globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Servis Buell SČ nebo Praha
18.6.2009 v 12:53
Máte někdo tip na dobrej servis na Bulíky nejlépe střední Čechy nebo Praha ?

A dál od jakýho ročníku byste doporučili koupi XB12Ss s ohledem na známé technické problémy.

Předem díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Servis Buell SČ nebo Praha

22.6.2009 v 10:52 | Nahoru | #1
Ahoj, na začátek to trochu sjednotím.
XB12s se dělá od roku 03 a v roce 06 se k faceliftu přidaly ještě 2 varianty
XB12Ss a XB12Scg. Liší se jen nepatrně (Scg jinou kyvkou a Ss delším rámem) viz odkazy:

http://www.totalmoto...htningLongXB12Ss.htm
http://www.totalmoto...LightningXB12Scg.htm

Budu se tedy zmiňovat jen o XB12s, protože tu mám a mám s ní i zkušenosti.
Pokud tedy vybíráš XB12s Lightning (nejběžněji k sehnání), tak v podstatě
nemůžeš udělat chybu.
V roce 06 XB12 prodělala nepatrný facelift, který se liší kromě barevných variant
také drobnou změnou motoru. Omezovač otáček se zvedl z 6600 na 6800 a velice nepatrně
(1kW a 2Nm) se zvýšil výkon motoru. Pozor však při objednávání náhradních dílů,
neboť některé díly jsou na modely od 06 jiné (např. spojkové lanko, kryty motoru, atd...).

Za sebe ti doporučuji koupit model 06 a výš. Má lepší výfuk, zesílenou spojku a uložení
jejího ovládacího excentru, zesílený ozubený řemen Goodyear a upravenou mapu vstřikování.
Pokud ale nebude facelift k sehnání, s přehledem jdi do modelů 04-05 a určitě to nebude
nijak kvalitativně poznat. Starší Buelly neznám, takže nemohu radit.

Co se týče spolehlivosti, tak myslím, že Buell je naprostý standard. Nic extra, co by
se na něm mohlo po.... není. Naopak nevyžaduje přílišnou péči, jako ostatní moto.
Ventily se neštělují (má automatické hydroštely), rozvoďák se nemění (je to OHV),
nepotřebuje péči o sekundární převod (má ozubený řemen).
Jediné proč budeš muset (pokud na to nekašleš) navštívit servis je každých 16 tis. km zkontrolovat výchozí polohy a synchronizaci škrtících klapek, vůle primárního řetězu a moment utažení hlavy řízení. Další úkony jsou už klasické výměny náplní a filtrů po 8 tis. km, nebo po 1 roce. Ozubený řemen se dle výrobce nemění, ale je doporučená roční vizuální
kontrola na vznik prasklin s preventivní výměnou v 50 tis. km. V praxi se ti na řemeni začnou kolem najetých 30 tis. km objevovat praskliny, které se rychle začnou zvětšovat a strach ti nedovolí ho nevyměnit (cena je při objednání v USA cca. 185 USD).

Tak a na závěr tě taky musím trochu od Buellů odradit, i když jsem se díval, že jsi
podobně "exotskou" mašinu měl, nebo máš (nic proti Guzzi). Pokud jsi na Buellu ještě nejel, tak se rozhodně svez a to pořádně. Je to tak trochu jiná jízda. Řidítka se ti v menších rychlostech sami "zavírají". Ve velkých rychlostech (nad 170 km/h) je Buell zase dost nestabilní. Při brždění motorka vlivem příliš velkého kotouče vibruje a pokud
v zatáčce přibrzdíš, tak se ti Bulík začne ihned vlivem odstředivé síly mega kotouče
narovnávat. Motorka na volnoběh hrozně vibruje. Při jízdě se to trochu zlepší, ale
pořád žádná sláva. Sedlo je tvrdý a navíc ti pod zadek ventilátor zadního válce
pere odsávaný horký vzduch, takže mám v létě v kombinéze pořád zpocenou řiť.
Jelikož je výfuk stylově pod motorem, tak mi po cca. 250km začne dunět v hlavě a 300km dlouhá projížďka je pro mě limit, kdy mi to už je fakt nepříjemné. Samozřejmě jde o laďák (série je pohodový čajíček). Na cestování ve dvou asi zapomeň, protože "tvrdé mini bidýlko" je tak na vyhlídkovou vyjížďku pro zmrzlinu a tank-vak si můžeš dát akorát na záda, protože kryt air-boxu (nádrž je v rámu) je plastovej, takže magnet tank-vaku je ti k ničemu.

Mě Buell uchvátil designem, takže přehlížím jeho neduhy. Jsem tip motorkáře, co nejezdí ve dvou a vyjížďky podnikám dlouhé max. do 250 km. Potom je to s Buellem docela zábava.
Kámoši jezdí často na mašinách na dovolené, nebo 2 denní vyjížďky do Alp, a to na to Buella
rozhodně není. Já měl po 350km úplně rozsekanej zadek a bolela mě hlava jak střep.

Všichni mí známí, kterým jsem Bulíka půjčil (samozřejmě těm zkušeným), se jednoznačně shodli, že vzhledově je to super stroj, ale jezdí se na tom špatně a že by si Buella z důvodů obtížné ovladatelnosti nekoupily.
Tohle mě docela překvapuje a je asi pravda, že pokud se na něm svezeš (ale trochu víc, napoprvé se asi zděsíš úplně) a budeš z toho řízení mít pořád "divnej" pocit, tak si ho nekupuj. Potom už budeš jen hledat kompromisy, jak si tu volbu Buella vnitřně obhájit.
Navíc doposud neznám aktivního Buellistu, který by si na svůj stroj stěžoval, či ho nějak negativně hodnotil, což je trochu divný, ne?
Schválně zkus tady na fóru vytvořit téma s dotazem např.:
"Prodali jste Buella a litujete toho?", to by mě fakt zajímalo, jak by to dopadlo.

Nyní jsem ve fázi, kdy mi i po úpravách mašiny (viz. můj profil) přestává u Buella stačit výkon motoru a začínám vážně přemýšlet, že Buella prodám. Kdyby tak měl 150 koní,
tak oželím všechny shora uvedené neduhy a napsal bych ti, že je to super raketa.
Ahoj Aleš.

P.S. Pokud si někdo myslíte, že jsem tady jen blábolil, tak omlouvám za opruzování.

(reakce na) Servis Buell SČ nebo Praha

22.6.2009 v 13:55 | Nahoru | #2
XB12> Díky za tak obsáhlý popis, to jsou přesně informace který potřebuju

O tom špatně řešeným chlazení zadního válce a upečených pravých stehnech jsem už slyšel Je akorát s podivem že s tím výrobce během tý doby nic nedělal, když tím trpí snad všechny modely poháněný touhle jednotkou. Viděl jsem někde na fóru jak to pořešil nějaký majitel aspoň odkloněním proudu vzduchu kterej jde od ventilátoru.

Co se týče ovladatelnosti, tak jsem měl jen na chvilinku možnost projet XB9
a po pravdě jsem byl trochu rozpačitej, hodně jiný než na jiných motkách, ale zase na druhou stranu mě láká krotit takový vzpurný bestie Je otázka jak je na tom ta "long" verze (o cca 4cm delší rozvor) po který pokukuju. Bez delší zkušební jízdy ale do toho samo nepůjdu.

Když sháníš silnější motku, co říkáš na ty nové 1125(C)R s Rotaxem ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Náhradní díly na motocykly Buell Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 10 26.1.2023 v 20:39 Apo-Rider
Buell- Modely s karburátory i vstři... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 0 18.6.2022 v 13:50 Apo-Rider
Buell- brát starší modely s karbcem... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 0 18.6.2022 v 09:50 Apo-Rider
Buell-prosakuje olej Buell XB12Ss U2 7 28.7.2014 v 22:28 U2
Buell xb12s-spolehlivost, dostupnos... Buell XB12Ss kubik.simik 20 4.7.2014 v 12:49 sery.


TOPlist