Téma: Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
23.8.2024 v 19:19
Nedávno zde několik hodně zkušených motorkářů (s praxí 20 a více let) vyjádřilo zvláštní zalíbení ve značce KTM, kteréžto je pro nás mlaďochy zatím neproniknutelným tajemstvím. 
Ale nějak mi při té příležitosti vytanula na mysl tahle prastará píseň, kterou jsem kdysi slyšel v rádiu:
A tak se chci zeptat: Která motorka je právě pro Vás z nějakého důvodu super ve srovnání s mnoha zvláště výjimečná?

Ale nějak mi při té příležitosti vytanula na mysl tahle prastará píseň, kterou jsem kdysi slyšel v rádiu:
A tak se chci zeptat: Která motorka je právě pro Vás z nějakého důvodu super ve srovnání s mnoha zvláště výjimečná?
PetrL3 píše: Sarkasmus?
Vůbec

Má na běžný ježdění litrový čtyřválec.
Chce ještě něco na co se může koukat, vrtat se v tom občas, a někdy se svézt. + Aby to drželo cenu.
Vychází mi z toho logicky Jawa/čz.
Naposledy editováno 07.03.2025 09:35:24
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
assassin píše: Koupit si starou motorku a myslet si, ze se na ni doma vyucim mechanikem je asi jako koupit si pocitac a myslet si, ze se ze me stane programator…
No, rozhodně bys to měl jednodušší, než s tou motorkou. Linux, gcc a NetBeans jsou zadarmo, knížky stojí pár stovek, ale ani za ně nemusíš utrácet, protože všechno, co je v knížkách, je i na internetu. Použiješ-li AI (která je rovněž zadarmo), vychrlí ti na požádání algoritmy i s výkladem, stejně jako manuály i teorii. Ale hlavně: Uděláš-li chybu, nestane se většinou vůbec nic. V nejhorším případě přijdeš o nějaký soubor nebo budeš muset muset přeinstalovat systém.
Když udělá chybu mechanik, může být motorka za 100+ tisíc v hajzlu.
Ale stejně se nemohu nezeptat: Jak to dělali všichni ti kluci v letech 1970 - 1990, když vrcholem techniky byl karburátorový čtyřválec bez elektroniky?
TomasRA> Zacinali s fechtlama od nacti let. Mne bylo tusim 11, kdyz jsem mel prvniho fíka na hrabani.
Ono zalezi na tom, jakej mas vztah k technice. Ja jsem pry taky programator. Nebo aspon me za to plati. Ale v motorkach jsem se vrtal driv.
Ono zalezi na tom, jakej mas vztah k technice. Ja jsem pry taky programator. Nebo aspon me za to plati. Ale v motorkach jsem se vrtal driv.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
TomasRA> ja se to učím už 30let a pořád mě ty starý krapy dokáží dost potrápit…
Abys obecně mohl opravovat libovolnej starej krám tak musíš vedet jak věci fungují - coz taky muzes nastudovat sám, ale nevis co studovat. Tzn klasicke strojarske vzdelani, průmyslovka, technická univerzita … kdyz jsi v tomhle cistej, tak se to blbě učí tím, že se vrtas v motorce - ostatně podívej se na ty dotazy na foru, na co se ptají lidé co se rozhodnou se v tom vrtat sami a narazí … ted tu někdo skončil na výměně chladicí kapaliny, z dotazu je patrne, ze vubec netusi jak takovej system funguje.
Abys obecně mohl opravovat libovolnej starej krám tak musíš vedet jak věci fungují - coz taky muzes nastudovat sám, ale nevis co studovat. Tzn klasicke strojarske vzdelani, průmyslovka, technická univerzita … kdyz jsi v tomhle cistej, tak se to blbě učí tím, že se vrtas v motorce - ostatně podívej se na ty dotazy na foru, na co se ptají lidé co se rozhodnou se v tom vrtat sami a narazí … ted tu někdo skončil na výměně chladicí kapaliny, z dotazu je patrne, ze vubec netusi jak takovej system funguje.
1 reakcí na tento příspěvek Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
Eště, že sem se začal v motorkách hrabat dřív, než sem se dozvěděl, že na to potřebuju strojárnu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
1 reakcí na tento příspěvek Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
Kdysi jsem hrozne potreboval TRX 850 . Ted je jedna nedokunena na prodej. To je dle me pekna nevsedni motorka za jeste rozumnou cenu.

