Potřeboval bych zkušenosti majitelů výše uvedených strojů. Zajímá mě především životnost motoru - servisní intervaly a intervaly pro výměnu oleje (zejména u WRka).
Lze DR400 občas prohnat na motokrosové trati aniž bych musel mít strach, že se rozlomí při větším skoku?? Dá se něm vůbec nějaký ten skok absolvovat? Lze na WRku vyrazit polema, loukama, lesama cca 100km tam a zase 100km zpět?
Je reálné na WRku vyrazit třeba na Ukrajinu, pohodovou rychlostí do 100km/h a tam zařádit po karpatských kopcích?
Pokud bych se rozhodl pro DR, je lepší koupit SM a dokoupit enduro kola nebo naopak? Dočetl jsem se, že SM verze by měla mít kyvku a vidle z RM.
Nevím, neznám, ....proto se ptám
Zasvěceným a zkušenějším díky za rady a pomoc s výběrem.
roula
Vespič, vždyť už jsem ti to psal, nééé? :lol: Výměna oleje je v normálním service manuálu (ne v owners manuálu) Je to v kapitole 3 Maintenance (v pdf na osmé straně kapitoly 3 ;) ) jinak označení strany 3-3. Je tam tabulka údržby. Na sedmém řádku je položka engine oil :) No a už jsme doma. Je tam psáno: every 30 operating days or about 1600km... Tzn. po 30dnech provozu nebo po ujetí 1600km Toť chytrá knížka :P Ale 2500-3000km to jistí :)
Já asi zvolím to DR a děj se vůle boží
A kolik to tak vychází nádrží při jízdě v terénu? Předpokádám že XR při normální jízdě po silnici může žrát tak 5l/100 km, takže z toho se to dá jednoduše přepočítat, ale co v terénu?
A 2500-3000 - tak to měníš ty i když krosíš? Co tam dáváš, minerál nebo polosyntetiku? A asi spíš hustší než je předepsanej, ne?
pro tebe by asi bylo opravdu lepší to DR-Z ko, když jsi teď sedlal DR650SE.
Jinak to jsem zapomněl napsat, k tomu dotazu ohledně MX trati a skoků.
Rám DR-Z ka vychází z řady starších RM, tudíž motokrosů a skoky mu na rozdíl od DR350
vůbec nevadí. Chce to jen odvahu a přitvrdit podvozek, protože já to mám nastaveno
na vrkání po lese a při skocích mi to chodí na dorazy. Samozdřejmě váha jde taky znát,
není to motokros. Ale jinak na trati jezdím taky a je to v pohodě.
Jinak lidi co DR-Z ko mají si to většinou pochvalují a ještě jsem neslyšel, že by na to
někdo nadával nebo měl nějakou závadu.
Já mám najeto 10.000km a zatím bez problému.Mimochodem jsem databázi, tak se když tak mrkni. Možná budeš ale zklamaný z průběhu motoru, protože oproti DR650
tam chybí krouták odspoda, ale zase se to dá točit až někde do 8.000-9000 tis. ot.
Omezovač je nastaven na 10.500 ot.
Já to vyřešil montáží kitu karburátoru a otevřeným výfukem, resp. z modelu DR-Z400E
a je to úplně o něčem jiném. V sérii je motor takový hodný šepoťáček.
Jinak před Dakarem myslím 2004 psal Ivo Kaštan, že DRZ400 má geniální motor,
protože je nastaven na 70% možného.Takže s tím jde leccos dělat, upravovat a tak.
A kámoš, co má WR450F měl rozdělaný motor DR-Z ka a jen básnil, že prej tak
precizní práci neviděl, že to nemá ani WR. Prý to musí vydržet skutečně hodně, tak nevím.
Mým záměrem není tady vychvalovat DR-ko, jen se snažím napsat všechny postřehy,
které mám a které se ke mě dostaly.
Stejně je to na tobě, který z těchto dvou endur zvolíš.
Zdarec
:P
2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450
Jinak leju to samé co Autor, tzn. Motul 5100 (15w50). Měním vždy i filtr. Navíc jsem přidělal magnet na sítko hrubých nečistot u čerpadla. Tachometr mi funguje. Měním kolem těch 2500km...
Ale jinak do terénu jsem si na něj zvykl a bude mi po něm smutno. Jezdilo se mi na něm suprově. Od nového DR si slibuju větší zábavu a větší "hardcore" v terénu.
Authore, tak to mi prosím Tě poraď nebo mi hoď mail na toho tvýho kámoše s crf. Já ji mám taky a zrovna řeším výměnu ventilů. A ty prachy za titan. se mi dávat taky nechce. Prosím Tě kde se dají sehnat ty vobyč a za kolik? A jak to funguje? Je nějakej rozdíl? Díky
2 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450
Jen ono nejde o 8 koní, ale o reakci motoru na přidání plynu, která je u verze "E"
úplně jiná.Ale mně to nevadí. Po montáži výfuku z DR-Z400E a kitu karbecu se to moje "S"-ko blíží k ostrému modelu.
Ale i tak je rozdíl docela znát. Nedávno jsme si v lese při projížďce vyměnili s bráchou motorky, já mu půjčil svoje DR-Z400S a on mě jeho "E" -čko a byl jsem dost překvapený
a on taky.
Úplně jiné motorky!!!!! To mé "S" ko je takové hodňoučké, měkoučké.
A s těma ventilama je to pravda, první kontrola je dokonce až ve 24.000km !!!
To já to DR-ko dřív asi prodám než to nejedu.
:thmubup:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
1 reakcí na tento příspěvek Co vybrat? DR400 x WR450
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co vybrat? DR400 x WR450
Proto se také u podtlakového karburátoru dá do určité míry nahradit činnost sytiče několikerým přidáním plynu,kdy tam pumpička stříkne čistý benzín-u rovnotlakého se v tomto případě neděje nic,jen si s plynem bezvýznamě hraješ.
Někdy Tě ale můžou dostat děti nebo neznalý kolega,když Ti při zastavení motoru párkrát otočí plynem u šoupátkového karbce,obohatí směs a Ty pak máš problém se startem...Tak asi tak k této problematice... :) P-H