globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neskutečné opravy...
30.3.2009 v 18:28
Pánové, to mi snad nebudete věřit. Uháněl mne jeden klučina X, abych se mu přišel podívat na ČZtu 487 - že za jízdy to velice špatně řadí, neco v tom přeskakuje jak při roztláčení i při přidání plynu. Mimochodem, klučina X letos nastupuje na automechanika a pomáhal mu v opravě ještě druhý, starší kamarád Y který si motorky opravuje a říká, že se vyzná...

Nu, přišel jsem se na stroj podívat (je pěkná, po laku, s papíry) - vypuštěný olej, roztažené hlavičky šroubů vík od velkýho šroubováku, víka od motoru sundané, stejně tak od spojky (to navíc vypáčené šroubovákem, takže tesnící plochy to citelně poznaly). Koukám, s rukama za zádama, že motor už statčeně rozebíraj aniž by vůbec věděli co tomu je, aby se dostali k převodovce, ta by to prý mohla být... přecházím na stranu zapalování, koukám na vyražený kusy karteru od kdysi padlýho řetězu - a ejhle ! Říkali mi, že kolo se točí normálně, ale... Kolečko je v nějaké nepřirozené poloze... snímám poloautomat převodovky, a na zem vypadává řet. kolečko, řetěz, matice, podložka, zbytky poloautomatu a konečně nepořádek s ohudlané hřídele převodovky... zkrátka kolčko sjelo z hřídele a jen občas se nechalo "unášet" jeho otáčkami... a výsledek ? Vše co se zapojilo, je na výměnu, a hřídel zřejmě taky - je o 3mm kratší, protože "to prý jen blbě jelo", a vypadá jako osoustřužená tupým nožem (od modra přes žlutou do ztracena ), ale závadu "mechanici" nenašli ....

... ach jo, taky se bojíte některých mechaniků, byť jsou vyučení ? Já myslel, že i středně inteligentní, když jim chcípne motor, se prvně podívaj jestli maj benzín, a ne že začnou přemýšlet nad zlomenou klikovkou...

A co Vy, na co s otevřenou hubou vzpomínáte Vy ?


Naposledy editováno 30.03.2009 19:20:03
Anketa: Servisuju ...
... vše doma.
28%
27
... vše v servise.
5%
5
... základní doma, zbytek v servise.
39%
37
... servis jen na obtížný, na co nemám vercajk, a když nemám čas.
28%
27
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 08:27 | Nahoru | #31
tak to je přesně můj případ..
ale guzzi už končí záruka,takže se chystám že budu částečně servisovat taky doma..

jsem si tak vzpomněl, jak mi na nebožce třiapůle klepal pístní čep.. Otec do mě hučel, ať ho nechám klepat, že to je v poho.. Ale mě to tak nějak vadilo, až jsem koupil nový čepy a jehly.. Válce dolu, písty dolu, vyměnily se čepy, daly nový jehly, všechno smontovat, jen jednu věc jsem neudělal - nespočítal jsem si starý jehly. Samozřejmě se jedna mrcha dostala do prostoru klikovky.. Když došlo na zkušební jízdu, tak si to milou jehličku asi po 600 metrech nasálo, rozsekalo oba písty a značně upravilo pracovní plochy válců

takže jsem pak půlil motor a dělal komplet GO načež mi asi za rok milá třinda shořela

ne vždy se zadaří

(reakce na) Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 09:35 | Nahoru | #32
dva_hrnce> Už jsem ti někdy řek že jsi šikovnej?

Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 09:41 | Nahoru | #33
ještě ne

Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 09:44 | Nahoru | #34
hoši ja sem včera například spravoval spojku na jawce a to prosím "automechanikovi" třetího ročníku...jak tam dával nové lamely,tak to tak rval na silu,nenamočil je do olej.lázně,a spojka vůbec nefungovala....

(reakce na) Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 12:07 | Nahoru | #35

dva_hrnce>tak to je přesně můj případ..
ale guzzi už končí záruka,takže se chystám že budu částečně servisovat taky doma..

jsem si tak vzpomněl, jak mi na nebožce třiapůle klepal pístní čep.. Otec do mě hučel, ať ho nechám klepat, že to je v poho.. Ale mě to tak nějak vadilo, až jsem koupil nový čepy a jehly.. Válce dolu, písty dolu, vyměnily se čepy, daly nový jehly, všechno smontovat, jen jednu věc jsem neudělal - nespočítal jsem si starý jehly. Samozřejmě se jedna mrcha dostala do prostoru klikovky.. Když došlo na zkušební jízdu, tak si to milou jehličku asi po 600 metrech nasálo, rozsekalo oba písty a značně upravilo pracovní plochy válců

takže jsem pak půlil motor a dělal komplet GO načež mi asi za rok milá třinda shořela

ne vždy se zadaří



Povedlo se mi to samé na ČZ 175 musel sem tehda koupit i nový válec jak to odesral. Ovšem motor i s jehličkou naběhal asi 1000km už byl pěkně zajetý když to přišlo

Naposledy editováno 31.03.2009 12:08:02

1 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 21:01 | Nahoru | #36
Jednou mi na vyjížďce zůstal viset plyn na mém GSXR.A z nedostatku času jsem ho hodil do tzv.servisu s tím že když to v pondělí dovezu v pátek si odjedu.Oprava trvala měsíca a to jsem mechošovi co 3dny volal.A výsledek.Při převzetí motocyklu mi mechanik řekl že mi lanko promazal že už by mělo být vpořádku a s klidným svědomím si řekl o 1200kč.Ale už jsem chtěl jet a tak jsem keke vysolil.Ještě než jsem odjel tak mi říká.Máš to lanko naprasklý,vyměň si ho.
Než jsem dojel domů plyn se mi znova zasekl.A tak jsem to nasranej rozdělal.A?Lanko viselo u válečku na posledním vlásku a po oleji ani vidu ani slechu.Tak jsem zašel do cyklo servisu,koupil lanko za 10kč a za odpoledne bylo hotovo.
To byla poslední kapka.Od tý doby si dělám vše sám.S.ru na servisy

Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 21:07 | Nahoru | #37
ty voe, tak to je taky zkušenost jak stehno
bych toho kkota dojel na tom starym lanku oběsit

(reakce na) Neskutečné opravy...

1.4.2009 v 00:09 | Nahoru | #38
strelec.dejv> To snad není třeba komentovat. Je fakt podivné, jaká individua se dnes vydávají za "servisáky"

1 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...

1.4.2009 v 16:05 | Nahoru | #39
Jako kluci jsme vymámili starou kývačku.Jak to bývá,pořád se opravovalo a upravovalo,klasika.Jednou jsme ryli do zapalka.Potom startujeme,nic.Ryjeme dál.Najednou kopla do startpáky a jela.Hurá,hups na to,za jedna,plný a pustit spojku.Co bylo dál,netřeba popisovat.Motor chytl opačně.

Teď si servisuju všechno sám,jednou jsem dal moto do servisu,za týden vyzvedl,vše OK a až doma jsem zjistil,že místo nové řetězovky je tam stará kur.a.Asi ji hodili na jinou moto jako opravu.Nedokázal jsem nic.

(reakce na) Neskutečné opravy...

1.4.2009 v 16:18 | Nahoru | #40

ready1200>Co bylo dál,netřeba popisovat.Motor chytl opačně.



Hele prave ten popis toho co bylo dal by byl myslim nejzajimavejsi

Neskutečné opravy...

1.4.2009 v 23:49 | Nahoru | #41
Můj někdejší homekros vytvořený z ČZ 175/477 se dal taky nakopnout oběma směry. I nastartovaný motor, když spadly hodně otáčky a vychytal se okamžik kdy tomu přidat, chytil za běhu zpětný chod. Vznikaly komické situace. Jednou jsem takhle zajel do pole ani jsem nevěděl jak.

Neskutečné opravy...

2.4.2009 v 13:25 | Nahoru | #42
Musíte jezdit tam, kde víte, že se můžete spolehnout na odvedenou práci

Naposledy editováno 02.04.2009 13:26:12
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 karburátor se sitičem 28... ČZ 175/487 Josef70 12 21.5.2024 v 09:22 Zdenalbenal
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved


TOPlist