Krátce nadhodím. Motorka konkrétní faceliftové řady (r.v. od-do). Objel jsem 4ks, všechny ve stavu "sednout a jezdit" a ani jedna nebyla sednout a jet. 3x zcela zásadní technický problém o kterém prodávajíci "nevěděl" nebo ho prezentoval jako "vlastnost" daného kusu.
Nejvíce mě zaráží dvě věci:
Předepsaná údržba je prezentována jako významné plus daného kusu a je kvůli ní navýšena prodejní cena.
např. seřízení ventilové vůle, výměna řetězovky, atd....
Druhá věc je cena držená v nesmyslné výši kvůli údajně nízkému nájezdu km. Někteří prodávající tím argumentují jako nejdůležitější vlastností jejich motocyklu a nastřelí cenu někdy i na téměř dvojnásobek nějaké rozumné cenové hladině.
např. 15let stará motorka s nájezdem 25tis.km za 120tis.Kč, když v inzerci je stejné faceliftové provedení za +-70tis. ovšem s nájezdem 60tis.km Neřešme jestli ty km jsou, nebo nejsou stočené, ale že je to už generačně zastaralý kus který je navíc majitelem částečně "vytuněný" dle jeho představ. Vkus prodávajícího se samozřejmě nemusí líbit potenciálnímu kupci a původní díly už k tomu nejsou.
Motorky jsou v inzerci už 3/4 roku za stejně nesmyslnou cenu a majitelům to pořád nedochází.
Předepsaná údržba JE významné plus, vzhledem k tomu že na to všichni serou a nechávaj to na dalším majiteli.
Nízký nájezd km je tady v české kotlince jako svátost oltářní, pro 90% zájemců je to důležitější faktor než skutečný stav a provedená údržba, prodávající si za to pochopitelně přirazí.
Jinými slovy, BLIK CVAK PŘÍJEM, jsi ještě nikdy nekoukal na inzerci?
1 reakcí na tento příspěvek Ceny bazarových motorek Euro 3
Když se mi něco líbí, ale nelíbí se mi cena, zkusím dát nabídku. A buď na to prodávající přistoupí a najdeme nějakou společnou řeč a nebo se podívám jinde. Jednoduchý - někdo chce prodat, někdo prodávat, někdo jen zkouší, jestli nezbohatne.
Naposledy editováno 03.04.2024 10:48:44
1 reakcí na tento příspěvek Ceny bazarových motorek Euro 3
Já prodával 2ks euro3 v posledních 2 letech a nechtěně se pasoval do role prodávajícího, který si cení starou vránu jako klenot. Ono je těžké, když dobře vybereš, dáš tomu max. a pak máš jít na cenu lehce vyšší než naleštěný bídy vedle v inzertu. Nakonec zjistíš, že o ty starý motorky je čím dál menší zájem a začínáš hrát ne o prodej, ale aby se toho člověk vůbec zbavil. Někomu to trvá i roky, než na to přijde, proč se nikdo neozývá.
Netýká se to všeho samozřejmě, ale opravdu starých "tuctovek".
Já měl představu u první 137tis. a šla za 119 po 3/4 roce jedinému zájemci, u druhé jsem s přesvědčením okamžitého prodeje, vzhledem k původu a stavu, začal na 156 a šla za 125 po půl roce jedinému zájemci. Ani z jednoho obchodu dodnes nemám radost.
1 reakcí na tento příspěvek Ceny bazarových motorek Euro 3
Sice každý má právo nahodit cenu jakou chce i klidně na starej dodrbanej vrak, ale je pravda, že motorky jsou v bazaru několik měsíců, někdy i roků.
To prostě nechápu. Teď si třeba hodně prodejců myslí, že začátkem sezóny tu svoji prodá i za nesmyslnou cenu, ale koukni... v inzerci je motorek tři řitě. Výběr je obrovský, takže není důvod kupovat něco, co ti přijde předražené.
Třeba staré GSX 1400, nebo V-Max 1200... to mi hlava nebere.
Naposledy editováno 03.04.2024 11:38:20
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny bazarových motorek Euro 3
FiZzeR píše: Definuj co je "zásadní technický problém"
Nefungující zadní brzda, 8x sešlápneš s nadějí že ji natlakuješ a pořád nic. Řekneš to majiteli a on se diví, na podzim brzdila normálně.Tlumiče které místo tlumení mlátí při stlačování i roztahování a přitom majitel dělal, dle tvrzení, minulou sezónu servis všeho co bylo potřeba.
Přijdeš k motorce a okýnko olejoznaku prázdné. Nahneš na stranu, pořád prázné. Majitel na motorce nic nedělá, všechno v servise. Co je tam za olej neví, tak se v garáži najde (naštěstí universál) 10W40 a doleje se téměř 1/4L.
Všechno motorky relativně hezké, v horní cenové relaci daného typu, ne ty nejlevnější co jsou v nabídce.
FiZzeR píše: Předepsaná údržba JE významné plus, vzhledem k tomu že na to všichni serou a nechávaj to na dalším majiteli.
Tím že najedu x km a dojedu provozem na větší údržbu (rozvody, synchronizace kl.) tak tím že ji udělám přece nezvýším hodnotu motorky. K najetým km to automaticky patří.Koudy01 píše: Některý ceny jsou mazec no, S tím souhlasím. Ale výběr ojetin je obrovský. Takže už dneska neplatí to, že se prodá všechno. A když to někomu nedochází, tak ať si to nechá.
Výběr je sice obrovský, ale když jdeš vyloženě po jednom typu motorky, po jednom faceliftovém provedení a i po jedné konkrétní barvě tak se výběr dost rapidně zúží.Koudy01 píše: Když se mi něco líbí, ale nelíbí se mi cena, zkusím dát nabídku. A buď na to prodávající přistoupí a najdeme nějakou společnou řeč a nebo se podívám jinde.
Ano, tak to v polovině případů i probíhá, ale jak naschvál jsou k dohodě přístupní ti u jejichž nabídky je to i pro mě už kompromis od toho co přesně hledám (r.v., barva). Takže chci korekci větší než jsou oni zatím ochotní. A to se i tak pořád pohybujeme v cenách které jsou nad "rozumným limitem"Gahan37 píše: Já bych začal , jakým způsobem by jsi prodával svou motorku Ty. Jestli po full servisu za průměr na bazaru, nebo by jsi servis zohlednil také v ceně. Nebo si sjel ceny bazaru a přizpůsobil se vetšině.
Prodal jsem 40mth po velkém servise (tzn. v 1/2 před dalším) motor, tlumiče, nová př. pneu. V bazaru ceny +-50tis.Kč. Chtěl jsem prodat, né prodávat a dva měsíce řešit návštěvy 5-ti testovacích jezdců. Dal jsem cenovku 35tis. a šla prvnímu zájemci bez smlouvání.1705ol> 3/4 ani 1/2 roku tomu nedám. Motorku na šťourání doma mám. Chci jezdit tuhle sezónu, ale ne za každou cenu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny bazarových motorek Euro 3
slovy Duceho: vše ve státě, pro stát, nic mimo stát
zakladatel tématu: nelíbí se ti to? tak to nekupuj, není to nutnost a celý tento komoušský vyblitek je vlastně o ničem
Ale kupovat i prodavat dneska ojetinu je opruz. Prochazim si tim docela casto (i nekolikrat rocne). Naposled ted o vikendu jsem jednu moto prodal a jinou koupil.
Na tu, co jsme prodaval, mi majitele stejne motorky psali, ze "kazim cenu". A stejne nikdo nevolal. Nakonec jsem tu motorku vylozene udal.
Nakup probihal v podobnym duchu. 10 dolu jsme domluvili po telefonu a dalsich 7 na miste. A je to takova cena, kdy prodejce nema z te prodejni ceny radost a ja nemam radost z te nakupni. Ale uz to byla castka, kterou jsme oba byli ochotni po dlouhym rozmysleni prijmout.
Proste je takova nejaka doba, kdy se dost lisi predstava prodejcu od predstavy kupujicich a je obtizny to sladit.
Naposledy editováno 03.04.2024 13:40:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny bazarových motorek Euro 3
Obdélník píše:
Třeba staré GSX 1400, nebo V-Max 1200... to mi hlava nebere.
Johny_Servis píše: crestik> já navrhuji, aby se tazatel obrátil na svého poslance a na cenu ojetých motorek se udělala státní regulace.
slovy Duceho: vše ve státě, pro stát, nic mimo stát
zakladatel tématu: nelíbí se ti to? tak to nekupuj, není to nutnost a celý tento komoušský vyblitek je vlastně o ničem
Tazatel, i podle ostatních příspěvků, je rozumbrada, který ví vše nejlépe. Než prodat motorku někomu takovému, je lepší jí zapálit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny bazarových motorek Euro 3
Jenže za ten nájezd nejsem ochoten dát ty peníze, které prodejci požadují.
Pro mě a nejspíš i pro většinu kupujících jsou prostě předražené. Jinak by nebyly tak dlouho v inzerci.
Ale já jsem jen kupující, prodejce to vidí zřejmě jinak.
A jsou značky, které ač kvalitativně zaostávají se prodávají za naprostý nesmysl.
Myslím, že když se někdo rozhodne prodat svoji motorku, tak počítá s tím, že se prodá v nějakém normálním čase od podání inzerátu.
Nevěřím, že někdo je smířen s tím, že " já to napálím a ať je to tam klidně rok". To nedává smysl, ne ?
Naposledy editováno 03.04.2024 15:08:05
Naposledy editováno 03.04.2024 15:09:45
Nikdo to za tvoji cenu nechce? Buďto slev, nebo si ji nech.
Nabídka je obrovská, pokud si nevyberu v české kotlince, poohlédnu se v Německu. O moc levnější tam sice nejsou, zato obvykle stav odpovídá tomu co o tom řeknou. A výběr je tam samozřejmě řádově větší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny bazarových motorek Euro 3
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny bazarových motorek Euro 3
Mňojo píše: Obdélník> vyzkoušej nějakou a pak mi najdi adekvátní současnou náhradu - možná tak ten v-max
mozna to pujde rozsifrovat obracene, co je na tech strojich tak vyjimecneho, ze zadna ze soucasnych motorek to nema?
na v-maxu jsem nejel, na XJR jo a popravde... muj nazor nikdo z majitelu slyset nechce
Niekto má čas, to roky predávať. Sledujem jeden model auta na bazoši a jedno konkrétne auto viem za čo sa predávalo asi 4 roky dozadu. Potom 2x zmenilo majiteľa a aktuálne ho nový majiteľ pred rokom predával o 1000€ lacnejšie, proste každý kvartál cenu zvyšuje a celkovo ho predáva 5x drahšie, ako ho kúpil. Každý záujemca pri prehliadke ho oberie o 30 minút času, tak predajnú cenu na druhý deň zvýši o 400€ nech sa mu to zaplatí . Asi tak.
Pri motorke som to mal tak, že som chcel VFR800 2014. Istú dobu išla za fajn cenu, len som chcel predať svoju starú motorku. Potom sa to obrátilo a začali sa predávať za 8000€. Povedal som si seriem to /8 ročná jazdenka v neviem akom stave/, tak som radšej za 10000€ kúpil novú XSR900 2022. To bude nahrávať aj predaju nových čínskych moto so zárukou, ako starých jazdeniek z bazaru.
Jak se prodávají nemovitosti, nikomu se nelíbí ceny, ale lidi to kupují i za nesmysl. Nedávno jsem koupil pozemek. Přišel znalec banky aby to ocenil. A jak? Porovnal s podobnými pozemky v okolí. Takže se cena tvoří podle okolí i u aut a moto.
Já zrovna prodávám moto a nemyslím, že za moc, prodají se i dražší. A přemýšlím, je cena pořád vysoko nebo možná už nízko, což možná může působit jakože to má nějakou vadu.
A udělal jsem asi chybu, protože jsem koupil stejnou, jen jinou barvu, menší nájezd, byla to zajímavá koupě od staršího pána. Ale té mojí nic nechybělo, takže doplácím na svou rozežranost