...tak já dal včera prvních 200km na Nighthawku...prvních pět kilometrů jsem myslel, že se vrátim, protože ta ergonomie mi přišla strašná...a pak jsem si nějak udělal pohodlí a zjistil, že to asi půjde...a šlo...jsem celkem překvapenej, jak lehce se to díky těm úzkým gumám vodí, kupodivu ani ta delší přední vidlice a 16" kolo není problém, sedí to v rychlejch táhlejch, nepadá to do zatáček v utahovákách, celkem to i jede...fajn svezení...špatnej je podvozek vzadu, kdy nestíhá při rozbitým povrchu a přes kompletní repas předních brzd je ten předek slabej, ale vynahradí to zadek, kterej je kurva vostrej, takže při brždění oběma to celkem i zpomaluje...no a cestou domu šel občas na tři, takže jsem v garáži odkalil karbce a vyplavali z nich jemný kousky rzi, takže mě čeká ještě jeden výplach nádrže a znovu čištění karburace, což mě sere...ale jinak fajn odpoledne s veteránem...
assassin> Nepotřebuju. Možná se někdy na fóru (nejen tomhletom) zeptám jak jantar. Možná na 1. dobrou nepoznám postup pro 634/354 motor. Ale převodovka funguje, stejně jako zbytek motorky.
V minulosti jsem se mj. trápil s karburátorem u KLR 650 '89 a dobíjením u GSX 1100 '84. U obou jsem na příslušnejch fórech pokládal dorazy, který by strojař/elektrikář, majíc přesnou předastavu o principu funkce daných zažízení, považoval za zbytečný. No, ale nakonec jsem se nějak k příčině problémů dostal, opravil to a pokud vím, tak obě jezděj doteď. Mě osobně to ke štěstí stačí.
V minulosti jsem se mj. trápil s karburátorem u KLR 650 '89 a dobíjením u GSX 1100 '84. U obou jsem na příslušnejch fórech pokládal dorazy, který by strojař/elektrikář, majíc přesnou předastavu o principu funkce daných zažízení, považoval za zbytečný. No, ale nakonec jsem se nějak k příčině problémů dostal, opravil to a pokud vím, tak obě jezděj doteď. Mě osobně to ke štěstí stačí.
Koudy01 píše: Kdysi jsem hrozne potreboval TRX 850 . Ted je jedna nedokunena na prodej. To je dle me pekna nevsedni motorka za jeste rozumnou cenu.
Taky jsem o ní párkrát přemejšlel jako o Ducati pro chudý. Je v tom ten samej problémovej petiventil jako v TDM850?
Tahle konkrétní je fakt fešanda

Naposledy editováno 10.03.2025 14:14:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
assassin> Já si myslím, že když člověka něco baví a je trochu šikovný, dokáže běžnou údržbu u motorky dělat sám. V roce 89 jsem koupil mýho prvního japonce - zmiňovanou CX 500. Do té doby zkušenosti jen ČZ a Jawou. Koupil jsem si německej Reparatut anleitung a postupně jsem dělal prakticky vše sám. Při koupi starýho japonce je podle mě taky krom běžné údržby důležitý, aby se v něm někdo nehrabal. Pak už jsou jen ty typický závady - u CX těsnění vodní pumpy po cca 40000km a rozvodový řetěz - napínák cca 70000km. Risknul jsem to a koupil díly z novější verze - automatickej napínák, protože jsem předpokládal, že blok výrobce měnit nebude. Tak jsem postavil kočkopsa - jedna lišta ze starýho provedení, napínák a druhá z novýho - a funguje to už asi 20 let bez problému. Tím chci jen říct, že i člověk bez strojního vzdělání může opravovat skoro vše. U japonců se stejně díly moc neopravují, jen mění. Bylo tady řečeno, že CX je nudná. Mně to nepřijde. Z malých rychlostí se ten 2V sbírá ochotněji, než moje CB1300. Je to jen pětistovka, tak se nedají čekat zázraky, ale i po těch 44 letech ještě 170 jede a na kochačku je přímo ideální. Samo, přední vidlice tenká, houpe se to i po repasi, přední brzdy taky slabý, ale to k starejm motorkám patří. Já jsem takovej typ, že jsem si mimo 634a352 všechny motorky nechal a nelituju. Kamarád zase měnil po pár letech a teď všechny dokoupil, má už jich asi 11. Mně dělá problémy projet ty 3, číza už je jen zakonzervovaná. Problém je čas, toho je pořád málo. Tak se těším do důchodu, nechápu lidi, co se v něm nudí. No a jinak souhlasím, znám jen jednoho člověka, co na motorkách vydělal. Stará motorka je spíš jen splněnej sen - a taky se mi ty klasický líbí mnohem víc, než současný. Nechápu třeba ty přístrojovky ve tvaru tabletu. Když už chci vše digitální, vždyť by to šlo dát do budíků a udělat pěkně. Přijde mi, že se moc šetří.
fzr píše: assassin>Stará motorka je spíš jen splněnej sen - a taky se mi ty klasický líbí mnohem víc, než současný.
Přesně! Právě proto jsem vždycky chtěl "modern classic" nebo chcete-li, "heritage", ale dnes (2025) se vyrábí jen málo sériových motorek, které by vysloveně zaujaly krásným designem.
Napadá mně nineT, XDiavel a MV Agusta Superveloce. Pak na druhém místě Streetfighter, XSR 900 GP a Norton Commando. Pak dlouho nic a následuje řada Neo Sports Café a některé klasické Triumphy. A dál už musím dlouho přemýšlet.
1 reakcí na tento příspěvek Super-anti-contra-multi-extra-unikátní
Speed twin a thruxton az nekde vzadu? Jeste moto guzzi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati - Diagnostika Ducati Multistrada 1200, Ducati Diavel, Ducati Multi... | PP_MT | 2 | 11.4.2025 v 08:49 PP_MT |
Přední stojan Panigale V4 2023 Ducati Panigale V4 | Certmir | 8 | 9.4.2025 v 13:37 doucha |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
Ducati Panigale V4 okruhová stavba [1 ... 24, 25] Ducati Panigale V4 | doucha | 748 | 27.2.2025 v 16:00 callowsick |
Pokec majitelů Honda CB 1100 EX/RS [1 ... 4, 5] Honda CB 1100, Honda CB 1100 RS | Addas | 136 | 27.2.2025 v 11:18 Koudy01 |