Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval

Naposledy editováno 06.10.2024 13:22:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Eso_Rimmer píše: Mr.Dreamer> v offu je to vykon zcela dostacujici, ale s nalozenou masinou, nejake stoupani a pod. a muzes se rozloucit s predjizdenim. tam mi ten vykon proste chybi.
Do kopce to i s nákladem 80-90 udrží. Takže pokud předjiždíš náklaďák, který se tam kodrcá 50, není problém, když jede 60 - 70, tak mně to už nevadí. Tím, že jsem začal na silničkách, mi stejně na silnici i GSo a 1290 přišly jako lemry. Jediná ADV, která mi kdy přišla adekvátní na silnici byl multistrada se 17 kolama. Tím mi stejně bylo jasné, že pokud chci s motorkou do terénu, na silnici mi nebude stačit. Takže dokud je stroj hbitý v nižších rychlostech, abych rychle vyjel z vedlejší, rychle předjel někoho, kdo se vážně plouží, stačí mi to.
chce to aspoň tak 70 koní, aby se dalo normálně předjíždět a proto mě 710-ka tak baví, ale když zapadne, nebo brodím, tak už me to nebaví vůbec
kolegyně, když se projela na tigrovi 100 koní tak řekla že vůbec nejede, takže asi tak a z 701 nedosáhne na zem, takže nemůže kritizovat

Naposledy editováno 01.07.2024 16:45:05
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

Mohl bys přijel za 14 dní do vorkuty na exc500 a porovnáme s mým mopedem. E vizum je hned.
Naposledy editováno 01.07.2024 23:35:57
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
ZdendaZB píše: že by kvalita již tak mizerných strojů ještě více upadla ?
mozna zacali delat veci v cine i na ostre a chyta to manyry tech vasich 701+

Eso_Rimmer: v okoli mam dve 24 - EXC500 a SXF450 ...zatim bez problemu, ale pouziti se zasadne lisi od toho vaseho... na trati nebo na rally nema nikdo duvod prodluzovat intervaly. Hledas zkusenosti od hodne specificke skupiny uzivatelu... ktera bude hodne mala. Ve finale ti stejne nezbyde nez se smirit s kratsim intervalem nebo to risknout, prodlouzit interval a smirit se s tim, ze ti nikdo ohledne motoru nic nezaruci...
coz ti nikdo nezaruci ale ani u tech zdechlych cinanu...
Naposledy editováno 02.07.2024 11:40:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Na mx mam pres 170hod a v motoru vse puvodni. 50hod z toho na okruhu (dve sezony to bylo supermoto)
Nakonec to stejne bude o tom kolik kompromisu jsi kvuli hmotnosti a vykonu odchotnej udelat…
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

Jasně že u koncernu, rok co rok, přibývá dodavatelů z východu a znát to je, zatím hlavně u 2T endur... u 4T krom dojmů, nic konkrétního nemám.... jen el.svazky z "vlasových" drátů, po určitém nájezdu, jsou noční můra, tady doporučím: rozstřihat všechny bužírky v kterých je eletrika na volno, dostává se tam voda+prach = dokonalá brusná pasta

Jinak dnešní endura vydrží nesmysl, stavěl jsem motorky pro Dakar a např. ten první Jihoamerický (10t km!) odjelo WR450 jen se zvětšeným chladičem a snad dvě výměny oleje MOTUL 300V a po rozebrání, bylo vše jako nové

U tvého cestování, je super pro opotřebení, že moto ráno (plynule) ohřeješ a pak jedeš a jedeš, intervalu na olej 3t/km bych se vůbec nebál. Větší pravé víko je určitě "+", to ale netvrdím o přídavném oil chladiči... kdy více zatížíš oil čerpadlo a zpomalíš oběh... to zvětšení sp. komor chladiče = větší objem vody vřele doporučím, samo ventilátor nebo i dva jsou povinnost. Výhodou je molitanový filtr, kde pár kusů, předem naolejovaných a stlačených v mikrotenu nezabere žádné místo a nic neváží, stejně tak pár, rychle vyměnitelných, mikro filtrů benzínu. Další povinností je orig "punčocha" v hrdle nádrže...
Pro jednodušší elektriku, dostupnost doplňků aj. bych raděj hledal minimálně jetou 23 než 24ku...
Z úprav bych zdůraznil dělené z.kolo s odpruženým unašečem, vliv na komfort a vibrace je nečekaný

Jinak na přejezdy, tam jde pro životnost řetězu nacpat i 15ka kolečko a rozetu dle chuti, výkonu je dost.
Pro komfort určitě bezhrazdové řídítka, vhodné výšky, pěnové progripy (ty jedou na Dakaru absolutně všichni) a odpružené klemy řídítek a vybrat vhodné stupačky s možností vložení/vyndání gumové vložky... tady pozor, podle roku už mají endura KTM tři typy uložení v rámu.
Taky u naložené moto, je na silnici dost hraniční př. kotouč 260mm, ale větší kotouče+adaptery třmenu nabízí kde kdo.
Ještě bych se opravdu zamýšlel nad volbou oleje, ten výše zmíněný MOTUL 300V 15w50 je fakt malý zázrak, jak po něm vypadá závodní motor a jaké krizovky, dokáže zachránit...
Když mě něco napadne, připíšu, nebo v případě zájmu, písnu tlf. do SZ a můžem podebatit....
Naposledy editováno 02.07.2024 12:56:10
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...


Naposledy editováno 02.07.2024 14:17:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Naposledy editováno 02.07.2024 16:41:01
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
https://www.nahradni...filter___78107990100
A EXC, má ještě ve spojce, mezi nádrží a vstřikem, další mini-filtr, č.14
https://www.nahradni...-eu/fuel-pump-139574
Naposledy editováno 02.07.2024 16:41:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Díky.
Naposledy editováno 02.07.2024 17:43:44
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...

Vejfuk dole, rychlý promáčknutí a utržení, buzna dakar věž, není vidět před kolo. Všude nesmyslný plasty.
Tohle bych vůbec nebral do hledáčku.
Ještě k punčoše do nádže. Jste si jistí, že to k něčemu je ?
Drobný abrazivní nečistoty tím projdou stejně jako seriovým sítkem na čerpadle v nádrži. A velký kusy ničemu nevadí. Ty se občas vylejou se zbytkem bordelu ze dna nádrže.
Naposledy editováno 03.07.2024 08:02:34
2 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Naposledy editováno 04.07.2024 09:14:54
2 reakcí na tento příspěvek EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
a magnet bych si mohjl přidat do fechtla, tam není jakej mám koupit a jak ho přidělat, když je tam všechno hliníkový ?
Naposledy editováno 04.07.2024 08:35:15
(reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Naposledy editováno 04.07.2024 08:49:56
Protože můj fechtl 710 má magnet v extra díře. Ale vrtat do bloku teda nebudu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500, CRF 300 L coby cestovní stroj pro delší přesuny - A...
Eso_Rimmer píše: dalsi velmi zajimavy poznatek... velmi ucina vec pro vydrz oleje a pod. ma byt vymena pistu za trikrouzkovy a magneticky filtr. tim padem, coz ma logiku, dochazi k mnohem mensi degradaci oleje a vetsi vydrzi motoru. viz. prvni koment pod prilozenym videem. cti komentare otazkou je, jak by se k tomu postavil nikasil a ojnice. 450 replika to tak ma, ale tam je tomu prizpusobene okoli. ten motor vydrzi opravdu hodne.
To mi připadá, dost jako "štěk", ale píst z EXC má extra vysoko čep a úplně si nedovedu představit, tam nacpat prostorově tři kroužky.... a obráceně, píst se třemi kroužky bude znatelně těžší a v otáčkách, bude výrazně více, namáhat ojnici a uložení kliky, dík zvětšené setrvačné hmotě...
edit.: i 450RR má jen dva kroužky, je to nesmysl, hmota pístu by nesmyslně narostla a nutná kratší ojnice by fungování a životnost zkrátila...
Naposledy editováno 04.07.2024 09:26:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 300l úpravy pro cestování [1 ... 7, 8] Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally | Eso_Rimmer | 215 | Včera v 18:18 Eso_Rimmer |
Jak zvýšit sání na EXC [1, 2, 3] KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 67 | 25.4.2025 v 17:44 ZdendaZB |
Zkušenosti s 500EXC KTM EXC 500 F | Propiska7 | 27 | 25.4.2025 v 09:18 ZdendaZB |
Motorka na polňačky a lehký terén [1 ... 5, 6] Suzuki DR 650, Honda NX 650 Dominator, Yamaha XT 600... | Kavak95 | 172 | 19.4.2025 v 12:14 Che |
exc500, řetězový kolečko a rozeta -... KTM EXC 500 F | ZdendaZB | 11 | 17.4.2025 v 19:34 ZdendaZB |