dodělávám si papíry na moto, dřív jsem se k tomu nějak neodhodlala, mám 11letého syna a tak byla práce hodně s ním, teď už si začínáme tak nějak užívat každý své "svobody" , já navýšila životní pojistku a hurááááá za splněním svých snů.
Jenže stojím před otázkou, jestli mám začít na slabším naháči, kterého,když položím,tak nenadělám takových škod ,nebo rovnou na CBR 600 F,kterou budu jednou chtít a když bych jí pořídila hned budu se jí pokoušet samozřejmě krotit pozvolna,nejsem bezmozek. Musím se opravdu nejdřív vyjezdit někde na letišti a pak každý den po práci, to je samozřejmé,potřebuju to trošku dostat do ruk.
Budu ráda za každý názor, poučeních jsem slyšela již hodně - včetně mé rodiny,jako že ať přepíšu na svého "milovaného" bratra barák, na druhého životní pojistku a tak - jsou vtipný - nebo ať si koupím babetu ...
Navíc mám problémy i s výškou, měřím 161cm a dělá mi problémy dosáhnout na zem takže zkušenosti,jestli jde nějaká líp snížit...
Zkrátka prosím o každou radu. Díky
1 reakcí na tento příspěvek Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
V autoškole nás nechali 3x objet cvičiště a hned šup na silnici, mohli by nám to tam zařadit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
Honzuna>S tvojí výškou bude asi trošku problém, ale nic neřešitělného ... určitě bych šel první do pětistovky ale radši bych volil Suzuki a její GS 500 je menší a celkově pro něžný pohlavý přijatelnější. Až něco najedeš nic ti nebrání ji prodat a koupit CBRko.
Já si koupila na začátek GS a vůbec nelituji. Taky jsem se rozmýšlela jak ty. Sice si asi časem taky pořídím něco silnějšího, ale tohle je na naučení perfektní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
Ahojky,
byla jsem pryč a užívala volnosti - a dokonce první bouřky na motorce (jako batůžek)
Jinak děkuji za rozebrání tématu - já nejsem žádné tintítko na šířku - bohužel ,ale výška 160 fakt nic moc,tak s tou manipulací zápasím a to je fakt!!! Na to CBF 600 - to myslíš Horneta??? nebo je ještě něco jiného?? Já rovnou odepisuji,tak jsem se ani nepodívala do vyhledávače ..
dáma_v_sedle>Suzuveverka> Pěkný video, krásná jízda, tohle mě taky moc baví a takhle to umět bych brala , mám taky krásnou nahrávku o zručnosti, jen co najdu - zašlu(ještě jsem to nedělala, tak to snad dopadne).
V autoškole nás nechali 3x objet cvičiště a hned šup na silnici, mohli by nám to tam zařadit
Ahojky,
no,u nás v autoškole mi vůbec nic neříkaj - snad něco z té teorie ještě pochytám,ale musím říct,že z té knihy,o které tady píšeme a kterou si nemůžu vynachválit, z té knihy jsem vyzjistila víc,než za celou dobu autoškoly.. a nemůžu se dočkat,až budu mít nějakou tu motorku a budu to zkoušet vše postupně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
lištička143>Já si koupila na začátek GS a vůbec nelituji. Taky jsem se rozmýšlela jak ty. Sice si asi časem taky pořídím něco silnějšího, ale tohle je na naučení perfektní
Ahoj, vítám Tě v naší diskuzi
tady už padl taky tento druh motorky,že je dobrý pro začátečníky, ale prostě já tíhnu k těm hondám - jsem z nich unešená a je to pro mně opravdu těšení nejen na ježdění,ale na tu motorku,až si jí "obejmu" - jezdci maj výhodu,sednou a jezděj, uměj využít těch nejlepších vlastností motorky,porovnávaj, zkoušej různé značky - to jsou jezdci,ale já taková nikdy nebudu - mám vysněnou Hondičku CBR 600 a jestli k ní "dospěju" a "dojedu" zkušenostma na slabší hondě budu jedině ráda... a mimochodem, co Ty a pomalá jízda???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
katynka7177> Na to CBF 600 - to myslíš Horneta??? nebo je ještě něco jiného??
Je fakt, že honda má to označení tak trochu matoucí: Hornet je CB600F - výkon 100 koní, což už jsem ti psal, že je podle mého názoru do začátku moc.
Pak je tady CBF600 - dělá se buď jako naháč nebo jako polokapota s označením CBF600S. Je sice už starší model, ale to myslím ničemu nevadí. Výkon 76 koní - to do začátku také není zrovna málo, ale ta motorka je celkové taková "hodnější". Jak už jsem psal - mé ženě to učitel v autoškole jako první motorku doporučoval, a to ona seděla poprvé na motorce opravdu až v té autoškole.
Vypadá to v té polokapotě takto:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
Tak to vypadá naprosto luxusně!!! - dokonce v této barvě - mě to až překvapuje...
A Tvá žena si ji koupila??? Nebo jí to jen v autoškole doporučili?? Možná jsi to tu už psal,ale teď už si to nějak nepamatuju
Suzuveverka>katynka7177> Taky mam rada Hondy, ale nakonec sem rada, ze mam na bezny jezdeni Suzuku. Nejela sem teda poradne na CB500, jen sem si na ni zkousela sednout, a opravdu z ni na zem dosahnu mnohem hur, nez z GS500.
Ahoj Suz,
já potřebuju dosáhnout aspoň jednou nohou na špičku, pak je to o té rovnováze - nabo si to myslím a hlavně pociťuji
Sice,když vidím,jak někdo krásně zastaví, položí obě nohy krásně na zem a může hrát třeba fotbal těma nohama tak závidím,ale co,s motorkou se jezdí a ne stojí na místě no a rovnováhu člověk musí mít tak jako tak...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
Repulsion>katynka7177> My jsme nakonec šli do těch cestovní endur. Takže žena má BMW F 650 GS Dakar
a jak je na tom žena s výškou??? tyhle motorky jsou samozřejmě na úrovni - ale na tak pohodlné cestování mám autíčko
myslíš,že ta Honda CB 600F je i pro menší postavy??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
Tak to pak žena opravdu nemusela řešit s touto výškou jestli dosáhne aspoň špičkou na zem či nikoliv
A mimochodem,proč jí občas nepustíš k nám do diskuze???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
Repulsion>katynka7177>Žena tady registraci má, ale ona na to nějak není...
- tak je fajn,když ještě jsou tací,kteří nejsou zkažení internetem tolik ,ale je pravda,když s někým jsem,tak tady člověk je taky co nejmíň a když už je,tak opravdu jen z důvodů se něco dovědět nebo jen tak poklábosit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
Suzuveverka>katynka7177> No, casem ti urcite bude stacit dosahnout jednou spickou, ted mam 230kg motorku, ze ktery dam na zem taky jenom spicky a jde to. Ale do zacatku bych si to netroufla. Z Hondy sem dosahla taky jen spickama a mlatila sem s tim skoro pri kazdym zastaveni. Staci pak jen blbe zastavit nad prohlubni a nedosahnes. Nebo ti na sterku ujede noha... Do zacatku, aspon na prvnich par tisic km, to opravdu chce dosahnout dobre. Ty pady ze stoje tobe ani motorce nic vaznyho neudelaj, ale dovede to pekne podrazit sebevedomi.
Ahoj Suz,
věř mi,že vím,o čem píšeš, v autoškole taky nedosáhnu a už jsem s tím práskla jednou až dolů,to když instruktor sesedal, nechal mě v kopci stát se zařazenou rychlostí a odešel, já nohu na brdě a chtěla jsem hodit neutrál, takže přehodit nohy,ale bohužel bez brzdy a jak jsem pěkně cupitala couváním s motkou,než jsem hápla - a jednou instruktor něco zapomněl v kanclu,vysedl,já ztratila balanc a hup motka na stehno a rovnou těma jeho přiblblejma řídítkama - takže stehno v jednom ohni a měsíc bez minisukní - no,ale já jsem bojovnice,když si něco umanu,jedu na plné obrátky... a už se těším,jak budu chytat balanc v pomalé rychlosti s nohama dole - samozřejmě ve vzduchu
1 reakcí na tento příspěvek Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
Doporučuju přečíst si tuto
diskuzi.
Howg. A neber to nijak ve zlém, nerad bych tě prostě potkal v protisměru...
Ahoj,
vůbec nejde o to,jestli věřím,nevěřím,jestli to někdo myslí dobře nebo špatně - ale plno lidí má plno názorů - samozřejmě nejjednoduší je říct menší - slabší - velí jasný rozum,když vysekat,tak míň - v tom nesouhlasím - promiň
A divíš se,že jedu občas i 200km?? v autě??? když jedu po dálnici - upozorňuji sama v autě, tak občas to tam dám,ale OBČAS - když to jde... Po 13letech v autě a průměru 40tisíc km ročně mi nepřijde důležité Ti vysvětlovat pojem: "když to jde" Nezačínám s morkým řidičákem
bez zkušeností v provozu - a i když motorka je prostě něco jiného než auto,tak je to stále provoz - a čím jsem starší,tím víc člověk odhadne,předpokládá a nepouští se do "velkých" akcí,když si není jistej - teda aspoň u mě - sice jsem si založila životní a úrazovou pojistku,ale přeci jen se tady chci ještě pár let zdržet a hlavně zdravá!!!! A víš,aby jsi mě třeba nepotkal v prostisměru,když neumím a začínám,tak Ti hned odvětím,že já v autě potkávám hodně motorkářů,kdykoliv vidím,uhýbám kam to jde a mám před ostatníma respekt a úctu,ať už jezdí jak dlouho chtěj,ale stává se mi,že pár borců si hraje na mistry světa jak dlouho jezděj a pak potkávám jejich náhrobky.... možná u nich je to o to horší,že si myslej,jak to perfekt ovládaj a že na ně není... Jsem ráda,že znám i pár,kteří to opravdu uměj a choděj sem taky,ale neslyšela jsem je ani jednou aby se nad někým povyšovali,či aby někoho schazovali- není to myšleno konrkétně na Tebe,ale bavíme se o realitě ....
Děkuji za příspěvek, ona každá rada dobrá a občasná kritika samozřejmě neuškodí - ale těžko kritizovat něco,co člověk nezná...
1 reakcí na tento příspěvek Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
1. nesrovnávej motorku a auto je to úplně o něčem jiném (asi jsi chtěla říct, že umíš předvídat a máš zažitá pravidla a provoz-to je ale jediné plus)
2. mašina má podstatně vyšší zrychlení jak běžná auta, z toho plyne větší nutnost soustředění, předvídavosti, odpovědnosti vůči sobě i ostatním-tím mám namysli uhlídat se a neblbnout (asi víte všichni o čem je řeč )
3. k řízení motocyklu jsou třeba jak psychické (pokud se dnes necítím nelezu za řídítka a jízdu vynechám) i fyzické předpoklady )manipulace, zvedání, popojíždění, otáčení na malé ploše)
4. pro začátečníka je nutné aby dosáhl aspoň plochou přední části chodidla na zem, dává mu to pocit jistoty při pomlé jízdě, rozjezdech do kopce, z křižovatek atd
5. Z ježdění na motorce máš mít požitek a taky respekt vůči stroji. respekt ale není strach. Postup do vyšší kubatury by měl vždy být spojen s absolutním zvládnutím stroje nižší kubatury tehdy, pokud z něho vyždímu maximum nejen na rovině, ale i v zatáčkách, při krizovkách apod.
6. stokoňový (skoro) Hornet není dobrá volba pro začátek. Kup si nějakou 250ccm a pak uvidíš co dál
7. hodně štěstí
Jinak je samozřejmě pravda, že lidi mají různé názory, ale často to souvisí s tím, jak to mají v hlavě srovnané. Takže ti tady nějaký šílenec klidně napíše svůj "názor", ale protože to chceš slyšet, tak s tím souhlasíš. Když na supersportu začne chlap, je to risk, ale většinou je fyzicky schopný s motorkou manipulovat. Zatímco ty s ní budeš pořád někde zápasit a bude ti často padat, když měříš 160cm a nedosáhneš na zem. Zeptej se instruktora, co s tebou jezdí v autoškole, jestli si myslí, že už jsi dost dobrá, abys mohla začít na supersportu.
K ježdění dvoustovkou - taky mám auto, co tolik jede, řidičák x let a ročně najezdím pár desítek tisíc. Ale nemám potřebu si to ANI OBČAS dokazovat a to ani "když to jde". Asi to nějak souvisí se zkušenostma, sebekázní (to zní blbě apod.). Nevím, co bych dělal, kdyby mi upadlo kolo, někdo mi tam vběhl nebo se stalo něco neočekávaného. Tak to radši nepokouším. Tj. jezdím tak, abych měl vždycky nějakou rezervu a nejezdil "na hraně", protože potom je to jenom otázka času. Na motorce se toho snažím držet dvojnásob, mám ji "slabou" (CBF 500), abych nemohl jezdit tak rychle a ještě na ní dost fouká. Ale přitom je to vynikající motorka pro normální ježdění a cestování, naprosto mi vyhovuje a po ničem silnějším nekoukám (jedině XJR 1300 kvůli vzhledu). A líbí se mi jezdit třeba po Rakousku, kde se lidi na silnicích chovají civilizovaně a skoro nikdo nemá potřebu machrovat a ne jako tady, kde pomalu každý druhý jezdí jako magor, ať v autě nebo na motorce.
Moc nerozumím tomu, v čem nesouhlasíš, že menší-slabší je pro začátek lepší. To potom často uznávají i ti, co začali na silné. A taky si myslím, že ježdění na všech (i nejmenších) objemech má něco do sebe. Taková parafráze z jazyků - kolik různých objemů člověk jezdil, tolikrát je motorkářem. Trochu mi přijde, že ti jde víc o image než o samotné ježdění (není myšleno jako urážka).
2 reakcí na tento příspěvek Začít na slabší Honda 500 nebo rovnou CBR 600 F
Zvlášť u ženských, co si musí hned koupit jedině podle vzhledu motorku co se jí líbí, vše ostatní je špatné. Na nic nekoukaj, rozum stranou...
To že tu motorku nebude zvládat, protože velké těžké motorky jsou konstruované tak, že fyzickou silou běžného člověka je není možné zvládnout, že jde uřídit jen když člověk ví jak na to a má to dobře natrénované, to je celkem jasné. Takže si koupí navoněnýho vyleštěnýho Horneta, bude se s ním věčně válet po zemi, takže z voňavky bude za rok otlučená vrána, slečna/paní bude mít spoustu naražených kostí a věčně nějaké modřiny, možná způsobí nějakou nehodu. Bude to tak, je to nevyhnutelné. Chce to tak, má to mít.
Možná se pak sveze na půjčené 125/250 a zjistí, že se ji na tom jezdí lépe, radostněji a svižněji, protože s lehkou motorkou mává ona a ne motorka s ní.
Zkušenosti z auta jsou na motorce naprosto k ničemu.