A dál od jakýho ročníku byste doporučili koupi XB12Ss s ohledem na známé technické problémy.
Předem díky za odpověď.
1 reakcí na tento příspěvek Servis Buell SČ nebo Praha
jinak možná bude bejvalá prodávat XB12Ss koupeno v čr 07dmička
Naposledy editováno 18.06.2009 13:02:50
1 reakcí na tento příspěvek Servis Buell SČ nebo Praha
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis Buell SČ nebo Praha
Pokud bys měl k motce tvý bejvalý bližší info, pošli mi ho prosím do PM. Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis Buell SČ nebo Praha
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis Buell SČ nebo Praha
1 reakcí na tento příspěvek Servis Buell SČ nebo Praha
Dunric>Bond_age> Jako že se tak se*ou, že to nemá smysl opravovat ?
No nemám pocit, že by se Buell sral. Co ho mám, tak jsem na něm nalítal cca 22000 km a to jsem ho moc nešetřil. Jediné, co jsem na tom dělal byl olej a desky.
No jediné co se na tom vykašilo byl klínek na rozvodech, když jsem ve 160km/h u Bobycentra v Brně podřadil, ale to se může stát na jakékoliv motorce, nebo autě, když tomu dáváš kakao.
Nedám tedy na Buella dopustit
1 reakcí na tento příspěvek Servis Buell SČ nebo Praha
XB12s se dělá od roku 03 a v roce 06 se k faceliftu přidaly ještě 2 varianty
XB12Ss a XB12Scg. Liší se jen nepatrně (Scg jinou kyvkou a Ss delším rámem) viz odkazy:
http://www.totalmoto...htningLongXB12Ss.htm
http://www.totalmoto...LightningXB12Scg.htm
Budu se tedy zmiňovat jen o XB12s, protože tu mám a mám s ní i zkušenosti.
Pokud tedy vybíráš XB12s Lightning (nejběžněji k sehnání), tak v podstatě
nemůžeš udělat chybu.
V roce 06 XB12 prodělala nepatrný facelift, který se liší kromě barevných variant
také drobnou změnou motoru. Omezovač otáček se zvedl z 6600 na 6800 a velice nepatrně
(1kW a 2Nm) se zvýšil výkon motoru. Pozor však při objednávání náhradních dílů,
neboť některé díly jsou na modely od 06 jiné (např. spojkové lanko, kryty motoru, atd...).
Za sebe ti doporučuji koupit model 06 a výš. Má lepší výfuk, zesílenou spojku a uložení
jejího ovládacího excentru, zesílený ozubený řemen Goodyear a upravenou mapu vstřikování.
Pokud ale nebude facelift k sehnání, s přehledem jdi do modelů 04-05 a určitě to nebude
nijak kvalitativně poznat. Starší Buelly neznám, takže nemohu radit.
Co se týče spolehlivosti, tak myslím, že Buell je naprostý standard. Nic extra, co by
se na něm mohlo po.... není. Naopak nevyžaduje přílišnou péči, jako ostatní moto.
Ventily se neštělují (má automatické hydroštely), rozvoďák se nemění (je to OHV),
nepotřebuje péči o sekundární převod (má ozubený řemen).
Jediné proč budeš muset (pokud na to nekašleš) navštívit servis je každých 16 tis. km zkontrolovat výchozí polohy a synchronizaci škrtících klapek, vůle primárního řetězu a moment utažení hlavy řízení. Další úkony jsou už klasické výměny náplní a filtrů po 8 tis. km, nebo po 1 roce. Ozubený řemen se dle výrobce nemění, ale je doporučená roční vizuální
kontrola na vznik prasklin s preventivní výměnou v 50 tis. km. V praxi se ti na řemeni začnou kolem najetých 30 tis. km objevovat praskliny, které se rychle začnou zvětšovat a strach ti nedovolí ho nevyměnit (cena je při objednání v USA cca. 185 USD).
Tak a na závěr tě taky musím trochu od Buellů odradit, i když jsem se díval, že jsi
podobně "exotskou" mašinu měl, nebo máš (nic proti Guzzi). Pokud jsi na Buellu ještě nejel, tak se rozhodně svez a to pořádně. Je to tak trochu jiná jízda. Řidítka se ti v menších rychlostech sami "zavírají". Ve velkých rychlostech (nad 170 km/h) je Buell zase dost nestabilní. Při brždění motorka vlivem příliš velkého kotouče vibruje a pokud
v zatáčce přibrzdíš, tak se ti Bulík začne ihned vlivem odstředivé síly mega kotouče
narovnávat. Motorka na volnoběh hrozně vibruje. Při jízdě se to trochu zlepší, ale
pořád žádná sláva. Sedlo je tvrdý a navíc ti pod zadek ventilátor zadního válce
pere odsávaný horký vzduch, takže mám v létě v kombinéze pořád zpocenou řiť.
Jelikož je výfuk stylově pod motorem, tak mi po cca. 250km začne dunět v hlavě a 300km dlouhá projížďka je pro mě limit, kdy mi to už je fakt nepříjemné. Samozřejmě jde o laďák (série je pohodový čajíček). Na cestování ve dvou asi zapomeň, protože "tvrdé mini bidýlko" je tak na vyhlídkovou vyjížďku pro zmrzlinu a tank-vak si můžeš dát akorát na záda, protože kryt air-boxu (nádrž je v rámu) je plastovej, takže magnet tank-vaku je ti k ničemu.
Mě Buell uchvátil designem, takže přehlížím jeho neduhy. Jsem tip motorkáře, co nejezdí ve dvou a vyjížďky podnikám dlouhé max. do 250 km. Potom je to s Buellem docela zábava.
Kámoši jezdí často na mašinách na dovolené, nebo 2 denní vyjížďky do Alp, a to na to Buella
rozhodně není. Já měl po 350km úplně rozsekanej zadek a bolela mě hlava jak střep.
Všichni mí známí, kterým jsem Bulíka půjčil (samozřejmě těm zkušeným), se jednoznačně shodli, že vzhledově je to super stroj, ale jezdí se na tom špatně a že by si Buella z důvodů obtížné ovladatelnosti nekoupily.
Tohle mě docela překvapuje a je asi pravda, že pokud se na něm svezeš (ale trochu víc, napoprvé se asi zděsíš úplně) a budeš z toho řízení mít pořád "divnej" pocit, tak si ho nekupuj. Potom už budeš jen hledat kompromisy, jak si tu volbu Buella vnitřně obhájit.
Navíc doposud neznám aktivního Buellistu, který by si na svůj stroj stěžoval, či ho nějak negativně hodnotil, což je trochu divný, ne?
Schválně zkus tady na fóru vytvořit téma s dotazem např.:
"Prodali jste Buella a litujete toho?", to by mě fakt zajímalo, jak by to dopadlo.
Nyní jsem ve fázi, kdy mi i po úpravách mašiny (viz. můj profil) přestává u Buella stačit výkon motoru a začínám vážně přemýšlet, že Buella prodám. Kdyby tak měl 150 koní,
tak oželím všechny shora uvedené neduhy a napsal bych ti, že je to super raketa.
Ahoj Aleš.
P.S. Pokud si někdo myslíte, že jsem tady jen blábolil, tak omlouvám za opruzování.
HS choppers znám a myslím, že přístup lidí je tam super.
Většinou ti ale nabídnou druhovýrobní díl, který je levnější, avšak k ničemu.
Já se takto u nich spálil s lankem na spojku. Se servisním zásahem u nich nemám zkušenost.
H-D Praha U Šalamounky. Pravidelné servisy dělám zde kvůli servisní knize.
Po dohodě, která je úplně v pohodě, si oleje a náplně měním sám. Úkony
spojené s potřebou PC nechávám na nich. Ceny za práci cca. 500,- Kč/hod. a časové limity
dané H-D na servisní úkony dodržují, takže servis cenově úplně v pohodě. Ceny za díly jsou však naprosto ulítlé, ale když jim za to lidi ty peníze dají.
Díly na Buelly kupuji po několika velice špatných zkušenostech z druhovýrobou
pouze a jenom originální a to internetovým nákupem v USA. Cena je vždy v porovnání
s cenou v H-D minimálně poloviční.
O tom špatně řešeným chlazení zadního válce a upečených pravých stehnech jsem už slyšel Je akorát s podivem že s tím výrobce během tý doby nic nedělal, když tím trpí snad všechny modely poháněný touhle jednotkou. Viděl jsem někde na fóru jak to pořešil nějaký majitel aspoň odkloněním proudu vzduchu kterej jde od ventilátoru.
Co se týče ovladatelnosti, tak jsem měl jen na chvilinku možnost projet XB9
a po pravdě jsem byl trochu rozpačitej, hodně jiný než na jiných motkách, ale zase na druhou stranu mě láká krotit takový vzpurný bestie Je otázka jak je na tom ta "long" verze (o cca 4cm delší rozvor) po který pokukuju. Bez delší zkušební jízdy ale do toho samo nepůjdu.
Když sháníš silnější motku, co říkáš na ty nové 1125(C)R s Rotaxem ?
http://www.harley-da...is&subpage=sazba
Dobrej autorizovanej servis je v Hradci Králové u Alana. Jsou tam dobrý kluci. A cena za hodinu je tam myslím kolem 900,- bez DPH.
Další autorizovanej servis je i v Liberci, ale ač to tam mam kousíček, radši zajedu do Hradce nebo tý Prahy. Je to tam nějak propojený s Hondou co je hned vedle a je to tam takový řekl bych ne úplně profi na H-D. Ale koupit díl se tam dá. Třeba svíčky .
Sympatický na Šalamounce je to, že když přijedeš na Jarní vyjížďku do Poděbrad, tak ti daj kupón na posezóní prohlídku na motorku zdarma. Jsou to 2 hodiny servisních prací zdarma, takže 3 koliky doma. Podle nálady se nechaj někdy i ukecat, že ty 2 hodiny odečtou i z normalního servisu. Myslim, že maj celkem vstřícnej přístup.
1 reakcí na tento příspěvek Servis Buell SČ nebo Praha
[img]
[img]
Batůžek jsem vozil na ± 300km výlety i na daleko horších sedlech (Kawa Z1k), to na XB12Ss je proti tomu hotový gauč
Ten Bulík na fotce je nádhernej. Předpokládám že ti říká pane
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Servis Buell SČ nebo Praha
Ten Bulík s jednoramennou kyvkou je drsnej.
Ještě mě napadá upozornit na fakt, že Buell docela žere zadní gumu!
Mě vydrží cca. 3000 km (Michelin Pilot Road). Mám ale trochu víc
upravený motor, takže nevím jak je to se seriovkou, ale o moc lepší
to asi nebude, ne?.
1 reakcí na tento příspěvek Servis Buell SČ nebo Praha
Ahoj, graf není z mého motoru, je z časopisu Sport Rider,
kde testovali Bulíka s úpravou H-D pro-series race kit,
kterou mám na svém Bulíku.
1/ Buell high flow cylinder heads with pistons
2/ Buell Pro-Series Race Air Filter
3/ Buell Pro-Series Race ECM
4/ Buell Pro-Series Double Platinum Spark Plugs
5/ Buell Pro-Series Mufler
6/ Buell High Performance Oil Pump Drive Gear
7/ Buell High performance injectors + recalibrations kit
Chci se tě zeptat, k čemu jsou dobrý ty izolační omotávky
co máš na svodech výfuku. Už jsem to na zahraničních serverech na
několika vytuněných Buellech viděl.
Ahoj Aleš.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Náhradní díly na motocykly Buell Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... | Apo-Rider | 10 | 26.1.2023 v 20:39 Apo-Rider |
Buell- Modely s karburátory i vstři... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... | Apo-Rider | 0 | 18.6.2022 v 13:50 Apo-Rider |
Buell- brát starší modely s karbcem... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... | Apo-Rider | 0 | 18.6.2022 v 09:50 Apo-Rider |
Buell-prosakuje olej Buell XB12Ss | U2 | 7 | 28.7.2014 v 22:28 U2 |
Buell xb12s-spolehlivost, dostupnos... Buell XB12Ss | kubik.simik | 20 | 4.7.2014 v 12:49 sery. |