Předem dík za rady
Naposledy editováno 23.02.2009 14:49:04
u 2t je přenosovým médiem oleje benzín, tak by to nemuselo být tak markantní, ale nevím...
na přelomu 80. a 90. let se dělal m2t-super, který byl prezentovaný jako mazivo pro vysokovýkonné dvoutakty (používali třeba krosaři na tréninky místo drahých zahraničních), který míň karbonoval výfuky. říkali o něm, že do starých 2t je zbytečný a nižší obsah oleje nevyváží jeho cenu (nicméně jsem ho do 477 oilmastera a pak do 634 občas dával). jestli se dělá dodnes, nevím
Homeaopatickému poměru vyššímu než 1:40 bych se u JAWY důrazně vyvaroval.
Jiná situace by byla po výbrusu, kdy by si zabíhal od začátku na jeden typ oleje, pak můžeš nasadit klidně lepší, ale v této situaci, viz co jsem napsal výše.
Pro panelku nebo co to je úplně v pohodě stačí M6A, pokud chceš extra dopřát tak M2T ale lít do toho něco dražšího, vůbec...
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Místo M2T bych raději použil nějaký kvalitní minerální olej určený do dvoutaktních motorů. Např. Shell Advance SX2.
Poměr oleje k benzínu bych zachoval na současných 1:40.
2 reakcí na tento příspěvek Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
1) M2T je naprosto dostačující, spolehlivej a prověřenej olej, u kterej neni důvod na předrevolučním východním motoru zavrhovat
2 ale hlavně, pokud tam hrkneš cokoliv jinýho než čistej minerál tak za týden kompletní GO :\
3 reakcí na tento příspěvek Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
- kamoš takhle na třipade odrovnal motor, totálně
- vyhnul bych se té zelené husqvarně, bavil jsem se s borcem kterýmu po roce neustálýho ježdění na tohle zelený psí sádlo v poměru 1:50 zrezly ložiska na klice. po go přešel na m2t a spokojenost. navíc minulej týden tady opět kdosi říkal že mu tenhle slavnej olej 2x za 30 tisíc zkurvil kliku
- v době kdy se tyhle mašiny vyráběly, lilo se do nich předepsaný M6A, který je předchůdcem M2T a m2t byl luxus ze snů. a byly s tim nějaký problémy když na to jezdili všichni? ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Do panelky 250 dávám Shell Advance SX 2T, poměr mezi 1:40 až 1:60 jak ruka padne a problémy nemám. Po zahřátí je kouř nepostřehnutelný a výfuky vydrží čisté mnohem déle, než u M2T.
Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Moje Panelka - na spodek motoru nalítáno opravdových 11tis v té době, válec preventivně po výbrusu. Na M2T motor šlapal spolehlivě - pak jsem zkusil polosyntetiku od Valvoline a do 800metrů se začala přidírat, na poslední chvíli se vymáčkla spojka a motor se dotočil. Upozornuji že ten olej Valvolina tam byl v poměru 1:25 a po rozebrání bylo citelné prasátko na stěně válce.
Tak tedy ? At si myslí kdo chce co chce, do japončíků dávám to nejlepší ale v rámci toho co dovoluje výrobce. A do Jawy ? Taky tak - M2T. Uvědomte si totiž, že v nějakým 70tým kdy se ještě šroubovaly panelky neexistovalo ani M2T a jezdilo se na M6. Tyx motory jsou na tyhle jak říkáte "sračky" stavěný a pokud není doslova do šroubku po GO, nic jiného bych tam ani nenalil. A co dodat ? Panelka na M2T šlape parádně, za ten poloviční interval debordelizace mi to stojí ale zatím jsem neměl co čistit i když ředím 1:30.
Má druhá Panelka se side naběhala 44tisíc kilometrů na M2T zatížená sidecarem a řidičem, často jeho manželkou, pak přišel na řadu výbrus. A věřte nebo ne - jedinný na co při renovaci nesáhnu, jsou skříně motoru. Ta klika je luxusní..
1 reakcí na tento příspěvek Můžu začít používat syntetickej olej (doteď M2T)?
Dodám snad, že jedinný porblém s oleji byl tehdy u OilMasterů - M2T dokáže zaschnout do škraloupu, je husté, a když se tehdy nikdo o čerpadlo nestaral (a proč taky, nebo snad víte kde by se za komančů měnila třeba brzdovka jen proto že už je stará 2 roky ?), nemohl se pak divit že zadřel...
Osobně proti M2T nic nemám. Dřív jsem odsuzoval, ted vím že pro Ty stroje je to jedinný olej, u kterého víte na čem jste.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka | Jirk_K | 11 | 23.1.2023 v 06:37 cmiral |
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 | Jirk_K | 12 | 25.9.2022 v 07:45 udinar |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |