Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj
Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku
Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Alu 520 vs OEM 530 je u me asi kilo a pul - jedny z nejlevnějších ustrenych

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jj tohle je nejsnazší cesta, pak vyfuk a kola a pak uz je to drahy

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Alu 520 vs OEM 530 je u me asi kilo a pul - jedny z nejlevnějších ustrenych
A je to na jízdě poznat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: A je to na jízdě poznat?
Samotnej řetěz urcite ne, ale je to dilek do skládačky, ja mam ted pod 190kg s plnou nádrži, to uz znat je…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil> tohle je vizualizace, tohle tele uz jsem zase zadrel, mam jine, ale nemám altualni foto- reknu grafikovi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Samotnej řetěz urcite ne, ale je to dilek do skládačky, ja mam ted pod 190kg s plnou nádrži, to uz znat je…
Zeptal bych se na životnost, akorát mám pocit že to s tvým nájezdem asi nebudeš mít ozkoušený

Chtěl bych agátě zakrojit do špeků, ale ono tam moc není kde

FiZzeR> najizdim tak 3-4tis rocne, tim to vyjde na nekolik let a ztratim prehled, ale s tim lepsim retezem ity dural rozety vydrzi nesmysl, na motardu mam treba od zacatku jednu., tzn pet let meho okruhareni.
Na motorce vetsinou vydrzi do dalsi vymeny motoru nebo prevodu, loni jsem daval misto 42 44 a s tim i delsi retez. Na Aguste moc prostoru k odlehceni nebude, tam uz zbyvaji jen ty drahe polozky co ustri prd - osy a stojanek do titanu, karbon misto plastu a titan spojovak. Kola, kotouce, brzdice - to uz jsou docela scifi ceny.
Dewwil: to je prave blby, ze ani nevim proc se to zadrelo, asi prisel cas postavit vlastni motor
Naposledy editováno 17.02.2024 07:41:27
Na motorce vetsinou vydrzi do dalsi vymeny motoru nebo prevodu, loni jsem daval misto 42 44 a s tim i delsi retez. Na Aguste moc prostoru k odlehceni nebude, tam uz zbyvaji jen ty drahe polozky co ustri prd - osy a stojanek do titanu, karbon misto plastu a titan spojovak. Kola, kotouce, brzdice - to uz jsou docela scifi ceny.
Dewwil: to je prave blby, ze ani nevim proc se to zadrelo, asi prisel cas postavit vlastni motor

Naposledy editováno 17.02.2024 07:41:27
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
ja uz ztratil prehled, ale myslim ze 15 na retezu a rozete mit budu, a 20 ze to da.
e: rozdil mezi nejlepsim did erv7 a nejsilnejsim did530zvx je cca 0.8kg, rozeta da dalsich skoro pul kila myslim. To je co se da usetrit nejvic, za me bez negativ. Nesmi se tolik jezdit
Naposledy editováno 17.02.2024 08:05:01
e: rozdil mezi nejlepsim did erv7 a nejsilnejsim did530zvx je cca 0.8kg, rozeta da dalsich skoro pul kila myslim. To je co se da usetrit nejvic, za me bez negativ. Nesmi se tolik jezdit

Naposledy editováno 17.02.2024 08:05:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Stev> to tak nejak sedi, ja mel i predni kolecko renthal superlight a ERV3 ktery je lehci nez sedmicka…
assassin> kolecko, se priznam, sem podruhy daval od JT, sem polevil. Ono s tou rezanou rozetou ... :) Myslim ze tohle
jt
jinak kdyz uz si to nakousnul, tak erv7 je na 100 clanku tezsi jen o 50g, A did 520 vr46 je o 25g lehci, takze na pul cesty k erv3. Kazdopadne malej rozdil.
Naposledy editováno 17.02.2024 11:20:20
jt
jinak kdyz uz si to nakousnul, tak erv7 je na 100 clanku tezsi jen o 50g, A did 520 vr46 je o 25g lehci, takze na pul cesty k erv3. Kazdopadne malej rozdil.
Naposledy editováno 17.02.2024 11:20:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin> ERV3 se má měnit podle západoněmeckých soudruhů po pouhých 500 okruhových km. Je křehká. Raději používám ZVMX2.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Hoši, nemá někdo zadní držák RZ, plasty do kapot pod riditky a sosák sání do masky na RSV 2004+
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindřej píše: Hoši, nemá někdo zadní držák RZ, plasty do kapot pod riditky a sosák sání do masky na RSV 2004+
Tipnul bych si ze Mileek minimalne 3x
Zdarec chlapi , potřeboval bych znát váš názor , případně zkušenosti , přeci jenom se v RSV pohybujete pár let
mám Gen2 Factory 08 , ovály Mivv , KN-ko , od minulýho roku otevřený airbox a nejspíš mapa B ..5,5 až 6,5/100 cesta kolem Slovenska , 9/100 cesta kolem Šumavy
, na okruhu mi to nezajímá..
Všechno šlape , žádný propady(asi) nebo cukání , prostě doteď jsme si žili poměrně spokojeně
Jenže jsem kokot neměl koukat do svodů , v místě propojení těsně před lambdou je překrytí cca 1/2 průřezu svodem ze zadního válce , prostě pravý svod má cca poloviční průtok (pak z mobilu hodím foto).
Zkrátím to..o víkendu jsem koukal do jiných sériových svodů + Akrapů , oboje mají to překrytí , Akrapy nebyly 60mm..
1. Nechat to bejt , když to funguje..jenže to zatím nedokážu
2. Zoptimalizovat origo svody , doladit na brzdě..
3. Koupit ty Akrapy a ty zoptimalizovat a doladit..
4. Taky jsem volal do RP
, lze napasovat 60mm RP na 55mm koncovky Mivv
a doladit , to už něco bude stát..nicméně jak každý rok uvažuju o brzdě tak letos už mám impuls to dotahnout
Nejspíš s tím vylepšujou střed , nebo to pomáhá s emisema ? Každopádně po odstranění a doladění se hne špička , posrat se to nemůže což ?
Díky za názory , Venca

mám Gen2 Factory 08 , ovály Mivv , KN-ko , od minulýho roku otevřený airbox a nejspíš mapa B ..5,5 až 6,5/100 cesta kolem Slovenska , 9/100 cesta kolem Šumavy

Všechno šlape , žádný propady(asi) nebo cukání , prostě doteď jsme si žili poměrně spokojeně

Jenže jsem kokot neměl koukat do svodů , v místě propojení těsně před lambdou je překrytí cca 1/2 průřezu svodem ze zadního válce , prostě pravý svod má cca poloviční průtok (pak z mobilu hodím foto).
Zkrátím to..o víkendu jsem koukal do jiných sériových svodů + Akrapů , oboje mají to překrytí , Akrapy nebyly 60mm..
1. Nechat to bejt , když to funguje..jenže to zatím nedokážu

2. Zoptimalizovat origo svody , doladit na brzdě..
3. Koupit ty Akrapy a ty zoptimalizovat a doladit..
4. Taky jsem volal do RP



Nejspíš s tím vylepšujou střed , nebo to pomáhá s emisema ? Každopádně po odstranění a doladění se hne špička , posrat se to nemůže což ?
Díky za názory , Venca
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Neni to třeba kvůli rozdílné délce svodů předek- zadek. Ze to tím kompenzují?
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
... aneb funguje to?! tak na to proboha nesahej ...



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ozzy_> to ale říkají ajtaci. Ladič zásadně potřebuje rojebat to co funguje ale mohlo by fungovat ještě líp. Teoreticky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindřej píše: Ozzy_> to ale říkají ajtaci. Ladič zásadně potřebuje rojebat to co funguje ale mohlo by fungovat ještě líp. Teoreticky
V podstatě něco jako zvukaři.Nejdřív si nakoupěj kurvítka,kterejma to celý rozjebou a pak za to zapojej narovnávátka a skládaj to zpátky

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu 180/60 na 6'' ráfku Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 19.4.2025 v 13:43 assassin |
Jezdil/jezdí někdo rozměr 180/60 na... [1, 2] Aprilia RSV 1000 | brabenecz | 43 | 17.4.2025 v 07:34 Supermotojunkie |
Rsv 1000, rv 2000 problém s chodom ... [1, 2] Aprilia RSV 1000 | denisga44 | 43 | 28.3.2025 v 11:20 filipes |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 22 | 9.12.2024 v 23:59 marekvjatrak |
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |