Vyhlédl jsem si tenhle (viz. odkaz). Máte s ním někdo zkušenost?
www.autodily-pema.cz/kompresiometr-pro-zazehove-motory-sada-8ks-tester-komprese-marpol-m57681
Předem děkuji za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek Kompresiometr
Já bych se osobně místo měření tlaků ve válci u 2T a i 4T maloobjemových motorů raději zaměřoval na ovalitu již jetého válce, pístu a hlavně opotřebení pístního kroužku(ů).
To má určitě více vypovídající hodnotu o stavu motoru, jak měření nějakých tlaků s velkou nejistotou při měření.
Ať se daří stím Tvým pertinaxem , ehm křoviňákem
Zdar S
1 reakcí na tento příspěvek Kompresiometr
Osobně spíš než na absolutní hodnotu, která je ovlivněná kondicí startéru a jinejma věcma, používám kompresiometr na srovnání mezi válcema. Pokud mají všechny plus minus stejnou hodnotu, tak je pravděpodobně všechno OK. Z toho plyne, že použití u jednoválce je omezený, na druhou stranu nestartoval mi traktůrek a taky jsem kompresiometrem zjistil malou ventilovou vůli. Po zbroušení dříků jede jak drak.
1 reakcí na tento příspěvek Kompresiometr
Pokud je v jednom z válců výrazně nižší, určitě je něco v nepořádku .
Naposledy editováno 03.05.2023 18:23:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr
Objem kompresního prostoru nebude zasadne vetsi nez je objem toho pristroje a tim padem nejspis nameris hovadiny i na novem motoru..
2 reakcí na tento příspěvek Kompresiometr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr
Naopak na Vari, kde mám originál Hondu nic takového nepozorují a tam chodí ventily přesně jak je u 4T motoru očekáváno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr
www.youtube.com/watch
Malé motory potřebují zkoušečku komprese s VELMI krátkou čárou k měřidlu, dokonce i objem v měřidle samotném ovlivňuje hodnoty. Vždy dostanete nízký test na vyžínače a malé motory, jako jsou Honda GX 25 a 35. Důvodem je, že objem válce se může stlačit na 130 až 150 lb, jak Honda říká, že je dobré, ale dlouhá hadice k manometru nikdy neukáže správně , bude vždy nízká, protože objem vzduchu v potrubí má vysoký poměr k objemu vzduchu ve válci.
Zeptejte se mě, jak to vím! Právě jsem přestavěl Hondu GX25 a nikdy jsem nedostal komprese přes 90, ani když jsem ji vrtačkou roztočil nad otáčky uvolnění komprese. Motor mi běží perfektně, komprese je v pořádku, ale asi jsem zbytečně měnil kroužky a přebrušoval ventily.
Pokud chcete skutečně přesné čtení, musíte vypočítat objemový poměr s ohledem na měřidlo a rysku k objemu válce. Pamatujte, že čím menší motor, tím větší chyba a tím nižší bude vaše komprese bez ohledu na to, jak dobrá je vaše skutečná komprese.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr
spac1 píše: assassin> Tak tady pod tím videem (viz. odkaz) píše nějaký člověk toto (přeloženo přes google překladač):
www.youtube.com/watch
Malé motory potřebují zkoušečku komprese s VELMI krátkou čárou k měřidlu, dokonce i objem v měřidle samotném ovlivňuje hodnoty. Vždy dostanete nízký test na vyžínače a malé motory, jako jsou Honda GX 25 a 35. Důvodem je, že objem válce se může stlačit na 130 až 150 lb, jak Honda říká, že je dobré, ale dlouhá hadice k manometru nikdy neukáže správně , bude vždy nízká, protože objem vzduchu v potrubí má vysoký poměr k objemu vzduchu ve válci.
Zeptejte se mě, jak to vím! Právě jsem přestavěl Hondu GX25 a nikdy jsem nedostal komprese přes 90, ani když jsem ji vrtačkou roztočil nad otáčky uvolnění komprese. Motor mi běží perfektně, komprese je v pořádku, ale asi jsem zbytečně měnil kroužky a přebrušoval ventily.
Pokud chcete skutečně přesné čtení, musíte vypočítat objemový poměr s ohledem na měřidlo a rysku k objemu válce. Pamatujte, že čím menší motor, tím větší chyba a tím nižší bude vaše komprese bez ohledu na to, jak dobrá je vaše skutečná komprese.
Dyt prese to ti Asa napsal ...
Tyhle motory jsou primitivni, kdybych s tim chtel vyjebat, zatocim s tim bez svicky a s ni a kdyz to bude vypadat, ze to nejakou kompresi ma, asi bych to bral jako ze ok… kazdopadne je to pomerne jednoduchej motor, shodit ten vrsek promerit valec, pist, zkontrolovat vule a tesnost ventilu je spis prace za odmenu…
Jen takova mala poznamka, pokud to bylo plne oleje - casto byva do sani vyvedeny oddech a ten olej muze byt z nej, no a kdyz motor hazi nezvykle mnozstvi oleje do oddechu tak obvykle netesni krouzky a fuci to pres ne…
Spousta veci kolem motoru je pro cloveka se zkusenostma jednoducha, takovej clovek si to poslechne, zatoci s tim a uz vi… neco, co by ti tady vypisoval na 3 stránky a ono se to stejne nedá popsat. KO klika vydava charakteristicky zvuk, motor se na chudou smes chova nejak, jinak na bohatou… tohle se proste neda popsat, to musis x motoru rozebrat a slozit
Kdyz mas teoreticke znalosti, jeste lepe z technicky zamerene skoly, je vse jednodussi, protoze vis jak veci funguji a nemusis se ridit pouckama druhych, ale odvodis si co a jak to ma delat…
Naposledy editováno 03.05.2023 23:21:17
assassin píše: fzr> to je prave ono, ono to chce mit zkusenosti a vedet co to ma za jakych podminek ukazovat a udelat z toho zavery. Ja mam nejaky teoreticky znalosti, ale taky me nezivi skladani a opravy motoru.
zaklad je mereni na plny plyn.
3atm a motor bezi - za me chyba mereni.
Kdysi jsem tohle pouzil jen na porovnani stavu valcu (levy vs pravy) na moto co mam (M-72). Pocitove pri startu jeden evidentne mensi komprese. Nicmene na obou namereno na dvacet slapnuti 3,5 baru. Vysledek ze to rozeberu a kouknu na ventily ktere bych mel uz stejne davno podle manualu dekatbonizovat a zkontrolovat a ze rovnou kouknu i na krouzky. Mno a uz to bude dva roky co na tom zas jen jezdim. Jen to proste hur startuje.
O 5 barů ne, ale o půl baru ukazujou blbě některý z nich. A rozdíl půl baru už je dost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr
1 reakcí na tento příspěvek Kompresiometr
proto ta černá svíčka a že to neběželo...
to by dost tvého popisu stavu vysvětlilo. Dej novej benzín, vyčisti a už to může běhat, než ti dorazí ten měřák