Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval

Naposledy editováno 06.10.2024 13:22:00
A další věc že když máš jet x dní po silnici tak je to na vydechlým fechtlovi strašná nuda. Kdežto na stroji který má výkon je i ten přesun zábava můžeš předjíždět můžeš jet agresivně a hned to ubíhá o 100% rychleji.
2 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
EXc500 tak jak se prodava nema homologaci pro jizdu po pozemnich komunikacich a v pripade havarie z jakekoliv strany a pri prezkoumani soudnim znalcem organy zjisti ze jedete na stroji, ktery nesmi po silnici vubec jezdit.
Vetsina lidi rekne, ze je jim to jedno, ale az vam pojistovna odmitne zaplatit skodu, nebo skodu tomu druhymu, policajti vam seberou ridicak a jeste vysolite tucnou pokutu, tak uz bude pozde bycha honiti.
EXc500 muze na silnici ve stavu, kdy ma vykon omezenej na nejakejch 12 kilowat, nebo tak nejak. Ale prodava se bez restriktoru v sani a vejfuku a s jinou palivovou mapou bez lambda sondy. Takze na silnici nesmi a tecka.
Tim padem je to pase, protoze nebudu jezdit po fasisticky evrope na nehomologovanym stroji. EXC 500 padlo.
Skoda, ze na to mistni vseznalkove neupozornili predem.
citace z vyhlasky
---------------------------
Za spáchání dopravního přestupku "Technicky nezpůsobilé vozidlo" je řidičům přičítáno 5 bodů v rámci bodového systému (bodového hodnocení řidičů). Jedná se tedy o "závažnější" přestupek. Tento přestupek nelze řešit na místě udělením příkazu na místě (dříve bloková pokuta), ale po spáchání přestupku je s řidičem zahájeno správní řízení. Ve správním řízení pak hrozí sankce 5.000 – 10.000. Za spáchání tohoto přestupku se udělí i zákaz činnosti (řízení motorových vozidel), konkrétně na 6 měs. - 1 rok.
Naposledy editováno 25.09.2024 08:34:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Naposledy editováno 25.09.2024 09:54:29
A ted k homologaci motorky. Homologovana motorka je pouze se sadou, to je jasny, s tim problem neni, ale aby byla homologace platna, tak vam musi dyler nahrat mapu na snizeni vykonu z 60 koni na 15 koni. Bez tehle homologovane mapy je i z tou homo sadou motorka stale nehomologovana.
Kdo to nechape, tak nestaci blinkry, spz, lambda sonda a restriktory. Muse se prehrat mapa v ridici jednotce a to doma nikdo neudela.
Naposledy editováno 25.09.2024 10:21:44
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Maji pravdu, chybu jste udelali vy, kdyz jste jeli s otevrenou motorkou na silnici.
Staci se podivat do technicaku, kde mate napsano tech !5 koni plus minus a ne tech 60 na ktere je motorka otevrena.
Taky jsem tohle netusil. Myslel jsem si, ze to otevreni je kvuli ridicakum A1, A2 nebo jak jsou ty kategorie. Takze neotevrena bude mit treba 35 koni otevrena 60.
Ale ne 15 koni !!! To je proste castecny obelhani neznalyho a neinformovanyho zakaznika, aby se to mohlo prodat jako motorka s moznosti jizdy po silnici. A zakaznik to samozrejme netusi, protoze ma TP, takze muze na tu silnici jet.
A prodejci jsou taky pekny podvodnici, protoze vam nereknou ze je vam ta homo sada celkem k prdu, protoze bez prehrani mapy stejne i s tou sadou na asfalt nemuzete.
Naposledy editováno 25.09.2024 10:26:56
Takze posledni varianta relativne lehky motorky je Crf300. Misto 120 kilo by to bylo 132 kilo po maximalnim odlehceni novy za cenu 170 tisic.
origo 142 kilo
- stupacky z 1
- nadrz ocel na plast 1
- vejfuk na arrow s titanovejma svodama 3
- riditka .5
- kanystr s uhlim a sas ventil jestli tam je .5
- abs prej 2
- akumulator na lifepo4 2
takze ve finale 132 kilo jestli nekecaji s tema hmotnostma
hq701 soucasna 152kg versus crf300 132kg a vejska sedla o 6cm dolu coz je taky hodne pri zachovani zdvihu tlumicu a svetly vejsky
ted jen jestli to ma za ty prachy smysl
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

Naposledy editováno 25.09.2024 10:58:33
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
swm je cina a tu uz nikdy nechci ani videt, spolehlivost mizerna, at si rika kdo co chce, mam plno vlastnich zkusenosti a nejsem sam
jak se sypou japonci, ktm a dalsi renomovany znacky a to neni delany vetsinou ani v cine
navic se podivej kolik vazi a kolik stoji
Naposledy editováno 25.09.2024 11:45:38
Nic ostryho po oříznutí plastu pod motorem
brasny jsou zavazadla
Spíš se podívejte na rade Garage Tower sesvetlama LSK
Světla má sice homo ale ten plast před tím homo nemá a prodava to jako že to homo jako plno dalších prodejců a výrobcu, který atest kolikrát ani nemaji
Já mám LSK homosvetla bez Plexi a splnuju
A to že se nějakej hloupej technik na stk xichti je mi jedno, ať dokáže že to směrnici EU SS
a vyhlasku nesplňuje, víc mě nezajímá a kdyz vim ze keca tak at mi napise co porusuju, pak si kazdej rozmysli placat nesmysly a zkouset to na me
Mě nikdo balamutit nebude
Naposledy editováno 25.09.2024 12:12:31
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
140 kilo s naplnema
25 kw motor oficilne
30cm vejska
30cm tlumiče
za ty samy penize mas 132 kilovy crfko 20kw se spolehlivym motorem bez vibraci, ktery je dobry na silnici i v lese v cestovnim rezimu navic o 8cm nizsi sedlo takze si v lese a na poli dovolis mnohonasobne vic nez na swmku, bavime se teda o cestovani, ne o orani
nebo taky vostry cinsky enduro co vazi 140 kilo muhehehe, se vsi uctou
Naposledy editováno 25.09.2024 12:27:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Naposledy editováno 25.09.2024 17:55:04
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
A kdyby došlo k bouračce tak vůbec že jo představa že někde ve společnosti nabořených měníš řídící jednotku nevím nevím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...



1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Pokud je to cele postavene na informaci z KTM registru tak by mozna bylo fajn, kdyby prodejce zapomnel neco nekam napsat coz?

hele cela homologace ostrych je tak trochu na hrane - treba to ze se omezi pocet mist k sezeni na 1 tak nemusi mit ABS apod... naka mapa uz je detail ...
Řeknu mu že tahle konkrétní motorka byla u tohohle prodejce odblokovaná na plný výkon který není homo.
A když mu prodejce řekne že ta motorka byla prodaná zablokovaná tak tu motorku veme doveze jí do autorizovaného servisu tam jí napíchnu a zjistí co je v té jednotce nahraný.
Protože každý policajt i soudní znalec ví že ostrý endura nejsou homologovaný s tímhle výkonem na tady nepomůže žádný voodu ani mambo džambo.
Leda by byl ten soudní znalec váš dobrý Strejc. Pak to je v kapse.
Pak budete nahraný už jenom vy.
Naposledy editováno 25.09.2024 13:29:30
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

A pak kdyby přišlo na věc tak bysme se nestačili divit
Samozřejmě že by bylo cenější kdyby nám někdo už před rokem a půl napsal hele ostrý endura nejsou homologovaný na silnici přestaňte řešit kraviny
My tady s tím jezdíme jenom po lese a k tomu lesů jedeme kilometr po asfaltu a to se ještě klepeme aby nás náhodou policajti nezastavili i když máme poznávačku a blinkry
Navíc si můžeš všimnout že sem napsali jen dva lidi který na tom ejčcečku jezdí Afriku a tady po okolí tety. Samozřejmě že jezdí na nehomologovaný motorce s nehomologovanýma gumama a určitě i dostali někdy pokutu někde. Jezdí asi opatrně potom asfaltu a asi měli i štěstí že do nich nikdo nenaboural ani se neřešilo přes soudního znalce. Jinak by jsme se určitě dozvěděli zajímavé věci.
Naposledy editováno 25.09.2024 13:37:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Naposledy editováno 25.09.2024 17:55:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
bazin. píše: ZdendaZB> Kolikrát jsi řeši za svoji cestovatelskou kariéru takový problém? Tyhle úvahy jsou jako ta stará známá fráze "maminka s kočárkem"
Musíte si to zodpovědět sami, ale možnost zůstat v databázi KTM homologován tu je.
Nikdy jsem nic takového neřešil ani mě policajti neprudili protože jsem měl vždycky všechno sériové a hpmo. Originál Tichý výfuky airboxy gumy a tak dále.
A i když jsem projížděl v Rakousku kolem policajtů, tak si mě ani nevšimli. S uřvavaným popičovičem nebo jiným výfukem bych měl možná problémy.
Tak určitě že v databázi KTM můžeš být zaznamenaný že máš homologovanou motorku. Ale tím se nevylučuje soudní znalec. Tím se nevylučuje policajt který tě chce z nějakého důvodu potopit, trochu rozumí motorkám zeptá se tě můžu tady u vás na nastartovaný motorce přidat plyn pořádně?
Jo klidně si zaroštujte mně to nevadí. A hned ví na čem jseš protože otevřenou motorku pozná i slabomyslný tím že zatáhne pořádně za plyn.
Naposledy editováno 25.09.2024 13:42:00
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Ja mam na motorce nehomologovane temer vse, na seriove me jezdit nebavi - muj boj, moje riziko.
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
ZdendaZB píše: Pojistovna vam pojisti cokoliv, protoze z toho ma penize. Ale pri plneni muze rict, ta motorka neni homologovana, nemala na silnici co delat, takze vam nic nezaplatime.
Maji pravdu, chybu jste udelali vy, kdyz jste jeli s otevrenou motorkou na silnici.
Staci se podivat do technicaku, kde mate napsano tech !5 koni plus minus a ne tech 60 na ktere je motorka otevrena.
Taky jsem tohle netusil. Myslel jsem si, ze to otevreni je kvuli ridicakum A1, A2 nebo jak jsou ty kategorie. Takze neotevrena bude mit treba 35 koni otevrena 60.
Ale ne 15 koni !!! To je proste castecny obelhani neznalyho a neinformovanyho zakaznika, aby se to mohlo prodat jako motorka s moznosti jizdy po silnici. A zakaznik to samozrejme netusi, protoze ma TP, takze muze na tu silnici jet.
A prodejci jsou taky pekny podvodnici, protoze vam nereknou ze je vam ta homo sada celkem k prdu, protoze bez prehrani mapy stejne i s tou sadou na asfalt nemuzete.
To jsi vypátral docela důležitou informaci. Já jsem si vždycky říkal, proč do techničáku u ostrých píšou tak nesmyslně malý výkony. A ona je to tahle finta.
Podle mě ti specialisti na likvidaci pojistných událostí o tomhle budou vědět.
Naposledy editováno 25.09.2024 13:43:46
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 300l úpravy pro cestování [1 ... 7, 8] Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally | Eso_Rimmer | 215 | Včera v 18:18 Eso_Rimmer |
Jak zvýšit sání na EXC [1, 2, 3] KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 67 | 25.4.2025 v 17:44 ZdendaZB |
Zkušenosti s 500EXC KTM EXC 500 F | Propiska7 | 27 | 25.4.2025 v 09:18 ZdendaZB |
Motorka na polňačky a lehký terén [1 ... 5, 6] Suzuki DR 650, Honda NX 650 Dominator, Yamaha XT 600... | Kavak95 | 172 | 19.4.2025 v 12:14 Che |
exc500, řetězový kolečko a rozeta -... KTM EXC 500 F | ZdendaZB | 11 | 17.4.2025 v 19:34 ZdendaZB |