Téma: ČZ 125/516 VS ČZ 250/513
20.6.2009 v 11:01
Chtěl bych koupit jednu s těchto motorek, mohli by jste mi poradit která je lepší na takové to jezdění většinou pole louky lesy, ale i tratě ? Jejich + a - .Díky za odpovědi
dva roky sem ji měl a jen tak sem sni jezdil pole,louky,les a vůbec sem ji nějak nehonil a motor po roce ko. prostě motory tohoto 2t moc nevydrží,moc výkonu na tento motor,radši bych šel do ktm 4t.Čz je jako kdyby si místo benzínu do nádrže strkal tisícovky
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 125/516 VS ČZ 250/513
a nebo není už lepší koupit nějaké enduro otevříté 125 nebo ostrý kros 125 ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 125/516 VS ČZ 250/513
paul210> kámoš prodává luxusní stav Suzuki RM r.v. 06 to bys nechtěl?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 125/516 VS ČZ 250/513
Jindrarm>paul210> kámoš prodává luxusní stav Suzuki RM r.v. 06 to bys nechtěl?
když bude za stejný prachy jako 513 tak jí beru já Zetku musíš hlavně správně poskládat, potom není problém, aby motor na 513 vydržel sezónu závodění někomu i 2. Představa, že koupíš zetku a budeš jezdit je dost mimo, takových je minimum a počítat s tím, že po koupi do ní něco nasypeš je jistota. Proti japonci se dá poskládat do slušného stavu za docela normální peníze.
Stručně porovnání 513 s 516: 516 se musí točit, jede jen nahoře a nemá takový výkon, na druhou stranu je o cca 10kg lehčí, takže funguje lépe podvozek a má o odst lepší jízdní vlastnosti. Největší slabinou je poměrně malá životnost motoru, na ježdění pro radost v pohodě, ale na závody to moc není.
513 jede o dost víc i dole, je dost těžká, takže se na ní dřív utaháš a je náročnější na ovládání, je to takový kladivo. S výdrží není vůbec problém, jak si nachystáš tak se svezeš.
Motoplat(bezkontaktní zapalování), na 516 je z výroby a docela dost 13 ho má taky dodělaný, potom o zapalování nevíš, ale kladívka pokud jsou správně seřízená jedou líp.
Stručně porovnání 513 s 516: 516 se musí točit, jede jen nahoře a nemá takový výkon, na druhou stranu je o cca 10kg lehčí, takže funguje lépe podvozek a má o odst lepší jízdní vlastnosti. Největší slabinou je poměrně malá životnost motoru, na ježdění pro radost v pohodě, ale na závody to moc není.
513 jede o dost víc i dole, je dost těžká, takže se na ní dřív utaháš a je náročnější na ovládání, je to takový kladivo. S výdrží není vůbec problém, jak si nachystáš tak se svezeš.
Motoplat(bezkontaktní zapalování), na 516 je z výroby a docela dost 13 ho má taky dodělaný, potom o zapalování nevíš, ale kladívka pokud jsou správně seřízená jedou líp.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 125/516 VS ČZ 250/513
Tak závodit bych s tím určitě nechtěl jenom takové výlety tady po horách, takže myslíte že by i ta čz 125/516 mohla v pohodě vydržit jednu sezonu ? Na kolik výjde taková generální oprava na čz bud 125 nebo 250 ?
paul210> Obě motorky se hodí jen na trať. Do lesa bych spíš bral nějaké enduro jako dr nebo tak něco, 516 bych ti na to nedoporučil protože jede opravdu jen nahoře, pořád nic a pak se splaší.
Cena GO se nedá takhle napsat záleží na to co všechno je potřeba vyměnit a opravit. Na 516 jsou díly levnější, ale je jich potřeba víc takže provoz vyjde levněji asi u 513.
Cena GO se nedá takhle napsat záleží na to co všechno je potřeba vyměnit a opravit. Na 516 jsou díly levnější, ale je jich potřeba víc takže provoz vyjde levněji asi u 513.
zdarec, tak na 516tku nedám dopustit tak staré moto a výkon suprový, jinak servis na to je v Kašavě okr. Zlín, nechal jsem tam dělat výbrus, který stál 1000Kč i s pístní sadou, přelísování a vyvážení kliky 300, ojniční sadu jsem koupil za 1500 od jednoho chlápka, cena dílů je docela nízká, jen ta spotřeba trochu vyšší, ale u krosek se na to musíš dívat jinak jinak problémy jsem s ní neměl, tu generálku jsme museli dělat, protože bývalí majitel nechal na klice starý čep, který měl porušenou cementační vrstvu tak se rozsypala ojniční klec.čízu můžu jen doporučit
Jedině 250, 516 je žrout pístů aneb mnoho poviku pro nic.sere se řaření atd.Moje bývalá 513 byla super.jen podvozek byl uplně na hadry ale na motor si nemohu stěžovat.neřešil sem žádný filtry,štelování a tak,jelo to pořád,měl sem obyč kladívko který sem jednou za 2 měsíce vyčistil při nejhorším sešteloval(otázka 5ti minut)a jelo to jak hovado.udělali mi do toho pátej výbrus a jezdil sem na to 3 roky bez jakýho koli problému.ze začítku se na tom nedalo moc jezdit,šlo to za plynem na zadní i na čtyřku.a po třech letech se to stále hrbilo dost slušně.kdo mojí čízu znal určo potvdí.a spotřeba po výbrusu byla docela slušná,žádný extrém.
Takže já radím jedině 250 513.
Takže já radím jedině 250 513.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 125/516 VS ČZ 250/513
na 516tce jezdím porad ve špici a píst mi to jeste ani jednou nezrusilo ,když dáš kvalitní olej a svíčku která tomu sedí nemůže se nic stat s 513 zkusenosti nemám žádné, ani nikoho neznám kdo ji má.Pro začátek je lepší 516tka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 125/516 VS ČZ 250/513
Dejv08> Tak to můžeš bejt jedině rád.bude to asi jedna ze sta.
lewisss> Píst se ti nerozpadne bez důvodu, horší je podle mě měkká vložka takže je to tak 3 závody a vybrousit. Pokud nebudeš závodit tak vydrží o dost víc. S řazením problém není naopak to tam padá líp než u 513, kde má řazení dost dlouhý krok. 516 je složitější správně poskládat potom je pro nezávodní použití v pohodě. Na co všechno si musíš dát pozor je na delší povídání.
Já jí mam rok a dělal sem na ní jednou go motoru a jinak se mi na ní nic v životě neposralo,ale jestli to chceš na ježdení po lese kup si 513 protože co všude slyšim řikají že de líp od spoda ta 516 detak vod tich 4ticíc.A 516 je hrozně náhlá například jednou se mi za jízdy rozdrtilo pístní ložisko a kousek ulít mezi hlavu a píst a nadělal díry do hlavy i pístu a píst zmáč že se v něm zasek pístní kroužek ale za hodinu sem to měl opravenný!kroužek sem z toho vyndala vybrousil do pístu věčí drážku na kroužek aby tam šel zase zvolna složil a hned na poprví chytla!Já si na ní nestěžuju já s ní závodim mam za sebou 2 závody a ještě je to v pořádku!Jezdim s ní trénovat na trat s kámošem co má hondu cr125 a stačim mu s ní v pohodě ale na ty lesy si kup 513 protože de vod spoda na trat bych bral jenom 516 protože je lehčí a já v mojem věku to při tom skoku sotva udržim a myslim si že motor je u 516 hezčí než u 513 a ještě k tomu má 516 bezkontakt zapalko.A co sem koukal že tu nikdo neřek 513 má skuchouspojku a věčinou co slyšim řikají že kuli tomu hrozně odchází lamely!u 516 zase odchází pístní kroužky což je tak 2 závody a pak novej kroužek ale ten vyjde levnějš i je snažší ho tam namontovat než spojka!
Nazdárek, mám taky 125/516 teď jsem měnil komplet kuličková ložiska a gufera páč mi skákal neutral místo druhého převodového stupně a jede jako drak. Pokud chceš jít do 516 tky tak fakt jede jen nahoře jinak je to fichtl... Go jsem dělal asi tyden po tom co jsem to koupil a stálo mě to celkem 2870KČ a to za - GO KLIKA i s ložiskama, Výbrus, Pístní sada... Jinak je to fakt super mašina ale často problémy s převodovkou, ale jsem rád, že ji mám.
ber spíš 250 516 to je peklo:D a jak není ještě po GO tak ještě větší tos polítak tak hodinu zdechnul ji a už nenastartoval a pak jen to zprovozňoval to byla svíčka pak předstih a prostě vše co se dá seřizovat a často se muselo něco vyměňpovat kidyž bylo z čeho tak bych viděl 516 ale 513 to už je povedenější ale zaleší na co narazíš
Ať koupíš co koupíš, je třeba počítat s tím, že už budou mít bůhvíco za sebou a ten co to prodává to rozhodně před prodejem pravděpodobně nehýčkal. Takže jako první to chce rozborku a důkladnou repasi. Tak jako tak obě motorky jsou surový dvojtakty, takže mají výkon jen ve špičce, 513 má výhodu většího objemu. Ale že by se tyto motorky hodily na ježdění po lese se mi nezdá. Potřebujou být pořád v tahu, na brblání po přírodě nemaj buňky.
V čem jsou ale motorky dobrý, tak v tom, že tě pořádně vytřesou díky kvalitnímu pérování, navíc když připočtem zub času, který v něm řádil.
Naposledy editováno 27.08.2009 10:56:28
V čem jsou ale motorky dobrý, tak v tom, že tě pořádně vytřesou díky kvalitnímu pérování, navíc když připočtem zub času, který v něm řádil.
Naposledy editováno 27.08.2009 10:56:28
Moje 513 jela od spoda velice slušně.dal sem nové pouzdro na jehlu v karbci,lepší nevydřené šoupě a jezdilo to skoro na volnoběh.fakt se stím dalo jezdit opravdu dost pomalu i v pomalým terénu.já si na spodek nemohl stěžovat.a to sem neměl žádný klapky ani jiný vyfikundace.zýáleží to taky na správném převodu.škoda že si nepamatuju kolik to mělo zubů.ve předu 13 ale zadek nevím.lecjaký mantáci tam vrazí malou rozetku a pak se diví že jim to nejede odspodu ale po poli to letí 130.paka.
http://www.cz-motokr.../index1.php?id=bazar
není to sice eshop ale je tam lecos.
pak už mam jen čísla na konkrétní lidi.
není to sice eshop ale je tam lecos.
pak už mam jen čísla na konkrétní lidi.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 125/516 VS ČZ 250/513
Co si myslíte o čz 380/514? Byla by vhodná na takový to normální ježdění(pole, louky, lesy, občas trať) nebo mám jí radši do 250/513?
sojky: 380/514 je ukrutnost, jedoucí až neuvěřitelně... pro někoho jako jsi ty, to bude hodně moooc překoňovaný...
teď si možná budeš říkat že kecy.. ale ta motorka má +-50koní a jen okolo metráku váhy... tak si spočti že běžnej silniční pullitr je proti tomu šnek už jen od váhy, natož od zřevodování a nástupu výkonu dvoutaktu.
na louky nejsou vhodné 514 ani 513 - jsou to závodní stroje, na poprdání po lese to není..
na to si sežeň raději nějaké menší 4taktní enduro
teď si možná budeš říkat že kecy.. ale ta motorka má +-50koní a jen okolo metráku váhy... tak si spočti že běžnej silniční pullitr je proti tomu šnek už jen od váhy, natož od zřevodování a nástupu výkonu dvoutaktu.
na louky nejsou vhodné 514 ani 513 - jsou to závodní stroje, na poprdání po lese to není..
na to si sežeň raději nějaké menší 4taktní enduro
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
spotřeba ČZ 125/516 | martintymr | 4 | 7.9.2023 v 12:57 doktorM |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Háže olej z převodovky ČZ 125/516 | sustrjan | 23 | 10.6.2022 v 16:33 sustrjan |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |