
Ale nějak mi při té příležitosti vytanula na mysl tahle prastará píseň, kterou jsem kdysi slyšel v rádiu:
A tak se chci zeptat: Která motorka je právě pro Vás z nějakého důvodu super ve srovnání s mnoha zvláště výjimečná?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní

1100Virago píše: Filous: A slavný TRAC ti funguje?
...jo, funguje...další z těch divnejch řešení tý doby, který se neuchytili, protože je to prostě divný...vona je celá ta vidlice divná...uchycení osy, TRAC system, dofukování vzduchem, její délka a úhel, 16" kolo...no prostě divnověc, díky který má ta motorka zvláštní jízdní vlastnosti...
2 reakcí na tento příspěvek Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
https://www.motorkar...-cb-550-2005961.html

Naposledy editováno 06.03.2025 00:06:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní

Ale nesouhlasi to "hlavně, aby se to vyplatilo". Znovu říkám, že ta motorka není na kšeft, ale pro radost, čistě hobby, opečovávat to a párkrát do roka se na tom svézt. Jako asi všichni veteráni.
1 reakcí na tento příspěvek Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní

Spíš bych to fakt viděl na nějaké to VFR 750. Kapotu jsem ještě neměl, cena mi připadá rozumná, a jízdní vlastnosti ne k zahození. Šel bych se podívat na tyhle dvě.
https://www.motorkar...vfr-750-2008856.html
https://www.motorkar...50-rc24-2013987.html
2 reakcí na tento příspěvek Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
Druha moznost je, ze se o to stara profik, ale tohle docela leze do penez...
1 reakcí na tento příspěvek Super-anti-contra-multi-extra-unikátní

assassin píše: uz jsem to psal, 30+let stara motorka, ikdyz je ve stavu jako nova vyzaduje extremne zrucneho/zkuseneho cloveka pokud ma ta vec jezdit. To opravdu nefunguje tak, ze vyleze slunicko, reknu si, ze se projedu .. slapnu a jedu.
Druha moznost je, ze se o to stara profik, ale tohle docela leze do penez...
Takhle mě fungovaly dvě motorky: XR250R a Jawa Švéd 579. Obě bez baterie ,bezúdržbové stroje.
Na podzim jsem zaparkoval do garáže,na jaře výtahnul ,šlápnul a jel


Naposledy editováno 06.03.2025 15:36:09
1 reakcí na tento příspěvek Super-anti-contra-multi-extra-unikátní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní

Informací si může na internetu dohledat sebevíc, ale o tom to přece není.
1 reakcí na tento příspěvek Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
...a ještě víc se mi vždycky líbilo XJR, není to nejlepši motorka na světě, ale je to poctivě postavená mašina a má pro mě zvláštní nostalgické kouzlo...

Naposledy editováno 06.03.2025 19:50:59
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
TomasRA píše: assassin> Jasně, ale nikdo se zručným a zkušeným mechanikem nenarodil. A ani nestane, pokud to prostě nezkusí.
Informací si může na internetu dohledat sebevíc, ale o tom to přece není.
Ty jsi tusim z IT? Dokonce jsi psal neco o programovani? Koupit si starou motorku a myslet si, ze se na ni doma vyucim mechanikem je asi jako koupit si pocitac a myslet si, ze se ze me stane programator…
Je to spousta let zkusenosti, studia, pochopeni jak veci funguji (coz jde dost obtizne bez odpovidajiciho vzdelani) a v neposledni rade i dost naradi/vybaveni
Vem si modelovou situaci, kdy koupis cb750 a uz pri prvnim startu u tebe doma ta motorka pobezi na 3valce? (Pokud tohle vubec dokazes identifikovat) co s tim hodlas delat a jak budes jako zacinajici mechanik postupovat?
Tvoje prachy a cas jsou mi ukradene, takze si kup co chces, pisu to jako obecne poznatky pro vsechny kdo sem nakouknou, obcas se najde i nekdo kdo se dokaze poucit z cizich chyb

Kamarad ma servis a uz jsem tam videl dost youngtimeru a "kafacu" kde zdanliva banalita prerostla do opravy vyrazne prevysujici prodejni cenu te motorky…
Naposledy editováno 07.03.2025 01:34:56
assassin píše: Ty jsi tusim z IT? Dokonce jsi psal neco o programovani? Koupit si starou motorku a myslet si, ze se na ni doma vyucim mechanikem je asi jako koupit si pocitac a myslet si, ze se ze me stane programator…
Tomu se rika trefit hrebicek na hlavicku. V tomto pripade konkretni hrebicek na konkretni hlavicku.Pokud ho to laka a ma na koupeni neceho takovyho nasetreny prachy, tak proc ne. Pri nejhorsim si nabije hubu a bude ho to neco stat. Nic horsiho se asi nestane

Naposledy editováno 07.03.2025 08:32:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
assassin píše: Ty jsi tusim z IT? Dokonce jsi psal neco o programovani? Koupit si starou motorku a myslet si, ze se na ni doma vyucim mechanikem je asi jako koupit si pocitac a myslet si, ze se ze me stane programator…
Je to spousta let zkusenosti, studia, pochopeni jak veci funguji (coz jde dost obtizne bez odpovidajiciho vzdelani) a v neposledni rade i dost naradi/vybaveni
Vem si modelovou situaci, kdy koupis cb750 a uz pri prvnim startu u tebe doma ta motorka pobezi na 3valce? (Pokud tohle vubec dokazes identifikovat) co s tim hodlas delat a jak budes jako zacinajici mechanik postupovat?
Tvoje prachy a cas jsou mi ukradene, takze si kup co chces, pisu to jako obecne poznatky pro vsechny kdo sem nakouknou, obcas se najde i nekdo kdo se dokaze poucit z cizich chyb
Kamarad ma servis a uz jsem tam videl dost youngtimeru a "kafacu" kde zdanliva banalita prerostla do opravy vyrazne prevysujici prodejni cenu te motorky…
A tím se dostáváme k tomu, proč jsou pořád tak oblíbený a poptávaný starý Jawy a ČZ.

Ty si opraví každý, s minimem nářadí a minimem nákladů.
Na koukání jsou pěkný, občasnou vyjížďku v neděli taky zvládnou. Myslím, že tady byl i požadavek na udržení ceny.
Což u nich většinou taky funguje.
já doporučuji Švéda, Jízdní vlastnosti úplně jinde než běžné jawy, Náklady na renovaci minimální – žádné chromy. Motor nesmrtelný – případně za pár korun opravitelný.
Mám vlastní srovnání, taky jsem chtěl starý japonský čtyřválec. Pár jsem jich vyzkoušel a nedávalo mi to žádné emoce… A navíc to riziko kde budu shánět díly, jestli to dokážu opravit, mohla by se to hodně prodražit.
Když našlápnu libeňáka tak to je jiná...
Jako doplněk k běžným motorkám bych neměnil.
Pokud by byl švéd moc cenově vysoko tak doporučuji ČZ 472.6-Již funkční nová přední vidlice, kvalitně uložená hliníková zadní kyvka ,12 voltové zapalování, Hliníkové ráfky atd.
motorka se nekroutí jako jawy 350
Naposledy editováno 07.03.2025 09:33:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
JAVR píše: A tím se dostáváme k tomu, proč jsou pořád tak oblíbený a poptávaný starý Jawy a ČZ.
Ty si opraví každý, s minimem nářadí a minimem nákladů.
Na koukání jsou pěkný, občasnou vyjížďku v neděli taky zvládnou. Myslím, že tady byl i požadavek na udržení ceny.
Což u nich většinou taky funguje.
Sarkasmus?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati - Diagnostika Ducati Multistrada 1200, Ducati Diavel, Ducati Multi... | PP_MT | 2 | 11.4.2025 v 08:49 PP_MT |
Přední stojan Panigale V4 2023 Ducati Panigale V4 | Certmir | 8 | 9.4.2025 v 13:37 doucha |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
Ducati Panigale V4 okruhová stavba [1 ... 24, 25] Ducati Panigale V4 | doucha | 748 | 27.2.2025 v 16:00 callowsick |
Pokec majitelů Honda CB 1100 EX/RS [1 ... 4, 5] Honda CB 1100, Honda CB 1100 RS | Addas | 136 | 27.2.2025 v 11:18 Koudy01 |