AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Jirka4137 píše: pech.> Blbost . Jediný V problém, rozvod řetězem vyřešili jinak. Ta koncepce jela roky a kolik motorek se prodalo. Já jsem měl původní VF a ani tam to tak velký problém nebyl, jak se z toho dělalo. Řadový čtyřvál víc točí a je lepší pro sport ale u cestovní motorky je nejvíc využitelný výkon dole.VF má zátah pěkně od spoda kde ho normální člověk využije nejlépe.
Co je teda u véčkového motoru problém? Vyšší cena nebo chlazení zadního válce u vodníka?
Není řadového čtyřválec každej stejnej. Některý točí 15000 a dole nejedou, ty sportovní a jiný sice nemají až takový otáčky a výkon, ale tahaj skoro od volnoběhu.
Ony totiž ty běžný dvouválce dole taky nejedou, jenom jak je tam menší počet zápalů, tak se to zdá, že je tam míň otáček, než je skutečnost.... Pokud se nebavíme o nějakým dvoulitrovým cruiseru...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: Nemyslím, že je to špatný motor. Ve svojí 120 ho mám a jezdí stále. Otec ho měl ve Fabii, kterou kupoval novou. Tu už nemá, zkorodovala neboli zrezla tak, že skončila v hutích. Ale ten motor, ten by ji přežil naprosto bez problémů. Netvrdím, že je moderní, ale je to držák který kromě občasného seřízení ventilů a výměny oleje - což si i já dělám sám na dvoře - nic nechce.
Edit - o minutu...
Původ motoru OHV je v roce 1937 ve Škodě Popular !! To je první "vrchový" škodovácký motor.
Tudor, spartak, Octavia, 1203...ho už jen převzaly a minimálně obměnily.
Myslím, že tímto jsi to vysvětlil. V roce 1937 vrcholný motor. Když srovnáš svezení ve fábii 1,4MPI 50KW (OHV) a 1,4 16V 55KW (DOHC), je to jako bys jel o 2 třídy lepším autem. Co se týče spolehlivosti, nebo životnosti, není na tom špatně. Jen je s tím prostě strašný svezení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: V o1 byl i ten ohv motor? V tom jsem tedy nejel … treba Fabia junior to byl vylozene majstrstyk
Pokud vím, tak jo, jenom v liftbacku, nejlevnější verze a jen nějakou dobu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Pech: O1 zacala s 1.8 atmo, docela moderni motor, ma sve mouchy, ale ve sve dobe se normalni smrtelnik nesvezl v nicem lepsim, jelikoz na premiovku nemel...
1.9TDI byl sen vsech, spotreba a vykon, v podstate kultovni motor
1.8t co prisla pozdeji je top bezninak s velkyma rezervama, doted je vyhledavanej petrolheadama, upravene ty motory jezdi s vykonama daleko pres 400koni
1.6mpi je obyc blbuvzdornej motor, docela i jede, pro lidi co od auta nechtej nic extra idealni volba
1.9sdi - doted ho vyhledavaji ti co nechteji v motoru zadna kurvitka...
pak tam byl starej dvoulitr, jehoz vada ve sve dobe byla, ze je to historickej motor kterej nicim nevynika... ale takove se tady ted adoruji a vsichni tu po nich placou...
najezdil jsem s o1 tdi stovkuy tisic km, takze trosku tusim jak se s tim jezdi, nasi s tim najeli cca 400k, s vetsinou ostatnich jsem jezdil v oktavce, golfu4 nebo leonu cupraR
z meho pohledu jsi opet vedle jak ta jedle
Nejsem průměrná O1, je dneska shnilá mrdka s 1,6SR, co klepe na klíče a nebo TDI v klinické smrti po půl míči...
To není nic, co by kdokoli chtěl. Prodává se to jen proto, že Franta z hospody nic jiného neumí a ještě nemá ani fantazii ani přehled, ani inteligenci.
Na druhou stranu kdyby nebyl favorit, takový to vw nevzal a přestože mi VAG hodně leze krkem, tak kdyby to nekoupili zrovna oni, tak by nepokračovala dál celá značka s paletou modelů, ale dělal by se jeden dva modely pro někoho, jako to dělá Toyota, Kia, apod...
Dobře, s jinými motory možná i lepší je.
https://www.sauto.cz...koda/fabia/198697645
Naposledy editováno 25.01.2024 10:41:30
P_B píše: Super mel motor kamarad ve Fabii 1. Byla to 1,9d bez jednoho valce. Nepamatuji zda to bylo s turbem. Ale jezdilo to za prumer 3,5l hrozne si liboval. Mne z toho auta bolela palice jak svin to duneni bylo hrozny.
1,4tdi... Když si potřebuješ představit co je to kakofonie, tak přesně tohle... To je zrovna jeden z mála motorů ve Fabií 1 co funguje, ale je to utrpení, vibrace, hluk....
Borntobewild píše: Jedinej opravdu blbej motor, kterej se dával do O1 a F1 bylo to prehistorický OHV. Jízdním projevem tak do zahradního traktůrku, ale ne do moderního auta té doby.
Který byl nahrazen HTP tak zdárně, že byl ještě horší....
Blbejch motorů je tam naprostá většina a těch dobrejch se prodalo pár, pokud jde o benzíny.
PetrL3 píše: Já měl ten 2,0 - prehistorickej (v passatu) a když to srovnám s 1,6 nebo 1,9sdi tak to taková tragédie nebyla. 85kw, žralo to 8/100...
Jasně, že dnes bych to už nechtěl. Ale když vezmu v potaz, že pech v té době jezdil favoritem...
Dvoulitr by byl ok, kdyby tam dementi neudělali velkou sérii s vadnejma pístníma kroužkama a pak si v bazaru zahraj loterii....
Prostě tragédie jedná přes dtuhou
Borntobewild píše: Já myslím, že OHV byl jenom ten pravěký škodovácký, původem ze Spartaka. Ty ostatní, co píšete byly Vwágňácký, proti tomuhle rumpálu kultivované motory.
Se Spartakem nemá nic společného ano nemá nic společného vlastně ani se stodvacitkou, ale za koncepce, byla v evropských poměrech trapná už když šel ven favorit, natož o dvacet let později....
Milan1963 píše: Nemyslím, že je to špatný motor. Ve svojí 120 ho mám a jezdí stále. Otec ho měl ve Fabii, kterou kupoval novou. Tu už nemá, zkorodovala neboli zrezla tak, že skončila v hutích. Ale ten motor, ten by ji přežil naprosto bez problémů. Netvrdím, že je moderní, ale je to držák který kromě občasného seřízení ventilů a výměny oleje - což si i já dělám sám na dvoře - nic nechce.
Edit - o minutu...
Původ motoru OHV je v roce 1937 ve Škodě Popular !! To je první "vrchový" škodovácký motor.
Tudor, spartak, Octavia, 1203...ho už jen převzaly a minimálně obměnily.
Ne.. líné, uřvané a s omezenými otáčkami...
P_B: tu silnější 1.4tdi jsem mel ve sluzebni Fabii2 - jezdil jsem s tim kazdy den Praha-Humpolec a mel jsem docela strach z toho bruceni motoru - protoze z 1.9tdi v oktavce jsem míval migreny. Z te Fabie me hlava nebolela, jelo to hezky a moc to nezralo.. ikdyz ja jezdil za 6-7litru - dálnice no…
Milan1963 píše: Krautkopf> Musel jsem se zasmát. Píšeš, že kola se ve velkém prodávala v průmyslovém zboží. Myslíš asi jízdní kola v Domácích potřebách . A jsi na omylu !
Kola NEBYLA ! Já chtěl v roce 1979 nové kolo. Místní "kovomat" dostával tak 4 kola ročně a speciálka jízdních kol v PE možná 40 kusů. Myslím Esku nebo Favorita. Jediné co najednou bylo, je Ukrajina. Ta se objevila a za 600.- kčs bylo možné ji mít skoro hned. Tak jsem si měsíc počkal , koupil ji a mám ji dodnes. To byl asi jediný případ, kdy nás SSSR opravdu zachránil, resp. pomohl vyřešit problém... Jinak kola opravdu nebyla.
Nějak před koncem vyučení jsem si koupil Favorita, ale o té dobrodružné anabázi a úplatcích, abych Favorita získal, jsem tady už kdysi psal.
Shrnuto - kola nebyla, natož ve velkém.
Favorit v té době vyráběl 55 000 kol ročně. Táta dostal od souseda zánovní Ukrajinu, po první kilometrové projíždce ji položil na zem a několikrát ji přetáhnul lešenářskou trubkou a šla na skládku za ves.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Krautkopf> Bohužel tu reportáž z února 1990 nemůžu najít, ale tento článek to popisuje zcela stejně. .Škodovka na pokraji bankrotu
Pokud na každém autě měla "firma", a to firmou myslím stát, 45.000 Kčs, tak výrobní závod nemohl být na pokraji bankrotu. To jen někdo špatně řídil tzv. cash-flow.
Vlasťák1973 píše: To jsou zase kydy,já měl Junior HTP dvanáct let a naprosto spolehlivé auto,najel jsem na něm skoro 200 tis a jediné co odešlo byl vnitřní kloub poloosy protože jsem na to narval 15tky. Je pravda,že jsem si nechal nalakovat nárazníky a sehnal za 500 schránku s dviřkama ,ale Fabia jezdí dal a furt vypadá stejně kolik má dnes najeto nevím,druhá Fabka co má starik je dnes 21let stará a u té odešel katalyzátor a podpálil se ventil až teď po 240 tis km a protože je jinak ve stavu zanovniho auta,které nemá výměnej jednej čep,kloub atd tak si ji táta nechal spravit,levné to nebylo,sám jsem mu říkal ať si koupí něco novějšího,ale nechtěl, protože mu to auto slouží dvacet let a upřímně jak dlouho ještě bude jezdit on to neví ani táta,a většinou koupě jakékoliv ojetiny by se vystavil riziku,že je to po někom,kdo na auto sere a ty prachy by do toho mohl narvat tak či tak,já jsem sice už ve všech autech zdrhnul k Japoncům,ale zrovna FI byla ve své třídě jedno z nejlepších aut,FII už byla ošulená(taky byla v rodině) a hlavně nelíbivá,zrovna design FI je vidět i na FIII ,jak byla nadčasova a dodnes je to líbivé auto.ktere nevybočuje.
Já tvýho tátu chápu. Když seš s autem jinak spokojenej, je blbost měnit ho kvůli jediný opravitelný závadě. To nový auto může bejt kasička. Takhle dá nějakou částku a má slušnou šanci, že bude dál roky sloužit bez větších investic.
Něco jinýho by bylo, kdyby už mu nepčišlo pohodlný třeba, chtěl by něco vyššího kvůli nastupování atd.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Krautkopf> Musel jsem se zasmát. Píšeš, že kola se ve velkém prodávala v průmyslovém zboží. Myslíš asi jízdní kola v Domácích potřebách . A jsi na omylu !
Kola NEBYLA ! Já chtěl v roce 1979 nové kolo. Místní "kovomat" dostával tak 4 kola ročně a speciálka jízdních kol v PE možná 40 kusů. Myslím Esku nebo Favorita. Jediné co najednou bylo, je Ukrajina. Ta se objevila a za 600.- kčs bylo možné ji mít skoro hned. Tak jsem si měsíc počkal , koupil ji a mám ji dodnes. To byl asi jediný případ, kdy nás SSSR opravdu zachránil, resp. pomohl vyřešit problém... Jinak kola opravdu nebyla.
Nějak před koncem vyučení jsem si koupil Favorita, ale o té dobrodružné anabázi a úplatcích, abych Favorita získal, jsem tady už kdysi psal.
Shrnuto - kola nebyla, natož ve velkém.
To je prostě osud. Kdybys v roce 1979 byl schopen vyjet za hranice okresu, tak např. v Bratislavě v Prioru jsi ukázal prstem na Favorita, který se ti líbil, zaplatil u pokladny 1000 nebo 1200 Kčs podle provedení a problém s neschopností pelhřimovských prodejen by se tě vůbec netýkal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Přišli dva tak jednou za půl roku a věděli jsme, že přijdou, tak jsme tam s kámošem čekali od tří ráno.
Klasický favorit se občas objevil, ale byla to velká bída, jezdívali jsme pro blbě sehnatelný zboží do Mimoně
nebo k Český Lípě, byli tam kousek uranový doly a zboží se tam dováželo nějak víc jak k nám na Liberecko a Jablonecko,
zda to bylo schopnými obchodníky, vyšší kupní silou nebo si je stát předcházel uraňáky už nepovím,
ale každopádně něco splašit byl problém snad všude. Na stodvácu jsem se s tátou střídal v Liberci přes noc ve frontě,
aby na něj vyšel pětikvalt v 88 roce. Taková jebka a ještě to byl problém splašit. Jediný co byly, tak bílý čtyřkvalty,
jenže to zas nikdo moc nechtěl.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Krautkopf píše: To je prostě osud. Kdybys v roce 1979 byl schopen vyjet za hranice okresu, tak např. v Bratislavě v Prioru jsi ukázal prstem na Favorita, který se ti líbil, zaplatil u pokladny 1000 nebo 1200 Kčs podle provedení a problém s neschopností pelhřimovských prodejen by se tě vůbec netýkal.
Lžeš! Nevěřím tomu, že v době, kdy se ta kola prodávala pod rukou a dávaly se úplatky, je kdekoli měli volně k prodeji. Lidi byli v té době podnikavější než dnes a že jsou v Blavě v Prioru by se rychle rozkřiklo. Nebyl takový problém tam zajet.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |