Téma: Konstrukce výfukového plamenometu:))))
 
28.5.2008 v 15:47
Znovu otevírám toto téma. Na CBR jsem to před prodejem už neřešil, ale na Daytoně to chci mít.

je tu někdo kdo dovede postavit za úplatu zdroj jiskry pro zapálení vstříknutého benzínu do výfukové koncovky?

Specifikace:

1. rozměrově nenáročné, na daytoně není vůbec na nic místo! (hlavně samotné jiskřiště)
2. zdroj 12V, jiskra "na tlačítko". Pravděpodobně to bude světelná houkačka
3 jiskra nejlépe opakovaná třeba v sekundových intervalech, případně jen jedna, ale s malým zpožděním po stisku tlačítka (aby benzín vstříknutý do koncovky stihl doletět k jiskře)

jako palivo použiju benzín vstříknutý do svodu výfukové koncovky. Připojím to na hlavní čerpadlo a uvidíme jestli motor poběží.

viděl bych to na princip malé indukční cívky a VN oblouku mezi dvěmi póly u koncovky.


Naposledy editováno 05.02.2010 14:02:49

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 16:09 | Nahoru | #61
a proc to potrebujes elektromagneticky?
nestacilo by ti podtlakovy?

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 16:10 | Nahoru | #62
A co objednat ten kit jak byl na netu. Pokud si dobre pamatuju byl kolem 100 USD, ne?

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 16:11 | Nahoru | #63
Mrzout> ten funguje prave na principu vynechani zapalu a zapaleni svickou na konci

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 16:13 | Nahoru | #64

Lobo>Mrzout> ten funguje prave na principu vynechani zapalu a zapaleni svickou na konci


To mozna jo (nerozumim tomu), ale ten kit celej by byl asi levnejsi, na montaz lehci a bezpecnejsi nez to pachat samodomo, ne?

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 16:16 | Nahoru | #65
no naklady jsou asi 200kc, ale jde o to ze rutan nechce aby mu ve vyfuku cumela svicka pro zapal...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 16:20 | Nahoru | #66
koupit ploutve jako mela Jawka 250 a nebude videt nic lol lol lol

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 17:05 | Nahoru | #67
asi před rokem sem to někde viděl, určeno pro tuzery plechovkáře, . Vůbec to nebylo drahý, ale nevzpomenu si kde
http://www.zkouknito...-vyfuku?m=f63152055a

Naposledy editováno 01.07.2008 17:06:38

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 17:08 | Nahoru | #68

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 21:28 | Nahoru | #69
Mrzout> no..kámo...to možná bude tenhle vynález daleko levnější než ten tvůj návrh:)))

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 21:32 | Nahoru | #70
Lobo> no elektromagnetický je nejjednodušší a nejčistší volba podle mně. 12V je tam všude a řešit ještě poklesy podtlaku v hrdlech, odkud bych ho bral bych fakt považoval za krok zpět...

ten kit co byl na netu byl jednak jen pro nespálené palivo, ale taky tam byla verze pro vstřikování benálu a mega plameny...no...nevim...bylo to dražší podstatně...

Lobo - svíčka u výfuku mi nevadí...co myslíš těmi náklady za dvě kila?

Jura - no...podle toho popisu ok, ale jednak bych to chtěl vidět v akci na videu minimálně a taky to musí být miniaturní...neměl bych to kam dát... kdyby byl lepší popis produktu tak bych do toho možná šel:)

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 22:36 | Nahoru | #71
rutan> rele, inducka, svicka..

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 22:46 | Nahoru | #72
lobo...ale já potřebuju opakovanou jiskru...relé zvládne jen jednu...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 22:55 | Nahoru | #73
Jestli chces elmag ventil, vali se mi tu jeden vstrikovac z nevimjakyho Forda. A nic za nej nechci.

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

2.7.2008 v 00:59 | Nahoru | #74
rutan> neni vzdy podminkou, jsou i relatka ktery jen prepinaj kdyz je chvily podrzis..
otazka je jestli se za tu dobu nabije inducka..

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

2.7.2008 v 07:12 | Nahoru | #75
vobo> čéče...no...jak je to velké?

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

2.7.2008 v 07:13 | Nahoru | #76
Lobo> to si myslím, že určitě nabije, si vem, jakou frekvenci mají normální zápaly a indučka to stíhá...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

2.7.2008 v 07:52 | Nahoru | #77
Pokud aspoň trochu rozumíš elektru tak si poskládej tohle

http://www.radiomate...com/ne555/astab.html

na výstup tranzistor a za to indukční cívku. A máš to do 50kč se zaručenou dávkou jisker ...

Taky jsem tenhle pěknej nápad s plameny jen plánoval :\

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

2.7.2008 v 07:58 | Nahoru | #78
Prcni tam tu přenosnou bombičku propanu co tu někdo vzpomínal, zajisti tímhle

http://www.auto77.cz...d=632&id=KLVZ101

A propoj vše na jeden vypínač.
Pak se ozvy jak jsi dopadl jsem zvědavej jestli směs bude mít ještě dostatek vzduchu, nebo třeba zda bude hořet/vybuchovat se svodech...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

2.7.2008 v 20:58 | Nahoru | #79

RUTAN>vobo> čéče...no...jak je to velké?


