globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 13:34 | Nahoru | #106771
assassin> No právě, v servisech je fachmanů jako šafránu. Vidím to u nás, také nám takoví lídé chybí. A za poslední roky to dostalo pěkný spád. Mechaniky hledají všude, takže pro nás výhoda, můžeme si vybírat. Pro zákazníky pohroma, protože v servisech dnes dělají nejčastěji ty slabší kusy.

Naposledy editováno 22.06.2023 13:35:24

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 16:14 | Nahoru | #106772

dave-lister píše: Alfy moc neznám, dělal jsem jich jen pár. A pamatuju si, že přístup ke všemu v motoru bylo peklo. Rozvody, peklo, klíňák a kladky peklo, alternátor ven peklo, převodovka ven peklo. Italská elektronika na těch starších taky taková podivná. A některý základní Fiaty můžou být v pohodě, jednoduchá technika, ale raději bych jezdil ničím jiným, u nás na to není moc dostupných a kvalitních dílů. V Auto Kelly na to mají, ale vetšinou buď drahý nebo nekvalitní. A originální díly bývají drahý.



tak jako Kelly je drahý obecně....

Ti to jedou na to, že maj otevříno od rána do večera včetně sobot a mají pěknej, každému registrovanému dostupnej, katalog dílů pro každý wergl co spatřil světlo světa...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 16:27 | Nahoru | #106773

assassin píše: Koudy01> on to neumi posoudit objektivne, treba na moje jezdeni bych ji dal mesic dva a je po ni

a Pech to same, vetsina aut co jezdi jako bmw stoji penize...



No však...

A pokud někdo peníze nemá a chce Alfu BMW nebo jim podobnou ptákovinu, tak nákupem dvacetileté vrány to nevyřeší. Protože to už je jen takovej přízrak, vzdáleně připomínající to, co to původně bylo, léčit se to dá, tyhle wergly mají silnou fanouškovskou základnu, která ví, jak to řešit levně i jak to řešit dobře, ale za prachy a to do toho už nikdy nedá nikdo, krom pár vyloženejch šílenců, kteří třeba nepřekousnou turbo, nebo čtyřválec, nebo jiné konstrukční výsledky.

Skoty mezi ně taky nepatří, koupil si levnou vránu, kterou nikdo nechtěl a všichni ví proč... Na repre je to staré, na běžné užitkové používání zbytečně komplikované a trochu nepraktické... On to lepí tak nějak za levno, aby se to hejbalo, ale TOP Alfu, která jezdí jako Alfa, tzn. velmi schopně a rychle, z toho takhle neudělá... A vlastně nikdy, protože to je stejně ropák...

Ono se ale Alfave své akonomické zoufalosti, dostala třeba u 159 do situace, že když už není ani ten diskutabilní, ale jízdně zajímavý Twinspark, ani BUsso, že následnící z řad motorů buď hynou na to, že někdo nutí motor z autralského kombíka sportovat a zabije to převodovku, nebo se s tím musí jezdit jasně daným, způsobem, jinak bude taky problém....

A tohle já rešit nechci a nebudu.... Navíc když s přibývajícími roky ocením spíš podvozek komfortní, při zachování přiměřené stability, než brilantně sportovní, ale trochu ubíjející....

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 16:52 | Nahoru | #106774

Koudy01 píše: Do Vlastaka bych uplne nekopal. Motorka jako konicek se musi hlavne libit a bavit. Spolehlivost je az na nejakym dalsim miste.
Ne kazdyho na motorkach bavi prave a pouze jen spolehlivost.



Kdyby to bylo nějaké 150k Ducati, nebo Augusta, rozuměl bych tomu... To ale jezdí zcela jinak, než čínská kopie 40 let starého, malého Japonce.....

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 16:53 | Nahoru | #106775

PetrL3 píše: assassin> Někoho zajímají provozní náklady a obtížnost práce má na to vliv. Pak si v hospodě poví, že výměna téhož na Alfu stojí dvojnásobek jak u fabky.

Já si delam na autech skoro vše sám, takže je příjemný, když výměna zadních pružin i tlumičů je v rámci přehození kol jen pár šroubů navíc rázákem a jen ze strany kola a 15 minut práce navíc. Někde musíš rozebrat vnitřek v kufru, občas se ulomí nějakej plastovej čudlík....



Jo, to že jsou tlumiče chycený v podběhu zevnitř a ne přes kufr, je dobrý řešení...

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 16:55 | Nahoru | #106776

PetrL3 píše: I já.



Ideálně aby nekleklo nikdy, nebo když už, aby bylo se závadou pojízdný...

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 17:04 | Nahoru | #106777

dave-lister píše: A dát auto do servisu bych si netroufl, když to vidím u nás. Je to drahý a stejně to zkurvěj.



Přesně. Ještě že nejsem gramlák a poradím si i počítačem, protože bez něj se neobejdeš ani u 30 let starejch vran...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 17:07 | Nahoru | #106778
assassin> 10k km je nic, s tím souhlasím. Bohužel v Česku jsou předsudky silnější než zkušenost. Já jsem do toho šel a až na pár drobností tomu nemám co vytknout.
Na nápravě bylo špatný jen horní ramena, ale vyměnil jsem to komplet. To samé tlumiče, úplně KO. Když si to někdo dělá sám, je to o dost levnější.
Jsem ještě mladý, rodinu nemám. Nepotřebuji cihlu na kolech alias Volvo nebo Octavii. Nestěhuji každý víkend. Chtěl jsem něco obratného, v čem nebude nuda a aspoň to pojede. Původně jsem jel pro nissana sunny GTi. Jen to byl takový lepší favorit. Za stejnou cenu alfa 5 minut ode mě. Dospělé auto, obratné, brzdy, a hlavně řízení, to je excelentní. Prostě to sedlo. 150km/h se dá bavit normálním hlasem. Alfa z roku 2002 v základu je podobně vybavená než Octavia ii z roku 2011.
Každá liška si chválí svůj ocas. To je pravda, bohužel v Česku chválit něco, co není mainstream, je skoro na vyloučení ze společnosti. Já říkám, je to dobrý auto, mi to vyhovuje. Koluje o nich hodně lží a polopravd. Lidé jim chtějí asi věřit, ať si mají na co ukázat, že jejich auto je "lepší". Já bych měl být rád, drží to ceny aut i ND pěkně dole.
To samé Korejci, Francouzi nebo americké auta. Mají svoje nesporné kvality ale i chyby. Jestli to auto dělá radost a baví mě, klidně mu je odpustím a klidně zainvestuji.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 17:29 | Nahoru | #106779
SkotyCZ> jak jsem psal, nejsi moc objektivni, objevujes svet - nedavno jsi tu vychvaloval 350 a pak yamahu z pravěku, ktera se fakt na dnešní dobu chova jak autobus…

Ja to chapu, ale schvalne se k tomuhle vrat za par let …

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 17:31 | Nahoru | #106780

pech. píše: No však...

A pokud někdo peníze nemá a chce Alfu BMW nebo jim podobnou ptákovinu, tak nákupem dvacetileté vrány to nevyřeší. Protože to už je jen takovej přízrak, vzdáleně připomínající to, co to původně bylo, léčit se to dá, tyhle wergly mají silnou fanouškovskou základnu, která ví, jak to řešit levně i jak to řešit dobře, ale za prachy a to do toho už nikdy nedá nikdo, krom pár vyloženejch šílenců, kteří třeba nepřekousnou turbo, nebo čtyřválec, nebo jiné konstrukční výsledky.

Skoty mezi ně taky nepatří, koupil si levnou vránu, kterou nikdo nechtěl a všichni ví proč... Na repre je to staré, na běžné užitkové používání zbytečně komplikované a trochu nepraktické... On to lepí tak nějak za levno, aby se to hejbalo, ale TOP Alfu, která jezdí jako Alfa, tzn. velmi schopně a rychle, z toho takhle neudělá... A vlastně nikdy, protože to je stejně ropák...

Ono se ale Alfave své akonomické zoufalosti, dostala třeba u 159 do situace, že když už není ani ten diskutabilní, ale jízdně zajímavý Twinspark, ani BUsso, že následnící z řad motorů buď hynou na to, že někdo nutí motor z autralského kombíka sportovat a zabije to převodovku, nebo se s tím musí jezdit jasně daným, způsobem, jinak bude taky problém....

A tohle já rešit nechci a nebudu.... Navíc když s přibývajícími roky ocením spíš podvozek komfortní, při zachování přiměřené stability, než brilantně sportovní, ale trochu ubíjející....



Jo, s tímto souhlasím. Je to stará vrána, ale není zrezlá. Takže to pro mě cenu má. Jinak se nejedná o nijak složité auto. Fiat úmyslně auto zjednodušil, aby i za 10-20 let bylo možné ho opravit na zahradě. Opravdu mi dávalo větší problém opravit Clio.
Rychlých alf nikdy moc nebylo. Většina z nich měla 1.6, alfa byla mezi prvními s diesely v autech. Vyvinula commonrail... To auto nemám na sportování nebo dovádění před tescem. Je to pro mě jen takové zajímavější, dospělejší a jizdně lepší auto než třeba golf IV.
A za levno to nelepím. To nejsem já, abych šetřil na autě nebo moto. Tlumiče a pružiny KYB, ramena lemforder (přes fanoušky velká sleva), senzory buď Bosch nebo pireburg. Zadní ložiska jsou SKF...(taky sleva, 1000 za kus, no nekup to). Pneumatiky semperit (starý Continental). Tankuji buď vervu nebo na shellce, protože to jde poznat, hlavně na tichosti chodu a dát 1,5kc navíc za litr mě fakt nevytrhne. Rozvody mám od cifamu (železné lopatky vodní pumpy, narozdíl od plastu). Nejsem ten mladý ubožák, co chce auto, ale né investovat. Tento rok ještě vymontuji brzdy, všechny 4 třmeny zrepasuji, stříknu na zlatou (origo), dám nové hadice a desky s kotoučema. Místo dovolených a chlastání radši budu investovat do aut a motorek, baví mě to více.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 17:50 | Nahoru | #106781

assassin píše: SkotyCZ> jak jsem psal, nejsi moc objektivni, objevujes svet - nedavno jsi tu vychvaloval 350 a pak yamahu z pravěku, ktera se fakt na dnešní dobu chova jak autobus…

Ja to chapu, ale schvalne se k tomuhle vrat za par let …



Jo, to máš pravdu, díky za připomenutí. Jak jsem měl ještě čas, tak na jawce mi jezdit nevadilo. Sem tam jednou za měsíc se zašpinit taky ne. Pak Yamaha, ta jen jezdí. A i na svůj věk umí překvapit (motorem samozřejmě). Příště bych chtěl Ducati.
Ale aut jsem objevil už dost. Audi A6, BMW 528, bratr má 540i F10, 328, 323, fabii, octavky (i RS) a vím, co od auta chci. Nejlepší náklady/jízdní vlastnosti/užitná hodnota je Octavia ii, excelentní auto. Jen je prostě nudné a je všude. Já nechci mít auto, které je úplně všude, a má ho každý. A je nudné. U motorky jsem zvyklý jezdit bez hudby, jen motor a soustředit se na jízdu. V nudných autech si tu muziku musím pustit, nebo se začnu hrabat v displeji a nabourám. Rád se za svým autem otočím, když odcházím. To samé motorky, nechci Horneta, je to tuctový stroj. Radši ty peníze dám za prehistorickou Yamahu, která byla přelomová. A vím, že jezdím na něčem výjimečném. To si pak vyčítám, když musím koupit ND. Zase ji prodám, za to, co jsem za ní dál.
Nechci se tu bavit o mých křápech a obhajovat je tu. Jsi tu déle a máš více zkušeností, nebudu se s tebou přít. Já jsem se svýma verglama spokojený (za ty prachy), až na jawu, která stávkuje.
Analogii s mým italským křápem byla kvůli Ducati, že když je mé auto dle TÜV a "odborníků" nespolehlivá kasička, tak moje zkušenost není tak špatná. Myslím si, že Ducati bude ok, ale zkušenost nemám. Možná jednou bude v garáži.

Rád bych tímto moje vergly už opustil, nechci tu plevelit fórum o jawach. Každý na to má jiný názor, jsou to moje vraky a moje starosti.

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 18:11 | Nahoru | #106782

SkotyCZ píše: Nejlepší náklady/jízdní vlastnosti/užitná hodnota je Octavia ii, excelentní auto. Jen je prostě nudné a je všude. Já nechci mít auto, které je úplně všude, a má ho každý. A je nudné.



Musíš si v magneťáku za jízdy pustit Holzmana

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 19:15 | Nahoru | #106783

PetrL3 píše: Brácha dal auto do servisu: repase zadních třmenů, zadní kotouče, zadní desky. Přes 20 tisíc. Ani nedal nové hadice, když už to bylo bez tlaku... Tak sem tam jen volal, a repasovanej brzdič výměnným způsobem prej 6 tisíc/kus
Ale co mají dělat lidí, který to sami nezvládnou?
Pro mě otázka 3-4 litry včetně kotoučů a desek a odpoledne času.



No právě, jako drahým, to ještě budiž, špinavá práce má svoji hodnotu, ale právě že to zpravidla ještě ojebou... Nezkontrolují to, když to zvedají, zvedají to blbě, odrřou potom prahy a když už je odřou, tak je po sobě nenatřou, nic nenamažou....

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 19:20 | Nahoru | #106784

SkotyCZ píše: pech.> Jakožto každý majitel bagatelizuji. Ale tak strašné to není. Twinsparky jsou průšvih, ale V6 a JTDecka jezdí doteď. 156 jsou vyrezlý, ale ty auta už mají přes 20+ let. Octavky nebo golfy ze stejných let jsou na tom mnohem hůře. O BMW nebo mercedesu nemá cenu mluvit.
U alf rezne napravnice made in Poland. Řeší se to nastříkáním vyjetého oleje.
Alfy mají hodně tuze uloženou nápravu, ozývá se jakákoliv vůle, přitom to může být v pohodě. Náprava je dvojitý lichoběžník s negativním odklonem. Žádný hatchback nebo fwd sedan tohle neměl. Honda Civic určité generace má též lichoběžník, ale ze série není laděn do sportovna (lze udělat za pár korun). Se 159 není žádný problém, co se týče nápravy. Vydrží stejně jako konkurence. 159 jsem nikdy neřídil, nevím její jízdní vlastnosti.
S bussem máš pravdu, většinou to jsou zrezlé vraky. A taky to strašně moc žere.



Sportovná auto v ropě je debilta... Už z morálně principielního důvodu... Že Alfa už dlouho prostě nemá lepší motory než Fiat-JTD, které mmj. montuje kde kdo, je další důvod, proč se na Alfu prostě vysrat... Ropák co si hraje na sporťák... Díky, z toho už jsem vyrostl.....

Že je tomu 20+ let a proto je to shnilé.... Další důvod, proč se na to vysrat... Můžeš se přetrhnotu s ochranami podvozku a laku, ale pořád platí, že nejlepším lékem na kovomorku, je mít co nejmladší auto...

159 je krásná, ale prostě mrdka... Motory nahovno, převodovky nahovno.... To si potom ten design a podvozek, můžou taky nechat od cesty.-...

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 19:23 | Nahoru | #106785

SkotyCZ píše: Koudy01> 10k km, mám ji od října 2022. ABSko je jen strhnutý kroužek na ložisku, prostě upadl. Bude se měnit celé ložisko SNR asi za 1500,-. Ono se to bez diagnostiky těžko zjišťuje.
Jinak závady: prasklá hadice posilovače (za 1300,-), čidlo tlaku a n75 ventil (dohromady 1600,-), nový aktuátor turba (preventivně, když to bylo venku, za 900,-), přetěsnění výfuku a turba (asi 500,-) a to je vše. Ještě mi upadla klika od řidiče, tu scháním už tak 3 měsíce a nikdo ji nemá.
Spotřebák jen pneu, olej, filtry, a brzdovka. Turbo bylo na kontrole, po 330k km je bez axiální vůle, jen trochu obroušené lopatky, ale v normě.
Investice navíc, protože auto není zrezlé a motor je v cajku. Nové tlumiče a ramena. Dohromady za 15k Kč. Ještě nové zadní ložiska za 2000,- dohromady.
Všechnu práci jsem si dělal sám, jen v pátek jde do servisu na výměnu ložiska (nemám lis).
Pracuje se na tom autě docela rozumně, nejhorší jsou zatuhlé šrouby. Oproti cliu se jedná o lego pro dospělé. Například zadní náprava je hodně jednoduchá. Rozvody na jtd jdou zvládnout bez přípravků a prostoru tam je dost.



Tento výčet přesně dokazuje to, proč to nechci ani vidět....

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 19:30 | Nahoru | #106786

assassin píše: Ja byl dlouhy leta se svym servisem spokojenej - jen posledni rok to slo dolu a tak jsem sehnal jineho cloveka a zatim to vypada fakt super.

A Ad drahe? Me prijde ekonomictejsi delat praci co umím a dostat za ni zaplaceno a z toho zaplatit profika - jako kdybych to dokazal stejne rychle jako profil nebo bych si za hodinu vydelal mene nez on, tak asi jo… ale to vetsinou tak nebývá… ja bych stejnej ukon na aute delal dvakrat tak dlouhou, kdyz nemam vybaveni a praxi…



Mně jako hodně nebaví čekat, až se mechanik uráčí a ještě riskovat, že to dojebe, zasere, ojebe... I ti nejlepší z okolí se zkurvili a je celkem jedno, jestli pod tlakem zakázek a neschopnosti říci ne, nebo prostě z lemplovitosti...

Takže reálně dělám auta celé široké rodině. Stejně jako Petr. Vím do dělám, jak to dělám a neojebávám. Diagnostiku mám, protože bez ní se v autech už dlouho hrabat nedá a nechávám si tu práci zaplatit... Pořádek dělá přátele. Já když něco chci, taky zaplatím a nejsem matka Tereza, abych dělal zadarmo...

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 19:38 | Nahoru | #106787

SkotyCZ píše: Jo, s tímto souhlasím. Je to stará vrána, ale není zrezlá. Takže to pro mě cenu má. Jinak se nejedná o nijak složité auto. Fiat úmyslně auto zjednodušil, aby i za 10-20 let bylo možné ho opravit na zahradě. Opravdu mi dávalo větší problém opravit Clio.
Rychlých alf nikdy moc nebylo. Většina z nich měla 1.6, alfa byla mezi prvními s diesely v autech. Vyvinula commonrail... To auto nemám na sportování nebo dovádění před tescem. Je to pro mě jen takové zajímavější, dospělejší a jizdně lepší auto než třeba golf IV.
A za levno to nelepím. To nejsem já, abych šetřil na autě nebo moto. Tlumiče a pružiny KYB, ramena lemforder (přes fanoušky velká sleva), senzory buď Bosch nebo pireburg. Zadní ložiska jsou SKF...(taky sleva, 1000 za kus, no nekup to). Pneumatiky semperit (starý Continental). Tankuji buď vervu nebo na shellce, protože to jde poznat, hlavně na tichosti chodu a dát 1,5kc navíc za litr mě fakt nevytrhne. Rozvody mám od cifamu (železné lopatky vodní pumpy, narozdíl od plastu). Nejsem ten mladý ubožák, co chce auto, ale né investovat. Tento rok ještě vymontuji brzdy, všechny 4 třmeny zrepasuji, stříknu na zlatou (origo), dám nové hadice a desky s kotoučema. Místo dovolených a chlastání radši budu investovat do aut a motorek, baví mě to více.



No.. A já za 40 000km nedělal na autě vlastně nic... CO rok dám olej a filtr, podvozek komplet původní, neměnil jsem žádná ramena, žádné senzory, žádná ložiska, žádné třmeny..... Všechno je původní, bez vůlí a v pohodě... Akorát desky Brembo chtěly trochu připilovat, aby se vracely a nepískaly...

Alfa nevyvinula CRD, ale Fiat... Měl ho dřív, než Merdeces...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 19:38 | Nahoru | #106788

assassin píše: SkotyCZ> jak jsem psal, nejsi moc objektivni, objevujes svet - nedavno jsi tu vychvaloval 350 a pak yamahu z pravěku, ktera se fakt na dnešní dobu chova jak autobus…

Ja to chapu, ale schvalne se k tomuhle vrat za par let …



Přesně... J350 je cokoli, jen ne kvalitní a dobrá motorka...

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 19:40 | Nahoru | #106789

SkotyCZ píše: Jo, to máš pravdu, díky za připomenutí. Jak jsem měl ještě čas, tak na jawce mi jezdit nevadilo. Sem tam jednou za měsíc se zašpinit taky ne. Pak Yamaha, ta jen jezdí. A i na svůj věk umí překvapit (motorem samozřejmě). Příště bych chtěl Ducati.
Ale aut jsem objevil už dost. Audi A6, BMW 528, bratr má 540i F10, 328, 323, fabii, octavky (i RS) a vím, co od auta chci. Nejlepší náklady/jízdní vlastnosti/užitná hodnota je Octavia ii, excelentní auto. Jen je prostě nudné a je všude. Já nechci mít auto, které je úplně všude, a má ho každý. A je nudné. U motorky jsem zvyklý jezdit bez hudby, jen motor a soustředit se na jízdu. V nudných autech si tu muziku musím pustit, nebo se začnu hrabat v displeji a nabourám. Rád se za svým autem otočím, když odcházím. To samé motorky, nechci Horneta, je to tuctový stroj. Radši ty peníze dám za prehistorickou Yamahu, která byla přelomová. A vím, že jezdím na něčem výjimečném. To si pak vyčítám, když musím koupit ND. Zase ji prodám, za to, co jsem za ní dál.
Nechci se tu bavit o mých křápech a obhajovat je tu. Jsi tu déle a máš více zkušeností, nebudu se s tebou přít. Já jsem se svýma verglama spokojený (za ty prachy), až na jawu, která stávkuje.
Analogii s mým italským křápem byla kvůli Ducati, že když je mé auto dle TÜV a "odborníků" nespolehlivá kasička, tak moje zkušenost není tak špatná. Myslím si, že Ducati bude ok, ale zkušenost nemám. Možná jednou bude v garáži.

Rád bych tímto moje vergly už opustil, nechci tu plevelit fórum o jawach. Každý na to má jiný názor, jsou to moje vraky a moje starosti.



Octavia 2 je zrovna docela mrdka... Benzínový motory - každej má nějakej problém, naftu nechci a i tam je třeba dbát na pozornost, podvozky bejvají od majitelů velmi zanedbaný a pak to kurví gumy a je už navíc dostatečně stará na to, aby uměla bejt shnilá.... Jednička není lepší, ta zas trpí tím, že až je to velké auto, má kabinu kratší, než miniauto z Kolína....

Naposledy editováno 22.06.2023 19:41:53

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.6.2023 v 19:45 | Nahoru | #106790
Ještě k tomu TÜV, ono je to dost zktreslující, když se podvíáš na ty podmínky, tak to pochopíš. Jde tam často o kraviny, které jsou spíš vizitkou toho, kdo si každý konkrétní model kupuje a jak se o to stará, než o to, jestli se to auto nekde pojebe a nechá tě stát uprostřed širých polí....

Auto s padlým motorem na stk nepřijede a tudíž nemá problém... Ale když si daný model kupují lemplové a nebo skrblíci, tak je zanedbané a vyrazí to z stk za sjeté brzdy, prasklé žárovky, nebo další závadné zásahy...

Jawablázni

22.6.2023 v 19:55 | Nahoru | #106791


Naposledy editováno 22.06.2023 19:58:14

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 19:58 | Nahoru | #106792
pech.> Podle tebe.
Podle mně je to kvalitní motorka. Ano, Californian byla past, na hodinu jízdy hodina oprav, ale 634 "konopnice" a 640 ? NIKDY žádný problém. Vždycky jsem dojel, zvlášt' na 640 vzpomínám moc rád. Oproti Jawě 650 to byla skvostná motorka !! Nepraskaly dráty v kolech, nehořela elektrika, neodcházely přístroje, nevypadávaly šrouby...Jawu 650 jsem moc chtěl a představoval jsem si, že to bude 350 v moderní podobě. Jenže to zklamání... Když jsem měl J 350, vždycky jsem dojel. Vlatnictvím J 650 jsem se stal závislým - na někom, kdo pro mně dojede, motorka mně nechala asi sedmkrát za sezonu na silnici a manželka nebo kamarád pro mně museli jet...
Ale jednu výhodu to má : Jawa 650 mně naučila být rád, že jsem dojel až do cíle. A že to dojetí až do cíle si musím nějak zasloužit. A nikdy žádné motorce nevěřit na 100 %. Ani Jawě 660 ne. Vždycky vyjíždím s tím, že dojedu, ale takových 5 % pochybností vždycky mám. A chci mít, dělá mi to dobře.
Proto beru Jawu 350 jako dobrou a kvalitní motorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 20:01 | Nahoru | #106793

pech. píše: Ještě k tomu TÜV, ono je to dost zktreslující, když se podvíáš na ty podmínky, tak to pochopíš. Jde tam často o kraviny, které jsou spíš vizitkou toho, kdo si každý konkrétní model kupuje a jak se o to stará, než o to, jestli se to auto nekde pojebe a nechá tě stát uprostřed širých polí....

Auto s padlým motorem na stk nepřijede a tudíž nemá problém... Ale když si daný model kupují lemplové a nebo skrblíci, tak je zanedbané a vyrazí to z stk za sjeté brzdy, prasklé žárovky, nebo další závadné zásahy...


A taky ti TUV technici v Německu kontrolují většinou auta do stáří 8let. Starší auta kontrolují výjimečně, protože většina jde na export. No a v ČR to pak srovnáváme s našima autama, který jsou většinou starší, ojetější a celkově jiný.

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 20:01 | Nahoru | #106794

Milan1963 píše: pech.> Podle tebe.
Podle mně je to kvalitní motorka. Ano, Californian byla past, na hodinu jízdy hodina oprav, ale 634 "konopnice" a 640 ? NIKDY žádný problém. Vždycky jsem dojel, zvlášt' na 640 vzpomínám moc rád. Oproti Jawě 650 to byla skvostná motorka !! Nepraskaly dráty v kolech, nehořela elektrika, neodcházely přístroje, nevypadávaly šrouby...Jawu 650 jsem moc chtěl a představoval jsem si, že to bude 350 v moderní podobě. Jenže to zklamání... Když jsem měl J 350, vždycky jsem dojel. Vlatnictvím J 650 jsem se stal závislým - na někom, kdo pro mně dojede, motorka mně nechala asi sedmkrát za sezonu na silnici a manželka nebo kamarád pro mně museli jet...
Ale jednu výhodu to má : Jawa 650 mně naučila být rád, že jsem dojel až do cíle. A že to dojetí až do cíle si musím nějak zasloužit. A nikdy žádné motorce nevěřit na 100 %. Ani Jawě 660 ne. Vždycky vyjíždím s tím, že dojedu, ale takových 5 % pochybností vždycky mám. A chci mít, dělá mi to dobře.
Proto beru Jawu 350 jako dobrou a kvalitní motorku.



Není, nikdy nebyla a nikdy nebude.... Je to to horší řešení, na téma jak využít potřetí přemaskovaný Janečkův motor....

Neobhájí si to ani jakýmkoli způsobem nadprůměrnými parametry, nebo projevy, jako u někteřých příznivců zde KTM nebo jiné stroje...

Californian,634 i 640 je jen trapná, pomalá a bezvýsledná evoluce stále téhož, což nebylo dobré ani těsně po válce, natož další desítky let ...

To že to dojede do cíle není přání, ani výsada, to je naprostá samozřejmost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 20:03 | Nahoru | #106795

dave-lister píše: A taky ti TUV technici v Německu kontrolují většinou auta do stáří 8let. Starší auta kontrolují výjimečně, protože většina jde na export. No a v ČR to pak srovnáváme s našima autama, který jsou většinou starší, ojetější a celkově jiný.



Asi tak... VW jsou v TÜV v pohodě průměr, přitom zažili éru, kdy neměli v nabídce jediný motor, který by neměl vážné problémy.... A já už jim nikdy neuvěřím, že by to dneska mohlo být natolik lepší, abych si od nich cokoli koupil....

Naposledy editováno 22.06.2023 20:03:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 20:05 | Nahoru | #106796
Milan1963> Ale pokud dodržuješ doporučený servisní intervaly, tak se v tom hrabeš v podstatě pořád, plus navíc se tu a tam podělá něco okolo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 20:08 | Nahoru | #106797
pech.> Ten VW svoje produkty dokázal nakombinovat tak, aby to vyhovovalo co nejvíce lidem. Občas to taky pěkně zkurvili, ale lidi už zapomněli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 20:08 | Nahoru | #106798

dave-lister píše: Milan1963> Ale pokud dodržuješ doporučený servisní intervaly, tak se v tom hrabeš v podstatě pořád, plus navíc se tu a tam podělá něco okolo.



A to nechci...

Hrabu se v cizích werglech, ale ve svých se hrabat nechci, chci aby jezdily...

(reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 20:10 | Nahoru | #106799

dave-lister píše: pech.> Ten VW svoje produkty dokázal nakombinovat tak, aby to vyhovovalo co nejvíce lidem. Občas to taky pěkně zkurvili, ale lidi už zapomněli.



Jako design dobrý, ergonomie dobrý, jen ty jejich sedačky mi vždycky sraly... Tvrdý a malý... Ale motory posledních 15 let, to bylo furt něco....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2023 v 20:11 | Nahoru | #106800
pech.> Hlavně který dnešní wergl má v plánu údržby demontáž válců, dekarbonizace výfuků a podobný vejmrdy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist