Téma: Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
5.2.2009 v 16:06
Ahoj.Chtěl bych si koupit jednu z těchhle motorek.Obě se mi líbí.O CBčku už sem si toho pozjišťoval hodně,ale co se týče GPZtka,tak o ní nevím skoro nic.Jakej máte názor vy?? Co je kvalitnější motorka??? Jak je na tom kava s náhradníma dílama a se spotřebou???Díky za všechny rady
No co já ví tak GPZ500 má stejnej motor jak ER5. Hodne lidí si GPZ500 chváli ,ale nekteří nadávaj že je škaredá (mě se líbí) Náhradní díly by meli být v pohode a asi levnejší než u CB500. Spotřebu bude mít menší asi Kawa ,ale spíš to výjde na stejno Muj názor
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
Kawa sportovnější, dle mého názoru hezčí design, bude krapet rychlejší ale zase Hondice bude větší držák a taky bude větší výběr novějších kousků v hezkým stavu.
2 reakcí na tento příspěvek Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
Za mě doporučuju GPZ! Je sportovnější, měla by mít malinko vyšší výkon, vzadu má centrál tlumič (cb má ty dva postranní - to se mi už jen kvůli vzhledu nelíbí, jestli to má nějaký významný rozdíl ve funkci nevím). Spotřebu jsem i při hodně sportovní jízdě neměl víc jak 5 litrů. Pravda - na normální silnici, na okruhu jsem to neměřil. S dílama nevím, mě se nijak nesere. Za minulou sezonu jsem najel 16 tisíc, celkově má mašina najeto přes 54 a měním akorát ty spotřební věci. Třeba mám jen kliku na dobrej kus, ale nevím, podle mě není důvod proč by se motor a vůbec celý GPZ mělo srát víc než CB. A GPZ se mi líbí víc, ale to je subjektivní.
Ono je tam spousta takovejch menších rozdílů - gpz má vepředu dva kotouče, cb jeden, pak ty tlumiče vzadu, gpz je vodník a cb vzducháč, gpz má dole klín (každá) kdežto cb i ve verzi S má jen tu horní kapotáž, atd atd.... Jsou to jen drobnosti a spíš záleží co se ti víc líbí - v těch mašinách zas takovej rozdíl neni, ale když se sečtou, tak z toho GPZ vychází spíš sportovně, kdežto cb spíš cestovně.
Na druhou stranu - dva kotouče vpředu u GPZ znamená 2 x výdaje za případnou výměnu oproti cb. GPZ má dva výfuky, takže když s tim švihneš a jeden rozsekáš, tak stejně budeš muset nejspíš měnit oba - protože origo novej je drahej (jako každej), použitej nejspíš neseženeš (alespoň já jsem na nějakej použitelnej nenarazil), tak ti zbyde dát tam laďáky - takže musíš koupit rovnou dva (kit 2 do 1 dělá akorát laser a ten kit je drahej a bastlit to doma je nesmysl).
Vono oboje má prostě svoje pro a proti. Co se kvality, spolehlivosti, spotřeby a dostupnosti nových dílů týče, myslím, že jsou obě v podstatě stejný. Stejně se nespíš rozhodneš pro to co se ti víc líbí a hotovo. Já jsem se rozhod pro GPZ a nelituju
Ono je tam spousta takovejch menších rozdílů - gpz má vepředu dva kotouče, cb jeden, pak ty tlumiče vzadu, gpz je vodník a cb vzducháč, gpz má dole klín (každá) kdežto cb i ve verzi S má jen tu horní kapotáž, atd atd.... Jsou to jen drobnosti a spíš záleží co se ti víc líbí - v těch mašinách zas takovej rozdíl neni, ale když se sečtou, tak z toho GPZ vychází spíš sportovně, kdežto cb spíš cestovně.
Na druhou stranu - dva kotouče vpředu u GPZ znamená 2 x výdaje za případnou výměnu oproti cb. GPZ má dva výfuky, takže když s tim švihneš a jeden rozsekáš, tak stejně budeš muset nejspíš měnit oba - protože origo novej je drahej (jako každej), použitej nejspíš neseženeš (alespoň já jsem na nějakej použitelnej nenarazil), tak ti zbyde dát tam laďáky - takže musíš koupit rovnou dva (kit 2 do 1 dělá akorát laser a ten kit je drahej a bastlit to doma je nesmysl).
Vono oboje má prostě svoje pro a proti. Co se kvality, spolehlivosti, spotřeby a dostupnosti nových dílů týče, myslím, že jsou obě v podstatě stejný. Stejně se nespíš rozhodneš pro to co se ti víc líbí a hotovo. Já jsem se rozhod pro GPZ a nelituju
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
Jako začínám na tím GPZ silně uvažovat.Ale ta co ji mám vytipovanou je z roku 1991.Není to moc starý??? Jo a ještě sem se chtěl zeptat kolik to má kvaltů?? Já myslím že 6, ale nevím to 100% díky
Nezáleží ani tak na roku ale spíš na stavu. Já mám Gs z 96týho a je v lepším stavu kolikrát než GS z roku 2000 a víš. Jinak urcite má 6 kvaltu protože ER5 je má taky a je to stejnej motor. Zalezí na jakej kus GPZ narazíš. Já bych osobne do nej taky sel. Duležitej je stav moto ne rok!!!!
_martin_> CB není vzducháč, ale vodník .... když jsem začínal, tak jsem se na GPZ také díval, hodně lidí si ji chválí, motor vychází ze starší koncepce, řekl bych, že je to držák ... samotné GPZ se vyrábělo tuším od 89tého roku ... takže bude dost prověřené, už tehdy bylo moc pěkné .. řekl bych, že změny od té doby byly minimální
- i tak bych ale osobně bral CB, ale jen kvůli tomu, že je mně Honda tak nějak bližší
- i tak bych ale osobně bral CB, ale jen kvůli tomu, že je mně Honda tak nějak bližší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
_martin_> CB neni vzducháč Aspoň v tomhle nemá GPZ opět výhodu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
Jon5>_martin_> CB neni vzducháč Aspoň v tomhle nemá GPZ opět výhodu
Oouu, sorry, máš recht! Dík za opravu. Já si nebyl jistej, ještě jsem koukal na fotky na webu a zmátly mě ty žebra na motoru, jsou nějaký velký a ten chladič tam je ňákej schovanej.
Jinak, jasný, že každej pěje ódy na to, co má v garáži. Ale myslím, že výkonem, dílama, spolehlivostí a spotřebou budou obě v podstatě stejný. A jelikož nebudeš kupovat novou, tak je to samozřejmě o kusu, na kterej narazíš. Mě se víc líbí GPZ, ale zas má takový ty praktický nevýhody v tom, že má víc plastů a některý věci dvakrát, což zdražuje údržbu, či případné opravy.
Jo a v případě mé zkušenosti s GPZ mluvím o modelu od roku 96 a novější.
Jo a ještě k motoru GPZ x ER5: on základ bude stejnej, ale ta er5 je tuším ňák "poladěná" na nižší výkon, není? Protože otevřená GPZ má 44kW, ale na netu jsem nenašel er-5, která by měla víc než 37kW.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
CB jasná volba, vystřídaly se mi v okolí 2cb jedna gpz a jedno gs, a cb nej stroj, podvozek, životnost všeho plus výkon a žíznivost (4,5/100 s otevřeným výfukem, mimochodem jeden z nejkrásnějších zvuků co sem slyšel, při stíhání kluků na sv650 a H9...) jednoznačně mluví pro cb. gpz nebude moc rozdílná ale já jsem jednoznačně pro cb. kamarád ji prodával s 75tis na tachu a bez jediného problému teď už je za stovkou a furt jezdí.
Dle mě je gpz motorka starší koncepce a zrovna o hospodárnosti s eu gpz moc mluvit nedá
Dle mě je gpz motorka starší koncepce a zrovna o hospodárnosti s eu gpz moc mluvit nedá
Lazyfucker>.....
Dle mě je gpz motorka starší koncepce a zrovna o hospodárnosti s eu gpz moc mluvit nedá
...a pan je znalec! Proto ten motor asi davali do 4 typu bezproblemovych motorek, ze?
GPZ je opravdu vznikem starsi nez CB 500, ale 2 kotouce, lepsi podvozek, vetsi vykon, lepsi tumice hovori ve prospech GPZ. Motor je neznicitelny u obou (pri spravne udrzbe a chovani) takze nehled na reci o spolehlivosti a vyber si co se ti libi nebo jaky styl je ti blizsi. CB je nahac a GPZ je vic sportka. Maximalka pres 200km. U GPZ bych sel do novejsiho modelu s 2 kotoucema ve predu a 17 kolama u CB je to asi jedno, pokud se nepletu tak tam vyrazna zmena nebyla. Hlavne si zkontroluj stav.
to se rozhodni co chces jinak to mas stejny az na to ze gpz je okapotovany ja mam cb jsem snim spokojenej za ten rok co ho mam sem nic nedelal jen olej gumy a desky coz je normal jinak je to vodnik ale krasne se to chladi kamosi na vyjizkach uz jsou davno v cervenym poli a ja jsem v pulce teploty takze pohoda. a u tech cb budes mit vestsi vyber no s tema 25 kw jinak ber roky od 97 a vejs ty uz maj koutouc i na zadku.
spotreba od 5litru do 7litru a dily sezenes vsude a za celkem slusnej peni rekl bych ze kawa je drasi podle to ho co jsem slysel ale jak je to ve skutecnosti to nevim
Naposledy editováno 06.02.2009 14:53:57
spotreba od 5litru do 7litru a dily sezenes vsude a za celkem slusnej peni rekl bych ze kawa je drasi podle to ho co jsem slysel ale jak je to ve skutecnosti to nevim
Naposledy editováno 06.02.2009 14:53:57
Pri vyberu jsem mel stejne dilema a nakonec jsem vybral CB s polokapotou tj. S-verzi. Jezdi se mi na nem skvele. GPZ prestali vyrabet driv nez CB a tak se da CB sehnat novejsi. Co se tyce vykonu, tak GPZ ma oproti ER-5 pry ostrejsi vacky a asi jinak naladeny karburator (mozna ze i uplne jiny).
Pokud budeš nebo máš možnost se na obou motorkách svézt,to by bylo asi nejlepší,taky výška posezu a poloha při řízení by ti měla napovědět.Jinak správný laďáky na kawě ať 2 nebo 1 taky zní pěkně. ale jako každý nadstandart jsou cenově jinde. Origo výfuk je asi za 6.5OO. Jsem menší,proto mám kawu,spotřeba podle ruky 4,5 - 6,5 litru, Tím myslím při jízdě nad 15Okm/h.Motor držák ale hondí motory jsou taky dobrý.Záleží,kdo to měl a jak se staral. Od taviče brzda-plyn a 200 v městě koupíš zdevastovanou hondu i kawu.Obě matky jsou dobrý tak pečlivě vybírej,děláš to pro sebe !!!!
GPZ mám v garáži a spokojenost, je sportovnější než CB. ER-5 má seřízený motor víc na tah odspodu, GPZ se musí víc točit. Motory jsou odladěny podle typu motocyklů a tím i stylu jízdy. Proto se používají u více typů, choper, cesták, cestovní enduro a sportovnější GPZ. Záleží opravdu jak motorku budeš využívat, co upřednostňuješ a která se Ti víc bude líbit. Kvality mají oba výrobci.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB500 vs Kavasaki GPZ500
Zdravím, plánuju si koupit svou úplně první motorku (když nepočítám fichtla) a rozhoduju se právě mezi těmito dvěma. Jediná věc, která mě trochu znervózňuje, je jejich velikost. Měřím 180 cm, což není moc, ale všude jsem se dočetl, že tyto motorky jsou spíš ještě pro menší postavy. Jsou vážně tak malé nebo je to pro mou výšku ok? Která z nich je případně "větší"?
Díky
Díky
nilgiri> na GPZ se s tou výškou vklidu poskládáš.
Teze, že CB je větší držák, protože je to honda, je uplně mimo mísu. Osobně neznám nikoho, kdo by měl s GPZ technické problémy mimo ty, které si sám zavinil (jinými slovy špatná údržba nebo havárka). Proti CB má GPZ sportovnější posez (ovšem sportovnější v uvozovkách, protože vychází z r. 1989), jinými slovy na CB sedíš jak na míse. Plus i minus obou motorek zároveň je, že maj nízký podvozek, takže při cestě ve dvou není problém na kruháči obrousit stupačku nebo centrál.
Údržba GPZ se dá zmáknout s minimálním vercajkem a náklady, jelikož přístupnost všeho je myslím ve srovnání s novými motocykly nadstandartní, použité součástky za babku (tedy pokud nekupuješ origo). A kdbyby něco, náhradních dílů je po bazarech taky dost (např. zmiňovaný výfuk není problém sehnat za cenu kol. 2tis., stejně tak kapoty).
Co se týká podvozku u GPZ, přední tlumiče bývaj často měkké (zejm. proto, že v nich málo kdo mění olej, pružiny se mají měnit co 60 tis.km), pokud jsou v pořádku, fungují velmi dobře (samozřejmě není to R1), zadní tlumič chce obyčejně trochu přitáhnout na předpjetí (záleží ovšem na váze jezdce), zejm. pokud se jede v 2.
Podle mě je výrazným plusem GPZ 44 kw, ale tady taky záleží, kdo má jaký řidičák.
Spotřeba u GPZ 4,5-5,5 podle stylu jízdy, pokud chceš jezdit svižně, tak je třeba motor trošku točit (6-8tis. ot.). Při 120km/h točí motor 6 tis. ot., maximum je myslím 13500 ot.
Olej nežere, pokud je motor ok.
Mě přišla GPZ zábavnější, proto jsem si ji taky pořídil, ale je to věc vkusu a stylu jízdy. Jednoznačně oceníš kapotu, až bude počasí jak dnes (na druhou stranu ji prokleješ v momentě, kdy sebou sekneš :) )
Podle mě to jsou obě ideální motorky pro dojíždění, do města a na okresky. Dá se i cestovat, ovšem na dálnici jet víc jak 130 znamená trápit motor (podle mě).
Jinak kdyby někdo chtěl, tak mu tu svou rád prodám (ač nerad), neb 2 stroje neuživím a pro cestování ve třech je lepší Ural :) Doložím pravidelný servis, více info PM a motodeník v profilu.
Naposledy editováno 24.02.2014 17:19:42
Teze, že CB je větší držák, protože je to honda, je uplně mimo mísu. Osobně neznám nikoho, kdo by měl s GPZ technické problémy mimo ty, které si sám zavinil (jinými slovy špatná údržba nebo havárka). Proti CB má GPZ sportovnější posez (ovšem sportovnější v uvozovkách, protože vychází z r. 1989), jinými slovy na CB sedíš jak na míse. Plus i minus obou motorek zároveň je, že maj nízký podvozek, takže při cestě ve dvou není problém na kruháči obrousit stupačku nebo centrál.
Údržba GPZ se dá zmáknout s minimálním vercajkem a náklady, jelikož přístupnost všeho je myslím ve srovnání s novými motocykly nadstandartní, použité součástky za babku (tedy pokud nekupuješ origo). A kdbyby něco, náhradních dílů je po bazarech taky dost (např. zmiňovaný výfuk není problém sehnat za cenu kol. 2tis., stejně tak kapoty).
Co se týká podvozku u GPZ, přední tlumiče bývaj často měkké (zejm. proto, že v nich málo kdo mění olej, pružiny se mají měnit co 60 tis.km), pokud jsou v pořádku, fungují velmi dobře (samozřejmě není to R1), zadní tlumič chce obyčejně trochu přitáhnout na předpjetí (záleží ovšem na váze jezdce), zejm. pokud se jede v 2.
Podle mě je výrazným plusem GPZ 44 kw, ale tady taky záleží, kdo má jaký řidičák.
Spotřeba u GPZ 4,5-5,5 podle stylu jízdy, pokud chceš jezdit svižně, tak je třeba motor trošku točit (6-8tis. ot.). Při 120km/h točí motor 6 tis. ot., maximum je myslím 13500 ot.
Olej nežere, pokud je motor ok.
Mě přišla GPZ zábavnější, proto jsem si ji taky pořídil, ale je to věc vkusu a stylu jízdy. Jednoznačně oceníš kapotu, až bude počasí jak dnes (na druhou stranu ji prokleješ v momentě, kdy sebou sekneš :) )
Podle mě to jsou obě ideální motorky pro dojíždění, do města a na okresky. Dá se i cestovat, ovšem na dálnici jet víc jak 130 znamená trápit motor (podle mě).
Jinak kdyby někdo chtěl, tak mu tu svou rád prodám (ač nerad), neb 2 stroje neuživím a pro cestování ve třech je lepší Ural :) Doložím pravidelný servis, více info PM a motodeník v profilu.
Naposledy editováno 24.02.2014 17:19:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 | blingdoogie | 23 | 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 | Novajs45 | 3 | 28.5.2023 v 14:22 Novajs45 |
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 | dolezel | 9 | 17.8.2022 v 06:26 dolezel |