75mm delka, prumer konce s tryskou kolem 9mm (kuzel), prumer tela 24mm, natrubek na hadicku 10mm.
...asi celkem veliky, no...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

3.7.2008 v 09:21 | Nahoru | #80
MíraGSX> hmm...aha...tak to mi nic neříká bohužel...:( krok první je sehnat dávkovací ventil, napojit to na stříkačku a vyzkoušet, jestli to bude fungovat..pak se bude řešit jiskra..

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

3.7.2008 v 09:22 | Nahoru | #81
MíraGSX> pneuventil půjde fofrem do prčic...těsnění to nepřežije a já nechci někde uhořet..potřebuju ventil, co je uzpůsobený na benzín....

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

3.7.2008 v 09:23 | Nahoru | #82
vobo> no čéče to vypadá docela OK....myslíš, že by jsi mi to mohl poslat na adresu, co jsem ti hodil do PMky?
DÍKY!
R.

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

3.7.2008 v 09:24 | Nahoru | #83
navod:

dej si tak litr hrachovky kterou zapijes tak litrem mlika ) a vysledek mas jistej

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

3.7.2008 v 10:58 | Nahoru | #84
Elektromagnetický ventil uzpůsobený pro benzin při tlacích jaké jsou v palivovém okruhu u motoru se vstřikováním je VSTŘIKOVACÍ VENTIL z jakéhokoli auta.. Ten také zajistí dokonalé rozprášení, potřebné pro zapálení.
Chtělo by to pak řídit dávkování benzinu změnou střídy ovládacího proudu ventilu, jako to je na motoru.. Elektrika by nebyla složitá.
Ale jak už tady někdo zmiňoval, mimo paliva (benzin/plyn) bude nejspíš potřeba přivést i okysličovadlo (vzuch/kyslík), pokud to má hořet skutečně přímo z výfuku..

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

3.7.2008 v 11:07 | Nahoru | #85
Pepo80> Kua to tím chcete svařovat??

Jinak s tím přidáváním vzduchu do svodů... no nevím nevím (víš co dělá netěstnost svodů? a ty tam chceš ještě prat kyslík)

Naposledy editováno 03.07.2008 12:21:49

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

3.7.2008 v 12:55 | Nahoru | #86
Zapálení - jednoduchý jak facka - indukční cívka přímo na baterce, k ní jednu nebo 2 svíce, spínaný relátkem. Ovládání relátka přes jednoduchej astabilní klopnej obvod, naladěnej třebas na 2kHz (kmitne 2000x za minutu). Reálná hodnota (šestikilo když točí 10 tisíc tak jeden válec pálí 2500x za minutu), fachat to bude.

Vstřikování - to máš pořešený, ale spíš než jednu trysku bych zkusil soustavu do kruhu.

Dostatek vzduchu - udělej "falešnej" konec výfuku, kterej bude ukrývat tohle zařízení, a ten bude mít u napojení na původní přícucy vzduchu. Nebo do toho stávajícího navrtej u konce pár děr

Edit: překlepy

Naposledy editováno 03.07.2008 12:56:41

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

3.7.2008 v 16:23 | Nahoru | #87
díky za technickou pomoc..jak přijde ten bazmek, tak se do toho pustím:)

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

4.7.2008 v 18:09 | Nahoru | #88
Ať se daří! A dej sem pak fotky a videjka

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

11.3.2009 v 21:51 | Nahoru | #89
RUTAN> Hoj, vykašlal bych se na nějakou indučku a pokud ji chceš použít tak bych se vykašlal na nějaký relé a použil tranzistor. Já bych to spíš zapaloval plazmatickým výbojem třeba pomocí tohoto jednoduchého měniče http://pokusy.chytr...chemata/index-VN.htm Je tam málo součástek a tráfko se dá schovat kamkoliv, jelikož by to pracovalo jen chvilku tak by se to nepřetěžovalo a nehřálo, dobré by bylo to spínat přes nějaké odolné tlačítko nebo relé pač si to vezme 3A. Nejlepší by bylo to všechno skloubit a naprogramovat na to atmel, stiskl by si tlačítko směs by se vstříkla zažehla a hořela po dobu stisknutého tlačítka.. Zdraví SX

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

11.3.2009 v 22:08 | Nahoru | #90
tak musím říct, že pořád nad tím přemýšlím, ale jsem nějaký zdechlý se aspoň rozhoupat a zkusit napojit trysku na palivové čerpadlo a zkusit, jestli bude stíhat plnění motoru při otevřeném vstřiku. S tou indučkou by to šlo vyřešit ale stálo by to pět litrů, protože je nutné další CDI. Připojením na stávající riskuju, že ho odprasím a to fakt riskovat nebudu.. s tím plazmovým výbojem by to funguvat možná mohlo, ale jak jsem řekl, nejdřív musím zkusit ten první krok s dávkováním paliva.
:( jsem líný jak veš:(
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist