globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce
5.6.2009 v 18:27
Ahoj, jezdím olej Castrol GPS 10w40 a chtěl bych začít používat Texaco 10w40, můžu to Texaco smíchat s castrol v této sezoně nebo mám počkat až na konec sezony a vypustit Castrol? Jinak to Texaco je výrazně levnější.....Je tu někdo kdo míchá oleje od různých výrobců?zajímalo by mě jeho výsledky,nerad bych přidřel kliku,lol Dík moc za info

Naposledy editováno 05.06.2009 18:28:37

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce

5.6.2009 v 18:46 | Nahoru | #1
nic se nastane, můžeš míchat bez obav
Edit: Článek:
Náhrady motorových olejů
Vzájemná mísitelnost olejů Vzájemná náhrada, mísitelnost a zaměnitelnost motorových olejů je velmi často diskutované téma. V obecném povědomí jsou však, bohužel, některé přežitky, které jsou již dávno překonané. Všechny motorové oleje jsou navzájem mísitelné. Pokud smísíte jakékoliv dva nebo více motorových olejů, nikdy se nic nesrazí, nescukne apod. Problémy byly někdy v druhé polovině 70. let minulého století, v době, kdy se začínalo se syntetickými oleji. Tehdy ne každý syntetický olej byl mísitelný s klasickým minerálním olejem. Dnes již tento problém v žádném případě nehrozí, nikdo si dnes nedovolí vyrobit motorový olej, který by s ostatními nebyl mísitelný. Problém pří mísení různých olejů může být ale jiný. Může se změnit viskozitní charakteristika oleje. Smísení dvou různých motorových olejů např. SAE 5W-40 může za určitých okolností vést i k vytvoření oleje např. SAE 10W-40. Obdobně, smísením olejů SAE 5W-40 a SAE 15W-40 nemusí vzniknout "polosyntetika" SAE 10W-40, ale něco úplně jiného. Příčinou je interakce různých modifikátorů viskozity se základovými oleji. Samozřejmě, nouzově je možné všechno a motoru to příliš neuškodí. Pokud ale je možnost výběru, vždy je lepší doplňovat stejný olej který je v motoru, příp. olej stejné viskozitní charakteristiky. Mísit dva oleje již při výměně motorového oleje určitě není častý případ a nelze tento způsob výměny oleje ani doporučit, ale principiálně to možné je. Vždy je však nutné dodržovat požadavek motoru na minimální HTHS viskozitu. Při mísení olejů může dojít k záměně zejména ve viskozitních třídách SAE 0W-30 a 5W-30, které se vyrábí s normální HTHS viskozitou, tj. větší než 3,5 mPa.s, a se sníženou HTHS viskozitou, tj. v rozmezí 2,9-3,5 mPa.s. Tento problém se týká např. longlife olejů pro motory VW. Většina těchto longlife olejů má sníženou HTHS viskozitu, ale pro benzinové motory s turbodmychadlem je nutné používat oleje s normální HTHS viskozitou, tj. se specifikací VW 503.01. Důvodem je vyšší teplota některých mazaných míst benzinového turbomotoru a nutnost udržení pevné olejové vrstvy mezi třecími povrchy.

Karbonové úsadyČasto diskutovaným problémem je vzájemná náhrada "minerálního" oleje a "plné syntetiky". V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. Při provozování těchto olejů se v motoru vytvářely nánosy karbonových usazenin, které se po použití kvalitnějších olejů, ty se již tehdy objevovaly na trhu, začínaly uvolňovat, ucpávaly olejové filtry a způsobovaly problémy při čerpání a dopravě oleje na mazaná místa v motoru. U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost.

První náplň a záběh motoru
Problematika prvních náplní byla předmětem samostatného dílu Mazivářských mýtů. V souvislosti s tvorbou karbonu jsem však v internetových diskusích narazil i na velmi podporovaný názor uvedený na začátku článku týkající se "kladných úsad". Nevím, jak se liší kladné a záporné úsady, vím ale, že motor má být čistý a jakákoliv nečistota je na závadu. Příčina používání "minerálních" olejů SAE 15W-40 jako prvních náplní do některých automobilů je v ceně olejů, tyto oleje jsou levné. Určitě není cílem tvorba jakýchkoliv "kladných úsad". Moderní oleje ani nedávají šanci, aby se jakékoliv úsady při správném používání oleje vytvořily.

Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie

Naposledy editováno 05.06.2009 18:47:02

Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce

5.6.2009 v 19:44 | Nahoru | #2
super clanek

(reakce na) Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce

5.6.2009 v 20:18 | Nahoru | #3
Cizmik> no díky za článek...a ty sám jsi to smíchal a vpoho? nerad bych byl aby mi to někde v zátahu "zakukalo"

Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce

5.6.2009 v 20:42 | Nahoru | #4
ano do minerálního oleje jsem přidal plnou syntetiku, nic jiného jsem po ruce neměl

Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce

5.6.2009 v 20:46 | Nahoru | #5
taky sem ruzně michal....docela mi žere olej...na benzince sem musel dolit,neměli tam olej do motky,tak sem tam nalil normalni do auta..a co mysliš...taky nic
ale pro klid duše bych se držel bud jedne značky,nebo ho rovnou vyměnil...

btw. Kawice Ti žere olej,že chceš dolivat???o kolik to je,vyrazně levnějši??

Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce

5.6.2009 v 22:36 | Nahoru | #6
tedka trošku začala bumbat.....dávám ji zabrat v plém výkonu a vysokých otáčkách:)zkouším změněný převody na okruh....jina kTexaco je skoro o asi 80,- levnější na litr

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce

5.6.2009 v 23:05 | Nahoru | #7
Já sem řešil problém trochu naopak Původní majitel do motorky lil právě Texaco Motex 10w40, ale já sem ho nemohl nikde sehnat, našel sem ho jen na netu v nějaké Brněnské prodejně. Nakonec sem při výměně oleje přešel na méně "exotickou" značku Motul

(reakce na) Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce

6.6.2009 v 11:32 | Nahoru | #8
Olgoj_Chorchoj> no já jsme právě z Brna, tak to mám blízko ke zdroji oleje

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce

6.6.2009 v 12:21 | Nahoru | #9
minule litr motulu a asi 2,5 litru GPS a teď opačně. před tím 7 tis km a teď asi litr a nečekaně to furt jede.

je to fuck.

Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce

6.6.2009 v 12:25 | Nahoru | #10
80kč se mi nezda tak moc...zustal bych u jedne značky

(reakce na) Výměna oleje za stejný typ od jinčího výrobce

6.6.2009 v 15:08 | Nahoru | #11

Dolík....>minule litr motulu a asi 2,5 litru GPS a teď opačně. před tím 7 tis km a teď asi litr a nečekaně to furt jede.

je to fuck.



díky moc, přesně to jsme chtěl slyšet
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... enusim2 11 22.4.2023 v 21:04 Lech
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... jásumotorkář 28 21.4.2023 v 21:47 Phajatos
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja Phajatos 8 21.4.2023 v 21:01 Phajatos
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja Radovanh1 1 16.12.2022 v 02:27 hondaman1


TOPlist