globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 09:59 | Nahoru | #112171

dave-lister píše: Vlasťák1973> A nejlepší na co vzpomínáš byla určitě Škoda 1203.



no užili jsme si spolu dost dobrodružných zážitků,ale jezdilo to a jako mladej pstroužek jsem se v tom naparoval to jo,pak přišla T4 a místo bílého pláště a riflí první červená uniforma a to už jsme byli in. Jako 1203 měla dobře udělanou nástavbu,daly se tam dát dvě lehátka vedle sebe,nebo to celé poskládat a vézt vzadu šest pacošu a když jsi otevřel boční dveře tak automaticky vyjel schůdek pro lepší nastoupení,ten jsme si třeba nechávali dodělávát do T4/5 aspoň sklopnej. Jízdně pak byly super T5 s pěti válcem TDI a asi nejhorší jsou teď Craftery,v rámci eko už tam dávají jen 2.0 TDI ,máme to nejsilnější co vyrábí a nejede to,díky mnechum vzadu to plave až se lekneš a nedej bože aby sepla čtyřkolka to Ti to chciipne a rozbiješ si hubu,ten motor nemá na to aby to utáhl a když to vyloženě necekaš a nemáš podřazeno a plnej plyn tak vypadaš jak učedník s autem co se nechce rozjet,na tohle byl super Sprinter tam se zapla stala čtyřkola a jen tak neuklouzl a to nemluvím o tom když si Crafter při malé rychlosti myslí že klouže ze silnice a zapne asistenty,kde by jsi přidáním plynu elegantně s mírným skluzem zadku projel s úsměvem se s tebou začne prát tak,že ikdyž přidáš plyn tak se nic neděje a cestuješ ven ze silnice a místo plynulého projetí musíš brzdit.

Naposledy editováno 08.01.2024 10:01:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 10:15 | Nahoru | #112172
Vlasťák1973> Škoda 1203, džíny a bílý plášť. To mi připomnělo seriál Sanitka, ale tam měli myslím Š 1202, Š1203 měli možná jako VIP vozidlo nebo vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2024 v 10:20 | Nahoru | #112173
To si právě lidí myslí, že Visa je Oltcit. Ale nikdy nebyla...

Visa měla dvouválec, ale předělaný a potom už řadové motory, byla pětidveřová a měla spoustu dalších technických změn...

Oltcit ve verzi pro Rumunsko mohl mít dvouválec taky, ale z Ami ale Oltcit čtyřválec, co se sem tahal, zase vychází z motoru Citroen Gs, ale proti Gs je zbytek auta hodně zjednodušen a zmenšen... On Oltcit měl být malé auto pod Visou, jenže když udělali fúzi Psa, tak se udělalo malý auto z platformy Peugeot 104, a Visa měla větší motory Peugeot, které byly i ve 205, tzv. Ležáky, později i normální TU, když potřebovali nacpat naftu do C15... Oltcit byl projekt, kterej měli dělat původně s Fiatem co se týče platformy a Citroen motory, ale typem LN to šlo stranou, tak to nacpali na východ, aby se jim prachy za vývoj nějak vrátily...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 10:55 | Nahoru | #112174
pech.> Podle wikipedia do toho uměli dát dokonce i řadový čtyřválec.
Citroën Visa

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 13:57 | Nahoru | #112175

dave-lister píše: Vlasťák1973> Škoda 1203, džíny a bílý plášť. To mi připomnělo seriál Sanitka, ale tam měli myslím Š 1202, Š1203 měli možná jako VIP vozidlo nebo vůbec.



Po Š1201 přišla Jugoslávska IMV 1000 a pak teprve 1203, těma první řada Sanitky končí,při pádu letadla jede štrůdl 1203 Prahou,druhou řadu nekomentují tu bereme jako hovadinu.
Jeden čas,ale to vím jen z vyprávění někdy začátkem devadesátek u nás jezdila Latvia a rychle zrezla tak se jí udělala dřevěná podlaha a jelo se dál,ten terénní Mercedes se pak sehnal v dojčlandu a jezdil až do příchodu T4 ,pak jsme ho měli jako záložku a jak to mělo oddělenéj zadek pro pacoše a osádku tak se se sedačkou nedalo šoupat a my při těle jsme vždy měli černej pruh na tričku od volantu ikdyž u mne to ještě nebylo tak vidět takže jsem s tím nejezdil před 23 lety,ale před 30 kily


Naposledy editováno 08.01.2024 14:00:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 14:42 | Nahoru | #112176

Vlasťák1973 píše: Po Š1201 přišla Jugoslávska IMV 1000 a pak teprve 1203, těma první řada Sanitky končí,při pádu letadla jede štrůdl 1203 Prahou,druhou řadu nekomentují tu bereme jako hovadinu.
Jeden čas,ale to vím jen z vyprávění někdy začátkem devadesátek u nás jezdila Latvia a rychle zrezla tak se jí udělala dřevěná podlaha a jelo se dál,ten terénní Mercedes se pak sehnal v dojčlandu a jezdil až do příchodu T4 ,pak jsme ho měli jako záložku a jak to mělo oddělenéj zadek pro pacoše a osádku tak se se sedačkou nedalo šoupat a my při těle jsme vždy měli černej pruh na tričku od volantu ikdyž u mne to ještě nebylo tak vidět takže jsem s tím nejezdil před 23 lety,ale před 30 kily



To mi trochu připomíná barkasa. Otec měl v podniku zelenýho. Když byl sběr papíru, naházel do toho starou dokumentaci a odvezl mě do školy i s tím papírem. Myslím, že v německu z toho měli sanitky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 14:51 | Nahoru | #112177
PetrL3> Byl to taky dvoutakt 3 válec s předním pohonem, základ v DKV, takže asi hodně podobná s Barkasem. Ale Barkas asi byl lepší.

(reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 16:18 | Nahoru | #112178

dave-lister píše: pech.> Podle wikipedia do toho uměli dát dokonce i řadový čtyřválec.
Citroën Visa



Vždyť to tam píšu...

Že visa měla inovovaný dvouválec v základu a vyšší verze výhradně řadové čtyřválce, nejdřív ležáky, potom stojáky....

(reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 16:21 | Nahoru | #112179

Borntobewild píše: PetrL3> Byl to taky dvoutakt 3 válec s předním pohonem, základ v DKV, takže asi hodně podobná s Barkasem. Ale Barkas asi byl lepší.



Barkas byl už hodně jinde, hlavně podvozkem... Podvozkově byl Barkas nejlepší busík v RVHP, nemít motor, co tam nedával smysl, bylo by to velmi moderní auto v tý době...

Mají akorát společného předka....

(reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 16:23 | Nahoru | #112180

Vlasťák1973 píše: Po Š1201 přišla Jugoslávska IMV 1000 a pak teprve 1203, těma první řada Sanitky končí,při pádu letadla jede štrůdl 1203 Prahou,druhou řadu nekomentují tu bereme jako hovadinu.
Jeden čas,ale to vím jen z vyprávění někdy začátkem devadesátek u nás jezdila Latvia a rychle zrezla tak se jí udělala dřevěná podlaha a jelo se dál,ten terénní Mercedes se pak sehnal v dojčlandu a jezdil až do příchodu T4 ,pak jsme ho měli jako záložku a jak to mělo oddělenéj zadek pro pacoše a osádku tak se se sedačkou nedalo šoupat a my při těle jsme vždy měli černej pruh na tričku od volantu ikdyž u mne to ještě nebylo tak vidět takže jsem s tím nejezdil před 23 lety,ale před 30 kily



Tak když se potejráš, tak se těch kil dá zbavit... Ale Crafter je sice mrdka co do motoru, protože zbytek je stejně Sprinter, ale kabinu to má prostornou dost... Tam jsem se vešel v pohodě i já před skoro padesáti kily a k tomu ještě dva další normální...

Naposledy editováno 08.01.2024 16:23:25

Jawablázni

8.1.2024 v 17:17 | Nahoru | #112181
Matně si vybavuju, že Husák měl jako soukromou sanitku Mercedes piáno, dnes ho má pražská záchranka jako historické vozidlo. A v Praze už koncem 80. let jezdily Renaulty Master.

(reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 17:56 | Nahoru | #112183

kehaj píše: nový technický průkaz



Tak snad sláva!

Zároveň s tím ty původní zkontrolují a doplní údaje do registru vozidel, pokud by tam původně byly vyplněny špatně nebo nedostatečně.

(reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 18:10 | Nahoru | #112184

kehaj píše: nový technický průkaz


Pěkný, týká se to nějak i motorek, který jsou psaný na zemřelého a v registru s nima teď nejde cokoliv dělat?

(reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 18:19 | Nahoru | #112185

Borntobewild píše: Jirka4137> Axel byl přímo Oltcit, vyráběný v Rumunsku, prodávaný ve Francii jako Citroen. Rumuni tím platili Frantíkům, kteří měli podíl v podniku a dodali licenci.


Myslím že u verzí dodávaných ven víc hlídali kvalitu. V té hnědé metalíze s lepší výbavou se s tím nějaký čas dalo žít-motorově. Plechy člověk musel furt hlídat i tak.
Jak říkám udělat to poctivě tak se to jako auto pro mladé neztratí.
Já jsem měl štěstí na mechanika Oldu Klinkovského, jehož tatík vlastnil před vítězným únorem autoservis který jim po revoluci zapomněli vrátit. Dneska Samohýl Motor Zlín.

Jawablázni

8.1.2024 v 19:10 | Nahoru | #112186
To auto bylo progresivní a konstrukčně nebylo špatné...

Jeho problém byl ten, že to vyráběli lidi, kteří do té doby znali akorát pazourek, motyku, sekyru a rýč....

Ony ty Citroenní speciality v konstrukci prostě vyžadovaly určitou technickou zdatnost a pečlivost...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2024 v 19:27 | Nahoru | #112187
Svezení v tom bylo lepší jak ve favoritu. Ten design byl boží. Přišlo to asi rok nebo dva před favoritem a bylo to levnější. Fakt jedinej problém ta kvalita zpracování. Ta nejspíš souvisí i s tou astronomickou spotřebou o které píší majitelé.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2024 v 19:37 | Nahoru | #112188
Minulý týden vydaný svět motorů obsahuje o Olcitu dvoustranu a je to tam pěkně popsané.

Začínám mít nějakej absťák,už se mi dvakrát zdálo,že jedu na motorce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 19:42 | Nahoru | #112189
Borntobewild> Oltcita jsem neměl a nikdy jsem v něm ani neseděl. S rumunskými auty nějakou zkušenost mám.
Kolem roku 2000 manželka chtěla pořádné auto, myšleno nové. Uvažovalo se o Felicii, ale alternativou byla Dacia. Teda popravdě - já žádné nové auto nikdy nechtěl, ale když měl být v rodině klid a čekali jsme třetí dítě....
Tehdy jsem se přemohl a sám dojel do JH , kde prodávali Dacie. Novinkou byla Dacia SuperNova. Objednal jsem testovací zkušební jízdu a to tak, že o tom manželka nevěděla. Z autosalonu s Dacií přijeli až před naši chalupu a manželka se měla svézt. Auto předtím viděla jen na fotce. Ve skutečnosti se jí vůbec nelíbilo a řekla, že ho nechce, že chce Escorta nebo Focuse či co tehdy Ford vyráběl. Jenže Dacia stála asi 170 tisíc, Ford přes 300. Nekoupilo se tedy nic.
Dnes jsem i rád. Těch Dacií SuperNova se asi moc neprodalo a o nikom, kdo by si ji koupil, nevím. Zpracování bylo údajně mizerné a antikorozní ochrana žádná. To snad ten Oltcit , byt' starší, byl lepší.

(reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 19:57 | Nahoru | #112190

Borntobewild píše: Svezení v tom bylo lepší jak ve favoritu. Ten design byl boží. Přišlo to asi rok nebo dva před favoritem a bylo to levnější. Fakt jedinej problém ta kvalita zpracování. Ta nejspíš souvisí i s tou astronomickou spotřebou o které píší majitelé.



Jako bylo to o dost pohodlnější.... Prostě pořád to byl duchem Citroen... Favorit byl zase jízdně o dost stabilnější, prostornější a pětidveřový, motor Favoritu byl taky specifický, ale souhrnně lepší, než ten vzducháč, který sice o trochu líp jel, ale o hodně víc žral...... Takže za mně Favorit lepší auto, ale to i proto, že Oltcit byl férový malý auto, Favorit už se stavěl na pomezí třídy malých a nižších středních aut, v té době....

(reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 19:58 | Nahoru | #112191

Vlasťák1973 píše: Minulý týden vydaný svět motorů obsahuje o Olcitu dvoustranu a je to tam pěkně popsané.

Začínám mít nějakej absťák,už se mi dvakrát zdálo,že jedu na motorce.



Mně se o tom nezdá, teď sice zase napadl bílý Xindl, ale za svátky jsem najezdil pár stovek kilometrů, takže nestrádám...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2024 v 20:02 | Nahoru | #112192
Milane mně se docela libil nástupce D Solenza, novou Fabii jsem koupil v roce 04 a když na podzim vyjel první Logan,říkal jsem si,že jsem si měl počkat,já mám k Dacii kladný vztah,moje první auto měla být Dac. 1310 ,ale doma Škodovkáři a tak mne ukecali na 105L,nevím možná to bylo dobře možná ne,ale až budu hledat nástupce za Qashqai,což bude tak za pět let,dřív asi ne tak to bude od letoška vyráběnej Duster,možná i novej a v tom připadě nejspíš moje poslední auto a když Dacia nebyla prvním autem tak bude posledním.

e- spletl jsem si SuperNovu se Solenzou

Naposledy editováno 08.01.2024 20:05:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 20:02 | Nahoru | #112193

Milan1963 píše: Borntobewild> Oltcita jsem neměl a nikdy jsem v něm ani neseděl. S rumunskými auty nějakou zkušenost mám.
Kolem roku 2000 manželka chtěla pořádné auto, myšleno nové. Uvažovalo se o Felicii, ale alternativou byla Dacia. Teda popravdě - já žádné nové auto nikdy nechtěl, ale když měl být v rodině klid a čekali jsme třetí dítě....
Tehdy jsem se přemohl a sám dojel do JH , kde prodávali Dacie. Novinkou byla Dacia SuperNova. Objednal jsem testovací zkušební jízdu a to tak, že o tom manželka nevěděla. Z autosalonu s Dacií přijeli až před naši chalupu a manželka se měla svézt. Auto předtím viděla jen na fotce. Ve skutečnosti se jí vůbec nelíbilo a řekla, že ho nechce, že chce Escorta nebo Focuse či co tehdy Ford vyráběl. Jenže Dacia stála asi 170 tisíc, Ford přes 300. Nekoupilo se tedy nic.
Dnes jsem i rád. Těch Dacií SuperNova se asi moc neprodalo a o nikom, kdo by si ji koupil, nevím. Zpracování bylo údajně mizerné a antikorozní ochrana žádná. To snad ten Oltcit , byt' starší, byl lepší.



No to fakt nebyl.... Dacie Supernova je sice poměrně zoufalé auto, z doby před znovupřevzetím Renaultem, ale oproti Oltcitu to bylo lepší a v Rumunsku to jezdí dodnes... Oltcity ne...

Potom to zmodernizovali, dali tam originál Renault motor a pod jménem Solenza se to prodávalo v čechách, jde to občas zahlídnout dodnes, nicméně byla tu vedle toho Thálie a ta byla prostě kvalitnější a nebyla dražší, tak se prodávala víc....

Pak přišel Logan, který měl konečně novou platformu, byl větší a po Loganu už je to aktuální historie...

(reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 20:04 | Nahoru | #112194

Vlasťák1973 píše: Milane no vidíš a mně se to auto docela libilo, novou Fabii jsem koupil v roce 04 a když na podzim vyjel první Logan,říkal jsem si,že jsem si měl počkat,já mám k Dacii kladný vztah,moje první auto měla být Dac. 1310 ,ale doma Škodovkáři a tak mne ukecali na 105L,nevím možná to bylo dobře možná ne,ale až budu hledat nástupce za Qashqai,což bude tak za pět let,dřív asi ne tak to bude od letoška vyráběnej Duster,možná i novej a v tom připadě nejspíš moje poslední auto a když Dacia nebyla prvním autem tak bude posledním.



Tak jako Logan byl v těch prvních sériíích taky trochu rozpačitý, ale oproti Fábii to bylo auto o třídu větší, s motorem kterému nechybí válec a přístup k základní nevýbavě mají obě značky totožný...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 20:27 | Nahoru | #112195
pech.> Solenza tady u nás jedna jezdí. Má ji starší pán, jezdí pouze v létě a to auto vypadá stále hezky.
A nedávno tady přibyla Dacia Logan. Koupil si ji můj bývalý kolega z práce. Sluší jí červená barva ale ta cena - dost přes 300 tisíc. Sice mi říkal, že má nějakou super-hyper výbavu, ale lidové auto už to není. :-
Asi jako Jawa 650 ( 660 ) nejsou motorky pro masy lidí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2024 v 20:34 | Nahoru | #112196
Milan1963> Dacii jsem kupoval novou v roce 2017. Na podzim 2023 jsem jí prodal. Sloužila dobře, závady neměla žádný, při prodeji měla asi 120 000Km a prodejní cena byla opravdu dobrá.
Nemusíš mít strach, Dacia není žádný luxus, ale mechanicky to není nijak ošizené.

Jawablázni

8.1.2024 v 20:40 | Nahoru | #112197
Nová Dacie má pěkný zevnějšek. Interiér většinou dost úsporný. Nejel jsem v tom tak nevím. V Dacii 1300 jsem seděl celý den a jednou s tím jel cca 100 km. Motor na tu dobu slušný. Při historik rallye jako mitfára jsem neměl jediný problém. Je to nějak jiné než dnešní necky ale suprově pohodlné.
S Olcitem jsem jezdil přes 700 km do práce a pocit byl když jsem se vracel domů že bych si tu cestu nejraděj protáhl ještě někam do Košic. No to mě ale bylo o půlku méně než dnes.
Startování klikou je machrovina a je fajn ukázat třeba dětem jak to dřív chodilo. Jednou jsem to zažil jako kluk s embasem 1000 když tetině co nás vozila odešla baterka a nějaký strejc nám auto natočil klikou a tím nás zachránil.

Jawablázni

8.1.2024 v 20:42 | Nahoru | #112198
Lidové auto to je....

Za 300 si koupíš buď miniauto od jiných značek, nebo Logan, který je větší... Nic levnějšího není..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2024 v 21:33 | Nahoru | #112199
Hmmm...tak jsem si stáhl ceník Fabie. A nevěřil ...nejlevnější Fabia 370 000...to už není pro normálního člověka, který má měsíčně 25 tisíc čistého...
Ale vzato z druhé strany - Harley Davidson , ani jen nejlevnější, pod 250 taky nejde...a to HD je nějaká a hlavně tradiční značka !

Jawablázni

8.1.2024 v 22:00 | Nahoru | #112200
Jenže dneska normální člověk nemá 25
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist