paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?
25.4.2008 v 23:56
Rád bych Váš komentář k často silně negativním názorům na FZ6. Konkrétně třeba článek na http://img42.imagev...2006_3_IMG_1997.JPG, tam to vyznívá jako naprostá hrůza. Rád bych zejména srovnání se Suzuki GSR600. Jsem začátečník 45+, nijak ostře to honit nebudu (víkendové projížďky při pěkném počasí, občas do práce po Praze). V tuto chvíli jsou v nejužším výběru Fazer FZ6 a GSR600. Prosím o komentář k následujícím bodům:
1. Jako začátečník mám možná vyšší pravděpodobnost, že to někdy necitlivě přibrzdím, proto bych radši bral ABS (bohužel to asi vylučuje ojetiny, tam je ABS jak šafránu). Nebo je ABS +/- zbytečné, jak naznačují někteří zkušenější borci?
2. Předpokládám správně, že 4válec má hladší chod a je pro začátečníka vhodnější (proto zatím vypadlo např. SV650)?
3. Kapotáž Fazeru bude asi podstatná výhoda oproti totálně holé GSR600, pro kterou se musí kupovat plexi (velice malé). Vzhledově s tím nemám problém, oba stroje se mi líbí.
4. Pokud Fazer, tak rovnou S2? Výkon té slabší verze by mi stačil taky, ne? Byly tu na fóru zmínky o 'levnějším' provedení základního Fazera - v čem je hlavní rozdíl?
5. Rád bych co nejlehčí stroj, zároveň dobře ovladatelný (i jízda po městě). Co radši - Fazer nebo GSR?

Předem dík.

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

28.4.2008 v 22:54 | Nahoru | #31
vqvq> 57 W je blbost, S2 dobré !

Hele ty recenze jsou sice dobrá věc, ale v tvém případě co píšeš to neplatí. Píšou to většinou borci, kteří osedlali různé stroje,včetně upravených atd.Je logické že pokud osedlá ďábla ,pak se mu jeví FAZER jako dědeček. Za tím co jsem napsal stojím,protože ty tvoje pocity a nerozhodnost mám za sebou a prožil jsem to!

Zajdi někam do YAMAHY vyklop svůj problém,domluv si projížďku a pak udělej závěr !
PS: Ten klučina (o 20 let mladší)co jsem mu to prodal cca 1O dní,měl taky obavy,včetně že nebude stíhat atd....Dnes mi volal a je nadšený. Jdi do toho, nebo mi cinkni na 603 494 319

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

29.4.2008 v 07:05 | Nahoru | #32


Nevím, jestli správně chápu - myslíš ODSTRANĚNÍ omezení výkonu? Nepředpokládám, že by si někdo koupil S2 a pak za 2000Kč nechal omezit její výkon?



Jo, někteří si to nechají zaškrtit do začátku a pak třeba za sezónu nebo dvě si to nechají zpátky otevřít.

EDIT: Nová CBF 600 S má nový motor (z CBR600), navíc fakt perkektně upravený na pohodu a zároveň to nádherně jezdí. Mrkni se tuším někde v únorovém motocyklu má test a .
Já mít prachy tak jdu do ní. Jo a ABS tam mají velmi dobře seřízené (dle testů).

Naposledy editováno 29.04.2008 07:08:16

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

29.4.2008 v 09:13 | Nahoru | #33
Generiq> To je fakt a už tam je dokonce duální ábéesko, což je hodně dobrý, zvlášť když se začíná.

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

1.5.2008 v 11:39 | Nahoru | #34
Tak jsem se kouknul na tu CBF600S a vrací se do výběru. Naopak po prvních zkušenostech z jízdy cca 130km/h na úplně nahaté motorce asi s lítostí vyřadím GSR600, která nemá skoro žádný štítek. Takže Suzuki to asi nebude (Bandit moc těžký, SV650 moc nahatá, SV650S moc ležatá/sportovní posez, V-Strom 650 moc velká a vysoká, 2V asi přísnější pro začátečníka) - škoda, mám to k nim blízko a Suzuki se mi jako značka líbí.
V tuto chvíli váhám, jestli stačí 57kW. Pokud ano, byla by to místo slabšího Fazera spíš CBF600S - vyšší krouťák, ne tak vysokootáčkový motor, snad výborné ABS (viz zmínka CHe>), nastavitelné sedlo, obecně dooporučovaná pro začátečníky. Hmotnost zhruba stejná: CBF600SA provozní (s náplněmi) 222 kg, Fazer suchá 191kg+~odhad 25kg náplně.
Ale Fazer 72kW se mi opravdu hodně líbí design, takže MOC váhám (ceníkově je Fazer o 12kKč dražší). Takže mám finalisty.

Mimochodem - docela mě překvapuje, že prodejci moto mají na webu všude stejné ceny, což třeba u aut neplatí. Když jsem loni vybíral firemní auto, byla to smršť různých akčních nabídek od prodejců. Zdá se, že moto prodejci spolu moc nesoutěží (nebo to aspoň nedemonstrují na webu) - možná jich je tak málo, že dokážou koordinovat cenovou politiku. Tak jsem zvědav, jak se budou snažit v osobním jednání... Možná to rozhodne.

Tak co radíte? Bude mi vůbec někdy chybět ten vyšší výkon? Asi bych neměl blbnout a zůstat pěkně na 57kW, co? Předem dík za komentáře. A omlouvám dlouhý příspěvek.

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

1.5.2008 v 12:10 | Nahoru | #35
FAZER - ať Tě to ani nenapadne , to jsou nejhorší motorky !!! Jen padají a padají (sfině) !!

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

1.5.2008 v 13:09 | Nahoru | #36
Dina-1> zase nejakej chytrej co uz tu dlouho nic nebylo

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

1.5.2008 v 21:45 | Nahoru | #37
vqvq> 57 kW - výkon bude chybět při jízda ve dvou....v kopcích.......při rychlém předjíždění.O této variantě neuvažuj.....ZNOVU VEM 72 kW a budeš spokojený,vím o čem mluvím+svez se nejdřív a uvidíš

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

1.5.2008 v 21:52 | Nahoru | #38
Můj názor je, že CBF 600 ti bude výkonově stačit. Teda jestli jsi super ranař tak nebude, ale pro 95% ježdění tam bude výkonu dost

EDIT: Není vše o výkonu. Nic proti Fazeru, to je dobrá motorka

Naposledy editováno 01.05.2008 21:52:46

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

1.5.2008 v 23:02 | Nahoru | #39
vqvq> kup si GSX-600R a mas to kdyz jsi zacatecnik tak nejakou jetou pac pocitej s tim ze to jiste nekde polozis... u nove masniny bych si asi vyskubal vlasy... co se tyce vahy chce to cvik... vazim 63Kg a merim 180 a mam 223kg kravu a no problemo... nebo si kup GSX-650F... taky dobra moznost... masiny co tu pises... R6 bych rekl nejni dobry na zacatek... a to Géeso... je pro zmenu na nic

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

1.5.2008 v 23:06 | Nahoru | #40
fazer...

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

2.5.2008 v 09:24 | Nahoru | #41
No, nevim. Já jsem byl v naprosto stejné situaci, moto jsem vybíral 2 roky (je mě 43), pauza v ježdění cca 20 let. Měl jsem strach z výkonnější motorky. Kámoš mě půjčil fazera. Projel jsem se okolo sídliště a rozklepanej sem mu to vrátil a děkuji, nechci. Dokud jsem vrčel v malejch ot., tak dobrý. Ale běda jak to chytlo točky, v zatáčce jsem si na hrbu nechtěně vrknul plynem - fakt minimálně - a málem jel rovně. Takže shrnutí - výkonnej 4-vál ne. Dole to nejelo a nahoře jak urvaný ze řetězu. Zároveň jsem chtěl moto na pohodu a kolem litru. Skončil jsem u MG Breva 1100 a myslím, že na moje (podle popisu i tvoje) požadavky je naprosto ideální. Jede od 2t ot. při 2,5 táhne jako bejk a až do 8t furt stejně, bez dír. Kdo říká, že dvouvál není na pohodu, tak kecá. Je akorát potřeba si zvyknout na reakce na plyn - ubereš tak brzdí (celkem dost), přidáš - jede a motor nezajímá jaký má otáčky, co tam máš za kvalt, jestli je to kopec nebo rovina.... prostě vždycky jede a umí dost razantně zrychlit, ale při tom všem je to strašně hodná a pohodlná!!! mašina. Na rozdíl od supersportů není váha na rukách a ramenech, takže ujedeš 300km a seš odpočatej. Jedním slovem paráda. Ale on si každej stejně bude hájit to svý, takže jediná rada je: vyzkoušet toho víc a rozhodně ve více kategoriích, ne jenom různý varianty supersportu (endura, naháče...) Taky nezanedbatelná věc je (podle mě) údržba: nestarám se o řetěz (nemám ) chlazení vzduchem, nemusím kupovat laďák, aby to mělo slušnej zvuk a servis každých 10000km - akorát vyměnit oleje a seřídit ventily (2 na válec . Tím končím. Howgh.

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

2.5.2008 v 10:12 | Nahoru | #42
GSR

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

2.5.2008 v 10:40 | Nahoru | #43
Tak se taky přidám. Začínal jsem před 4-mi roky. Skočil jsem hned na fazera r.v.2001,protože mě vzal u srdce. Měl jsem odježděno jenom asi 200km na simsonu. Párkrát jsem si z počátku málem nabil hubu. Nejvíckrát to byla přepálená zatáčka(tam by to ABS bodlo). Výkonu pro jednoho na normální ježdění stačí bohatě. Občas mi výkon chybí při jízdě ve dvou - v ostrých vracečkách nebo při předjíždění kamionu. Mám 185cm a plexi mi posílá vzduch akorát na hlavu. Je to lepší než na naháči,ale... Na fazerovi se mi sedí dobře,záda ani ruce nebolí. Spotřeba při slušném ježdění do 5,5litru taky fajn.
GSXR je podle mého na běžné ježdění(a v mém případě i dovolené) moc sportovní.

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

2.5.2008 v 12:41 | Nahoru | #44
POZOR ! Pravděpodobně píšete o Fejzrech do 2003. Od 2004 je ta motorka úplně jinde !!!!!!!!!! Zkoušel jsem obě a ty do 03 jsou divočejší /// Od 04 je postupné narůstání výkonu až někde mezi cca 6 000-7 000 ot/min a záběr spíše cca 9 000 ot/min. Jinými slovy do těch 9000 o/t je to beránek .

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

2.5.2008 v 16:50 | Nahoru | #45

Bonelo>No, nevim. Já jsem byl v naprosto stejné situaci, moto jsem vybíral 2 roky (je mě 43), pauza v ježdění cca 20 let. Měl jsem strach z výkonnější motorky. Kámoš mě půjčil fazera. Projel jsem se okolo sídliště a rozklepanej sem mu to vrátil a děkuji, nechci. Dokud jsem vrčel v malejch ot., tak dobrý. Ale běda jak to chytlo točky, v zatáčce jsem si na hrbu nechtěně vrknul plynem - fakt minimálně - a málem jel rovně. Takže shrnutí - výkonnej 4-vál ne. Dole to nejelo a nahoře jak urvaný ze řetězu. Zároveň jsem chtěl moto na pohodu a kolem litru. Skončil jsem u MG Breva 1100 a myslím, že na moje (podle popisu i tvoje) požadavky je naprosto ideální. Jede od 2t ot. při 2,5 táhne jako bejk a až do 8t furt stejně, bez dír. Kdo říká, že dvouvál není na pohodu, tak kecá. Je akorát potřeba si zvyknout na reakce na plyn - ubereš tak brzdí (celkem dost), přidáš - jede a motor nezajímá jaký má otáčky, co tam máš za kvalt, jestli je to kopec nebo rovina.... prostě vždycky jede a umí dost razantně zrychlit, ale při tom všem je to strašně hodná a pohodlná!!! mašina. Na rozdíl od supersportů není váha na rukách a ramenech, takže ujedeš 300km a seš odpočatej. Jedním slovem paráda. Ale on si každej stejně bude hájit to svý, takže jediná rada je: vyzkoušet toho víc a rozhodně ve více kategoriích, ne jenom různý varianty supersportu (endura, naháče...) Taky nezanedbatelná věc je (podle mě) údržba: nestarám se o řetěz (nemám ) chlazení vzduchem, nemusím kupovat laďák, aby to mělo slušnej zvuk a servis každých 10000km - akorát vyměnit oleje a seřídit ventily (2 na válec . Tím končím. Howgh.


Tak tomu říkám mít jasno

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

2.5.2008 v 17:07 | Nahoru | #46
Fazer FZ 6 = Zakletá R6.Je v Poho............

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

28.5.2008 v 21:02 | Nahoru | #47
Fazer 2003 - technicke udaje
Ahoj vsem,
bloudim po netu uz par dni a bud spatne hledam, nebo jsou to tajny informace Konecne mam papiry a rad bych koupil Fazera, tak do 80-90 tisic. Kolega koupil 2004 coz uz je strikacka. Nasel jsem 1999 a to je karbec. Nic dalsiho jsem nezjistil, vyrobce ma stranky jak petilety decko Ale zase jak jsem vsude cetl, tak delaj super masiny a ja bych rad nasel nejakou tabulku na fazer 2003, jestli to je uz strikacka, velikost nadrze, spotreba a podobne. Jen tak mimo, je neco, na co si dat pri kupovani ojetyho fazera vyslovene pozor ? Diiky moc vsem za pripadny odpovedi a doufam, ze brzo rozsirim vase rady

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

28.5.2008 v 21:36 | Nahoru | #48
Fazera ...ale to GSR bych taky nezavrhoval, bude s tim urco sranda.

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

28.5.2008 v 21:46 | Nahoru | #49
Sam vlastnim Fazera a obcne ti reknu, at si koupis co se ti libi a dal to neresis. Ty motorky jsou tak malo jiny (gsr, fz6 fazer, fz6-S2 fazer) ze zvlast jako clovek ktery nikdy na necem nejezdil prd poznas, dokonce jsem presvedcenej ze kdyz te posadim na svoji 72kWa na tu seskrcenou na 57kW, tak to stejne nepoznas. A ty mrnavy rozdily, jako jinak calouneny sedlo, jinou pristrojovku nebo nedej boze jinou vidlici uz vubec nepoznas.

Jediny co udelej, svez se, a zjisti jestli nejsi vetroplachej (ja jo, proto mam polokapotu i kdyz nahace se mi vic libej, a tudiz GSR nepripadalo v uvahu, konkurence byla CBF, horenet v Sku, a bandit v Sku).

Vic nema cenu, a po prar letech uvidis, kam te srdce tahne dal.

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

28.5.2008 v 21:51 | Nahoru | #50
Jo a prvni investice => padaky a kvalitni hadry :) rozhodne pokud by to bylo o prachach radeji 57kW s padakama a hadrama, nez 72kW bez

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

28.5.2008 v 22:14 | Nahoru | #51
Ozzy_> Oba příspěvky mohu podepsat - je to přesně tak.

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

28.5.2008 v 22:21 | Nahoru | #52
kobra99> fazer 03 je jeste "starej dobrej fazer", posledni karburator

Yamaha FZS 600 Fazer '03
599 ccm, 95 koni v 11500 ot., 61 Nm v 9500 ot.
4 karburatory Mikuni 33 mm, 6 kvaltu, retez
zdvihy 120 predek, 120 zadek
uhel hlavy rizeni 66 stupnu, stopa 88 mm, rozvor 1415 mm
2 kotouce vepredu, 1 vzadu
rozmery gum 110/70 ZR17, 160/60 ZR17
vyska sedla 790 mm
pohotovostni hmotnost 203 kg
objem nadrze 22 litru, z toho 3,6 l rezerva
kluci z motorradu namerili max 223 km/h, z 0 na 100 za 3,4 s, a papnul jim pritom 5,5 l/100 km

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

28.5.2008 v 22:27 | Nahoru | #53
Forum jsem jen ak přelítnul, nečetl jsem ho do setailu, tak mě nekamenujte. Na GSR jem najel tenhle víkend 800km, zajížděl jsem ho kamarádovi. Porovnání s H9 - ovladatelnost GSR je uplně někde jinde, celou dobu co jsem na něm jezdil jsem se smál do helmy, bylo to jako na kole. H9 jde do zatáček hůř, vlní se, GSR jede samo. Nevýhoda je, že nejede, na H9 mi stačí přidat, a jedu, u GSR to trvá. VFR sem taky jezdil, a pro začátečníka rozhodně nedoporučuju. Dál uvažuješ nad CBF, ale tam bude stejný problém jako na H9, horší rám, horší ovladatelnost. Pokud si koupíš dobře vyřešeno helmu, je štítek zbytečnost, navíc si na nahaté motorce budeš uvědomovat rychlost víc než n kapotované, což je taky dobře. Za sebe rozhodně doporučuju GSR. Navíc vím o jednom GSR 07 s ABS za slušnou cenu...

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

28.5.2008 v 22:29 | Nahoru | #54
OT: Frank.CZ> saakrys, taky bych rad kamosum zajizdel motorky, jim je max privezu domu a pak uz je moc z rukou davat nechtej.

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

28.5.2008 v 22:50 | Nahoru | #55
Peacemaker> njn bohužel kámoš přebrzdil nezajetý brzdy a flákl sebou v nulové rychlosti, pak měl chvilku strach, nejezdil a najednou se spěchalo kvůli termínu garančky.

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

29.5.2008 v 22:52 | Nahoru | #56

Frank.CZ>Forum jsem jen ak přelítnul, nečetl jsem ho do setailu, tak mě nekamenujte. Na GSR jem najel tenhle víkend 800km, zajížděl jsem ho kamarádovi. Porovnání s H9 - ovladatelnost GSR je uplně někde jinde, celou dobu co jsem na něm jezdil jsem se smál do helmy, bylo to jako na kole. H9 jde do zatáček hůř, vlní se, GSR jede samo. Nevýhoda je, že nejede, na H9 mi stačí přidat, a jedu, u GSR to trvá. VFR sem taky jezdil, a pro začátečníka rozhodně nedoporučuju. Dál uvažuješ nad CBF, ale tam bude stejný problém jako na H9, horší rám, horší ovladatelnost. Pokud si koupíš dobře vyřešeno helmu, je štítek zbytečnost, navíc si na nahaté motorce budeš uvědomovat rychlost víc než n kapotované, což je taky dobře. Za sebe rozhodně doporučuju GSR. Navíc vím o jednom GSR 07 s ABS za slušnou cenu...


Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

30.5.2008 v 11:46 | Nahoru | #57
šáhni po FZS 600-2003,motor je příjemnější než u novějších verzí,brzdí to jako ďas,spotřeba 5lit.,sportuješ,cestuješ,na pohodu i zvostra a jenom leješ benál a mažeš řetěz...

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

30.5.2008 v 11:55 | Nahoru | #58

Lostoros>šáhni po FZS 600-2003,motor je příjemnější než u novějších verzí,brzdí to jako ďas,spotřeba 5lit.,sportuješ,cestuješ,na pohodu i zvostra a jenom leješ benál a mažeš řetěz...



Finta je, ze to se da rict o kterekoli masine z vyberu :)

Takze viz to co sem rek, at si vybere to co se mu nejvic libi lol

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

30.5.2008 v 15:06 | Nahoru | #59
zdarec lidi, tak já bych se taky s dovolením přidal.. :) Hondu jsem nikdy neměl, kamarád byl vždy zarytý hondista a po zkušenostech s CBR1000 (stará,r.v. myslim 91) a dále VFR800 r.v. 99, má teď litrového fazera a hondu nemůže ani vidět, možná měl jen smůlu ale s oběma měl dost problémů a stály ho nemalé peníze.. já měl minulých 5 let Suzu GSX600F, najezdil na ní 50tis a spokojenost velká.. z mého pohledu bych se nebál doporučit GSX650F! kapoty fungují, spotřeba byla 5.2 L.. Dále bych také jako začátečník nekupoval novou moto, min rok až 2 si zvykej na něčem starším.. stejně budeš chtít po 2 sezonách něco silnějšího.. na obsahu 600 pojedeš 80 za avií, pro předjetí to skopeš ze 6kvaltu na 3, abys tam dostal točky a výkon a před avií tam budeš ládovat zpět šestku.. což mě osobně jediné vadilo na mém GSXF-ku.. loni jsem koupil také Moto Guzzi Brevu 1100 a ve všem souhlasím s Bonelem, úžasně pohodlná, předjedu kdy chci co chci (myslím auta :)), spotřeba do 5.5L, minimální údržba, od července 07 do září 07 jsem na ní najel 9600km a opravdu spokojenost! ABS asi není špatné, nikdy jsem neměl, takže do toho kecat nebudu.. a čtyřválec má opravdu sametovější chod, dvouvál víc brzdí motorem, ale že by nic neodpustil to také není pravda, bát se ho nemusíš.. jo, ještě bych měl dodat že mám 168cm a 60kg, takže si mě na brevě ani nezkoušejte představit, ale i manipulaci do garáže z garáže zvládám a za jízdy ta váhá znát není! takže pokud plánuješ občas cestu i ve dvou lidech a nechceš stále řadit, kup starší 600 na naučení a pak minimálně litra, ten krouťák je tam znát.. (pro př. breva 1100 má jen o 5koní víc než měla GSX600F, ale o 35 Nm víc a tam je podstat věci :) ) tak ju, slohovku jsem neplánoval, konec.

Fazer - opravdu nebrat? A co GSR?

31.5.2008 v 17:24 | Nahoru | #60
já vlastním GSR, prakticky jsem na velkých motorkách taky začátečník, ale jsem s ním moc spokojenej. Ovládá se bezvadně i po městě. Také s ní nijak extra nezávodím a spíš jezdím v klidu, a moc se mi líbí že i na nižší otáčky jede plynule a motor si tak příjemně vrní. Jinou motorku jsem nezkoušel takže srovnání nemůžu poskytnout, ale sám za sebe jsem rád že jsem si zvolil GSR (btw líbí se mi mnohem víc i designově )

Naposledy editováno 31.05.2008 17:25:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer alinn 15 2.5.2024 v 20:39 alinn
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer alinn 62 17.2.2024 v 21:50 MilanR1
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak


TOPlist