AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ty z Rumonska bych asi moc nedoporučil. Děsně se tam s tím prali. Většina komponentů se před 20 lety vozila ještě z Otrokovic.
Naposledy editováno 14.01.2024 23:16:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Wintercontact jsou dobry gumy, ts870p aktualne jedny z nej, ja mam na aute jeste jejich predchudce ts850p a jsou super … ale to nejsou barum wintercontact
Jinak mám projítou celou výrobu od válcovny-to nechceš. Přes přípravu materiálu 3 různé oddělení až po lisovnu a hutní sklad .
Do Continentalek jdou rozhodně prémiové věci.
Naposledy editováno 14.01.2024 23:35:39
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zrovna žhavičky jsem dával nějaké poslední Bosch a překvapuje mě doba žhavení. Opravdu max 3s a i v -17° to koplo jak za tepla.
Naposledy editováno 15.01.2024 00:15:42
Milos1 píše: Milan1963> .... a pořadatele znám a osobně mne zvou.
Musíš být vyjímečná a uznávaná osobnost mezi veteránisty, když tě pořadatele jezdí osobně zvát na akce. Nedivím se, když se podívám na tvé příspěvky.....
Osobní pozvání může být i po telefonu, či osobním dopisem.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 15.01.2024 06:55:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale zkusil jsem si tu značku v rychlosti vyguglit a asi to je společnost z Tchaj-wanu.
Naposledy editováno 15.01.2024 09:24:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Edit: Po zhasnutí kontrolky žhavení se žhaví dál, to je jen signál pro tebe, že můžeš startovat.
Naposledy editováno 15.01.2024 13:21:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pamatuju, že 30 let zpět se běžne používal pojem rychložhavící svíčka pro popis těch tehdy nových.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kalasnikov píše: Dobu třeba ne, ale snadnost startu určitě. Mám traktor z 60tých let kde příručka udává dobu žhavení v zimě 1-2 minuty dle teploty takže vývoj v této oblasti byl dost velký.
Pamatuju, že 30 let zpět se běžne používal pojem rychložhavící svíčka pro popis těch tehdy nových.
Pamatuji, když jsem měl za komunistů Mercedesa, tak tam jsi žhavení držel podle kontrolky v které také bylo žhavící vlákno a když bylo dle odhadu správně žhavé, tak se startovalo. V zimě to bývalo i 10 a víc vteřin a nebo žhavit dvakrát.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Kohlstein> To jsem ale nepsal já. Zkopíroval jsem co psal Pech abych mu to připomenul.. Česko a Čechy můžou lidé brát taky stejně. Tak to třeba chápu i já. Navíc bych třeba nenapsal že velké rozměry se jedou v říši, když jsem je v Otrokovicích sám dělal.
sorry. Ale ten Pech, to je fakt hrozná trumpeta ...
SkotyCZ píše: Ono asi taky záleží, kde se jezdí. Tady u Beskyd, drtivá většina silnic je uježďený sníh nebo ledovka. K tomu ten arktický vítr či co a když je -22°, je člověk rád, že nešetřil. Na baterce, žhavičkách a pneu.
Zrovna žhavičky jsem dával nějaké poslední Bosch a překvapuje mě doba žhavení. Opravdu max 3s a i v -17° to koplo jak za tepla.
U žhaviček je pravidlo, že se má kupovat jen Bosch nebo Beru.
Ono i tak to vyjde na pár stovek. Slušná Aku je tak za 2300+, s gumama už je to horší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Pamatuji, když jsem měl za komunistů Mercedesa, tak tam jsi žhavení držel podle kontrolky v které také bylo žhavící vlákno a když bylo dle odhadu správně žhavé, tak se startovalo. V zimě to bývalo i 10 a víc vteřin a nebo žhavit dvakrát.
Za bolševika Mercedes ? Řezník, zelinář, hospodský nebo vekslák ?
Kromě lidí z Moravy si toho tady stejně nikdo nemá šanci všimnout.
Jinak v Branné parádní závody a velká poklona pořadatelům.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Spíše mě irituje stále glow plug error, i když relé, kabeláž i žhavičky jsou nové. Pojistka kontrolována. Na startování to nemá vliv, jen mě to prostě štve.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: dave-lister> auto asi žhaví jak otevřu dveře nebo ho odemknu. Protože předtím jsem sedl do auta a asi 5 sekund po zapnutí zapalování svítily žhavičky. Teď když odemknu, sednu, zapnu zapalování tak to jen problikne a dobrý. Radši ještě 5-10s čekám, pro jistotu.
Spíše mě irituje stále glow plug error, i když relé, kabeláž i žhavičky jsou nové. Pojistka kontrolována. Na startování to nemá vliv, jen mě to prostě štve.
Žhavení závisí na teplotě. U koncernu žhaví od cca 5 stupňů. Co je to za auto a kde se ti ten error objevuje?
DesperateDan píše: Za bolševika Mercedes ? Řezník, zelinář, hospodský nebo vekslák ?
Ne, řadový elektrikář v papírnách. Jo to bylo ježdění, nafta zadarmo a nebo od Rusáků 5 kanystrů nafty či benzínu za 50 Kč. a nechtěli kanystry nazpátek.
Měl jsem Mercedesa 230 a poté 300. Tak za komunistů už jsem jezdil na Hondě GL 1000.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
aníž by se to tu nějak seriozně probralo.
Jsem myslel, že toho litra pustili z hlavy, protože ten motor měl trable se emisím jen přiblížit,
natož je splnit a co se týče designu, tak ty poslední fotky co unikly byly hodně mimo stávající designový trend,
ale evidentně je to drží. Trochu mě pobavil tou nejlepší servisní sítí v Česku,
vůbec když člověk ví, jak úplně nefunguje, ale evidentně pérákem z Indie zabodovali a prodalo se jich opravdu dost.
Teď se uvidí, jak se postaví k tomu, až té spoustě lidí co ho má se to začne opotřebovávat a případně kazit.
A nový litr? Tak jako nevim, viděli jste je někdo teď na vlastní oči? Já viděl ty první tenkrát v Benešově, ale moc se tam nemotám.
Mají tam pořád ten motor z emzety nebo to nějak překopali na něco jiného, jak byl Rotax nebo Minarelli,
aby alespoň základ byl od někoho "renomovanýho" a oni případně měnili jen ty válce jak říká?
Nějak pořád nechci věřit tomu, že s jedním blokem a rámem bude motorizace od 800 do 1200 kubíků,
to to osmikilo bude možná výkonově pro řidičák A2 do 35kW.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 16.01.2024 07:51:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tak mě napadá že bychom jim mohli někoho půjčit atˇ je to naučí a trošku je hodí do latě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |