globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 07:03 | Nahoru | #110041

Verdom píše: Na Véčkách je to proto, že to někdo přitáhnul asi bůh ví odkud, na side je maďarská espézetka,
ale možná je to dovezeno mimo unii a nešlo to přihlásit jinak než na véčka,
takže dohledatelná historie asi moc nebude a ten nájezd může být 66 tisíc nebo taky 266 tisíc.
Každopádně za předpokladu, že to bude fungovat, má to větší šanci jak Jawa, ale pořád je to blbost.

Co se týče zahraničí, tak pokud je vozidlo evidováno a pojištěno,
tak asi nebude problém, ale pokud se stane dopravní nehoda či jiné drama, tak počítej s tím,
že se bude pojišťovna kroutit, protože podle zákona 56/2001 Sb., § 79b, bod 3 historické vozidlo mimo jiné nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem běžného denního užívání pro vlastní potřeby Novelizované znění ZDE . Tak by sis musel vymyslet nějakou cestu na sraz Transalpů nebo nevim, jak to pak řešit.



nesmíš s tím jezdit denně do práce apod....a ještě ti to musí dokázat...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.11.2023 v 07:10 | Nahoru | #110042
Ty kdyz vyhledávas v inzerci tak tam vybiras volbu “seřadit od největšího krapu” ?

Ty V znacky uz jsou přenosné? Mel bych obavu, ze u noveho majitele uz to testaci neprojde, to by mohl rict treba Milan, copak transalp s takovouhle sajdou je nejakej veteran? To se nekdy vyrábělo? Me to prijde jako bastl a V to ma spis ze známosti a jen diky tomu ze je to 30let stare … ono uz to ze je to 30let stare je zaruka bezproblemoveho cestovani

Prijde i to jako zvracenej napad, ale hledal bych GSo se sajdou…

Naposledy editováno 29.11.2023 07:12:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 07:22 | Nahoru | #110043

Kafi píše: nesmíš s tím jezdit denně do práce apod....a ještě ti to musí dokázat...



To já neřešil, to vím, že se s tím dá lítat jak s klasickou SPZ, jen jsem psal, že když se něco stane, tak se bude pojišťovna zajímat, proč došlo k jízdě. Měli jsme průšvih v Německu, kolega nedal přednost s pérákem na Véčkách a byl s tím celkem problém, nakonec jsme to uhráli na pozvání veteránskýho klubu, ale nemít v Německu kámoše, platil škodu ze svýho.

Jawablázni

29.11.2023 v 08:28 | Nahoru | #110044
Kafi: Kolega sajdkárista řešil u GL1000 se sajdou na zelenych V značkách převod na klasiku bílé. Motorka byla původně dovoz CH, tady byla asi 3 roky na V a povedlo se. Měl k tomu ale i původní CH papíry, které ale přihlásit rovnou na bílé nešly.

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 08:43 | Nahoru | #110045
assassin> pokud je moto i sajda 30 let stare a v o.k. technickém i vizuálním stavu tak proč ne na V? Mimo ČR jsou odjakživa soupravy všeho možného docela běžné a dokonce i domo-robo provedení rozumně legalizovatelné. A to i v západních státech ne jen na východě či v africe... Však taky těch pár side u něčeho jiného než Jawy nebo Dněpru v ČR pochází z DE, NL, F nebo CH.

Je jasný že, to někdo tady přihlásil na V aby mohl jezdit, protože náš systém zkrátka neumožňuje rozumnou a zároveň cenově dostupnou cestou jak legalizovat takovouhle věc.

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 08:57 | Nahoru | #110046

Verdom píše: To já neřešil, to vím, že se s tím dá lítat jak s klasickou SPZ, jen jsem psal, že když se něco stane, tak se bude pojišťovna zajímat, proč došlo k jízdě. Měli jsme průšvih v Německu, kolega nedal přednost s pérákem na Véčkách a byl s tím celkem problém, nakonec jsme to uhráli na pozvání veteránskýho klubu, ale nemít v Německu kámoše, platil škodu ze svýho.


Dobre vedet, uz jen kvuli Merglu...diky!

Jawablázni

29.11.2023 v 09:00 | Nahoru | #110047
Tak tam byl ten postup asi po ose - odpojím sajdu, udělám Véčka, bo od Maďara žádný papír nemám, připojím sajdu... Pochybuju, že to má v techničáku i tu sajdu...ta je oůvodem z Urala nebo Dněpra..Ale třeba jo...

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 09:11 | Nahoru | #110048

assassin píše: Ty kdyz vyhledávas v inzerci tak tam vybiras volbu “seřadit od největšího krapu” ?



Jede evidentně podle ceny, což chápu, problém je, že pořádný sajdy nejsou zrovna levná věc. Takže za tyhle peníze do 100-200 je to přebírání mezi křápama.
Ono takový GS100, co tu padlo je už hodně ceněnej youngtimer a se sajdou to bude drahá sranda. A ty ty těžký motorky on zase nechce.

Kafi: To máš jako s počítačema. Já kdysi prodával elektroniku jako brigoš. Pořád chodili lidi, že chtějí počítač, ale aby to nebylo drahé, že to je jen pro děti na hry. Chápeš, ne, kam mířím?

Pořád se bavíme o sajdě, co má vézt 3 dospělý! To všechno tohle harampádí na který koukáš vylučuje.

Naposledy editováno 29.11.2023 09:13:44

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.11.2023 v 09:38 | Nahoru | #110049
A co nějaký TRIKE? je to teda podobný nesmysl jako ta sajda, ale mohlo by to být dostupnější... má to většinou motor z auta, který by v tom měl vydržet nesmysl a dá se většinou kdyžtak relativně levně vyměnit...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 10:13 | Nahoru | #110050

Wenca24 píše: A co nějaký TRIKE? je to teda podobný nesmysl jako ta sajda, ale mohlo by to být dostupnější... má to většinou motor z auta, který by v tom měl vydržet nesmysl a dá se většinou kdyžtak relativně levně vyměnit...


Hmmm trimistny trike neni blbej napad asi

Petr: Chapu moc dobre.....

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 10:15 | Nahoru | #110051

Kafi píše: Reseni ? Jen nevim zda s V znackama mohu za ocean?



Bože...

Transalp se sajdou z Dněpra....

A už jsi se probral?

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 10:17 | Nahoru | #110052

Verdom píše: Na Véčkách je to proto, že to někdo přitáhnul asi bůh ví odkud, na side je maďarská espézetka,
ale možná je to dovezeno mimo unii a nešlo to přihlásit jinak než na véčka,
takže dohledatelná historie asi moc nebude a ten nájezd může být 66 tisíc nebo taky 266 tisíc.
Každopádně za předpokladu, že to bude fungovat, má to větší šanci jak Jawa, ale pořád je to blbost.

Co se týče zahraničí, tak pokud je vozidlo evidováno a pojištěno,
tak asi nebude problém, ale pokud se stane dopravní nehoda či jiné drama, tak počítej s tím,
že se bude pojišťovna kroutit, protože podle zákona 56/2001 Sb., § 79b, bod 3 historické vozidlo mimo jiné nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem běžného denního užívání pro vlastní potřeby Novelizované znění ZDE . Tak by sis musel vymyslet nějakou cestu na sraz Transalpů nebo nevim, jak to pak řešit.



Takže je lepší se na to vysrat...

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 10:21 | Nahoru | #110053

Verdom píše: To já neřešil, to vím, že se s tím dá lítat jak s klasickou SPZ, jen jsem psal, že když se něco stane, tak se bude pojišťovna zajímat, proč došlo k jízdě. Měli jsme průšvih v Německu, kolega nedal přednost s pérákem na Véčkách a byl s tím celkem problém, nakonec jsme to uhráli na pozvání veteránskýho klubu, ale nemít v Německu kámoše, platil škodu ze svýho.



A ještě to řešit v nějakým banánistánu 20 000km od baráku....

Jako tohle je ze všech Kafiho píčovin (poukázek na zážitky) nápad úplně nejhorší, že tyhle formální problémy přebijí i pokud objet svět na J90, která nefungovala prostě nikdy....

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 11:18 | Nahoru | #110054

Kafi píše: Hmmm trimistny trike neni blbej napad asi

Petr: Chapu moc dobre.....



Myslím, že to dělali i češi s OHV motorem z feldy - to by jsi zachoval i tu českou stopu

Navíc je to taková 3,14čovina, že to teď asi ani nikdo moc nechce - mohli by být levný...

Naposledy editováno 29.11.2023 11:20:04

Jawablázni

29.11.2023 v 11:31 | Nahoru | #110055
Akorát jich asi moc není třímístných.

Naposledy editováno 29.11.2023 11:59:48

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 11:51 | Nahoru | #110056

Kafi píše: Hmmm trimistny trike neni blbej napad asi

Trike bude stát to co pořádná sidekára. Nehledě na to, že doprava takové soupravy za moře a zpět se bude rovnat polovině pořizovací ceny soupravy. Není lepší si půjčit nebo koupit něco v místě?

4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.11.2023 v 12:42 | Nahoru | #110057
Aljaška - Ushuaia, 30 000km, 3měsíce

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.11.2023 v 13:01 | Nahoru | #110058
Pabole zes kafimu nenabidnul loser stroj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 15:08 | Nahoru | #110059

Kafi píše: Aljaška - Ushuaia, 30 000km, 3měsíce


Pamatuju že kdysi v Kravíně kdosi vyprávěl o cestě tuším z Vancouveru do Ushuaie a moto kupovali tuším v Kanadě nebo v USofA, tak jestli by řešením nebylo něco takovýho, na konci buď prodat (v JA asi problém krz cla) nebo platit jen jednu cestu.
Čau, Tom

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 15:20 | Nahoru | #110060

TomElefant750 píše: Pamatuju že kdysi v Kravíně kdosi vyprávěl o cestě tuším z Vancouveru do Ushuaie a moto kupovali tuším v Kanadě nebo v USofA, tak jestli by řešením nebylo něco takovýho, na konci buď prodat (v JA asi problém krz cla) nebo platit jen jednu cestu.
Čau, Tom



Neni problem tam poslat...ja potrebuji neco pro tri a aby az v Ushuaia bude jeste trochu snehu tak to melo tri kola

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 15:45 | Nahoru | #110061

Kafi píše: Aljaška - Ushuaia, 30 000km, 3měsíce

V sidecaru ve 3 si myslím za 3 měsíce nereálné. Brezovar jel tuhle trasu 50 000 Km za 5 měsíců, ale sólo na 1100GS. Jak ti ostatní doporučili, nejdřív si side půjč ať víš co to obnáší. Co ostatní nezmínili, tak se side to chce fyzičku na ruce, zvláště pokud ti vychází cesta na 333 Km denně a to i v místech, kde ani není pořádná silnice ..

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 16:26 | Nahoru | #110062

Kafi píše: Aljaška - Ushuaia, 30 000km, 3měsíce



To je reálný pokud bude vše ideálně probíhat, jenže na takto dlouhé cestě a ještě s tím co chceš jet, počítej o měsíc až dva více.

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 16:27 | Nahoru | #110063

elevator píše: V sidecaru ve 3 si myslím za 3 měsíce nereálné. Brezovar jel tuhle trasu 50 000 Km za 5 měsíců, ale sólo na 1100GS. Jak ti ostatní doporučili, nejdřív si side půjč ať víš co to obnáší. Co ostatní nezmínili, tak se side to chce fyzičku na ruce, zvláště pokud ti vychází cesta na 333 Km denně a to i v místech, kde ani není pořádná silnice ..



A to se sólo motorkou se dá jet za každých okoností podstatně rychleji a GS1100, ač to není žádnej letec, má pořád proti jakékoli Jawě asi tak čtyřnásobný výkon...

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 17:07 | Nahoru | #110064
kuba350> to neni pro kazdeho, koliesku ma ted Havlicek, fichtla stale ja.Vzpomen jak jsi z ni sam nedobrovolne vystoupil

Jawablázni

29.11.2023 v 18:07 | Nahoru | #110065
Takovýhle stroj sme si chtěli s kamarádem udělat, akorát on byl furt nejak v opozici, páč chtěl taky nejaký motór.
Že se nechce enom vozit.
Taxme vymysleli, že by měl každý svůj. Aj sajda. A že by si každý řadil sám.
Kdyby se temu udělaly správně převody, tak by to vlastně mělo šestku skříň...
Tak hoši, nápad máte, enom ho teda uskutečnit .

Jawablázni

29.11.2023 v 18:25 | Nahoru | #110066
K tem cendurám a silničkám - sem si vzpoměl, jak u Polarisů dělali Viktorku.
Na prototypech jim při zkušebních jízdách furt neco nesedělo, pocit při jízdě že byl takový divný.
V tom si kdosi vpoměl na báječné jízdní vlastnosti Nortonu Manx (Milan určitě ví, že tento typ je už notně fousatý) a na to, že ta motorka měla osy kol "v lajně" s osou klikovky.
Načež u Viktorky zkusili namontovat blok motoru asi o palec níž - a bylo po problémech.
Takže je to o dvou věcech - že stará motorka musí byt nutně horší, než moderní stroj a taky že cenduro, keré má ve svém rodokmenu určitě dráhy pérování delší, než cesťák, može mět lepší jízdní vlastnosti...

Naposledy editováno 29.11.2023 18:29:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 19:01 | Nahoru | #110067
elevator> V terénu se s BMW a sajdou dá ujet až 600 km denně. Kolem roku 1940 to zkoušela nějaká parta z německa směrem na východ. Používali k tomu ale urychlovač nebo co, jen přesně nevím jak se to aplikuje. Později se to vyrábělo pod značkou LSD. Asi nějaký vitamín.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.11.2023 v 19:09 | Nahoru | #110068
Kafi a což takhle vyrobit rikšoobytňák

(reakce na) Jawablázni

29.11.2023 v 19:11 | Nahoru | #110069
Jirka4137> jen to byl to v podstate pervitin, na LSD by mozna navštívili i sousedni galaxie, ale nehnuli by se z mista..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.11.2023 v 19:56 | Nahoru | #110070
Kdo z vás dnes vyjel ? Myslím na dvou kolech ? Já jo ! Musel jsem. Cirka 39 km.
Včera mi volali ze servisu, že skútr je opraven. Tak jsem si domluvil řidiče který umí a chce řídit Š 120 a pozdě odpoledne jsme pro Piaggio jeli. Opavena kompletní elektrika. Nový regulátor a alternátor. Nová vodní pumpa, hadice. Nová čidla teploty vody. Samozřejmě čerstvý Fridex. A po Skútrservisu Brno opraven karburátor, s celým benzínovým vedením, včetně podtlakového "udělátka " kdesi nad čerpadlem.
Servisáci mě upozornili, že se jim nelíbí variátor. Moje odpověd', že je nový od jara ze skútrservisu Brno je překvapila. O tomto servisu jsme si popovídali a když jsem jim řekl, co všechno mi naúčtovali a tudíž měli udělat, divili se. Brněnský servis má parádní stránky, ale samotný servis..
Piaggio tedy jezdí. Už opravdu nevím, co by na něm mohlo "odejít", polovina skútru je z nových italských ( žádná druhovýroba ) dílů. Už jsem do něj "nalil" 57 000 korun , tak by měl normálně jezdit. Je starý 21 let, naježděno přes 60 tisíc...
Dnes tedy 39 kilometrů, silnice mokré, místy sníh, zmrazky. Teplota mínus 6, tady u nás mínus 10. Jízdu jsem si tedy moc neužil, navíc potmě. Ale skútr jede normálně, nic z něj už neteče, vše funguje. Žeby konečně ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist