomen si na izochoricky dej (zanedbame elasticitu pneu) probirany nekdy na stredni skole. Zmeny v tlacich nebudou takove, abys na silnici na tve moto cokoliv poznal, nebo to jakkoliv zasadne ovlivnilo jizdni vlastnosti.
Panáček se připravoval.
Ale když už jsme u toho. Rozdil v tlacich při změně teploty o 10°C je cca 3,6% a vzhledem k tomu, že dle normy je pro tlak do 4 barů hraniční chyba ±0,08 barů, což je při 2 barech 8% a vzhledem ke stavu tlakoměrů na našich benzinkach je myslím tato debata bezpředmětná. K
Naposledy editováno 27.08.2009 13:59:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu
Kousek>Panáček se připravoval.
Ale když už jsme u toho. Rozdil v tlacich při změně teploty o 10°C je cca 3,6% a vzhledem k tomu, že dle normy je pro tlak do 4 barů hraniční chyba ±0,08 barů, což je při 2 barech 8% a vzhledem ke stavu tlakoměrů na našich benzinkach je myslím tato debata bezpředmětná. K
Ver mi ze na toto se jeste pripravovat nepotrebuju
Kazdopadne byla myslim otazka zodpovezena.
1 reakcí na tento příspěvek Foukání pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu
novej>Kurva tak kolik má ten kluk nafoukat
v patek aspon 4 promile
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu
rak.>v patek aspon 4 promile
A v kuži nebo v textilu? K