AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Na Véčkách je to proto, že to někdo přitáhnul asi bůh ví odkud, na side je maďarská espézetka,
ale možná je to dovezeno mimo unii a nešlo to přihlásit jinak než na véčka,
takže dohledatelná historie asi moc nebude a ten nájezd může být 66 tisíc nebo taky 266 tisíc.
Každopádně za předpokladu, že to bude fungovat, má to větší šanci jak Jawa, ale pořád je to blbost.
Co se týče zahraničí, tak pokud je vozidlo evidováno a pojištěno,
tak asi nebude problém, ale pokud se stane dopravní nehoda či jiné drama, tak počítej s tím,
že se bude pojišťovna kroutit, protože podle zákona 56/2001 Sb., § 79b, bod 3 historické vozidlo mimo jiné nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem běžného denního užívání pro vlastní potřeby Novelizované znění ZDE . Tak by sis musel vymyslet nějakou cestu na sraz Transalpů nebo nevim, jak to pak řešit.
nesmíš s tím jezdit denně do práce apod....a ještě ti to musí dokázat...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ty V znacky uz jsou přenosné? Mel bych obavu, ze u noveho majitele uz to testaci neprojde, to by mohl rict treba Milan, copak transalp s takovouhle sajdou je nejakej veteran? To se nekdy vyrábělo? Me to prijde jako bastl a V to ma spis ze známosti a jen diky tomu ze je to 30let stare … ono uz to ze je to 30let stare je zaruka bezproblemoveho cestovani
Prijde i to jako zvracenej napad, ale hledal bych GSo se sajdou…
Naposledy editováno 29.11.2023 07:12:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: nesmíš s tím jezdit denně do práce apod....a ještě ti to musí dokázat...
To já neřešil, to vím, že se s tím dá lítat jak s klasickou SPZ, jen jsem psal, že když se něco stane, tak se bude pojišťovna zajímat, proč došlo k jízdě. Měli jsme průšvih v Německu, kolega nedal přednost s pérákem na Véčkách a byl s tím celkem problém, nakonec jsme to uhráli na pozvání veteránskýho klubu, ale nemít v Německu kámoše, platil škodu ze svýho.
Je jasný že, to někdo tady přihlásil na V aby mohl jezdit, protože náš systém zkrátka neumožňuje rozumnou a zároveň cenově dostupnou cestou jak legalizovat takovouhle věc.
Verdom píše: To já neřešil, to vím, že se s tím dá lítat jak s klasickou SPZ, jen jsem psal, že když se něco stane, tak se bude pojišťovna zajímat, proč došlo k jízdě. Měli jsme průšvih v Německu, kolega nedal přednost s pérákem na Véčkách a byl s tím celkem problém, nakonec jsme to uhráli na pozvání veteránskýho klubu, ale nemít v Německu kámoše, platil škodu ze svýho.
Dobre vedet, uz jen kvuli Merglu...diky!
assassin píše: Ty kdyz vyhledávas v inzerci tak tam vybiras volbu “seřadit od největšího krapu” ?
Jede evidentně podle ceny, což chápu, problém je, že pořádný sajdy nejsou zrovna levná věc. Takže za tyhle peníze do 100-200 je to přebírání mezi křápama.
Ono takový GS100, co tu padlo je už hodně ceněnej youngtimer a se sajdou to bude drahá sranda. A ty ty těžký motorky on zase nechce.
Kafi: To máš jako s počítačema. Já kdysi prodával elektroniku jako brigoš. Pořád chodili lidi, že chtějí počítač, ale aby to nebylo drahé, že to je jen pro děti na hry. Chápeš, ne, kam mířím?
Pořád se bavíme o sajdě, co má vézt 3 dospělý! To všechno tohle harampádí na který koukáš vylučuje.
Naposledy editováno 29.11.2023 09:13:44
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Wenca24 píše: A co nějaký TRIKE? je to teda podobný nesmysl jako ta sajda, ale mohlo by to být dostupnější... má to většinou motor z auta, který by v tom měl vydržet nesmysl a dá se většinou kdyžtak relativně levně vyměnit...
Hmmm trimistny trike neni blbej napad asi
Petr: Chapu moc dobre.....
Verdom píše: Na Véčkách je to proto, že to někdo přitáhnul asi bůh ví odkud, na side je maďarská espézetka,
ale možná je to dovezeno mimo unii a nešlo to přihlásit jinak než na véčka,
takže dohledatelná historie asi moc nebude a ten nájezd může být 66 tisíc nebo taky 266 tisíc.
Každopádně za předpokladu, že to bude fungovat, má to větší šanci jak Jawa, ale pořád je to blbost.
Co se týče zahraničí, tak pokud je vozidlo evidováno a pojištěno,
tak asi nebude problém, ale pokud se stane dopravní nehoda či jiné drama, tak počítej s tím,
že se bude pojišťovna kroutit, protože podle zákona 56/2001 Sb., § 79b, bod 3 historické vozidlo mimo jiné nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem běžného denního užívání pro vlastní potřeby Novelizované znění ZDE . Tak by sis musel vymyslet nějakou cestu na sraz Transalpů nebo nevim, jak to pak řešit.
Takže je lepší se na to vysrat...
Verdom píše: To já neřešil, to vím, že se s tím dá lítat jak s klasickou SPZ, jen jsem psal, že když se něco stane, tak se bude pojišťovna zajímat, proč došlo k jízdě. Měli jsme průšvih v Německu, kolega nedal přednost s pérákem na Véčkách a byl s tím celkem problém, nakonec jsme to uhráli na pozvání veteránskýho klubu, ale nemít v Německu kámoše, platil škodu ze svýho.
A ještě to řešit v nějakým banánistánu 20 000km od baráku....
Jako tohle je ze všech Kafiho píčovin (poukázek na zážitky) nápad úplně nejhorší, že tyhle formální problémy přebijí i pokud objet svět na J90, která nefungovala prostě nikdy....
Kafi píše: Hmmm trimistny trike neni blbej napad asi
Petr: Chapu moc dobre.....
Myslím, že to dělali i češi s OHV motorem z feldy - to by jsi zachoval i tu českou stopu
Navíc je to taková 3,14čovina, že to teď asi ani nikdo moc nechce - mohli by být levný...
Naposledy editováno 29.11.2023 11:20:04
Kafi píše: Hmmm trimistny trike neni blbej napad asi
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Aljaška - Ushuaia, 30 000km, 3měsíce
Pamatuju že kdysi v Kravíně kdosi vyprávěl o cestě tuším z Vancouveru do Ushuaie a moto kupovali tuším v Kanadě nebo v USofA, tak jestli by řešením nebylo něco takovýho, na konci buď prodat (v JA asi problém krz cla) nebo platit jen jednu cestu.
Čau, Tom
TomElefant750 píše: Pamatuju že kdysi v Kravíně kdosi vyprávěl o cestě tuším z Vancouveru do Ushuaie a moto kupovali tuším v Kanadě nebo v USofA, tak jestli by řešením nebylo něco takovýho, na konci buď prodat (v JA asi problém krz cla) nebo platit jen jednu cestu.
Čau, Tom
Neni problem tam poslat...ja potrebuji neco pro tri a aby az v Ushuaia bude jeste trochu snehu tak to melo tri kola
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Aljaška - Ushuaia, 30 000km, 3měsíce
V sidecaru ve 3 si myslím za 3 měsíce nereálné. Brezovar jel tuhle trasu 50 000 Km za 5 měsíců, ale sólo na 1100GS. Jak ti ostatní doporučili, nejdřív si side půjč ať víš co to obnáší. Co ostatní nezmínili, tak se side to chce fyzičku na ruce, zvláště pokud ti vychází cesta na 333 Km denně a to i v místech, kde ani není pořádná silnice ..elevator píše: V sidecaru ve 3 si myslím za 3 měsíce nereálné. Brezovar jel tuhle trasu 50 000 Km za 5 měsíců, ale sólo na 1100GS. Jak ti ostatní doporučili, nejdřív si side půjč ať víš co to obnáší. Co ostatní nezmínili, tak se side to chce fyzičku na ruce, zvláště pokud ti vychází cesta na 333 Km denně a to i v místech, kde ani není pořádná silnice ..
A to se sólo motorkou se dá jet za každých okoností podstatně rychleji a GS1100, ač to není žádnej letec, má pořád proti jakékoli Jawě asi tak čtyřnásobný výkon...
Že se nechce enom vozit.
Taxme vymysleli, že by měl každý svůj. Aj sajda. A že by si každý řadil sám.
Kdyby se temu udělaly správně převody, tak by to vlastně mělo šestku skříň...
Tak hoši, nápad máte, enom ho teda uskutečnit .
Na prototypech jim při zkušebních jízdách furt neco nesedělo, pocit při jízdě že byl takový divný.
V tom si kdosi vpoměl na báječné jízdní vlastnosti Nortonu Manx (Milan určitě ví, že tento typ je už notně fousatý) a na to, že ta motorka měla osy kol "v lajně" s osou klikovky.
Načež u Viktorky zkusili namontovat blok motoru asi o palec níž - a bylo po problémech.
Takže je to o dvou věcech - že stará motorka musí byt nutně horší, než moderní stroj a taky že cenduro, keré má ve svém rodokmenu určitě dráhy pérování delší, než cesťák, može mět lepší jízdní vlastnosti...
Naposledy editováno 29.11.2023 18:29:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Včera mi volali ze servisu, že skútr je opraven. Tak jsem si domluvil řidiče který umí a chce řídit Š 120 a pozdě odpoledne jsme pro Piaggio jeli. Opavena kompletní elektrika. Nový regulátor a alternátor. Nová vodní pumpa, hadice. Nová čidla teploty vody. Samozřejmě čerstvý Fridex. A po Skútrservisu Brno opraven karburátor, s celým benzínovým vedením, včetně podtlakového "udělátka " kdesi nad čerpadlem.
Servisáci mě upozornili, že se jim nelíbí variátor. Moje odpověd', že je nový od jara ze skútrservisu Brno je překvapila. O tomto servisu jsme si popovídali a když jsem jim řekl, co všechno mi naúčtovali a tudíž měli udělat, divili se. Brněnský servis má parádní stránky, ale samotný servis..
Piaggio tedy jezdí. Už opravdu nevím, co by na něm mohlo "odejít", polovina skútru je z nových italských ( žádná druhovýroba ) dílů. Už jsem do něj "nalil" 57 000 korun , tak by měl normálně jezdit. Je starý 21 let, naježděno přes 60 tisíc...
Dnes tedy 39 kilometrů, silnice mokré, místy sníh, zmrazky. Teplota mínus 6, tady u nás mínus 10. Jízdu jsem si tedy moc neužil, navíc potmě. Ale skútr jede normálně, nic z něj už neteče, vše funguje. Žeby konečně ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |