Dlouho jsem jezdil na fichtlu a jednoho dne jsem to půjčil kamarádovi. Jel bez plechů a vyklopil to v zatáčce

Našel jsem doma ještě pár cívek ale jsou 6V já tam měl 12V a na tu 6V to chází jiskru dobře ale vevnitř to nic nedějá. Tak se chci zeptat jestli nemáte zkušenosti s nějakou cívkou 12V popřípadě kde koupit.
Milos1 píše: combust>Ona silnější, znamená delší? To neplatí ani u ženských Jestli ti jde o to, s někým se hádat, a dlouho diskutovat, tak si najdi někoho jiného. Diskuzi s tebou končím, neb ctím jeden z citátů pana Wericha.
Já se nechci hádat, já chci vědět co si představuješ pod pojmem "silnější jiskra" protože přidáním dalšího kondenzátoru do toho zapalování nemohlo dojít k navýšení celkový energie jiskry ani k nárustu strmosti náběhu napětí.
Takže rovnou přiznej že tu kážeš bludy nebo tu teorii o "silnější jiskře" nějak vysvětli.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka
https://www.motojeli...ENA-CZ-UNI-d5874.htm
Jaký je vlastně rozdíl mezi odrušenou a neodrušenou koncovkou svíčky a jaká má správně u Pařízka být? Jde o to, že zkouším pořád jak vypadá jiskra a na obou svíčkách které mám, to každou chvíli přestane jiskřit, ale úplně. Nemůžu se divit, že to nechce chytat, když to neháže jiskru. Ale Když strčím prst do koncovky, tak to kope jako hrom. Nasadím svíčku, plácnu k válci a nic. Svíčku mám tuto:
Zapalovací svíčka (CZ) - BRISK N14C (2580) - ta je úplně nová, a pak ještě starou PAL N17, ještě komunistickou. Ta mi přijde že funguje lépe, ale taky jiskří asi jen když se jí chce.
Děkuji za odpověď.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

combust>Vliv kondenzátoru v zapalovací soustavě je pěkně popsán napříkad v diolomové práci pana Martina Škrábala z r. 2009
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka
Každopádně, vliv/potřeba kondenzátoru u zapalování je věc popisovaná posledních asi 100 let takže pochybuju že nějakej student došel k novejm závěrům.
Zvýšení kapacity u kladívka na dvojnásobek jiskru neudělá "lepší" ani "silnější" (ať už si pod tím pojmem představuješ cokoliv). Výsledek zvětšení kapacity bude pomalejší náběh napětí na svíčce (což je nežádoucí) a menší dosažitelný maximální napětí (to taky nikdo nepotřebuje) - to se navíc projeví i tím že vlastní napětí v průběhu generování VN na výstupu indukční cívky bude menší a tím pádem menší proud a menší proudová hustota v hořícím oblouku mezi elektrodama (to určuje vlastní teplotu výboje). Možná je výhodnější mít větší kapacitu kondenzátoru když se startuje - v ten moment je rychlost oddalování kontaktů velmi malá a kondenzátor s větší kapacitou by způsobil rychlejší ukončení hoření oblouku na kladívku a tím "uspořil" víc energie na jiskru na svíčce. Jenže to by mělo negativní vliv na parametry jiskry v provozních otáčkách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka


Naposledy editováno 10.02.2024 22:33:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
Milos1 píše: combust>
On "ten student" nedospěl k zázraku, jenom vysvětluje funkci a vliv. Vedoucím práce byl prof. Ing. Vítězslav Hájek, CSc. No ale, to jsou samí hloupí teoretici, kteří na tebe nemají. Takže oni jsou hlupáci, já kážu bludy, ty máš pravdu a já klid. Měl jsem pocit, na základě tvých dotazů, že prahneš po vědění (např. jestli lze měřit kvalitu jiskry) a ono je to jinak. Takže za mně, s touto diskuzí končím definitivně a přeji hezký večer a hodně osobních i pracovních úspěchů.
Dej sem ten cokoliv co nějak vysvětlí jak to funguje, ideálně "pdf". Velmi rád si přečtu něco nového. Zatím jsou tvé argumenty založeny o "lepší", "silnější" jiskře na tvém tvrzení. Máš pro své tvrzení nějaký důkaz?.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

A situace je taková - vrátil se mi motor, tak jsem ho rychle namašlil a zkusil. Samozřejmě nic, proto jsem se ptal na tu koncovku a svíčky. Dnes jsem přečetl celý internet 2x a vyrazil jsem do Auto Kelly a koupil svíčku N15C. Za mnou stál pán a pravil, že do fechtla kupuje N15YC, že je o kousek delší a lépe tak zapaluje směs, jen je třeba to opatrně zkusit, aby se píst nedotknul svíčky. Doma jsem tam hned dal tu delší, jak jinak. Naprázddno jiskřila pěkně, po utáhnutí vše v pořádku a světě div se! - dokonce to chytlo na našlápnutí! To už se potom neopakovalo, ale s tím jsem ani nepočítal. Okamžitě chytá na roztlačení a jede jako ďábel (úměrně svému výkonu a mé nadváze). Tak jsem si dnes zajezdil navzdory mrholení a dešti, bez zadního plechu, takže pruh na zádech až do vlasů

Ale něco je pořád špatně, volnoběh strašně řve a při kvaltu to jede docela rychle i bez plynu. Skoro to nereaguje na přidávání plynu, protože dávka je tam nějaká velká hned při volběhu. A to mám jehlu na druhém zářezu shora a plyn puštěný úplně dole.
Karburátory
Naposledy editováno 13.02.2024 19:15:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
1100Virago píše: combust: Nejspíše myslí tohle.
Ok, ta práce jen potvrzuje co jsem už napsal v #35.
na str. 19 -
a/ aby zhášení oblouku bylo co nejrychlejší, měla by být kapacita kondenzátoru co největší. Tak by se zamezilo oblouku a časová změna proudu by byla zdánlivě nejrychlejší a podmínky pro indukci sekundárního napětí nejpříznivější. Fyzikálně totiž kondenzátor o velké kapacitě zabrání rychlému vzrůstu sekundárního napětí, což protichůdný a nežádoucí vliv.
b/ aby kmitání celé soustavy bylo co nejrychlejší a přeměna magnetického pole na elektrický proud co nejkratší, musí být rezonanční kmitočet soustavy co nejvyšší, čas kmitání a vzájemné výměny energie velmi krátké a rychlé. Tomu ale odpovídá při konstantní indukčnosti cívky Ll co nejmenší kapacita kondensátoru.
Kdybych takovou práci oponoval tak bych tomu studentovi snížil hodnocení už jen za pravopisný chyby. On si to po sobě snad ani nepřečetl. Uvedl že se volí kompromisní hodnota 0,3mF (což vzhledem k zavedenému značení může být zavádějící - pro drtivou většinu elektronikou políbených to značí 0,3 mili-Farad). V praxi se došlo k 240-330 nF. Větší kapacita už má příliš negativní vliv na parametry generované jiskry (a ta výmluva na nemožnost měření na VN straně z důvodu " bezpečnostních a technologických podmínek " je v zemi kde se v autodílnách přes 40 let používají "paltesty JT" poněkud nedůstojná studenta vysoké školy).

Tak jsem to rozmontoval, vyčistil, složil a volnoběh parádní, možná opravdu ta jehla byla v divné výšce nebo co já vím. Dokonce to brzy chytlo a jezdilo celkem slušně. No a pak zase, výkon skoro na nule, volnoběh řval


1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka
https://www.veteranm...-pionyr-550-555--cz/
https://www.veteranm...-m6-x-1-65-jawa--cz/
a nejde to smontovat! Asi jiné stoupání závitu ve šroubu a v trysce! Já už se z toho fakt podělám. Závit tam u toho šroubu popsaný není, tak yb mě ve snu nenapadlo, že to nebude pasovat, kór když to je vše určené pro 555

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
Naposledy editováno 23.02.2024 20:17:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka



Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce zaradiť do 1 Jawa 50/05 | Babetista12 | 7 | 13.4.2025 v 14:39 Babetista12 |
Jawa 05 pořád zachcana Jawa 50/05 | Babetta-Sam | 7 | 4.3.2025 v 20:48 Babetta-Sam |
Motor z Jawa 50 555 do 05 Jawa 50/05, Jawa 50/550 Pionýr | LukoCZE | 6 | 3.3.2025 v 17:18 ja1 |
Jawa 05 problem s jiskrou Jawa 50/05 | Babetta-Sam | 7 | 24.1.2025 v 22:11 combust |
Jak zespolehlit fichtla [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | Leffee | 32 | 17.11.2024 v 07:31 Johny_R |