Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
ŁŁ píše: Nevím ale když sleduji jen co se děje kolem velkých aut tak si myslím že se na to opravdu chystaj, se všemi důsledky, přece akcionáři automobilek nejsou blbci kteří si nechají řezat větve pod nohama jen tak.
Jsou. Stačí když místo mozku použijou za dogma floskule vládnoucích euroidiotů, tupců v EK i v EP, kteří nejspíš ani netuší, o čem vůbec hlasují. Stačí jim bezobsažný pojem "zelená budoucnost" a ostatní se pak už "samo vyřeší". Naposledy takhle přemejšlel bolševik, a to jsem dnes přesvědčenej, ža ani ti "dělníci" nebyli takhle vypláchlí, jako je ta eurosmečka v Bruseli. A my budeme proto příslušně v prdeli. Už to fičí Ještě, že nám náš premyjér vyšle ty jasný signály, státnicky mžourá přes falešný brejle (aby byl prej důvěryhodnější - rada jeho PR osobních lizprdelníků, Fyjala jinak brejle nepotřebuje), máchá kolem sebe tupými naučenými gesty a protože se mu už dnes lidi akorát většinově tlemí, může si do prdele strčit všechny volební průzkumy a zamáznout je Nutelou. Top premyjér, stejně jako jeho vláda. Fakt supr
Codo píše: Jsou. Stačí když místo mozku použijou za dogma floskule vládnoucích euroidiotů, tupců v EK i v EP, kteří nejspíš ani netuší, o čem vůbec hlasují. Stačí jim bezobsažný pojem "zelená budoucnost" a ostatní se pak už "samo vyřeší". Naposledy takhle přemejšlel bolševik, a to jsem dnes přesvědčenej, ža ani ti "dělníci" nebyli takhle vypláchlí, jako je ta eurosmečka v Bruseli. A my budeme proto příslušně v prdeli. Už to fičí Ještě, že nám náš premyjér vyšle ty jasný signály, státnicky mžourá přes falešný brejle (aby byl prej důvěryhodnější - rada jeho PR osobních lizprdelníků, Fyjala jinak brejle nepotřebuje), máchá kolem sebe tupými naučenými gesty a protože se mu už dnes lidi akorát většinově tlemí, může si do prdele strčit všechny volební průzkumy a zamáznout je Nutelou. Top premyjér, stejně jako jeho vláda. Fakt supr
Stacilo napsat, ze jsi kreten. Nemusel jsi to vysvetlovat opisem.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Codo píše: ...Ještě, že nám náš premyjér vyšle ty jasný signály, státnicky mžourá přes falešný brejle (aby byl prej důvěryhodnější - rada jeho PR osobních lizprdelníků, Fyjala jinak brejle nepotřebuje)...
Prozraď zdroj informace, že Fiala brýle nepotřebuje. Ať víme, kdo ti zase lhal a ty jsi mu na to zase skočil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Metric píše: ..... Na druhej strane nemám deti, možno s nimi by som zastavoval častejšie.
Tak zastavit s dětmi cestou na alpskou lyžovačku nebo cachtání v Jadranu je běžná věc. Jenže povětšinou zastavíme někde mimo civilizaci (u jezera, vodopádu apod.). No a jako na potvoru tam zrovna žádné rychlonabíječky nebývají. Ty jsou v místech, kde se dá tak maximálně šopovat nebo koukat na zaprkované kamiony1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Jakpak by "to" zvládaly E kamióny, by protahovaly ~ 2 hod v koloně se zapnutým topením a osvětlením.. přece jen rozjet a po deseti metrech zastavit 44 tun...to aby na Prýglu dali aspoň tři kaplanovky a táhli hlavní směry tama
Samože supr doprava je Rola - najede 30 souprav a frčí to po kolejích... jenže to moc nesype a je to víc eko než e camiony či bájné euro 7...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1. Jsou předčasné, dokud pro ně produkujeme elektřinu z uhlí a plynu. Celková účinnost elektromobilu na uhlí/plyn je asi 20%, tedy jejich používání produkuje 2x tolik CO2 než srovnatelná auta na benzín a naftu.
2. Výroba baterií pro ně je stále příliš nákladná finančně i na přírodní zdroje. Vyžaduje velké množství nedostatkových surovin, což vylučuje jejich globální náhradu spalováků. Dokud nepříjde revoluční objev v bateriích, jsou předčasné.
3. Poměr nákladů k přínosu je velmi nízký, zejména u osobních elektromobilů, co jezdí hodinu denně. Za ty prachy, co se do nich investují, by šlo zcela nahradit fosilní paliva v elektroenergetice jádrem, vodou, přečerpávačkama. Nebo vyřešit nevyhovující izolační parametry mnoha budov. Skoro vše ostatní má lepší poměr přínos/náklady než elektromobily.
4. V globální produkci CO2 a dalších škodlivin je doprava až na Xtém místě, ta osobní ještě dále. Nejvíc se tedy tlačí na ten nejmenší problém.
Z mého pohledu je potřeba nejprve řešit energetiku. Je dobře, že alespoň u nás se na tom všichni shodnou a rozvoj jaderné energetiky má podporu všech stran. Doufám, že budou stavět 4 reaktory, jak se spekuluje. I to je nedostatečně - 2 pouze nahradí dosluhující Dukovany. 2 reaktory navíc je málo, pro náhradu fosilních elektráren potřebujeme tak 6 GW navíc oproti dnešku.
Dál je potřeba přitlačit v obnově budov - urychlit nahrazování těch nejhorších a zateplení těch, kde to ještě má smysl.
V dopravě spíše řešit tu intenzivní část - ve městech nahradit autobusy tramvajema a trolejbusy. Na lince do nějaké Horní Prdele, kam jede autobus 3x denně, bude stále nejlepším řešením naftový autobus i za 40 let.
Výrazně rozšířit kapacitu železnice a zejména nahradit její organizaci něčím z tohoto století, aby šla mnohem více použít pro dálkovou nákladní dopravu.
Snažit se nahradit fosilní paliva všude nedává smysl. Bylo by to moc drahé a není to potřeba.
Naposledy editováno 17.12.2023 22:26:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
spis tak, ze spalovak pri ustalene rychlosti odevzda nejakou praci a sezere u toho urcite mnozstvi paliva a pri akceleraci na stejne mnozstvi prace pripadne vetsi mnozstvi spotrebovaneho paliva.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
ŁŁ píše: Deadman> Nevím z čeho čerpáš data, podle mých informací u BEV nákladních vozidel provozovaných v EU vychází nižší emise uhlíku během životního cyklu o 38 % (EU mix 2016) až 63 % (prognóza EU mix 2030) to jsou data výrobce, nevím jak moc je to reálný a jak moc si to cucají z prstu ale každopádně do toho investují dost a tváří se že jiná cesta není, a do roku 2040 tvrdí že lze zvládnout komplet přechod na obnovitelné zdroje,sám tomu taky moc nevěřím ale jak jsem psal, udivuje mě že tohle někdo investuje
To jsou kompletně špatná čísla, mix se nedá uplatnit průměrem. Psal jsem o tom tady https://www.motorka...pgr=157#goto10674635
efektivita elektropohonu je výrazně větší než ICE a pokud je to v oblasti kde je ICE vzhledem ke své charakteristice ještě víc neefektivní (rozjezdy a zastavování tj. se ztrátami při rozjezdu a bez rekuperace) tak se ten rozdíl ještě zvětšuje
to je paradox BEV kde reálná spotřeba je v podstatě opačná než u ICE - ICE má největší spotřebu ve městě, BEV naopak nejmenší
tam kde se dá využít rekuperace (změny rychlosti) má BEV výhodu něco získá zpět - jakmile ale dojde na trvale odevzdávaný výkon tak BEV ztrácí, protože si veze málo energie (malá a těžká baterie - 50kWh baterka je cca 5 litrů nafty) - klasický příklad je dálnice - aerodynamický odpor roste se čtverce rychlosti a to je trvalý výkon co je třeba dodat nezávisle na pohonu, u stejného BEV se zmíněnou 50kWh baterkou se dá po městě najezdit 340km a na dálnici klesne dojez na 200km
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Sice by šlo ušetřit i zvýšením tzv. dopravní kapacity v těch uzlech, ale to je asi blbost, pro kterou není společenská poptávka.
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Deadman píše: To jsou kompletně špatná čísla, mix se nedá uplatnit průměrem. Psal jsem o tom tady https://www.motorka...pgr=157#goto10674635
Lenže to, čo píšeš, tak nie je, ako som Ti odpovedal...Naposledy editováno 18.12.2023 16:43:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
a k tomu je ještě ten posun o čem se bavíme tady a tou je osobní doprava - celá osobní doprava v evropě je měně jak 1% celosvětových emisí
a i z evropských emisí je má větší podíl průmysl a topení - čili čistě z technokratického pohledu snížení energetické náročnosti a snížení emisí v bydlení a průmyslu mělo mnohem větší efekt
automobilita se k tomu politicky přidává i vzhledem k dalším emisím než jen CO2 a eko tlaku v rámci měst atd.
jinak ať se vrátím k tématu vlákna - ač se zde mohutně nadává tak v osobní dopravě je elektrifikace celosvětový trend - nejen čína, US - ale třeba i Chile a překvapivě jsem narazil na nabíječky třeba i v jižní americe iv Argentině podél Ruty40
2 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Fyziku neojebete, kurva! Na to jsme vsichni mali pani, kurva! I s Muskem, kurva!