globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kompresiometr
 
1.5.2023 v 22:21
Dobrý den. Mohli byste mi doporučit kompresiometr, u kterého víte, že neukazuje blbosti?
Vyhlédl jsem si tenhle (viz. odkaz). Máte s ním někdo zkušenost?

www.autodily-pema.cz/kompresiometr-pro-zazehove-motory-sada-8ks-tester-komprese-marpol-m57681

Předem děkuji za odpovědi.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kompresiometr

3.5.2023 v 09:51 | Nahoru | #31
Spac1:
Já bych se osobně místo měření tlaků ve válci u 2T a i 4T maloobjemových motorů raději zaměřoval na ovalitu již jetého válce, pístu a hlavně opotřebení pístního kroužku(ů).
To má určitě více vypovídající hodnotu o stavu motoru, jak měření nějakých tlaků s velkou nejistotou při měření.

Ať se daří stím Tvým pertinaxem , ehm křoviňákem
Zdar S

1 reakcí na tento příspěvek Kompresiometr

3.5.2023 v 11:56 | Nahoru | #32
Na foukání gum si taky kupujete echt kalibrovanej certifikovanej manometr nebo mrdku za pár korun a ukazuje to správně? Tlakoměry v tomhle rozmezí do 10 bar nejsou žádná věda, takže čínskej/polskej určitě nebude ukazovat o 5 barů jinak, všichni máme šupleru z Lidlu a je to v poho

Osobně spíš než na absolutní hodnotu, která je ovlivněná kondicí startéru a jinejma věcma, používám kompresiometr na srovnání mezi válcema. Pokud mají všechny plus minus stejnou hodnotu, tak je pravděpodobně všechno OK. Z toho plyne, že použití u jednoválce je omezený, na druhou stranu nestartoval mi traktůrek a taky jsem kompresiometrem zjistil malou ventilovou vůli. Po zbroušení dříků jede jak drak.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresiometr

3.5.2023 v 18:21 | Nahoru | #33
Taky bych řekl, že nejdůležitější je vyrovnanost kompresních tlaků ve všech válcích.
Pokud je v jednom z válců výrazně nižší, určitě je něco v nepořádku .

Naposledy editováno 03.05.2023 18:23:32

(reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 18:24 | Nahoru | #34

IvanDvoutakťák píše: Taky bych řekl, že nejdůležitější je vyrovnanost kompresních tlaků ve všech válcích.
Pokud je v jednom z válců výrazně nižší, určitě je něco v nepořádku .



Coz se na krovinorez aplikuje obtížne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 18:43 | Nahoru | #35
SOUSEDRH9> Už jsem psal, že motor se mi rozdělávat nechce, proto bych si chtěl koupit kompresiometr, abych zjistil, jestli má správnou kompresi. Pokud by měl špatnou, crknul bych do válce trochu oleje, jak někteří na internetu radí, tím by se měly ověřit pístní kroužky. Pokud by se po naletí oleje do válce komprese zvýšila, znamenalo by to připečené pístní kroužky. Pokud ne, tak ventily.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 18:48 | Nahoru | #36
spac1> jen takovej malej detail, u takhle malého motoru nejspis zadnej beznej přístroj nebude měřit spravne.

Objem kompresního prostoru nebude zasadne vetsi nez je objem toho pristroje a tim padem nejspis nameris hovadiny i na novem motoru..

2 reakcí na tento příspěvek Kompresiometr

3.5.2023 v 19:08 | Nahoru | #37
jen mě tak napadlo..nemá ten krovinak něco jako dekompres u sekaček přímo na vačce? pak taky nic nenaměřiš.

(reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 19:14 | Nahoru | #38
assassin> Aha. Takže vlastně mi je to úplně k prdu? Prostě to očistit, nalít nový olej, koupit novou svíčku a vyzkoušet nastartovat? Předpokládám, že pokud by byla komprese nízká, tak by motor neměl sílu že?

(reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 19:15 | Nahoru | #39
karavanista> Ano, je to možné. Startovací šňůra jde lehce, oproti 2T křoviňáku, kde se musí silně škubat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 19:29 | Nahoru | #40
karavanista> to by mě zajímalo. Když dělám ventily na sekačce (motor B&S), tak jsem si všiml, že se jeden ventil (teď přesně nevím jestli sací nebo výfukový) jako kdyby lehce pootevře i když teoreticky nemá, může to být ono ?
Naopak na Vari, kde mám originál Hondu nic takového nepozorují a tam chodí ventily přesně jak je u 4T motoru očekáváno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 19:31 | Nahoru | #41
assassin> A co říkáte na tohle?

www.youtube.com/watch

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 19:40 | Nahoru | #42
Johny_Servis> Jojo, to je normální, takovej primitivní dekompresor. Některý B&S maj takovej odstředivej mechanismus, kterej zvedne profil sací vačky, ale tyhle jednoduchý maj prostě upravenou vačku tak, aby to drželo při kompresi ventil lehce přiotevřenej. Mně se stalo to, že ventilová vůle byla nulová, takže to nemělo žádnou kompresi a nestartovalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 20:21 | Nahoru | #43
assassin> Tak tady pod tím videem (viz. odkaz) píše nějaký člověk toto (přeloženo přes google překladač):

www.youtube.com/watch

Malé motory potřebují zkoušečku komprese s VELMI krátkou čárou k měřidlu, dokonce i objem v měřidle samotném ovlivňuje hodnoty. Vždy dostanete nízký test na vyžínače a malé motory, jako jsou Honda GX 25 a 35. Důvodem je, že objem válce se může stlačit na 130 až 150 lb, jak Honda říká, že je dobré, ale dlouhá hadice k manometru nikdy neukáže správně , bude vždy nízká, protože objem vzduchu v potrubí má vysoký poměr k objemu vzduchu ve válci.
Zeptejte se mě, jak to vím! Právě jsem přestavěl Hondu GX25 a nikdy jsem nedostal komprese přes 90, ani když jsem ji vrtačkou roztočil nad otáčky uvolnění komprese. Motor mi běží perfektně, komprese je v pořádku, ale asi jsem zbytečně měnil kroužky a přebrušoval ventily.
Pokud chcete skutečně přesné čtení, musíte vypočítat objemový poměr s ohledem na měřidlo a rysku k objemu válce. Pamatujte, že čím menší motor, tím větší chyba a tím nižší bude vaše komprese bez ohledu na to, jak dobrá je vaše skutečná komprese.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 20:30 | Nahoru | #44

spac1 píše: assassin> Tak tady pod tím videem (viz. odkaz) píše nějaký člověk toto (přeloženo přes google překladač):

www.youtube.com/watch

Malé motory potřebují zkoušečku komprese s VELMI krátkou čárou k měřidlu, dokonce i objem v měřidle samotném ovlivňuje hodnoty. Vždy dostanete nízký test na vyžínače a malé motory, jako jsou Honda GX 25 a 35. Důvodem je, že objem válce se může stlačit na 130 až 150 lb, jak Honda říká, že je dobré, ale dlouhá hadice k manometru nikdy neukáže správně , bude vždy nízká, protože objem vzduchu v potrubí má vysoký poměr k objemu vzduchu ve válci.
Zeptejte se mě, jak to vím! Právě jsem přestavěl Hondu GX25 a nikdy jsem nedostal komprese přes 90, ani když jsem ji vrtačkou roztočil nad otáčky uvolnění komprese. Motor mi běží perfektně, komprese je v pořádku, ale asi jsem zbytečně měnil kroužky a přebrušoval ventily.
Pokud chcete skutečně přesné čtení, musíte vypočítat objemový poměr s ohledem na měřidlo a rysku k objemu válce. Pamatujte, že čím menší motor, tím větší chyba a tím nižší bude vaše komprese bez ohledu na to, jak dobrá je vaše skutečná komprese.



Dyt prese to ti Asa napsal ...

Kompresiometr

3.5.2023 v 20:50 | Nahoru | #45
Zkusit jestli svíčka vůbec dává jiskru, zkontrolovat ventilové vůle, vyměnit olej, případně i nějaké netěsníci gufera a zkusit to nakopnout...víc času bych tomu nedal...pak by to letělo do koše...

(reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 23:06 | Nahoru | #46
Ozzy_> obavam se ze mu to tu piseme vsichni Alespon je videt ze to tu zije, i kdyz tento zpusob leta....

(reakce na) Kompresiometr

3.5.2023 v 23:17 | Nahoru | #47
spac1> po pravde, ja jsem krovinorez jeste nikdy neopravoval… jen mam nejake teoreticke znalosti, tak jsem se zamyslel jaky hodnoty asi tak polezou z tlakomeru pripojeneho na ten malickej valec… Evidentne jsem se trefil docela presne

Tyhle motory jsou primitivni, kdybych s tim chtel vyjebat, zatocim s tim bez svicky a s ni a kdyz to bude vypadat, ze to nejakou kompresi ma, asi bych to bral jako ze ok… kazdopadne je to pomerne jednoduchej motor, shodit ten vrsek promerit valec, pist, zkontrolovat vule a tesnost ventilu je spis prace za odmenu…

Jen takova mala poznamka, pokud to bylo plne oleje - casto byva do sani vyvedeny oddech a ten olej muze byt z nej, no a kdyz motor hazi nezvykle mnozstvi oleje do oddechu tak obvykle netesni krouzky a fuci to pres ne…

Spousta veci kolem motoru je pro cloveka se zkusenostma jednoducha, takovej clovek si to poslechne, zatoci s tim a uz vi… neco, co by ti tady vypisoval na 3 stránky a ono se to stejne nedá popsat. KO klika vydava charakteristicky zvuk, motor se na chudou smes chova nejak, jinak na bohatou… tohle se proste neda popsat, to musis x motoru rozebrat a slozit

Kdyz mas teoreticke znalosti, jeste lepe z technicky zamerene skoly, je vse jednodussi, protoze vis jak veci funguji a nemusis se ridit pouckama druhych, ale odvodis si co a jak to ma delat…

Naposledy editováno 03.05.2023 23:21:17

(reakce na) Kompresiometr

4.5.2023 v 07:39 | Nahoru | #48

assassin píše: fzr> to je prave ono, ono to chce mit zkusenosti a vedet co to ma za jakych podminek ukazovat a udelat z toho zavery. Ja mam nejaky teoreticky znalosti, ale taky me nezivi skladani a opravy motoru.

zaklad je mereni na plny plyn.

3atm a motor bezi - za me chyba mereni.



Kdysi jsem tohle pouzil jen na porovnani stavu valcu (levy vs pravy) na moto co mam (M-72). Pocitove pri startu jeden evidentne mensi komprese. Nicmene na obou namereno na dvacet slapnuti 3,5 baru. Vysledek ze to rozeberu a kouknu na ventily ktere bych mel uz stejne davno podle manualu dekatbonizovat a zkontrolovat a ze rovnou kouknu i na krouzky. Mno a uz to bude dva roky co na tom zas jen jezdim. Jen to proste hur startuje.

(reakce na) Kompresiometr

4.5.2023 v 08:45 | Nahoru | #49
[quote=Redguy]Na foukání gum si taky kupujete echt kalibrovanej certifikovanej manometr nebo mrdku za pár korun a ukazuje to správně? Tlakoměry v tomhle rozmezí do 10 bar nejsou žádná věda, takže čínskej/polskej určitě nebude ukazovat o 5 barů jinak, všichni máme šupleru z Lidlu a je to v poho

O 5 barů ne, ale o půl baru ukazujou blbě některý z nich. A rozdíl půl baru už je dost.

Kompresiometr

4.5.2023 v 10:12 | Nahoru | #50
Na měření tlaků mám předrevoluční českou klasiku. A vytahuju ho především na pily a kroviňáky. Bod zlomu je číslice 6. Co má míň nejede.

Naposledy editováno 04.05.2023 10:12:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresiometr

4.5.2023 v 13:24 | Nahoru | #51
Redguy> dík za info, pořád me to nešlo do hlavy co to ten ventil vlastně vyvádí a proč to dělá i když motor běží naprosto v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek Kompresiometr

4.5.2023 v 13:31 | Nahoru | #52
A nebude náhodou chyba v tom proč byl motor komplet od oleje i v saní, že tam někdo nalil mix olej benzin???
proto ta černá svíčka a že to neběželo...

to by dost tvého popisu stavu vysvětlilo. Dej novej benzín, vyčisti a už to může běhat, než ti dorazí ten měřák

(reakce na) Kompresiometr

4.5.2023 v 15:14 | Nahoru | #53

dakarista píše: A nebude náhodou chyba v tom proč byl motor komplet od oleje i v saní, že tam někdo nalil mix olej benzin???
proto ta černá svíčka a že to neběželo...


Sranda je v tom, že některý křovinořezy 4T jedou na mix.

(reakce na) Kompresiometr

4.5.2023 v 16:40 | Nahoru | #54
Johny_Servis> Nikde jsem ale nenašel, jaká vůle by měla být, aby to dělalo tak akorát, protože bez vůle to ztratí kompresi úplně a nestartuje a s velkou vůlí to zas nesnižuje kompresi vůbec a startér má co dělat. Je teda ale fakt, že od natočení videa jsem koupil novej startér a ten s tím točí výrazně líp a není problém.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist