Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.

Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda.


No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.

Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…

Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.

Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.
Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .

Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch
Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek

Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet

Zima je dlouhá.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
CBRdrahos píše: Pěknej report . Jen mě trochu zaráží ta díra v bloku u panigale . Ještě jsem neslyšel o padlé v4 , ale zase nevím jaký dělá BARNI zásah do motoru.
NESLYSEL?! Vzyt jev v tedle jedne uz je druhy motor ....



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
CBRdrahos píše: Ozzy_> v této asi jo , ale proč ? Co dělá Barni za úpravy , že už to lehlo podruhé .
Barniho motor byl jen tenhle. Ten predtim byl imho seriovej ...? Pavle?
A kdyz jsme poprve vyhrali endurance na Slovaci pred par lety, bylo to proto ze tam letela jina panigale, a rozmrdala jeste v desti olej po kilaku drahy. Seriovej motor. Myslim ze to byla posledni kapka tehdejsiho majitele, a od ty doby po hromade jinejch problemu jezdi na Bawu


Edit: Ted sem ti kouknul do profilu, promin, uz mlcim. Je to jen technika, obcas se vysere vsechno. Ja na R6kach zas delal uz 3 prevodovky a ctvrta na nahradnim motoru me ceka

Edit2: I proto me vyhovuje suzuki. Ma kazetu. Staci sundat viko, shodit spojku, a vytahnout rychlosku




Naposledy editováno 20.03.2024 20:31:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
CBRdrahos píše: Ozzy_> hmmm to je pech , já mám na panigale najeto už 20 tkm , okruhovejch km max 2000 , ale já jedu plísen
Hele muj R6 motor co mam od novyho" uz ma na okruhu namordovano pres 30 tisic, videl sem zevnitr kvuli ty rychlosce, a je jak novej. Ve valcich je i videt honovani. Ale je to serie, chci aby to jezdilo, ne to kazdou zimu rozebirat a delat.
Ten druhej, kterej sem koupil s 27xxx na tachometru uz bude mit tak 40 okruhovejch


Na Zuzku se soudama jeste pockam, ale uz ma 8kkm, z toho pres 6kkm okruhovejch (1600 jsem najel po silnici kdyz jsem ji zajizdel, nez sem to prestrojil), zatim je hodna

Tak snad. Jako Pani jsou krasny stroje, jedou i fungujou. Ale to o Ducati vicemene platilo vzdycky. Jen naklady na provoz vetsinou lezli do astronomickejch castek. A jezdeni na okruhu je dost drahy samo o sobe.
PS: To jak jezdis je skoro jedno, plnej otevres stejne jako kdokoli jinej na dromu, jen to proti rychlejm zavodnikum drzime o par sekund kazdy kolo min, ale zasadni rozdil pro namahani motoru to imho neni.
Ozzy_ píše: Barniho motor byl jen tenhle. Ten predtim byl imho seriovej ...? Pavle?
A kdyz jsme poprve vyhrali endurance na Slovaci pred par lety, bylo to proto ze tam letela jina panigale, a rozmrdala jeste v desti olej po kilaku drahy. Seriovej motor. Myslim ze to byla posledni kapka tehdejsiho majitele, a od ty doby po hromade jinejch problemu jezdi na Bawu
Edit: Ted sem ti kouknul do profilu, promin, uz mlcim. Je to jen technika, obcas se vysere vsechno. Ja na R6kach zas delal uz 3 prevodovky a ctvrta na nahradnim motoru me ceka Ale za to mohlo nejvic rychlorazeni a odchazejici cidla .... clovek to tam pak v plny palbe bez varovani narve pres zuby, ohlodne ozubce, a pak uz je to jen otazka casu ...
Edit2: I proto me vyhovuje suzuki. Ma kazetu. Staci sundat viko, shodit spojku, a vytahnout rychlosku To je "jinej servis" nez na R6 kde musi motor z ramu, a pulit
Ten první byl série,
Tenhle druhej je vlastně taky série akorát je poskládaný u Barni protože se nikdo jný k motorovým dílům nedostane. Nejde dojít do Ducati a objednat si blok motoru, kliku atd. Tuhle výsadu má pouze Barni team
Motory okruhovejch motorek takhle nakoňovanejch pokud už jedeš rychleji prostě bouchaj no...
Naposledy editováno 20.03.2024 20:39:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
CBRdrahos píše: Ozzy_> jo to je hodně slušný nájezd na okruhovky . Kámoš co dělá mechanika v Dmotu Ducati , tak mě říkal , že v4 fakt drží i on si ji koupil . Já řešil jen vodní pumpu a quicksifter , jinak to funguje dobře . Olej si to nevezme , ale měním max po 3 tis , nebo po okruhovych dnech.
Měníme olej po 300-400km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
CBRdrahos píše: doucha> jo to já taky když jedu na okruhu
Ten režim co jezdíš ty, kombinace okruh - silnice je totiž ideál, protože potom co tomu na okruhu nandáš, ho zase zahladíš v záběhovým režimu na silnici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ozzy_ píše:
PS: To jak jezdis je skoro jedno, plnej otevres stejne jako kdokoli jinej na dromu, jen to proti rychlejm zavodnikum drzime o par sekund kazdy kolo min, ale zasadni rozdil pro namahani motoru to imho neni.
No když jsem viděl datový záznam z jízdy Štěpána tak graf otevření plynu byly skoro obdélníky pořád plný plyn. Dokážu si představit jezdce typu Peca že popraví ten motor za 1000km.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: No když jsem viděl datový záznam z jízdy Štěpána tak graf otevření plynu byly skoro obdélníky pořád plný plyn. Dokážu si představit jezdce typu Peca že popraví ten motor za 1000km.....
Jasne, pridava driv a rychleji. Jinak by nemohl ject rychleji na sestce nez mi na litru





Naposledy editováno 21.03.2024 08:46:06
Ozzy_ píše: Jasne, pridava driv a rychleji. Jinak by nemohl ject rychleji na sestce nez mi na litru Ale rozdil pro zatez motoru je to od "rychlejsich amateru" velice malej. Kdyz pojede alvaro na serii, vydrzi mu stejne jako tobe (v prumeru). Neni nahoda, ze trenujou vsichni co jsem kdy kde potkal vicemene na seriovkach (Jack Miller tam mel v Almerii i klakson
). To co vytahli Redding/Rinaldi/Bassani tenkrat v Moste pred WSBK melo i svetla. Urcite se nehrabali v motoru, kdyz tam nechali klakson a svetla ....
Tohle je asi na trochu delší debatu

1) Kluci jako je gibonek Alvaro váží i s postelí necelých 60kg, já mám 78, když se navleču do kombi budu kolem 90 a kluci jako Oťas nebo Honza spolehlivě přes metrák.
Další věc přímé srovnání v naší partě Honza jede Brno 12 já 16 Valencie 42/48 SK 12/18 atd to je 6s rozdíl, S Oťasem jsme cca 4s . Ale tyto 4-5s je už rozdíl spotřeba gum 2x víc než já, stejně tak brzdový desky, na těch 700 km o 30l benzínu víc. Jestliže je dvojnásobné opotřebení gum bylo by naivní si myslet že se neopotřebí víc i další díly. Sám víš, že když jsi udělal v časech progres začaly mizet gumy a to ty jsi ještě špatný příklad, protože jedeš hodně plynule

Edit: Pak si kup předváděčku z itálie .....najeto pouhých 2500km jako nová




Naposledy editováno 21.03.2024 17:36:45
4 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Jak už jsem psal vedle v oblíbeneém Ozzyho vlákně....
V pondělí jsem měl na Slovakiaringu pád v T5 , je to ta mírná pravá po krátké rovině co utahuje do ostřejší pravé T6. Hned v nájezdu jsem úplně netrefil stopu, zatočil trochu později a honě sklopil, trefil jsem tam takový hrb a ztratil předek. Vy co to tam máte najeté víte že rychlost je kolem 200. Nekonečně moc kotrmelců a motorka začala okamžitě hořet . Na to v jaké rychlosti byl pád to zdravotně dopadlo dobře jen vykloubené oba palce, přišel jsem o pár nehtů, na prdeli mám modřinu velikosti pizzy a jak to říci " cítím se dost rozmrdanej ". Na základě této události jsem se rozhodl ukončit svou okruhovou kariéru . Poslední roky se mi to dělo nějak často, asi sekám moc chyb a ten anděl strážnej má se mnou fakt šichtu... . Sice jsem si ukončení nepředstavoval ve stylu "pochcat a zapálit , ale když už se to stalo je ta tečka alespoň výraznější.
Normálně si člověk některých věcí nevšímá, ale když se tohle stane, najednou ti dojde že před 14 dny v Brně s WSB byl skoro v každé boudě traťák a tady jestli byli 3 na celý dráze ?
Ta motorka hořela možná 3 minuty a můžeš se jen dívat . To bude ten cenovej rozdíl kdy si říkáme "Tyhle to maj strašně drahý, pojedu s jinejma co to maj levný"
Nechtěl jsem do nemocnice v Dunajské Stredě, kdo se tam měl možnost podívat ví že je to děsivé místo kde rozhodně nechceš skončit a tak jsem všechna vyšetřnení absolvoval až doma. Když jsem řekl že to byl pád ve dvou kilech, tak hned komplet CT rentgeny, sono břicha . Ten doktor říkal , že se tohle nikdy nesmí podcenit, protože jak mají prý ty vnitřní orgány různou váhu a ta kinetická energie v těch kotrmelcích je vysoká může se něco jen trochu vevnitř poškodit a průser nastane až třeba za pár dnů. Tak se po těch pádech nechte vždy radši prohlídnout. Rozhodně vás tu budu sledovat a někdy se zajedu na vás i podívat na dráhu.
Bude se mi totiž určitě stejskat

Takže ladění téhle motorky pro mě skončilo, ale pokud budete potřebovat nějaké info které budu umět zodpovědět, rád pomůžu

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Naposledy editováno 03.07.2024 18:51:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

a že sa ti nič vážneho nestalo! to je asi fakt jediné pozitívum, vďaka Bohu že si v poriadku človeče. Drž sa!
neviem či je to taktná otázka ale:
prosím ťa čo budeš robiť s tou motorkou?
PS: pred rokom som toto vlákno posunul kolegovi z IT, kúpil Panigálku ako ty, tiež na okruhy, ako mi ďakoval, že to vlákno má cenu zlata, mi písal. Vďaka ti za všetko čo si tu s nami nazdieľal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Jinak - co budu dělat s motorkou popravdě zatím nevím......
Když jsem to odstrojil, tak je vidět, že ten žár nebyl tak velkej a šel jen po povrchu kabely nejsou spečený , ale poškodilo to budík.
Teď na to nemám čas ani náladu. V zimě to rozeberu a rozhodnu se co dál. Ono kdyby to nevzal oheň tak to není tak hrozný . Páčka brzdy, pravý přepínače, nádž, kapoty.
Takže buď to zkusím seskládat nebo prodávat po dílech. Motor má 4100km, Chladič, podvozek a další věci jsou v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Pohodove uzdraveni preji.
A tesim se na dalsi dil tveho serialu o Italce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Já jsem na motorky v žádném případě nezanevřel

Uvidím jestli něco starýho na čem se víc šroubuje než jezdí nebo budu jezdit s klukama jako mecháňa a občas se svezu na Ohvalce na malý dráze.
Je spousta možností


Naposledy editováno 23.07.2024 15:00:57
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Pumpido píše: To je znamení ....
Doucha bude urcite brecet nad tim ze nema vzadu jednoramenku, stejne jako predtim brecel ze to ma o dva valce navic


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ozzy_ píše: Doucha bude urcite brecet nad tim ze nema vzadu jednoramenku, stejne jako predtim brecel ze to ma o dva valce navic Ale stejne az ji koupi, a zjisti ze jezdi lip, tak na namitky zapomene






Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Super-anti-contra-multi-extra-uniká... [1 ... 10, 11] Honda CB 1100/EX, Buell 1125CR, Norton Commando, Duc... | TomasRA | 318 | 21.4.2025 v 17:48 marna |
Ducati - Diagnostika Ducati Multistrada 1200, Ducati Diavel, Ducati Multi... | PP_MT | 2 | 11.4.2025 v 08:49 PP_MT |
Přední stojan Panigale V4 2023 Ducati Panigale V4 | Certmir | 8 | 9.4.2025 v 13:37 doucha |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
Panigale v4 2019 Ducati Panigale V4 | Richard_899 | 4 | 22.9.2024 v 19:04 Martin_V4S |